lac de vieilles forges

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter beelen
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-03-2005 17:24
Locatie: Amersfoort

01-01-2008 14:14

Heb het meer goed verkend met de boot en diepte meter.
Tegen de stuw ongeveer 9 meter maximaal. Kon niet helemaal tegen de stuw aan varen omdat dit verboden is (niet voorbij de boeienlijn).
Over het algemeen gaat het afgaande talud niet veel dieper dan ongeveer 6,5 meter.
Tegenover de dammetjes naar de overkant varen dan loopt het ongeveer tot 4-5 meter diepte. Aan de kant staat hier ook al aardig wat water, al snel 2 meter.
De uilopers bij het reservaat en de lange uitloper zijn erg ondiep.

IK hoop zo grofweg een beeld te hebben gegeven van de dieptes. Meet het gerust na misschien ontdek je wel iets moois!
Veel verkennen is het advies, actief zoeken naar de vis als het niet te druk is.

Veel succes!
dromen droomt men, droomvissen vangt men.
Lig dus niet te dromen en ga vissen!
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

01-01-2008 14:35

Okè pieter,
maar wanneer heb je dit gedaan, ik ga er morgen heen met een paar maten.
Volgens mitchel staat er op dit moment weinig water?, weet ook niet waar hij dit vandaan heeft, maar zal best kunnen in deze tijd van het jaar maar hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.
Ben zelf vele malen naar cassien en ook andere wateren geweest en daar kan het ook heel laag staan maar ook hoog, is dus niet echt zo maar te voorspellen.
Of mitchel is er vorige week nog geweest?? maar dat heb ik nog niet van hem vernomen.
GR.JW.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

01-01-2008 21:55

Ben er eind november/begin december geweest.. Maar toen vroor het snachts -10.
De stekken voor de dammen staat nu maximaal 1 meter water.
Tegen de stuw toen max 6 meter, dus er is zo'n 3 meter water weg.
Naast de stuw kun je wel zitten, maar dat is lijnen vlechten met de locals daar.
Controle gehad, die man vertelde met handen en voeten dat er nog meer water afging.
Aan het beekje achter de stuw kon je ook zien dat er nog steeds water uitliep, dit met een behoorlijk tempo. Je bent nu een maand verder dus...
Begin november was ik er ook, toen stond ie echt 3 meter hoger.

Ps: let goed op waar je gaat zitten, bij de stuw is het no-nightfishing!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

01-01-2008 22:40

okè mitchel, bedankt voor je reactie.
We gaan morgen toch een kijkje nemen en als het echt een slechte situatie is keren we om naar een ander water.
Danny Mieremet

07-01-2008 11:54

Hoe was het? Weinig water zeker!
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

07-01-2008 12:37

Waterstand was gewoon hoog, eigenlijk niets mis mee.
Alleen er was iets anders aan de hand............ al het water was veranderd in ijs!!!! het gehele water lag helemaal dicht.
Kom er zeker nog terug op korte termijn, is een mooi water.
We hebben een ander water noordelijker in belgie gevist.
Danny Mieremet

07-01-2008 13:27

Als je er nooit eerder geweest bent, hoe weet je dan of het waterniveau hoog of laag staat?

Wat gevangen in Belgie?
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

07-01-2008 18:09

Waterstand hoog of laag dat is aan de oevers te zien waar het water gestaan heeft, vooral waar bomen staan ( wortels ).
Zie bijvoorbeeld de foto`s van cassien met de verschillende waterniveaus.
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

07-01-2008 23:15

@ Jan Willem Boer,

Toch leuk dat je nog even terug mailde nadat ik je informatie had gegeven waarom je vroeg in je e-mail. Volgens mij had ik je al gemeld dat het water in December al dichtgevroren was :o

Groeten, René.
Danny Mieremet

09-01-2008 15:55

Hey Rene,

Alles goed? Ga je dit jaar nog een paar mooie sessies maken?

Gr Danny
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

09-01-2008 22:44

Hoi Danny,

Ja plannen voor 2008 zijn klaar ;-)
Bodo Nicolai
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-12-2007 00:22

17-01-2008 21:48

Wat kost de jaarsvergunning voor het nieuwe jaar en waar kun je aan het water ook rustig nachts vissen?Kun je ook stekken bevissen,waar je niet met en boot must overzetten?
-Ik will in het voorjaar ens met mijn vriendin gaan vissen en zoek en water,waar je desondanks en goede kans op en mooie vangst hebt...

beste groeten Bodo
Danny Mieremet

17-01-2008 23:14

Ongeveer 60 euro kost de vergunning.

Als je rustig wilt vissen zal ik er niet heen gaan.
Het kan er namelijk erg druk zijn, vooral in het voorjaar. Als je wat "rustiger"wilt zitten is een boot een must have.
Zo kun je de stekken aan de overkant van de weg bereiken.

