Wat is er mis met betaalwateren??

jan witter

29-06-2005 11:55

Als dat zo is mijn vraag beantwoord en vind ik het geen BTW.

Dank U

Mvg

Jan
egel de jong
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-07-2005 19:37
Locatie: hgv

16-07-2005 17:40

ik ben 1 keer naar een betaal water geweest (etang de margot)
ik vind dat je een hoop geld moet betalen op een visje te vangen
dat geld kan je ook gebruiken in nederland om een mooie vis te vangen

waarom perse in frankrijk?
hier in nederland /belgie zitte ook zat dikke mooie vissen
alleen het is wat moeilijker om ze te vangen
het geest mij veel meer een kick om in nederland een groote vis te vangen (moet nog komen) dan in frankrijk (is niet gebeurt) waar je een vis vangt die al vele malen is gevangen

zo denk ik erover

PS lijkt me wel mooi om op een franse revier te vissen

groeten
komt nog wel
michael aan't goor
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-08-2005 22:54
Locatie: lelystad

25-08-2005 23:21

beste martijn

ik ga zelf over een week maar een betaalwater.
wat iedereen zeg is wel waar .
maar ik ga daar naar toe om te kijken of me maatje waar ik regelmatig mee vis wel een week vol houd.
ik zelf zoek liever een water op uit de atlas.
voor mij is het nu een uitje en ik geniet van elke vis die ik vang of die nu 8 pond is of 30 pond het maakt me niet uit wat ik vang als ik maar een visje vang.
groeten michael
frens de brabander
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-08-2005 10:27

30-08-2005 12:54

ik heb deze discussie nu een tijdje gevolgd en wat me opvalt is dat de ene helft er faliekant tegen is en de ander kant zich er niet druk om maakt.
Maar als we het over btw hebben hoe zit het dan met de forel putten is dat wel gezond of de vele karperputten in nederland als andijk en enkhuizen en de vijvers op bungalowparken is dat dan wel verantwoord??
Tevens word er nergens aangegeven wat verantwoord beheer is het lijkt erop dat men er gewoon tegen is dat er geld verdiend word. En dat is denk ik een verkeerde invalshoek als het gaat over het stelen van grote vissen ben ik het echter wel jullie eens dit moet uitgeband worden maar dat zal moeilijk worden aangezien het karpervissen in frankrijk alleen maar populairder word en er ook vele franse landeigenaren hun etangs openen voor het karpervissen. Ook het door jullie genoemde feit dat de meeste wateren vroeger open waren gaat regelmatig mank op bv lac du moisson n. Ik denk dat mensen meer schreeuwen dan weten en dat is niet altijd verstandig. Maar goed dit wou ik even kwijt en ik wacht met belangstelling de reacties af.

gr frens
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-08-2005 13:06

dat er duistere praktijken plaats vinden in en rond die betaalwateren geloof ik best..

maar om alles over 1 kam te scheren is ook wat.. en toch doet 99% dit..

voorbeeld:
als iemand een groepje allochtonen ziet rondhangen ergens. dan denkt 99% van de mensen van "oohh dat zullen wel criminelen zijn!!"

terwijl het in heel veel gevallen niet zo is. en dat zal naar mijn mening ook met betaalwateren zijn..

en over de karperputten in bungalow parken etc ben ik het niet met je eens.. die parken doen niets aan het visstand beheer. en zijn ook niet afhankelijk van vissers.. dus die vergelijking gaat niet op.
frens de brabander
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-08-2005 10:27

30-08-2005 13:13

volgens mij werden daar karper vakanties aangeboden ergens in groningen door crapconnections???
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-08-2005 13:13

http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... D%26df%3D1

waar komen in godsnaam die 40 40 ers vandaan
meer als 1000 kg/ha karper
vissen onder de 9 kilo is meerval aas of zo?

