lac de vieilles forges

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten Verhaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-03-2005 19:17

16-10-2007 10:04

thanx voor de tip! zat eerst aan leadcore te denken. zou met die lengte wel een erg duur grapje worden.
richard emperpoll
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-08-2007 14:36
Locatie: heerenveen

16-10-2007 20:17

als je bovenop je hengels zit dan dan is die dodelijke voorslag ook niet nodig.... doe een mooi stuk korda tube over je lijn wel zo beter voor de vis..... of spoel je molen vol met 50/100 het is daar geen du der... :roll:
Gebruikersavatar
Maarten Verhaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-03-2005 19:17

17-10-2007 14:52

bij nader inzien is een voorslag van 25 meter lang, inderdaad niet zo'n goed idee. is niet echt visvriendelijk.

in combi met een weerhaakloze haak zou het kunnen maar waarschijnlijk zal ik dan alsnog een hoop vissen verspelen op die boomstronken.

waarschijnlijk wordt het toch een leadcore voorslag van +/_ een meter in comibatie met een goede safetyclip.

of misschien nog beter gewoon een lange tube ook gewoon een meter ofzo. Zit te denken aan ESP sink rig tube. Ik heb hier alleen geen ervaring mee en twijfel erover of dit de lijn voldoende bescherming biedt op die boomstronken. Het probleem is ook dat de tube nog wel eens omhoog wil schuiven tijdens de dril. mischien kan iemand me een tip geven over hoe ik de tube op zijn plaats kan houden.

Zijn er hier mensen die in dergelijke situaties met veel boomstronken wel eens een lange tube gebruikt hebben als alternatief voor een voorslag? of heeft iemand een ander idee? het liefst gebruik ik namijk geen voorslag maar wil natuurlijk wel iets kunnen vangen.
Danny Mieremet

17-10-2007 15:20

Maarten,

Op de Lot hebben we met ongeveer 2 meter tube gevist vanwege de vele obstakels onderwater. Echter heeft dit niets geholpen. Ook voorslag heeft hier niet zijn werk gedaan. Ik had het idee dat de obstakels scherp waren. Dit is natuurlijk wel een extreem voorbeeld. In mijn ogen kun je er dan vrij weinig aan doen. Gewoon een boot meenemen is de beste optie denk ik.

Als je wel met Tube gaat vissen en je wilt de Tube op zijn plaast houden kun je natuurlijk een stoppertje gebruiken die je als eerst over de lijn heen schuift. Als ik jou was zou ik geen zinkende Tube gebruiken omdat er dan meer lijn/Tube over de bodem ligt waardoor je eerder vast komt te zitten. Hoe meer lijn over de bodem, hoe meer kans je hebt dat je direct al aan een boomstronk vastzit.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Verder zou ik me niet zo druk maken over de boomstronken, maar zorg ervoor dat je wel verantwoordelijk bezig blijft. De vissen willen tenslotte ook nog door andere vissers :lol: gevangen worden!!

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Maarten Verhaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-03-2005 19:17

17-10-2007 15:39

bedankt voor je snelle reactie!

Ik neem zo ie zo een boot mee dus ik denk dat het ook allemaal goed gaat komen.

verder neem ik genoeg materiaal mee en zie ik terplaatse wel hoe ik het ga aanpakken. is natuurlijk ook afhankelijk van de stek.
Danny Mieremet

17-10-2007 16:31

Wanneer ga je dan
Ik stap zo in de auto en hoop daar nog een plekje te kunnen bemachtigen. Wordt in het donker de hengels ingooien denk ik :oops:

Misschien zien we elkaar daar nog wel.

Gr Mieremet
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

17-10-2007 19:53

richard emperpoll schreef:als je bovenop je hengels zit dan dan is die dodelijke voorslag ook niet nodig.... doe een mooi stuk korda tube over je lijn wel zo beter voor de vis..... of spoel je molen vol met 50/100 het is daar geen du der... :roll:


Een lange tube heb je niks aan!!! Je lijn zakt naar de bodem en hij kan gerust 10 meter of verder vanaf de vis al om een boomstronk zitten. En zo lang is je tube toch echt niet...
Dus hoe langer je voorslag, hoe beter! Of zoals je zegt gewoon heel je molen vol met 50/00. Dat is inderdaad de beste oplossing, daar ben ik het mee eens :wink: .

