Mooie grote karpers + het vermaken van je familie

Plaats reactie
jeroen struijk
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-11-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

08-11-2005 19:37

Beste medevissers,

Ik ben op zoek naar een water in Frankrijk waar je mooie/grote karpers kan vangen. Ik ben nog niet zo ervaren op het gebied van Frankrijk, dus het moet een niet al te moeilijk water zijn. Dat zijn er genoeg zou je zeggen... Ik heb echter nog een aantal eisen. Er moet een camping bij zitten voor de rest van mijn familie, waar zij in een staancaravan o.i.d. kunnen overnachten en er moet in de omgeving zat te doen zijn voor hen. Ik de laatste karper stond een artikel over Lac de Villeneuve de la Raho. Dit is het soort water wat ik bedoel. Hebben jullie nog suggesties?? Ik hoor ze graag, want ik kan niet wachten tot mijn volgende Frankrijktrip/

Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

13-11-2005 17:12

PS:
Er moet ook een schoonheidsalon bij zijn voor de vrouw en een golfterrein als we een dagje geen zin hebben in vissen. 50 meterbad om elke dag fris te beginnen met een duik. Aan het water een mooie aanlegsteiger met verlichting voor in de nacht… :-?

Gr. Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-11-2005 19:36

Sjors,
heb je liever dat hij naar een betaalwater gaat, ik heb ook een gezin en zal mijn vakanties moeten verdelen. Op deze wijze kun je een mooi combinatie maken van beiden en is iedereen binnen je familie tevreden en vis dus op dat moment op exact dezelfde wijze.


Jeroen mail me even dan stuur ik je een aantal links.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

13-11-2005 23:24

volgens mij staat een betaalwater helemaal los van zijn vraag?
en kan hij beter wat speurwerk doen. zoals wij allemaal moeten.
volgens mij word op zon vraag nooit zinnig antwoord gegeven.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

13-11-2005 23:29

met de rest van de familie bedoelt hij waarschijlijk zijn ouders en evtuele broertjes of zusjes.

hij mag vissen maar op voorwaarde dat de rest niet in de bagger hoeft te zitten.

kan me zijn vraag goed voorstellen. zal eens kijken of ik wat weet, ga nu plat. is morgen weer vroeg dag.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-11-2005 23:39

Als Jeroen mij even een mailtje stuurt en er direct daarna voor zorgt dat zijn mailbox leeg is zal ik hem een aantal URL's sturen die aan zijn vraag beantwoorden. Hierbij opgemerkt dat het wel vissen blijft en dus vangstgaranties niet zijn te geven...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-11-2005 07:55

Goh,

Daarom wilde ik dus best een topic openen en daar info uitwisselen over (vakantie) wateren al dan niet met huisjes.

Dit is dus zelfs op Salagou mogelijk ( Of ben ik abuis? :wink: )

Je zou eens op moeten letten: Er kan een machtig mooi document/naslag werk ontstaan. Zeker als dit aangevuld wordt met ervaringen.

Maar ja

als je 6 woorden leuker vindt...

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-11-2005 10:11

Kwam inderdaad weinig reactie op Klaas !

De vraag van de topicstarter is zo extreem nog niet, maar de antwoorden soms wel... Het is toch niet zo heel moeilijk om niet te reageren als je ;
of geen antwoord weet,
of geen antwoord wil geven ?!
Dit is weer eens een voorbeeld hoe benauwd men is mbt stekinfo, zelfs als het over Frankrijk gaat. Overal maar op reageren en afkeuren als het toevallig niet in je straatje past. Vraag me af al dat soort berichten verwijderen bijdraagt aan een constructief board.

Blij dat er toch mensen zijn die normaal reageren en iemand willen helpen. :wink:

En Klaas, welke 6 woorden ?... 8)
CarpeR Diem
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-11-2005 10:36

http://www.camping-le-soleil-levant.com ... _cadre.htm

http://aveyroncarpe.free.fr/carte-pareloup.htm

In dit gedeelte is een vakantie vergunning mogelijk voor 14 dagen. De kostten weet ik niet meer maar echt veel was het niet. Het meer ligt op 800 meter hoogte. Het kan best fris zijn s´nachts.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-11-2005 11:33

Klaas van den Herik schreef:Goh,

Daarom wilde ik dus best een topic openen en daar info uitwisselen over (vakantie) wateren al dan niet met huisjes.

Dit is dus zelfs op Salagou mogelijk ( Of ben ik abuis? :wink: )

Je zou eens op moeten letten: Er kan een machtig mooi document/naslag werk ontstaan. Zeker als dit aangevuld wordt met ervaringen.

Maar ja

als je 6 woorden leuker vindt...