ach ....
lamaar
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

30-08-2005 15:44

Klaas,

Dat zijn maar 83 karpers per hectare !!!!! :o

Valt toch best wel mee :P
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-08-2005 16:03

Ik heb al geboekt om mijn foto album even te vullen...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-08-2005 22:36

Vang die kut put leeg. Stop de 4 grootste karpers in een aquarium. Organiseer 2 keer per maand een foto sessie. Iedereen die op de foto is geweest laat zich een keer trekken door een closard (voor het goeie gevoel zeg maar)

Hebben er maar 4 vissen las van... :evil:
Gebruikersavatar
jan jansen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: dedemsvaart

31-08-2005 17:22

bijna allemaal zijn we tegen btw maar gaan er wel heen ?????????????????????????????????????????????????????????????????
das gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

31-08-2005 17:30

4 vissen is al te veel..
Snachts een groote sloot grafen naar een rivier en dag karper :D
maar wat jullie zeggen over die betaalwateren is wel waar..
dood zielig van die eigenaar vissen jatten en zet maar op een water en die Domme karper vissersbetalen er wel voor mooi niet
Niels Bodenstaff
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-09-2005 01:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

12-09-2005 18:36

Ik heb de hele topic net gelezen en ik weet wel dat jullie hier nooit uitkomen,haha. Maar ik heb een vraag. Ik en mijn maat willen volgend jaar naar een BTW gaan, wat ik nu allemaal gelezen heb wist ik nog niet en ik heb nu een belangrijke vraag. Hoe kom ik erachter of een BTW eerlijk aan zijn vissen is gekomen ofneit?

Ik ga echt niet vragen of ik wel of neit moet gaan want de meningen zijn verdeeld lees ik wel, maar als ik ga vind ik het belangrijk dat ik geen gestolen vis vang, dus hoe kom ik hierachter???

Mvg Niels
laat geen rommel achter en behandel ELKE vis met respect
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

12-09-2005 18:50

Niels Bodenstaff schreef:Ik ga echt niet vragen of ik wel of neit moet gaan want de meningen zijn verdeeld lees ik wel


Niels,

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar toen ik 17 was had ik niet heel veel geld te spenderen aan m'n hobby. Alles moest met bijbaantjes bijeen worden gespaard.

Een veel goedkoper alternatief is het bezoeken van een camping of huisje dat aan een openbaar water ligt. Kun je ook nog eens meerdere stekken aanvoeren en verkassen als je dat wilt. Misschien iets voor jou?

Groeten,

Mark
Niels Bodenstaff
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-09-2005 01:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

12-09-2005 19:05

Hoi Mark,

Ik en mijn maat werken 's zomers veel en hebben allebei een bantje naast school om het vissen te betalen dus een betaalwater voor een wekje zou lukken.

Maar dat terzijde vind ik het echt een goed idee en ik heb nog een vraagje erover. Hoe vind ik zoeen water wat jij bdoeld?

Mvg Niels
laat geen rommel achter en behandel ELKE vis met respect
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2005 01:06

Niels, als alternatief zou je ook naar een KSN karperviskamp in Frankrijk mee kunnen gaan volgend jaar...
jan van kranenburg

13-09-2005 02:53

Ga over enkele dagen lekker naar een NL recreatie park met veel spiegels in de plas daar. Kun je dus een BTW noemen.

Heb natuurlijk wel enig research gedaan; vissen daar zijn gezond en niet beschadigd.

Wil ik vissen, is zo'n park het enige dat fysiek haalbaar voor me is.

