Aas vraagje betreft Frankrijk sessie

Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-09-2005 12:49

Hallo,

ik ben van plan om volgend jaar voor het eerst naar frankrijk te gaan..
maar nu zit ik met een vraag.

ik wil natuurlijk veel vis vangen dat staat voorop. maar ik weet totaal niet wat voor aas in die periode het beste doet. ik ben van plan om zowel mais als tijgers mee te nemen. dat kost nog niet zo heel veel..
maar ik lees verschillende reacties over het water dat ze de ene keer zoete bollen of kruidige en de andere keer visbollen prefereren.

nu wil ik eigengemaakte bollen mee nemen. ik ga maar 1 week dus die periode kan ik ze nog wel vers houden.

maar als ik 2 soorten boilies mee neem en ze eten bv alleen vismeel bollen dan blijf ik zitten met de zoete bollen. en na die week kun je ze niet weer invriezen lijkt mij.. en gooi je zo 50-100 euro over de balk vanwege ongebruikte bollen omdat ze toch niet vangen..

dus ik zal een keuze moeten maken denk ik?

hoe doen jullie dan? hoe bepalen jullie of je nou een zoete of een vismeel bol mee gaat nemen?

Gr. Remko
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

30-09-2005 13:16

Remko

Kies ergens de gulden middenweg en neem een vis -birdfood boilie mee.Scoort zowat overal goed.

mvg Geert
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

30-09-2005 13:25

Niet moeilijk doen.....


Gewoon de bal waar je in NL ook mee vist. De vissen daar zijn niet anders dan hier hoor ;-)
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

01-10-2005 00:09

Hallo daar, Remco

Franse karpers zijn natuurlijk ook maar gewoon karpers, en ook daar vreten ze vooral wat ze lekker vinden (lees: het aasje waarmee jij altijd je karpers vangt, en waarvan jij denkt dat het een goed aas is). Het probleem wat je hebt is natuurlijk wél dat je je geen foutjes kan permitteren. Op je thuiswater probeer je de volgende keer gewoon vismeelboilies als het op die zoete niet zo wil lukken. Maargoed, dat probleem los je enkel op door regelmatig terug te gaan naar je water...dat geld eigenlijk ook voor Frankrijk. Wat boilies betreft zou ik echt niet te lang twijfelen, maar gewoon de boilies meenemen waarin je vertrouwen hebt, en waarmee je lekker veel karper hebt gevangen. Voor ieder water -en dat geldt ook voor in Frankrijk- kan het geen kwaad om wel wat werk vooraf te verrichten. Kun je er misschien achter komen waarmee men vooral vist daar? Of moet je boilie vooral erg hard en veel uitlekken? (rivieren) Vissen er vooral veel Franse karpervissers? (Tijgernoten) (Kom ik zo op terug) Ben je van plan -omdat het water je er geschikt voor lijkt- om lekker veel te storten van die boilies? Zit -of verwacht je- er veel witvis, en moet je boilie daarop aangepast worden? Slechts een deel van de vragen die je zou kunnen betrekken in je keuze, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Je aas moet gewoon onder de noemer "goed aas" vallen, en dan zit je gewoonweg al een eind goed. Maak vooral niet de vergissing om te denken in het verschil: Frankrijk/Nederland! Het is belangrijker om het specifieke water daar in Frankrijk te "analyseren"....want ook daar heb je honderden watertypes, waarvan er velen zijn die flink overeenkomen met Nederlandse. En vooral qua karpergedrag, want een karper blijft een karper. Frans of Nederlands. Die pannekoekies zijn soms alleen wel wat sjieker.

Wat die tijgernoten betreft. We stonden eens aan een Frans water, waarvan het eigenlijk helemaal niet belangrijk was dat het een FRANS water was....maar waarvan wél belangrijk was te weten (ondervinden) dat er normaliter alleen Fransen vissen. En die lui voerden zich klem met tijgernoten waar ze dan vervolgens met een boilie op gingen zitten. Je kan natuurlijk al wel raden dat daar onze eerstvolgende sessie geen enkele boilie aan de hair heeft gezeten...
Dat zijn belangrijker zaken om te doorgronden dan slechts de vergelijking Frankrijk/Nederland maken. Tijgernoten gewoon meenemen. Die kun je nog opvissen in Nederland trouwens als je ze in Frankrijk niet hebt gebruikt. Mais zou ik NIET meenemen om die reden dat er al jaaaarenlang in de publiciteit staat dat je vooral veel mais moet voeren in Frankrijk. (????) Maar louter wanneer je er een specifiek doel mee voor ogen hebt, of gewoon omdat je je normaal scheef vangt met mais en je hebt er dus gewoon veel vertrouwen in.

m.v.g. ChrisN
jammaers bart
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-09-2005 10:00
Locatie: heers
Contacteer:

01-10-2005 13:03

hoi,

anders moet je ze toch alletwee meenemen maar ze dan facuum trekken en dan kan je ze na de week nog invriezen. Ik laat ze hier bij de slager vacuum trekken en moet maar alleen de zakjes betalen.
het is ook maar een optie he
groetjes bart
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-10-2005 16:53

ik heb me bedacht om de boilies mee te nemen waarmee ik altijd vis.. daar heb ik het meeste vertrouwen in.

maar ik neem ook een aantal kilo ready's mee. (bv zoete) mogt ik toch goed gaan vangen op mijn eigen bollen dan bederven de ready's namelijk niet en kan ik die hier en daar in nederland inzetten waar ze het wel goed doen.. en mocht het in frankrijk niet goed gaan met mijn bollen dan heb ik altijd nog de ready waar ik op terug kan vallen en hopen dat die het wel doet..

het water is niet al te groot dus dump praktijken hoef ik niet uit te halen. denk dat ik aan 15-25kg voer de hele week wel voldoende heb.. (8 dagen x 3 hengels)
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

02-10-2005 11:48

Ik neem ook altijd "Freezers" mee naar Frankrijk. Het ligt n beetje aan het weer hoe ik ze "conserveer". Is het mooi droog weer dan laat ik ze drogen op twee grote wollen dekens (wel afdekken en niet in de zon en/of wind leggen i.v.m. scheuren!)
Is het minder zonnig en/of droog weer (dus vochtig en nat!) dan doe ik de boilies in een grote 25 liter emmer en gooi op 18 kg. bolies zo'n 7 kg suiker. Dit doe ik dan laag voor laag, dus bolies, suiker, boilies, suiker, boilies, etc. De suiker onttrekt dan al het vocht uit de boilies en deze worden dan wel keihard (vooral de onderste, omdat het "suikerwater" naar onder sijpelt!) De suiker onttrekt dus al het vocht en de boilies gaan dus niet schimmelen!! Zoals ik al zei worden de onderste boilies in de emmer keihard, deze doe ik dan voor ik er mee ga vissen een dag voorweken in een andere emmer. Dit geeft doorgaans heel goede instantwerking!! De bolies die over zijn na een Frankrijk sessie kun je gewoon weer invriezen. Zou ze wel eerst uit de suiker halen en in een andere zak of emmer doen.
Zou dit echt doen, anders krijg je van de boilies die in het suikerwater zitten 1 grote ijsklomp!!
Dit "proces" doe ik overigens ook met vismeelboilies met een visgeur (shellfish) dit maakt niets uit.
Dus: Grote afsluitbare emmers aanschaffen en megaveel suiker!!!!!
carpangling rocks society sucks
Plaats reactie