metz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

22-11-2005 18:08

graag heb ik wat info nodig van mensen die in metz hebben gevist en wat hun ervaringen in deze zijn
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

23-11-2005 11:27

Beste William,

Ik heb afgelopen september een zoektocht naar goede stekken gedaan rond Metz. Er zijn daar wel wat stekken te vinden (zeker net onder Metz) maar je wordt overal weggekeken door Franse vissers. Rond Metz hangen veel Polen rond die alles wat ze vangen meenemen. Je vind overal schubben van karpers die het loodje hebben moeten leggen. Erg triest. Als Nederlander wordt je dus snel voor hun aangezien en proberen ze je alle kanten op te sturen, behalve de goede. Je kunt rond La Maxe gaan zoeken, maaar je zult overal onze Poolse vrienden tegenkomen. La Maxe is wel een goede winterstek, door het koelwater dat van de fabriek komt. Maar hou er rekening mee dat je een aparte vergunning nodig hebt voor dat water + de sleutel van het hek. Dat is tevens de enige nachtvis stek naar mijn weten in die buurt, de Moselle is niet meer 's nachts bevisbaar voor "buitenlanders" zoals wij. Mocht je wat Frans spreken, gooi het dan zeker over die boeg. Op die manier zijn de Fransen veel behulpzamer.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-11-2005 12:09

Inderdaad, Al sje een beetje Frans spreekt, doe dit dan zeker.

Ik ben nog niet in Metz geweest om te vissen, maar ik wou hier toch even op inhaken.

Zo hebben we op onze laatste Frankrijktrip o.a.

-een hele tijd gezocht naar een hengelsportzaak voor de vergunningen; makkelijk als je het even kunt vragen.
-een mooie stek gevonden op een afgelegen stuk rivieroever waar volop gejaagd werd en de hagel je om de oren vloog. Hoewe de buks van de jager zeer imposant was bleek het een aardige man die ons precies vertelde wat daar de 'afspraken' waren tussen jagers en vissers (je zal er maar zitten)
-samen met wat locale vissers de detailkaart van het gebied bestudeerd en de beste stekken besproken (we hadden inmiddels al zo'n 50 km rivier via zandweggetjes zelf uitgeplozen)
-en enorm veel praatjes gemaakt en bakjes koffie gedronken met de locale bevolking die elke dag even een wandelingetje kwam maken.

Kortom, het wekt gewoon enorm veel goodwill op. Ik moet eerlijk zijn, als er hier mij een duitser aanschiet die de weg wil weten dan denk ik ook van, daar heb je weer zo'n buitenlandse toerist :o Maar als je ziet dat diegene z'n best doet om zich verstaanbaar te maken, doe jij ook automatisch je best.

Zo zie je maar, met wat charmes krijg je nog heel wat gedaan.

Succes in Metz!

vr gr Sjoerd
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

23-11-2005 15:47

hmmm toch handig om een franse vriendin te hebben dan, inclusief franse schoonfamilie.... Helaas nog geen mogelijkheden ivm vervoer om daar te vissen...

Misschien handig om anders wat zinnen op te zoeken voordat je weggaat. babylon is daar redelijk voor of nog beter aan bekenden vragen...

Niels
Dirk Huyskes
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-12-2003 21:46
Locatie: Soest

23-11-2005 23:39

[quote] de Moselle is niet meer 's nachts bevisbaar voor "buitenlanders" zoals wij.
Verklaar je nader??

Groet Dirk
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-11-2005 00:01

Dirk, is gewoon onzin...
Dirk Huyskes
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-12-2003 21:46
Locatie: Soest

24-11-2005 00:57

Aart

Ik weet dat door een fout veel delen van de moesel het nachtvissen niet meer toegestaan is, maar dat geld voor iedereen. Ook is het zo dat wij buitenlanders Lees Nederlanders niet graag geziene gasten zijn in die regio. Hoe dat komt tja kan ieder voor zich invullen. Maar als het goed is is dat voor 2006 weer zo zoals het was.

Groet Dirk
jantje van de voorde
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-10-2005 14:21
Locatie: lokeren belgie

24-11-2005 03:12

hoi ik heb daar vroeger een paar sessies gevist en mooie vissen gevangen maar nu is het voor ons als belgen ook niet makklelijk ook al spreken we frans
ze denken dat we ook nederlanders zijn die geoefend zijn in de taal der fransen. maar ik begrijp niet dat die fransen een tik op jullie hebben ik heb namelijk een goede nederlandse visvriend en die net zo begaan met de vissen zoals wij belgen. [rob van riet]
ik denk ook de meeste van jullie. niet verkeerd begrijpen wij hebben ook rotte appels. opsporen is de bootschap en anders de mentaliteit veranderen . maar dat is nu bijna onmogelijk . . als iemand avondles in karperfrans wil hebben in frans laat het me dan weten . maar er zwemmen nog veel mooie vissen rond die tijdens de dag te vangen zijn :P :P :P zeker rondom toul . sorry voor de geheimhouders !!! ik ga ook volgend jaar terug naar daar ! maar let op wees op alles voorbereid !!!!! stevig materiaal en ervaring in riviervissen .de ene dag een spiegel de andere dag een stromende rivier . ik wil zeggen dat spiegel niet slaat op karper maar op het water . de vissen die je daar vangt zal je nooit vergeten . echte rivierkarpers !!!!!! . ik heb daar mijn kleinste karper ooit gevangen 3.500gr en een toch half uur aan het drillen geweest . mijn grootste vis was daar 59 pond en was een makkie om te landen. je begrijpt me wel he . die vis heb ik het laatst heb gevangen is op de manier dat je daar moet vissen . als je info wil stuur dan een pers. bericht ik ga dat niet uit de doekjes doen voor iedereen .heb al een paar antwoorden op bepaalde vragen gelezen .en vind dat belachelijk hoe jullie niet over stekken kunen praten . ik ga dan ook mijn ervaringen niet ten toon stellen aan iedereen . maar vorige week is er nog een van 56pond gevangen op die manier ! een vriend van mij maar meer ga ik hier ook niet over uitweiden salu en voor verdere vragen pers.ber.
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

24-11-2005 12:37

Dirk Huyskes schreef:
de Moselle is niet meer 's nachts bevisbaar voor "buitenlanders" zoals wij.
Verklaar je nader??

Groet Dirk


Ik kreeg sterk de indruk (toen ik het in het Engels probeerde) dat de Franse beheerders rond La Maxe me duidelijk probeerden te maken dat je daar niet meer mag nachtvissen. Na een gesprek in het Frans (ook Franse vriendin :D ) met een Franse visser verderop bleek dat hij gewoon een nachtvergunning had gekregen, terwijl mij bij de vergunningenwinkel (erg moeilijk te vinden idd) werd verteld dat de vergunningen op waren. Vandaar mijn opmerking...

Ik ben niet op de hoogte van eventuele verboden rond dat gebied btw
peter andrae

24-11-2005 16:14

En hoe zit het dan met die Polen ik neem aan dat die franse karpervissers ook op de hoogte zijn van hun praktijken daar zou ik mij veel meer zorgen om maken.


Jammer dat er zoveel zijn die het voor een ander verpesten denk niet dat we van dit soort gasten worden verlost nu niet en in de toekomst niet,natuurlijk hoop ik stilletje,s van wel :wink:.


mvg peter.
emil molzer
Berichten: 70
Lid geworden op: 05-03-2004 11:13
Locatie: enschede
Contacteer:

26-11-2005 19:39

hoi,geen water kunnen vinden in Metz!!!!!!!!!!!!!!!
Ja de Fransen balen er zelf ook van maar zelf zijn het ook geen lievertjes
maar hoe het nu gaat niet normaal was er de zomer ook man man wat een russen,polen echt niet normaal
waar moet dat heen.
gr,emil
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

04-01-2008 14:35

als ik zowiets zal zien hoe die emsnen omgaan met vissen trap ik ze finaal in melkaar en sla ik ze verrot met een ploeterdooier stelletje eikels
rob de wit
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-05-2006 16:10
Locatie: waterkant

04-01-2008 15:49

Leon Van Kooten schreef:als ik zowiets zal zien hoe die emsnen omgaan met vissen trap ik ze finaal in melkaar en sla ik ze verrot met een ploeterdooier stelletje eikels


ja tuurlijk :lol: :lol: :lol:
ff een peukie en een biertje en damn gaan we de lijntjes opnieuw uitvaren..
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 17:47

Leon Van Kooten schreef:als ik zowiets zal zien hoe die emsnen omgaan met vissen trap ik ze finaal in melkaar en sla ik ze verrot met een ploeterdooier stelletje eikels


Dat zou de politie nou moeten doen :lol:
Misschien wil Balkelende het in de wet plaatsen? :P
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

04-01-2008 18:10

ja kom op als je al die verhalen leest hpoeveel mooie vissen er worden verizekt en meej genomen door mesnen die zichzelf karper vissers noemen is tog niet normaal en iedereen kijkt altijd maar toe mesnen zijn niet goed bij hun hooft en moeten is een x ergens opuit durven stappen van in plaats maar altijd te zeiken en toe te kijken en daarna weer hele verhalen oplopen hangen hoe erg het is waarom doen we er niks aan dan want wij vissers die wel respect hebben voor onze groote vriend de karper krijgen ook alleen maar een slechte naam
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

04-01-2008 19:16

Leon Van Kooten schreef:ja kom op als je al die verhalen leest hpoeveel mooie vissen er worden verizekt en meej genomen door mesnen die zichzelf karper vissers noemen is tog niet normaal en iedereen kijkt altijd maar toe mesnen zijn niet goed bij hun hooft en moeten is een x ergens opuit durven stappen van in plaats maar altijd te zeiken en toe te kijken en daarna weer hele verhalen oplopen hangen hoe erg het is waarom doen we er niks aan dan want wij vissers die wel respect hebben voor onze groote vriend de karper krijgen ook alleen maar een slechte naam


Leer Nederlands en ga in de politiek... 1e stem heb je! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 19:20

Gelijk heb je wel Leon ..
Ik was laatst aan het nachtvissen en toen kwam er een pool aanrijden in z'n peugot.(over het fietspad , paaltje eruit gehad zo de stek op )..
Ik sprong gelijk me bed uit en ik dacht dat ze me spullen wouden jatten ,
En al zou ik hem een karper mee zien nemen dan zou ik hem echt effe een lesje leren ik mag dan wel 12 zijn maar op dat soort momen ben ik een beest :evil:
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

04-01-2008 19:49

Hihi Taco, de gevreesde polen killer :D
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2008 20:58

Nou, ik heb daar geen één Pool gezien.. Aan de overkant wel 2 idioten gehoord die takken afbraken en gingen BBQ-en, maar weet niet of dat Oostblokkers waren.
chris van kampen
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-10-2007 10:21
Locatie: zoeterwoude

10-01-2008 07:39

in polen daar zie je er ook veel, echt niet normaal het lijkt wel of ze daar aan de bomen groeien overal waar je komt lopen ze rond, er zwemt daar zeker geen vis meer rond daar!!
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

17-01-2008 18:44

Alle polen stelen vis
Alle duitsers liggen in kuilen
Alle negers hebben een grote lul (tenminste de mannetjes)
Alle belgen zijn dom
en alle Nederlanders die generaliseren zijn nog dommer
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
K. van den Herik

18-01-2008 07:51

dix points a Peter...

Afbeelding
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

18-01-2008 18:15

Je hebt er normaal van geen mens last zeker niet van Polen... alleen wel van Franse karpervissers die gewoon tegenover of langs je komen zitten en je tent staat, zo lijkt het op een vuilnisberg verder gaat het wel...

nogsteeds zijn er daar veel karpervissers die zijn zooi niet opruimen of in zakken doen en in de bosjes gooien...... die zakken worden door de ratten weer open gemaakt en die gaan aan het sjouwen met al wat erin zit en e voila een grote kolerebende!

Rob
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

19-01-2008 10:17

Ja Rob, ik snap ook niet wat al die fransen daar doen.
Laat die gasten in hun eigen land blijven, o ja het is hun land.
Wij zijn de gene die daar te gast zijn, zou jij het leuk vinden als er allemaal buitenlanders op je stek gaan zitten?
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

19-01-2008 10:34

Nou Robbert heel simpel ik ben niet zo stom om dan in de buurt van andere vissers te gaan zitten want dat is je eigen kansen verkleinen maar dat begrijpen ze niet in Frankrijk... altans de meeste niet.

Heb het al zovaak gehad, ook op goed lopende stekken komen er een paar andere vlakbij in de buurt vissen of zelfs bij je markers dan is het voor iedereen afgelopen dus zowel voor mij als voor hun. Niet echt slim dus.

Rob

(oja en die rommel daar bij Metz is lang niet alleen van Hollanders, ook van de Fransen zelf)
Plaats reactie