Iedereen wil tenslotte de auto zo dicht mogelijk bij de tent hebben!
Bodo Nicolai
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-12-2007 00:22

18-01-2008 13:00

Danny Mieremet schreef:Ongeveer 60 euro kost de vergunning.

Als je rustig wilt vissen zal ik er niet heen gaan.
Het kan er namelijk erg druk zijn, vooral in het voorjaar. Als je wat "rustiger"wilt zitten is een boot een must have.
Zo kun je de stekken aan de overkant van de weg bereiken.

Iedereen wil tenslotte de auto zo dicht mogelijk bij de tent hebben!


Bedankt!
Is het zonder extrabestimming toegestaan aan de andere kant te verplaatsen?Hoe is het met het vissen overs nachts? Zijn het bepaalde nachthengelzonen,en wat is met de gebruik van en dieptemeter?
Ik was al lang niet voor het vissen in Frankrijk.Daarom bin ik over dus ook niet meer op de nieuwste stand...

groeten Bodo
Danny Mieremet

18-01-2008 15:00

Je hebt diverse nachtzones. Deze zone's zijn duidelijk aangegeven met bordjes. Je kunt je verplaatsen naar de overkant (bijna alleen met boot mogelijk). Verder begrijp ik je vraag niet helemaal? Laten we eerlijk wezen, je Nederlands is natuurlijk niet heel duidelijk.
Misschien kun je het wat beter formuleren. Of stuur me ff een PB.
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

25-01-2008 18:54

Je kan bijna overal nachtvissen behalve:

- in het reservaat (Fransen zitten hier natuurlijk wel maar weet niet wat de gendarmerie met ons toeristen doen)
- tegen de dam aan de kant van de weg en de boskant
- de 2 rechterpieren aan de wegkant richting camping
- Langs de roeivereniging

Alleen het reservaat is een groot gebied. De rest is te omzeilen door 10m naar links of rechts te gaan zitten.

Langs het strand bij de camping zijn ook nachtvisstekken bijgekomen met wel een afwisselend bodemverloop (wat op de res van Vieillesforges wel meevalt).

Diepte: 1 m in het reservaat tegen de weg langzaam oplopend (veel stronken maar veel vis tot 2.90 m bij het aanlegplateau van de roeivereniging (wel mooie vrouwen bij) (Zeer goed in het voorjaar maar bagger in het najaar)

Van de pieren tot het strandje is bagger en komt niet veel vis vanaf. Alleen op 200m een beetje schuin naar links voor de meest linkse pier ligt iets onder water waar wel vis vanaf komt. (Let op: Hier liggen wel kabels van de roeivereniging dus in de boot want anders is het verspelen (Weerhaakloos is aan te raden om de karper te sparen ivm lijnbreuk en voorslag etc helpt niet want deze lijnen zijn scherp).

Tegen de dam en de zijtak nog niet gevist maar zeker een stuk dieper en in het najaar veel beter dan het reservaat.

Zomer niet gevist want het is al veel te druk in Maart laat staan op een mooie dag in mei.

Enduro vorig jaar gezien en dat vond ik er redelijk verzorgd uitzien echter er waren een paar van die mafkezen die het voor niet weggooide maar gewoon voor de voeten in de plomp deponeerde.

Brasem zit er veel en deze jongens ook op 30 mm's gevangen.

Gemiddeld wat we vingen was een 24 pond.

We zijn er vorig jaar 4x geweest en hebben 1x 2 dagen kunnen vissen ivm Enduro (Donchery was een goede optie en Lac Bairon niet). 1x geen plaats en dan bedoel ik ook niet aan de boskant want de slagboom was open. (toen met een matchhengel kleine karpertjes zitten te vangen op een campinkje in Bourg Fidele. 1x ter orientatie en niet vissen. 1x Wel gevist maar weinig gevangen omdat we op zijn diepst 3m konden bevissen en de vissen alleen van dieper (damkant) kwamen waar stuivertje gewisseld werd door de fransen.

Conclussie: Mooi water, mooi bestand echter wel zo tieft op druk dat ik er niet meer heen ga. We hebben ook 2 dagen op 20 meter van franse zwervers die alleen maar geld hadden voor spiritus om te zuipen en fik mee te maken en een ghettoblaster met wel zo'n harde rotmuziek. Gelukkig hadden ze 12 honden bij die strategsch onze boillies wegvreten.

Ps. Aas hebben we boilies, particles, pellets etc. gebruikt maar alleen op boillies gevangen (Freezers ananas birdfood en vismeel rubin red).

Vergunning kun je halen bij het PMU-cafe tegenover de kerk in Renwez.

