Lac de Castelnau-Lassouts

Plaats reactie
Harold Pomp
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-10-2005 12:54
Locatie: Veendam

14-11-2005 15:26

Hallo,

Volgend jaar ga ik naar Lac de Castelnau-Lassouts. Wie heeft er voor mij wat informatie over dit meer en wat zijn bijv. goede stekken? Moet ik kiezen voor nachtstekken of juist niet? Ik hoor het graag van jullie.

Groet, Harold
Gebruikersavatar
Paul van der Weck
Berichten: 34
Lid geworden op: 21-03-2004 13:01
Locatie: Oudenbosch

15-11-2005 17:38

Beste Harold, als je gaat probeer te achterhalen of er geen Enduro is, anders kan dit voor vervelende situatie's zorgen. Wij hebben dit van het jaar nog meegemaakt. ER was op internet en via andere bronnen niets bekend over deze Enduro. Maar was een leer voor volgende keer. Het was overigens de eerste keer voor ons dat we die kant opgereden zijn. Overigens is onze week NIET in het water gevallen daar er in de omgeving genoeg (goede) alternatieven zijn!
Als je wilt weten of er een Enduro is kan je bellen met een plaatselijke Camping, beheert door heel aardige Nederlanders. Je vindt ze op http://www.visseninfrankrijk.nl
Hoop dat je hieraan wat hebt. Stekken ken ik dus (nog) niet, die moet je zelf maar zien te vinden.

Groeten
Carp Team Holland is a way of Life
Mensen die een vis verplaatsen/ verkopen moeten ze een vloeike dik van de grond opknopen!

polleke
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

15-11-2005 17:53

idd eindje rijden maar dan heb je wat. kan je niet helpen met castelnau maar ben idd ook in die streek geweest deze zomer.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

15-11-2005 23:47

Sorry, maar hier is echt veel over te vinden. Ik heb het idee dat mensen die hier zo'n vraag posten liever lui zijn dan moe. Kom zelf eerst een met wat info, misschien geef ik dan wat prijs.
Harold Pomp
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-10-2005 12:54
Locatie: Veendam

21-11-2005 10:12

Hallo Elco. Toch bedankt voor je reactie. Als je denkt dat ik nog niets heb uitgezocht over lac de castelnou dat is niet zo. Ik heb al enige goede informatie. De mensen die die camping beheren dat zijn Steve en Janet. Het zijn goede kennissen van mijn vriendin. Zij kunnen mij wel wat vertellen maar het zijn geen karpervissers. Ook in het boek van Leo Hoogendijk is wel wat te vinden zoals de omvang van het meer (260 hectare) en het record van 58 pond gevangen in 1991. Ook weet ik dat er een vrij groot bestand aan karper aan zit, zoniet het grootste bestand aan karper in Frankrijk. Ik was gewoon benieuwd naar mensen die in de afgelopen jaren op dit meer hebben gevist en of zij goede resultaten en ervaringen hebben opgedaan. Ook slecht resultaten en ervaringen ben ik zeer benieuwd naar. Wat kun je fout doen en wat is juist verstandig om te doen?

Met vriendelijke groet, Harold Pomp
Gebruikersavatar
koos walters.
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-11-2005 00:33

25-11-2005 00:40

Beste Harold,

ik heb een aantal keer op castelneau gevist in het najaar.(okt.nov.)
Elke keer met goeie resultaten, wel kan het er in de zomer erg druk wezen met vooral franse karpervissers. Er zit idd erg veel vis met een gemid. gewicht van 10-14 kilo afhankelijk welk gedeelte je zit.
Als de vis echt los is zie je meerdere vissen tegelijk uit het water komen als ze springen. Mijn ervaring is dat je de vis overdag in de diepere gedeeltes vangt (8-18meter) en s'nachts op de ondiepere platen aan beide oevers. Houd wel rekening met de snoekbaarsvissers die over het hele meer trollen. Dus als je naar de overkant vist op een ondiep plateau ff een klein toploodje laten zakken 30m van je rig.

Let op je mag maar op 1 kant van het meer nachtvissen en er word regelmatig gecontroleerd. Deze vissen zijn alles belhalve naief dus benader ze ook zo en je zult veel vis vangen. Zeker als je een goeie boilie (geen geconserveerde readymade) meeneemt. Wij vingen erg goed op een zoete vismeelboilie met MC. Zoet doordat we ze op suiker hadden staan voor de conservering. Zorg wel dat je hard (groot) haakaas bij je hebt. De meeste (franse)vissers daar gebruiken starbaits enz. en dat kennen de vissen zo langzamerhand wel.

Om een goeie stek te vinden kun je het best je boot te water laten op een van de hellingen en het meer op en neer varen. Letop je mag een gewone buitenboordmotor gebruiken en deze is niet overbodig daar het meer enkele kilometers lang is.

Voeren in stroken van 100 to 150 m parallel aan de oever brengt goede resultaten. Maar gooi er in het begin niet te veel in bouw het langzaam op. Zeker als je op alle kleine plateautjes langs de kanten een paar handjes strooit wil het snachts nog wel eens hard gaan.

Als je nog meer wil weten hoor ik het wel,

Groetjes Koos
Harold Pomp
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-10-2005 12:54
Locatie: Veendam

09-12-2005 17:09

dank je Koos voor je tips. Hier kan ik wat mee. Nogmaals dank.

Groet, Harold
Plaats reactie