Betaalwater

Zwarte lijst "slechte" betaalwateren?

Ja, goede zet.
203
80%
Nee, betaalwateren deugen allemaal niet.
50
20%
 
Totaal aantal stemmen: 253
Mario Taal
Berichten: 12
Lid geworden op: 20-02-2006 19:45
Locatie: Scheveningen

22-02-2006 12:06

Bedankt Kees, als het zo makkelijk is moet het dus niet zo moeilijk zijn allemaal, ik ga vd week wel ff langs de anwb voor een kaart en vertaalboekje, wist ik veel dat het allemaal zo simpel in elkaar steekt.

Beste Jan waarom zou het zonde zijn om info te geven? Waar maak je je eigen nou zo boos over, denk aan je hart man.

Groet, Mario.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2006 12:16

Mario,
even de zoekfunctie gebruiken en je komt de wereld aan links tegen naar openbare water met huisjes of camping. Is niet zo lang geleden een topic over geweest.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

22-02-2006 12:38

Mario,

Op http://www.karpervissersonline.nl hebben we korte uitleg over vergunningen in diverse Europese landen, ook Frankrijk. Tevens heeft ene Lokhorst een paar boekjes geschreven waar verdomd handige info in staat.

Groeten,

Mark
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-02-2006 14:17

Mario,

Op de Beurs in Zwolle kwam ik bij Publishing House de nog de door Aart Lokhorst geschreven boekjes over Franse wateren tegen. Ze zijn niet van recente datum, toch is er waardevolle informatie uit te halen. Wel veranderd de situatie er jaarlijks daar dient zeker rekening mee gehouden te worden.
Stuur ze een mail, wie weet.

E-mail info@publishinghouse.nl

Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 22-02-2006 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-02-2006 15:27

Helaas NIET meer van recente datum :wink: ,

en ja, ik heb er ook een gekocht :D
CarpeR Diem
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

23-02-2006 12:34

Ik had begrepen dat deze boekjes ook niet meer van recente datum gaan verschijnen. het schijnt zo t zijn dat er geen drukker te vinden is.
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
Daan Loopstra
Berichten: 12
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: Utrecht

23-02-2006 13:53

Rene Vermunt schreef:Naar een betaalwater uit tijdgebrek ?
Dacht je dat je binnen 2 dagen 20 knijters op de kant kletste of zo ?
Maar zo te lezen ben je daar zelf ook al achter gekomen.

Tijdgebrek... wat een onzin altijd.
Een normaal werkend mens werkt 5 dagen in de week.
Die is dus al twee hele dagen in de week vrij !
Een normaal werkend mens, werkt 8 uur per etmaal.
Heeft dus per etmaal 16 uur aan vrije tijd te besteden !
Dit houdt dus in dat je meer tijd kan besteden aan vissen dan aan werken.
Je zou dus eigenlijk geen tijd hebben om te werken i.p.v te vissen.

Stukje "timemanagment heet dat"

Rene.


Allereerst een reactie op de 'bijdrage' van Rene. Mag ik vragen wie je wel niet denkt dat je bent om collega-vissers te veroordelen vanwege hun tijdgebrek. Hoewel jij het je blijkbaar niet voor kunt stellen zijn er inderdaad mensen die wat minder tijd te besteden hebben aan hun hobby. Of ze daar nou zelf voor kiezen of niet is hun eigen beslissing. Een beslissing waar jij in ieder geval niet over te oordelen hebt.
Ten tweede een reactie op de topic. Ik ga er gemakshalve even van uit dat de meeste lezers van het forum tevens lezers zijn van De Karperwereld. Een fantastisch magazine in mijn ogen maar wel eentje die een merkwaardig standpunt inmeent op het gebied van de omstreden betaalwateren. Enerzijds worden er namelijk talloze mensen aan het woord gelaten om maar zoveel mogelijk te benadrukken dat er geen goed betaalwater te vinden is op aarde en dat ze eigenlijk geboycot zouden moeten worden door alle vissers. Anderzijds staan er op de volgende pagina's meer dan eens advertenties waarin voor het ene na het andere betalwater reclame gemaakt wordt. Ik begrijp dat een tijdschrift als deze zich niet al te veel wil mengen in deze discussie, maar neem dan geen standpunt in, in plaats van twee.
Maar goed, tot zover mijn kritische blik op de zaken. Ik hoop dat er andere mensen zjin die verder willen discussieren over dit toch wel moeilijke onderwerp.
Tight lines aan een ieder!
Met vriendelijke groet,

