Hallo!
Speciaal voor jullie Frankrijkgangers ben ik de Belgische wegen van Frankrijk naar Nederland gaan fieldtesten, namelijk vanaf de oostkant van Frankrijk (Nancy/Metz/Luxemburg) en door het midden, vanaf Parijs, Lille, Gent, Antwerpen.
Vanaf de oostkant staat net even na Luxemburg aangegeven dat de richting Rotterdam bereden moet worden via Luik/Maastricht, hetgeen pakweg 1,5 uur langer rijden is, als je richting Rotterdam moet. Neemt men echter de normale route vanaf Luxemburg, dus: Namen, Brussel, Antwerpen, enz, dan komt men tot de ontdekking dat deze omleiding hier compleet voor niets staat aangegeven. Gewoon doorscheuren dus.
Vanaf Parijs richting Rotterdam dan. Tussen Gent en Antwerpen word nog steeds aangegeven dat je via de havens van Antwerpen moet gaan rijden, om vervolgens ergens bij Roosendaal uit te komen. Dit allemaal in verband met de werkzaamheden aan de ring. Nuja, de ring van Antwerpen zag er prima uit en de werkzaamheden zijn klaar. De omleidingsborden hebben ze laten staan...wellicht om wat extra centen te pakken bij de "Liefkenhoekstunnel" (De tol is volgens mij verdubbeld sinds de werkzaamheden).
Einde mededelingen.
m.v.g. ChrisN
Huishoudelijke mededelingen
- Chris Noorlander
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Chris Noorlander op 11-09-2005 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee Chris, die tol is niet verdubbeld, was vorig jaar 4,90 en nu 5,00. Ik rijd er iedere twee weken doorheen...
Met GPS heb ik gelukkig geen last van onzinnige wegbewijzeringen
Met GPS heb ik gelukkig geen last van onzinnige wegbewijzeringen