Zijn er vragen dan hoor ik het wel.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
Bodo Nicolai
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-12-2007 00:22

31-01-2008 23:29

Helemaal bedankt voor die antwoord! Beter kan het niet...

bedankt en beste groeten, Bodo
Ruud Wouters
Berichten: 54
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: rotterdam

07-02-2008 20:31

Ik heb in Aug. een villa vlakbij het water gehuurd en nou wil ik af en toe wat daagjes alleen overdag vissen. Is dat een beetje de moeite of is het echt een nacht water?
Verder zijn er in de buurt ook nog leuke kleinere wateren (neuve-forge?) waar je kan vissen en ook wat kans heb om wat te vangen (hoeft niet groot) maar gewoon dat je ook wat vangt als je een dagje gaat zitten. Dan kan me vriendin misschien ook nog wat vangen en gaat ze het misschien wel leuk vinden en kan ik vaker van dit soort vakantie boeken :lol:
Danny Mieremet

14-02-2008 15:23

Jan-Willem Boer schreef:Weet niet hoeveel ervaring jij heb op dit water in de winter, maar welke stekken zie jij als mogelijk productief in deze tijd.
Het is voor ons ook een oriëntatie sessie.
Groeten JW.


Ergens op 1 van de eerste paginas lees ik dat je al veel vaker bent geweest. Je hebt je zelfs weg laten jagen door een beetje wind en regen...

Waarom ga je dan in godsnaam een oriëntatie sessie maken????????????

Moet je voor de gein is al je eigen posts, in dit topic, teruglezen. Jij kan echt tegenstrijdig lullen zeg.

Heeft me overigens wel een tijdje gekost om alles letter voor letter te lezen :oops: :oops:
Danny Mieremet

14-02-2008 15:27

Ruud Wouters schreef:Ik heb in Aug. een villa vlakbij het water gehuurd en nou wil ik af en toe wat daagjes alleen overdag vissen. Is dat een beetje de moeite of is het echt een nacht water?
Verder zijn er in de buurt ook nog leuke kleinere wateren (neuve-forge?) waar je kan vissen en ook wat kans heb om wat te vangen (hoeft niet groot) maar gewoon dat je ook wat vangt als je een dagje gaat zitten. Dan kan me vriendin misschien ook nog wat vangen en gaat ze het misschien wel leuk vinden en kan ik vaker van dit soort vakantie boeken :lol:


Als je het hele topic goed doorleest dan zie je totaal verschillende reactie's met betrekking tot de vangst "tijdstippen". De een vangt ze alleen overdag en de rest allemaal s'nachts. Hier kun je geen touw aan vast knopen. 1 ding weet ik wel en dat is dat het er waarschijnlijk poeppie druk zal zijn.

Pardoux, Meusse (Maas) en Donchery zijn uitwijkmogelijkheden. Allemaal op "fiets" afstand.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

14-02-2008 20:54

Ja, en daar is het misschien nog wel drukker als op Forges.

Heb vorige week nog langs Forges gelopen, en wat locals gesproken.
Ben er nu bijna zeker van, dat de grotere vissen allemaal verhuisd zijn.
Het zou me trouwens niets verbazen als die gasten er iets mee te maken zouden hebben, zo zeker waren ze van hun zaak.
¤¤¤PROOST¤¤¤
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

22-02-2008 19:19

waarom zouden die "locals" dat toch steeds zeggen....

scheelt wel weer

succes!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

25-02-2008 18:27

idd vorig jaar aan het eind van het jaar nog geweest en toen kwamen er bij locals 3x 20 kg+ uit en denk niet dat ze dat aan iedereen gaan vertellen. Ben er verschillende keren geweest en er komen echt nog wel mooie vissen af. Bij de enduro vorig jaar meen ik iets van 21 of 22kg de grootste. Ze zitten er echt nog wel hoor. Misschien niet alles maar ze zijn echt niet allemaal weg.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
richard van den hoorn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2006 11:50
Locatie: geldermalsen

26-02-2008 14:07

helemaal mee eens vorig jaar een paar nachten geweest een mooie vis gevangen van 18.5 kg en verder hele grote karper gezien in een dooie kom!!!
ook grote meerval zwemt er kwam er 1 naast mijn boot omhoog dus eat die locals zeggen is egt niet allemaal waar!!! ga week 13 weer een week proberen !!!
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

26-02-2008 14:35

@Richard...

Heb je in de gaten dat je week 13 daaro nog niet legaal mag nachtvissen...
Is toch pas open vanaf 1 april daaro?...

En wat betreft de groote vissen... Ben er zelf vorig jaar 2 keer geweest (in totaal 7 nachten).. en had een 18,9 kg en een 15,0 kg vis.. dus mocht niet klagen dacht ik zo..

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl