lac de bouzy

Plaats reactie
johny bleijenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-06-2005 19:11
Locatie: utrecht
Contacteer:

30-06-2005 17:56

kan iemand me helpen iets te vertellen over dit water
niet gevist , is zeker niks gevangen
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

18-07-2005 22:03

wanneer ga je erheen ik ben dit jaar twee keer geweest ik kan je er heel veel over vertellen.
laat het me maar weten

groetjes barry
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

16-08-2005 14:36

Ik ga de tweede week van september naar Lac de Bouzey. Zouden jullie mij hier wat info over kunnen geven en wellicht wat sfeerfoto's. Ik zou erg dankbaar zijn want er is niet zo gek veel over dit meer te vinden.

groeten, Steef.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

19-08-2005 15:20

je hebt een pb stephan

groetjes barry
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

19-08-2005 16:37

Ik heb hem nog niet ontvangen Barry. Wellicht iets misgegaan?
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

21-08-2005 20:44

Ik heb nog steeds weinig nieuws kunnen vinden over De Buzeij. Ik zoek nog wat info zoals:

1. Mag je aan het strand bij de camping nachtvissen?

2. Mag je je lijnen met een rubberbootje uitvaren en voeren?

3. Mag je wel je aas bij de dam gooien of moet dat ook 50 meter er vanaf?

4. Wat kost de vergunning daar?

En verder is alle info welkom. Evt. via PB of Email steefenjo@tiscali.nl

Barry, je PB is echt niet doorgekomen. Jij bent er onlangs geweest dus jj zal best wat info hebben. Zou je alsjeblieft nog een keer willen sturen?

Als we terug zijn zal ik het hele verhaal hier in de topic plaatsen.

Groeten, Steef.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

22-08-2005 09:31

hier wat antwoorden op je vragen

vraag 1 over het srtand bij de camping
het strand recht onder aan de camping is geen nachtvis zone maar je mag er wel vissen (overdag) je mag alleen niet rechts van de stenen markeringspaal gaan zitten (hier kom ik later op terug) staat het water hoog en dat was bijna het hele seizoen zo het is pas sinds kort aan het zakken dan zijn alle stranden er niet eens !!!!
de nachtviszone is echter wel heel dicht bij de camping als je bij het cafetje langs de slagboom het pad langs het water op loopt heb je na ongeveer 50m een grasveldje aan je linkerhand daar in het midden begint de nachtzone en die loopt helemaal door tot de groote boom bij de eerste zijarm !!!

vraag 2 over rubberboot
officeel mag dit niet !!!!
ze zijn er niet zo streng op je moet alleen zorgen dat je toploot gebruikt want anders krijg je smorgens zeker runs van snoekvissers die door je lijnen heen varen.
dit is ook de reden dat je daar eigenlijk niet mag uitvaren !!!

vraag 3 zones bij de dammen
bij de dammen liggen twee witte boeien en er staan aan weers kanten twee betonnen palen in de grond die bakenen ongeveer een strook van 50m af waar je niet mag vissen dus ook niet met je aas dit geld niet alleen voor de groote dam maar ook voor de kleine en ook voor een aantal uiteindes van de zijarmen van het meer.

vraag 4 kosten vergunning
ik heb een cart de peche voor een heel jaar en die koste 63 euro
maar in de hoogseisoenen is er een vakantiekaart te krijgen van 1 dag of van 2 weken die kosten onder de 30 euro geloof ik

verder nog wat regels
bewaarzakken zijn verboden
officieel moet een tent of een plu overdag afgebroken worden maar heb je geen last van
en op het kleine water zal ik niet met een bood aan de slag gaan als ik jou was

en kijk uit dat ze je hengels niet stelen er zijn namelijk al een paar gevallen bekend dat daar hengels gejat zijn !!!!!

als je verder nog wat wil weten dan moet je maar vragen ik heb deze info hier geplaats omdat het wat algemene info was ik hoop dat jij in de toekomst ook een beetje voorzichtig bent met wat je open en bloot hier neer zet ik vis nog steeds fanatiek op dat water en het zou jammer zijn als dat straks niet meer mogelijk is maar in een pb wil ik je wel meer vertellen weet alleen niet goed waar te beginnen dus vraag maar raak voor een knaak

groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

22-08-2005 13:34

Leuk water dit, ik ben er ook geweest voor 2jaar terug. Veel vis ligt tegen de stuwdam aan omdat hier veel door voetgangers in het water wordt gegooid en omdathet bij de dam lekker warm is. Vis in elk geval niet tussen de obelisk (steen) en de stuwdam, want dit is verboden. Je krijgt geheid ruzie met de fransen daar. Er zit veel vis in het meer, gooi maar eens een stokbrood vanaf de stuwdam :lol: . Ik raad je wel aan om voorslag te gebruiken want ik heb tal van vissen verpild die richting stuw zwommen en waarschijnlijk de draad stuk zwommen op stenen, dit is een must. Voor meer info of foto's stuur me even een PB.

Groet,

AAD
Ik zet mijn huupie in
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

22-08-2005 17:28

Barry je hebt een PB
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

22-08-2005 17:30

Arjen en Barry bedankt voor jullie info daar hebben we wat aan.

Arjen als je wat foto's hebt graag. Je kunt ze mailen naar steefenjo@tiscali.nl

bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

22-08-2005 18:59

he stephen ik heb nog een zooite fotos jou kant op gemaild veel plezier ermee

groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-08-2005 16:39

De afgelopen weken zat Bouzey proppievol en werd er nauwelijks wat gevangen. Mocht je een stek kunnen uitkiezen probeer dan zo dicht mogelijk bij de grote dam te komen, daar bevind zich de meeste vis.
Niet omdat voorbijgangers daar lopen of voeren. Maar de camping aan de bovenzijde dumpt daar zijn oude stokbroden en andere etenswaar.

Succes met het vinden van een goede stek!

Groet,
Alex Poot
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

24-08-2005 08:22

het is i.d.d. slecht vissen nu op bouzey !!!!
dat komt omdat het water zakkende is het water zakt de laatste weken soms wel een cm of 5 per dag en geloof mij dan word het heel lastig om wat vis te vangen daar !!!

groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

24-08-2005 17:49

Hee mannen bedankt voor jullie info, hier komen we een stuk verder mee. Ik ga op 5 september weg en als ik terug ben laat ik zeker horen hoe het is geweest.

Wel een beetje negatieve berichten over het zakkende water. Weten jullie als evt. backup mocht er slecht te vissen zijn, nog een water in de omgeving waar je over het algemeen een leuk visje kan vangen met een camping erbij?

groeten, Steef.
franqois mansom
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-01-2006 22:12

15-01-2006 01:12

ik wil er ook in mei dit jaar heen stephan heb je er wat gevangen hoor het graag ook waar je de vergunning hebt gehaald
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

19-01-2006 20:18

vergunningen zijn te krijgen bij het cafe aan de overkant van de dam (ten opzichte van de camping) er zit daar ook een piepklein vis winkeltje bij in

in het hoogzeizoen kan je daar een dagkaart of een weekkaart kopen maar in mei moet je een jaarvergunning kopen deze kost geloof ik rond de 60 euro ofzo ik weet het niet meer zeker.
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

20-01-2006 11:56

Heb daar ook gevist afgelopen zomer. Geen problemen gehad met enig gezeur. Hebben van de dame in de winkel gewoon een boot mogen gebruiken en eigenlijk is het er muisstil de hele tijd. Veel kleine spiegels gevangen, weinig vis boven de 20 pond. Aanbeten alleen snachts gehad. Mooi water, maar echt dikke vissen ga je er niet vangen. Wij zaten halverwege het meer op de nachtviszone. Onze buren vingen echter niets de hele week. Dus locatie is wel belangrijk. Mijn ervaring is dat je niet echt naar Frankrijk hoeft te rijden voor zo een meer, die vind je hier in Nederland ook overal. Erg mooi en rustig (weinig vissers aanwezig) maar heeft geen diepe indruk op me gemaakt.
Gebruikersavatar
robert-jan mastenbroek
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-10-2005 16:31
Locatie: deventer

20-01-2006 16:51

als er nog meer mensen zijn met info of fotos van het meeren visbestand of wat dan ook wat ik moet weten ter informatie

rj.mastenbroek@hotmail.com

al vast bedankt

groeten robert jan
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

21-01-2006 11:58

Sebastian in welke maand ben jij daar gewwest als ik vragen mag ???
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Sebastian Hoff
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-11-2005 13:46
Locatie: Hoorn

26-01-2006 16:17

Hallo Barry,

Ik ben laatste week augustus geweest. Was toen echt uitgestorven.
Het was zelfs zo stil dat het wat saai was :)

Groet,
Sebastian
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

27-01-2006 10:41

ja ik heb er ook een sessie meegemaakt dat ik gewoon de enigste was die daar nachten maakte daar had ik opzich echt geen problemen mee

ik ben zelf de eerste week van augustus geweest het was heel erg druk en de vangsten waren echt heel erg slecht in 4 nachten tijd ving ik op de laatste ochtend een karpertje van net 5 pond en de rest van de vissers (ongeveer 10 man) ving in diezelfde tijd helemaal niks !!!

mijn franse vrienden zaten al een week langer en hadden ook nog maar twee kleine speigels gevangen en die hadden er genoeg van op bouzey
ik ben toen met hun meegegegaan naar een kanaal dat de vaarroete van de moeselle open hield daar hebben we nog eens 5 nachten geblanct

een weekje franrijk voor een visje van 5 pond :evil: :evil:

zelfs in het land van de groote jongens kan het dus ook erg tegenvallen !

maar we gaan het al bijna weer opnieuw proberen :) :lol: :D
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-01-2006 11:51

Waarschijnlijk is het dan erg wisselend met de vangsten gesteld. Voor de visserij zou ik hier zeker een keer terug komen, maar dan niet in het hoofdseizoen. Ik heb prachtige vangsten mogen aanschouwen en ook zelf hele leuke vissen gevangen. Ik ben ook diverse malen vissen zien liggen die de 20 pond dik gepasseerd waren. 's nachts mag er niet aan de campingkant aan de dam worden gevist, wel op speciale zones. Vroeg in de avond was het dan ook leuk vangen.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

04-02-2006 19:59

i.d.d. het is er soms erg goed vertoeven maar het kan er ook weken achter elkaar erg slecht zijn (maar laten we eerlijk zijn op welk water is dat niet zo)
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Plaats reactie