En daar hoor ik nooit wat over.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

13-09-2005 04:14

ik ga als mijn vrouwtje meegaat en we zijn met zijn tweeen gan we altijd naar een privewater ivm de veiligheid.....
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

13-09-2005 07:51

Niels,

Net als in Nederland bevat al het openbare water in Frankrijk karper. Vind je een camping aan een rivier of meer dan kun je er dus vrijwel 100% zeker vanuit gaan dat er karper zit. Natuurlijk is het slim om wat meer uitzoekwerk te doen over het bestand, nachtvissen, e.d. De volgende site kan wellicht al helpen:

http://www.carphunters.suite.dk/Parcour ... Venues.htm

Ook zullen op internet campings zat te vinden zijn die aan het water liggen, heeft een camping een eigen site en mailadres dan kunnen zij je misschien ook nog wat meer vertellen over de visserij aldaar.

Het zal wat uitzoekwerk kosten, maar wat mij betreft maakt dat de beloning als je goed weet te vangen alleen maar groter. Een vergunning koop je over het algemeen per departement (provincie), kies er eentje waarin meerdere wateren liggen die je kunt bevissen.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-09-2005 08:00

Op zich is er niets mis met een btw.

Helaas worden alle bange vermoedens bewaarheid en sterven er momenteel duizenden vissen in europa..

Denk dat we zelf een beetje een cultuurverandering moeten doormaken.

Je hebt 2 soorten vissers met suc6/ Die ene die een incidentel bak vangt of op een water mag vissen waar alleen grote bakken zwemmen. Of die andere die keihard bezig is met zijn visserij.

Wij lezen dan alleen de suc6 verhalen natuurlijk. En wat willen wij? Zonder vuile handen en met droge knieen in onze duurbetaalde vrije week, die al een half jaar van te voor vast is gezet, scoren en het liefst veel. Dan maar 300 euro extra. U vraagt, wij draaien.

Iedereen moet maar doen wat ie moet doen.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

13-09-2005 11:23

Ook ik heb al een paar keer gevist op een betaalwater en moet ook heel eerlijk toe geven dat de eerste keer zo waardeloos was verlopen puur door de eigenaar met zijn belachelijke regeltjes elke dag had die wel weer een ander regeltje erbij verzonnen.
Alleen 1 ding moet ik wel toe geven hij had het beste met de vissen voor.
Zoals gekookte partikles moest je eerst laten zien af ze wel goed waren.
Hoeveel vissers doen dat nog steeds verkeerd
Visvriendelijke loodmontages hoeveel jeugd zie je wel niet vissen met zelfmoord montages voor de karpers.
Alleen moet ik ook toegeven met bijvoorbeeld de stekken op sommige wateren heb je net 35 meter speling met de buurman en dat is dan ook 3 keer niks.
Volgend jaar ga ik weer naar een btw heen waar ik dit jaar ook ben heen geweest helaas door het koude weer niks weten te vangen.(koudste nacht -17)
Maar het is me nog wel een 2de keer waard.
Het is bij mij ook een stukje vakantie en dan wil ik zelf wel zekerheid hebben wat stekken en toilet gebeuren betreft.
En over schakelen naar een andere stek is tot nu toe nog nooit een probleem geweest wat ik heb meegemaakt.

Als bunglopark wat dacht je van het WEddermeer dan?
OOk bij de huisjes vist 60% daar op karper.
Niels Bodenstaff
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-09-2005 01:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

13-09-2005 16:33

Over het Weddermeer, ik ben daar een keer geweest en ik vind het echt niks daar. Ik heb super veel gevangen maar dat was ook geen kunst.... Er zitten werkelijk duizenden karpers en ik heb der in 1 week 34 gevangen.... geen een daarvan was zwaarder dan 25 pond en geen een karper was zonder ingescheurde bek, beschadigde vinnen etc.

Ik vond het dus niks

Mvg Niels
laat geen rommel achter en behandel ELKE vis met respect
Niels Bodenstaff
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-09-2005 01:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

13-09-2005 16:33

O ja,vergeten
Mark en Joris, harstikke bedankt :lol: 8)
laat geen rommel achter en behandel ELKE vis met respect
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-09-2005 17:36

Ik houd van maagdelijke karpers...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-09-2005 22:59

raduta vergeten?