Daan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-02-2006 14:11

Daan,

Is geen merkwaardig standpunt. Kwestie van het standpunt dat de redactie inneemt en een uitgever die op dergelijke gronden geen advertentie mag weigeren. Wettelijk gezien.

Groeten,

Mark
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

23-02-2006 20:49

Het zou mooi zijn als iedereen zijn info over wateren die goed bevisbaar zijn met elkaar zou delen.
Een goeie start is gemaakt op "vissen en vacantie" en daar ben ik heel blij mee.
Dit zijn gelukkig geen betaalwateren.
Je hebt dan natuurlijk nog geen stekgarantie en de veiligheid waar je misschien naar zoekt maar het is een begin.
Ik ga eens een betaalwater proberen dit jaar omdat ik het gewoon eens mee gemaakt wil hebben en omdat ik het wel makkelijk vind.
Betalen en je kan gaan vissen, geen vis vang garantie natuurlijk.
Hopen dat ik 1 van de goeien heb uitgekozen, ik ben wel selectef geweest.
Dit betaalwater beweert dat ze alle vissen kunnen verantwoorden omdat ze uit eigen kweek komen en dat kunnen ze bewijzen met foto,s.
ik ben benieuwd en zal ze er eens naar vragen.

Marc
jan van kranenburg

24-02-2006 02:26

Mario Taal schreef:Bedankt Kees, als het zo makkelijk is moet het dus niet zo moeilijk zijn allemaal, ik ga vd week wel ff langs de anwb voor een kaart en vertaalboekje, wist ik veel dat het allemaal zo simpel in elkaar steekt.

Beste Jan waarom zou het zonde zijn om info te geven? Waar maak je je eigen nou zo boos over, denk aan je hart man.

Groet, Mario.


it's not done info te vragen cq te geven over wateren; tenzij wellicht in zeer bijzondere omstandigheden.

Aan mijn hart moet ik helaas meer denken dan me lief is..... :cry:
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

24-02-2006 20:01

Hey hallo Mario!!!!!! :D
Fantastisch dat idee van je die zwarte lijst. Ik heb na tien jaar vissen ook de keus is gemaakt om naar Frankrijk te gaan en dan ook naar een heel simpel betaalwater. Lijkt me vreselijk :evil: dat er met karpers gesleurd word of dat ik op gepikte karper zit te vissen, daardoor heb ik het zolang mogelijk proberen uit te stellen want in Nederland zwemmen ook zulke mooie vissen. Laten we eerlijk zijn ik vis ook het liefst op de Saone lijkt me fantastisch, maar sommige hebben daar de middelen niet voor en de tijd niet. Dit neemt niet weg dat het voor mij in de toekomst is gaat gebeuren. :P

Groetjes Daan
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

27-02-2006 14:30

Ook ik ga dit jaar naar la france en waarom zou ik voor een betaalwater kiezen. Puur voor het gemak en veiligheid. Dan maar wat minder gemak en op zoek naar een goede stek ( waar de vissen op dat moment zitten? ).
Kaart van Frankrijk erbij en de zoekfunctie gebruiken en ook ik heb het boekje van Aart. En heb gezien dat Aart ook via het forum diverse tips en tools geeft. Oke een vergunning kost ook 50 a 60 euro per persoon ( voor juni volgens mij geen vacanse vergunning te verkrijgen ). Das voor 4 a 5 dagen vissen redelijk aan de prijs. En dan nog in gebare taal zo,n ding aan gaan schaffen wat een gestuntel maar maakt dat het juist niet leuk. Heb je thuis ook wat te vertellen over andere zaken dan karpers.
Wel vindt ik dat er zuinig gedaan wordt met tips geven over bepaalde waters, help diegene die vraagt anders maak t hij ook de stap naar een btw.

Tjuus
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-02-2006 15:33

Zo mannen de eerste BTW wateren voor op de zwarte lijst, wie heeft er nog meer :evil:


St. Christhope
le valdore
Marcusans
Moisson
La Traque
A La Carp
Badgers Holt
Beau Lacs
Blue water lakes
Bounty le Mans
Bruyère
Jonchery
Gravière de la Française
Etang Damvillers
Horror en Cavagnac?
Domainde de la Vallee
Horse Lake
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 27-02-2006 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-02-2006 16:15

Horror en Cavagnac?

Groeten,

Mark
Daan Loopstra
Berichten: 12
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: Utrecht

27-02-2006 18:12

Suggesties voor de zwarte lijst:

Domainde de la Vallee (bleek bij aankomst hetzelfde water te zijn als het welbekende Horse Lake), oplichterij in zijn puurste vorm!
Gebruikersavatar
klaas de jong
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2006 20:38
Locatie: friesland

27-02-2006 19:46

Mario jij hebt het bij het rechte eind!
Ik ben et volkomen met jou eens.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-02-2006 01:08

Sorry Peter, maar 'zomaar' wateren op een zwarte lijst plaatsen gaat mij te ver en lijkt op willekeur. Mag ik eerst de criteria voor plaatsing op een z.g. zwarte lijst weten?
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-02-2006 08:13

Aart,

Kijk ik wat men zelf onder een btw verstaat op de ook voor jou bekende site namelijk niet meer dan onderstaande ben ik snel klaar met mijn mening. We kunnen het ook omdraaien, laten zij maar eens aantonen een fatsoenlijk visstandbeheer te voeren op hun water. Waarbij zij overleg voeren met de bekende organisaties om te komen tot een beheersplan en een gedegen controle hier op. Nu kan een ieder een eigen btw opzetten waarbij kennis van zaken als het om visstandbeheer niet aanwezig is.

Groet,
Peter

Wat is een betaalwater?
Een betaalwater is een meer(tje) waar je voor moet betalen om je hengel er uit te mogen gooien. Er is een beheerder aanwezig welke de stekken, het water en de vis onderhoudt.
Toch verschillen deze wateren erg van elkaar want op het ene water heb je een keurig gemaaid grasveldje om je tent op neer te zetten en bij de ander zit je half in de wildernis.
Een ding is bij alle wateren gelijk... Je hebt een indicatie van het aantal en gewicht van de aanwezige karper en je zit op een veilig plekje
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-02-2006 08:26

de bosbaan
Louis Huisman
Berichten: 29
Lid geworden op: 02-02-2005 09:56
Locatie: Apeldoorn

28-02-2006 09:32

2 punten waar het mij om gaat zijn eigenlijk.

1) Is het in 1e instantie een openbaar water geweest, waar je gewoon met je jaarvergunning kon zitten.

Is Dit het geval dan is het in mijn ogen een water wat niet gesteund moet worden om daar te gaan vissen. Dit is 1 van de grootste bedreigingen voor het vrije vissen. Dit moet in mijn ogen ook snel uit te zoeken zijn. Het maakt voor mij niet meer uit of de eigenaar/ beheerder heel lief is voor zijn visjes.

2) Waar komen de vissen vandaan die er zwemmen. Komen deze uit openbare wateren. Dan is het wat mij betreft helemaal fout. Heeft hij ze gekweekt op zijn zolderkamertje of waar dan ook dat maakt toch niks uit? Moeten ze getest zijn op ziektes voordat ze uitgezet zijn? Waarom? Gaat het fout dan helpt hij zijn eigen handel om zeep.

Dit zal langer gaan duren om aan te tonen, maar er zijn al genoeg foto's van vissen die er gevangen worden. En op deze moet een gestolen vis naar voren komen.

Verder heb ik er moeite mee om alle betaalwateren af te keuren. Voor een groot aantal karpervissers is dit een uitkomst. Ieder zal zijn eigen reden hebben om hier te gaan vissen. En er zullen ook vast eigenaren zijn van een betaalwater die goed bezig zijn.
Mario Taal
Berichten: 12
Lid geworden op: 20-02-2006 19:45
Locatie: Scheveningen

01-03-2006 12:54

Eindelijk, ja eindelijk komt er een volwassen discussie op gang, het is wel zo dat bijna iedereen wel een beetje gelijk heeft, en nee je kan niet zomaar betaalwateren op een zwarte lijst zetten maar neem het voorbeeld van "horselake" en "domaine de la vallee" dit is toch pure onzin of niet, maar om la Traque en Graviere du Saules op zo'n lijst lijkt me dus niet gepast omdat op Goncourt namelijk wel aan zeer goede visstand wordt gedaan, alleen moet ik wel zeggen dat er wel degelijk iets aan scheelt, namelijk aan de eerlijkheid over de oppervlakte van het water, maar voor de rest is het daar super geregeld.
En Aart, misschien is het een idee om bij elk water wat je op de site hebt staan, daar een invulcriteria aan te linken waar mensen een cijfer kunnen geven voor een bepaald criteria, dat zou toch mooi zijn? Ik neem aan dat je de site ook hebt ontworpen om mensen een eerlijk beeld te laten krijgen over een bepaald water?

Mvg, Mario.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-03-2006 15:51

Wat vinden we goed visstand / kaprerbeheer?

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-03-2006 22:16

Mario, ik heb geen site ontworpen, zou niet eens weten hoe dat moet.
Verder wil ik wel opmerken dat de mening van vissers die een week op een betaalwater hebben gevist mij vrijwel niets of niets zegt daar de meeste vissers geen enkel benul van visstandbeheer hebben en zich ook vaak nog van alles wijs laten maken.
Controle op alle ca. 525 betaalwateren in Frankrijk is onmogelijk, niemand heeft daarvoor de mankracht of de financiën. Bovendien zullen de meeste eigenaren / verhuurders ook niet mee willen werken aan zo'n controle...
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

06-03-2006 14:37

Degene die niet mee werkt op de zwarte lijst!
Die hebben wat te verbergen kunnen we van uitgaan.
Ik begrijp dat het moeilijk is om een lijst te maken, maar als er niets gebeurt blijft het zoals het is en dat kan ook niet goed zijn.
Alleen negeren en er niets mee te maken willen hebben lost zeker niets op
Betaalwater is er en gaat nooit meer weg, er is geld te verdienen dus dat zegt genoeg.
Beter langzaam maar zeker een soort van indeling van de mindere en de betere wateren maken, dan heb je nog kans dat de slecht beheerde wateren vanzelf kapot gaan door slechte boekingen.
Het hoeft niet in 1 jaar klaar te zijn, rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Groeten marc
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-03-2006 15:14

marc heerema1 schreef:Degene die niet mee werkt op de zwarte lijst!
Die hebben wat te verbergen kunnen we van uitgaan.
Ik begrijp dat het moeilijk is om een lijst te maken, maar als er niets gebeurt blijft het zoals het is en dat kan ook niet goed zijn.
Alleen negeren en er niets mee te maken willen hebben lost zeker niets op
Betaalwater is er en gaat nooit meer weg, er is geld te verdienen dus dat zegt genoeg.
Beter langzaam maar zeker een soort van indeling van de mindere en de betere wateren maken, dan heb je nog kans dat de slecht beheerde wateren vanzelf kapot gaan door slechte boekingen.
Het hoeft niet in 1 jaar klaar te zijn, rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Groeten marc


Marc,
meewerken zou een optie zijn maar ligt niet zo simpel als jij nu weergeeft, je zult de bedrijven wel moeten overtuigen van de meerwaarde van het meewerken.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.