Groet JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Maarten Verhaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-03-2005 19:17

17-10-2007 20:34

wat nou als de hoofdlijn breekt? dan zwemt die vis met 25 meter voorslag in zijn bek met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
Maarten Verhaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-03-2005 19:17

18-10-2007 11:47

zag op weeronline dat het vanaf dit weekend snachts al gaat vriezen daar. volgende week maandag daalt het quick al tot - 4 graden!

heeft er iemand ervaring met najaarssessies met dergelijke temperaturen op vieielles forges?

het is vrij ondiep water dus het zal snel afkoelen.

mijn vraag is dus of er over het algemeen met dergelijke temperaturen nog iets gevangen wordt daar?
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

18-10-2007 17:59

Maarten Verhaar schreef:wat nou als de hoofdlijn breekt? dan zwemt die vis met 25 meter voorslag in zijn bek met alle gevolgen van dien.


Als je een boot meeneemt kun je er toch naartoe varen. En dan draai je vanzelf een stuk voorslag op je spoel. Dus je hoofdlijn breekt niet zomaar als je een boot bij je hebt!
Maar als je een voorslag gebruikt, doe dan wel een normale van nylon ofzo. Want ik heb daar een gevlochten kabels uit het water gehaald, echt bizar gewoon! Daarmee kun je zelfs walvissen de kant op sleuren... :-?

En ik heb er nog nooit in het najaar gevist. Dit voorjaar hadden we ook koude nachten, elke nacht rond het vriespunt. Overdag was het wel warm met ruim 20 graden. Maar we vingen alles 's nachts!!

Succes!

JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-10-2007 18:38

maarten,

probeer het gewoon! op dat soort reservaten kan je nu nog goed vis vangen. door de koude temp heb je weinig last van ander volk aan het water. dus je zit een stuk rustiger. en dat is zeker in je voordeel. ik ga zelf over 10 dagen richting frankrijk en daar is het ook al aardig koud aan het worden maar zie er alleen voordelen van in!

succes alvast! en laat even weten hoe het gegaan is!
Gebruikersavatar
Maarten Verhaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-03-2005 19:17

22-10-2007 16:16

ik ga het inderdaad gewoon proberen. nooit geschoten is altijd mis!

bedankt voor je reactie
laat wel iets weten als ik terug ben
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

12-11-2007 01:17

Mensen, iemand nog nuttige info omtrend de dieptes hier?
Richting de stuw zou ie dieper moeten worden, maar waar moet je aan denken? En kun je daar ook zitten?

Wou er nog effe een vries-sessie maken nl..
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

12-11-2007 12:02

Niet veel dieper iig!.......scheelt hoogstens 1,5 meter.
Volgens Belgen die ik in het voorjaar sprak zou het 1 van de minder visrijke gedeeltes zijn van het water, maar wat daar waar van is!?Iedereen rondom het hele meer ving toen zo goed als nix trouwens.

Door het dorpje rijdend, om de "zwaaikom" heen langs de dam heb je mooie stekken. Je kunt niet bij de dam zitten, wel een stukje er vanaf.Schuin naar links kun je zo op de dam vissen. Boot is een vereiste.
De stekken die ik bedoel (op deze korte kant) zijn trouwens wel mooi kaalgetrapt en speciaal gemaakt voor de karpervissers.....wellicht kun je zo aanschuiven....

De weg langs die kant van het water is overigens erg slecht.
Ga je met die 4 x 4 Passat van je? :P
Ik had persoonlijk dezelfde stek als vorige keer aangehouden als ik jullie was. Kom je deze week bij mij wonderballen halen en dan komt het vast helemaal goed. Never change a winning team m8!


;)
Danny Mieremet

12-11-2007 14:05

sebastiaan de Roode schreef:Niet veel dieper iig!.......scheelt hoogstens 1,5 meter.
Volgens Belgen die ik in het voorjaar sprak zou het 1 van de minder visrijke gedeeltes zijn van het water, maar wat daar waar van is!?Iedereen rondom het hele meer ving toen zo goed als nix trouwens.

Door het dorpje rijdend, om de "zwaaikom" heen langs de dam heb je mooie stekken. Je kunt niet bij de dam zitten, wel een stukje er vanaf.Schuin naar links kun je zo op de dam vissen. Boot is een vereiste.
De stekken die ik bedoel (op deze korte kant) zijn trouwens wel mooi kaalgetrapt en speciaal gemaakt voor de karpervissers.....wellicht kun je zo aanschuiven....

De weg langs die kant van het water is overigens erg slecht.
Ga je met die 4 x 4 Passat van je? :P
Ik had persoonlijk dezelfde stek als vorige keer aangehouden als ik jullie was. Kom je deze week bij mij wonderballen halen en dan komt het vast helemaal goed. Never change a winning team m8!


;)


Dat de weg daar erg slecht is weten we........ Maar de 4X4V50 klepper heeft zijn werk daar prima gedaan.
Zowaar zijn er een aantal mensen die beweren dat het een meter of 6 diep is bij de Stuwdam. Die anderhalve meter dieper die jij bedoelt is bij de eerste "pier" waarschijnlijk.....?

Er is vast iemand die bij de stuw heeft gezten en een diepte meter bij zich had?!
Laat maar weten!

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

12-11-2007 15:09

1,5 meter dieper dan de gemiddelde diepte van deze kale zandbak
Hoe dichter naar de dam, des te dieper wordt het, maar niet spectaculair genoeg ofzo. Dan kom je volgens mij op ongeveer zo'n 5 meter, MAX :D

Maar whatever, waarom veranderen van stek?
Danny Mieremet

12-11-2007 15:48

sebastiaan de Roode schreef:1,5 meter dieper dan de gemiddelde diepte van deze kale zandbak
Hoe dichter naar de dam, des te dieper wordt het, maar niet spectaculair genoeg ofzo. Dan kom je volgens mij op ongeveer zo'n 5 meter, MAX :D

Maar whatever, waarom veranderen van stek?


De mens wil altijd meer...
:wink:
De vooruitzichten worden sneeuw en kou, lijkt mij dat de vissen dan het diepere gedeelte gaan opzoeken en aangezien ik de karpers opzoek....
Heb je nog bier in de koeling staan?

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

12-11-2007 15:59

Ik moet eigenlijk nog boodschappen doen lieverd 8)


Je kunt natuurlijk vanavond ook je Aldi tas meenemen Dorus :D
Met al die hagel continu in dat bushokje is voor jouw ook geen pretje. Ik zal de kachel wat hoger zetten.......:lol:
Danny Mieremet

12-11-2007 19:25

sebastiaan de Roode schreef:Ik moet eigenlijk nog boodschappen doen lieverd 8)


Je kunt natuurlijk vanavond ook je Aldi tas meenemen Dorus :D
Met al die hagel continu in dat bushokje is voor jouw ook geen pretje. Ik zal de kachel wat hoger zetten.......:lol:


Als je me nu gewoon eens meeneemt naar Den Haag, zal ik me daar wel even opwarmen :lol:
Of je neemt haar mee naar jou als ik er ook ben :wink:

Zal ik haar eens een PIKANTO laten zien :lol:

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

14-11-2007 00:59

De hele wereld vist daar zo te lezen, maar niemand weet er iets over de diepte's? Dan moeten we donderdagnacht zelf het water maar op Dorus aka De Mier..
¤¤¤PROOST¤¤¤
Danny Mieremet

14-11-2007 09:14

Doen we, Dorus AKA de Bruin. :wink:
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

31-12-2007 10:02

Hallo allemaal,
zie dat er op dit forum veel mensen zitten met ervaring op dit lac,
is er iemand die mij kan vertellen hoe het zit met het parkeren van je voertuig bij het lac des Vieilles des Forges?
Ben van plan om op 2 januari een paar nachtjes daar te gaan vissen, spulletjes in de boot en een stek zoeken.
Vanaf welk punt kan ik dat het beste doen ( heb het kaartje van dit water )
om daar ook mijn auto goed te kunnen parkeren.
Is er ook iemand die mij kan vertellen waar ik de meeste kans maak om een vergunning te kunnen kopen op 2 januari rond een uurtje of 9 s`ochtends.
Hoor het graag van jullie,
en alvast de beste vangsten gewenst voor het jaar 2008.
Groeten, JW.
Tom De Clerck
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-04-2004 16:03
Locatie: Wielsbeke.be

31-12-2007 12:56

Je kan parkeren aan de camping/strand. Vandaaruit kan je evt overvaren.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

01-01-2008 02:07

Succes.. Het meer is zowat leeg nu.
Tegen de stuw staat nog het meeste water, alleen mag je er niet vissen.
De bekende stekken staat hooguit nog een meter water.
De vergunning koop je in Renwez oid. ( wel doen, want ze komen echt wel. )
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

01-01-2008 11:47

Hallo Mitchel,
Hoe weet jij dit zo zeker dat er bijna geen water in het meer staat?
Jij bent er kort geleden nog geweest?
En al zal het zo zijn, wil je hier mee zeggen dat het niet te doen is om er te vissen?
Weet niet hoeveel ervaring jij heb op dit water in de winter, maar welke stekken zie jij als mogelijk productief in deze tijd.
Het is voor ons ook een oriëntatie sessie.
Groeten JW.