Vakantie aan camping La Mutche in Morange

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

21-08-2005 16:07

Van 24 Juli tm 7 Augustus ben ik samen met mijn vriendin naar camping La Mutche geweest in Morange (tussen Metz en Nancy). Uiteraard gingen de hengels ook mee, aangezien ik gelezen had dat het meer een goed bestand aan karper bevatte. Op internet heb ik filmpjes en foto's gezien van Nederlanders die hier goed gevangen hebben. Een dag of 2 na aankomst op de camping had ik een stek gehuurd voor 24 uur a 18 euro. Nachtvissen was ook toegestaan zoals ik uit de folder al had opgemaakt. Er waren in totaal zo'n 12 plaatsen waar meestal zo'n 6 van bezet waren. Na helemaal geinstalleerd te zijn op de stek konden de hengels worden ingegooid... (max 3 hengels toegestaan) Na het strakdraaien van de lijn leek het net of het aas vast zat.. Na binnengedraaid te hebben hing er zo'n beetje een complete groentemaaltijd aan m'n onderlijn. Dat leek niet best... Pop-ups gebruiken dus!! Na de eerste dag vissen geen piep gehad, en alle andere vissers hadden ook geen beet gehad. Na een heel gesprek op m'n steenkolen-frans met mijn 2 buurmannen en buurvrouwen die ook zaten te vissen vertelden ze mij dat zij de hele week nog niets hadden gevangen :( Overigens bleken deze fransen later duits te praten, dat scheelde een heleboel 8) . Zij visten in totaal met 6 hengels die de hele week te water hadden gelegen, en ze hadden geen vis gevangen. De meterhoge bodembeplanting bleek hier de boosdoener van de zijn. Zodra je vanaf de camping richting het meer liep, kon je zien dat het hele meer 'bruin' was... Dit waren de planten die je zag... Na ongeveer een week gevist te hebben, wist 1 van de visser dan eindelijk een karper te haken... Ineens was er weer hoop... Misschien hadden de karpers op andere plaatsen gezeten en misschien waren ze dan nu eindelijk op de goede plek gearriveerd.. Valse hoop dus, want er werd de rest van de dagen helemaal niks meer gevangen! Na geinformeerd te hebben bij een hengelsport zaak in de buurt kreeg ik te horen dat het bar en boos was met de vangsten. Niet alleen op La Mutche, maar ook bij de andere meren in de buurt. De man in de hengelsportzaak vertelde ook dat La Mutche voor zo'n 2 jaar terug helemaal 'schoongemaakt' was, de bodem dan, en niet de vissen :wink: . Om de tijd aan het water wat de doden gingen mijn vriendin en ik af en toe maar buurten bij de franse buren die duits spraken. Zij waren nogal onder de indruk van mijn katapult, die kwaliteit werd niet in frankrijk verkocht vertelden ze mij... Zij wouden deze graag van mij overkopen, maar omdat zij eerder vertrokken zou ik zonder katapult zitten. Wat bleek, zij gebruikten een werpstok voor het voeren die ik altijd nog wou aanschaffen. Daar hebben we dus een ruilhandeltje van gemaakt! Deze fransen waren overigens van jongs af aan al karpervisser en waren in mijn ogen aardig professioneel, niet alleen qua uitrusting (handgemaakte hengels door Leon Hoogendijk) maar ook qua zaken die ze mij konden vertellen over deze sport wat mijn pet behoorlijk te boven ging. Dit was hun laatste vakantie nachtvissen en dan werd er niet meer 's nachts gevist door deze mensen. Helemaal niet meer vanwege de leeftijd 8) Zodoende heb ik voor een zachte prijs 1 van hun 2 nash groundhog's gekocht. Aardige fransen waren dit in tegenstelling tot het jaar ervoor... Maar daar koop je niks voor uiteraard, vis moet er in het net komen. Voor hun vertrek nog 5 kg boilies gekregen van de buren, dus voer genoeg, maar oh, wat was er al veel voorgevoerd. Waarschijnlijk lag al het voer ergens op de bodem tussen het wier waar de vis het niet kon vinden. Zo is uiteindelijk de vakantie verstreken voor mij, zonder vis. Alle andere vissers hebben hun vakanties ook geblankt, op 1 vis na die gevangen werd door een fransman. Het kan natuurlijk nooit altijd goed gaan, maar dit was toch wel een telleurstelling. Ik weet natuurlijk niet hoe het volgend jaar is rond dezelfde tijd met de begroeiing, maar zoals ik het ervaren heb, kan ik niemand aanraden om in juli / augustus te vissen op La Mutche. Hoe het in andere maanden is weet ik niet, maar hiervoor zou ik toch zeker bellen met de camping om hier naar te informeren. Vraag gerust als jullie meer vragen hebben over dit meer totzover ik niet volledig ben geweest.

Groet,

Aad
Ik zet mijn huupie in
Plaats reactie