MVG

Klaas


Klaas,

Geef er eens een voorzet over... wie weet zal het beter gaan als verwacht?
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-11-2005 15:37

Weet wel een water met camping, echter;

Geen staancaravan,
Geen huisjes en het water doet nogal "moeilijk".
Groet'n Henk..

still growing Old.
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

15-11-2005 00:06

goed ik ben ook net zoekende naar een water, ik moet er wel bij vertellen dat (we ) waarschijnlijk al een keuze hebben gemaakt.
sleurhut mee, hondje. ik moet er wel eventjes bij vermelden dat het mij....
niet om grote karpers gaat ,vangst garantie.... bestaat dat?
nee, het lijkt mij leuk om met m'n gezin naar een leuk water te gaan en zoals zovelen er een leuke vakantie van te maken.
en ja, er moet ook wat voor vrouwlief en kleine meid te doen zijn.
we kunnen uiteindelijk maar een keer op vakantie.
maar eens kijken of we op zo'n lac meer succes kunnen verwachten dan op de rivieren? dus klaas kom maar op met je topic... ik kan alleen een beetje vertellen over de rivieren, dus zet hem op....
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-11-2005 11:31

Beste Jeroen,

Villeneuve is opzich wel een leuk water voor je denk ik, al stelt de camping zelf niet al te veel voor. Is volgens mij ook niet zo heel veel te doen daar in de omgeving, wel prachtige natuur. Ik ben zelf niet verder dan de nachtviszone gekomen.

Andere optie is misschien lac/etang de Leon ook in het zuiden van Frankrijk maar dan aan de kant van Bordeax, groot meer met zeer veel lelievelden en waar ook nog eens veel campings direct aan het water gelegen zijn. Nachtvissen is hier volgens mij geheel verboden, Aart???
Dit water ligt erg digt bij de zee, dus je kunt ook lekker naar het strand toe gaan.

En zo zijn er nog wel tal van wateren, al dan niet met nachtviszone waar tal van campings aan liggen.

Mvg,
Arjan van der Palen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-11-2005 16:21

Arjan,

ik ben ook naar Lac de Leon geweest.

De voors:
- Om er met de familie heen te gaan is het een ideale locatie. Veel mooie kleine dorpjes, grote steden ook binnen bereik (met de auto) en je zit maar 5km van de zee af.
- De camping zelf is heel goed verzorgd en er zijn veel dingen te doen voor de niet-vissers in de familie.
- Het water zelf is schitterend. Heb nog nooit zo'n mooie lelievelden gezien. De bodem bestaat op veel plekken uit een zachte zwarte sliblaag, of zand.
- Je kan een waterfiets huren om het water eens rond te gaan. Echt diep is het echter niet. Op sommige plekken kan je bijna 100 meter de kant uit lopen (ik ben 1,85).
- Er schijnen mooie vissen te zwemmen, maar ik heb niks gevangen dus ik kan het niet bevestigen noch ontkennen.

De tegens:
- de bereikbaarheid van het water/stekken buiten de camping is erg slecht, zandpaden leiden om het water, en dat is best een stukje lopen, als je gaat neem je dan een mountainbike ofzo mee, of beter nog, een goede rubberboot! Ik heb ook een dag een mountainbike gehuurd om rond het water te rijden, maar dat valt vies tegen. Daarnaast is het ook erg duur.
- stekken op de camping zijn leuk, maar daar moet je niet gaan zitten voor je rust (mijn mening)
- ik heb énorm veel last gehad van steekvliegen, ik werd werkelijk belaagd door die klotebeesten, of het nu dag of nacht was, daar hielp niks tegen
- je mag er alleen overdag vissen. En dat doe ik liever niet. Vooral niet als het een graadje of 35 is ..
- overdag zijn er toch wel veel waterfietsers, zeilers, roeibootjes etc. op het water.

In het plaatsje Leon is er tegenover de supermarkt een viswinkel waar je een vakantievergunning kan kopen. Het is ook een soort van boerenbond (Aveve), dus je krijgt er ook grote zakken mais.

Het is een schitterend water met zo goed als geen karpervissers, maar wees goed voorbereid, want het is een beste plas water. Een goede rubberboot zou in mijn ogen echt een meerwaarde hebben. 300 hectare is niet niks, en je kan op veel plekken ook niet direct aan het water komen door bebossing.

Zo goed Klaas ?

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-11-2005 16:51

Goeie aanvulling Stefan,
Hier kan de topicopener tenminste iets mee!

Spreek je nog.
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

17-01-2006 13:41

hallo,

Ik ben ook op zoek naar een leuk liefst groot water met een camping erbij. Dit omdat mijn vriendin wil camperen in frankrijk en ik ook wil vissen. We gaan met zijn 2en en de hond gaat mee,voor hen is het niets om zonder voorzieningen aan het water plaats te nemen. Al zou ik graag net als voorgaande trips gewoon plaatsnemen aan het water in alle rust.
Bestand van het water hoef ik niet te weten zolang er maar karper zit. de rest vind ik zelf wel uit. heeft er iemand tips of links naar campings ontvang ik graag.

Aart; dat lijstje wat je naar Jeroen hebt gezonden ontvang ik ook graag per mail.

allen: bvd.
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

17-01-2006 13:41

ow ja: we willen in september 2006 gaan.
Plaats reactie