Nachtvissen in Zuid Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

06-08-2002 02:29

Beste collega-karpervissers,

Half september willen wij 1 of 2 weken naar Zuid-Frankrijk. Verslaafd als ik ben is het bijna vanzelfsprekend dat ik mijn karperuitrusting meeneem.
Wat ik ook meeneem is mijn vriendin en dit beperkt de keuze van de locatie mijns inziens enigzins. Ik ben derhalve op zoek naar een leuk water, een meer, geen rivier, waar je lekker rustig kunt vissen (uiteraard ook 's nachts), maar waar je ook beschikking hebt over wat voorzieningen, zoals sanitair, een supermarktje e.d.

Aangezien het mijn eerste Frankrijk-sessie wordt, wil ik me goed voorbereiden. Ik ben reeds in het bezit van het boekje van Aart Lokhorst en een uitgebreide atlas/wegenkaart van Frankrijk. Alleen haal je daar bovenstaande informatie niet of moeilijk uit. Informatie over het karperbestand, vangsten en ervaringen van andere vissers vind je hier uiteraard al helemaal niet in.

Wat ik in elk geval weet is dat ik niet naar een of ander megagroot (stuw)meer wil en ook commercieel water voelt absoluut niet goed. Verder moet de kans op goed weer groot zijn, Zuid-Frankrijk dus, en heb ik weinig zin om mijn lijnen uit te varen tussen hordes zwemmende kinderen, die er een sport van hebben gemaakt om zoveel mogelijk stekmarkers op het droge te krijgen...

Wensen voor wat betreft de karpers zelf? Iedereen wil zijn pb scherper zetten en ik ben daar echt niet anders in. Nu is mijn pb niet echt indrukwekkend en ik ben oprecht blij met elke karper die ik kan verschalken. Daarbij komt dat garanties niet kunnen worden afgegeven en dat maakt het karpervissen nu juist zo leuk en spannend.

Ik zie uit naar jullie tips en tricks om mijn visvakantie tot een succes te maken. Bij voorbaat dank!

Groet, Dennis
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-08-2002 10:37

Beste Dennis, kijk s.v.p. in je privé berichten. Ik heb je een aantal suggesties gestuurd.
Gast

14-09-2002 14:32

op lac de castelnau lassouts of capdenac (is het zelfde stuk rivier)
hoef je het niet te proberen
van 15 tot 21 september worden er daar de nationale franse kampionschappen gehouden van heel frankryk dus alles is afgehuurd
Plaats reactie