Nieuw wereldrecord in frankrijk !!

Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-07-2002 10:02

Neem je kapmes mee en hak zijn kop er gewoon af. Spullen zijn heilig en laten ze maar met die gare koppen van hun eraf blijven.
Of laat die bull-mastif er even lekker in bijten :razz:
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

19-07-2002 14:35

En het bleef stil, angstaanjagend stil o: rondom het vermeende nieuwe wereldrecord.
Zou het dan toch gewoon niet waar zijn geweest? Ook op de fransesite tref ik niets nieuws aan.

Een record claim met de de franse slag?
Hmmmmm is dat niet vaker gebeurt in het verleden? :razz:
Arjen Uitbeijerse

20-07-2002 18:11

Beste mensen,

Dit jaar is er al een vis gevangen in frankrijk van 40,1 kilo weleenswaar vol met kuit dat wel. Ik zag die foto en het is een super bak! ik kan niet schatten of ie echt zo zwaar is maar het schijnt dat ie gewogen is met driepoot en dat er foto's van zijn dat ie over de 40 kilo heen gaat. Als die jongen dat wil zullen er nog wel eens foto's van komen (geloof me het is een bak).

Groetjes
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

21-07-2002 20:34

als dit inderdaadd zo is dan is het bewonderenswaardig dat deze jongens hun vangst stil kunnen houden. dit geeft toch we aan dat er de vrees is voor een massa karpervissers, waardoor het water mogelijk kapot gevist wordt, vaak genoeg met de dood van een supervis als gevolg (hiervan zijn al teveel voorbeelden). dit geeft weliicht wel aan waar de huidige karpervisserij is aangekomen. hoe denken jullie hierover?
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-07-2002 23:00

Kees,( da Fox),

ik denk dat jij de spijker dit keer op z'n kop slaat.
Meerdere serieuze Franse karpervissers waren opgelucht sinds het wereldrecord in Roemenie rond bleek te zwemmen.

De ruchtbaarheid omtrent dit nieuwe record kan ook weleens de aanleiding zijn van het stilvallen van nog meer informatie achteraf.
De aanleiding daarvoor zou inderdaad wel eens kunnen liggen in de vrees voor een nieuwe run naar de Franse wateren.
En daar zitten de meeste serieuze Franse karpervissers al lang niet meer op te wachten, zo weet ik zeker.

De suggestie dat deze vis wel eens met gestrekte armen gefotografeerd zou kunnen zijn lijkt me nogal onlogisch.
Probeer het maar eens, een 30 plus kilo vis met gestrekte armen te tillen.
Waarschijnlijk zal 1 van de schouders uit de kom schieten.

sportieve groeten Henk
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

23-07-2002 11:41

Tsjaa, wie zal het zeggen ?

Als ik lees dat er in Belgie weer een schub is gevangen van 31.2 kg !!!!!
Nederland doet daar trouwens niet veel van onder.....
Maar Frankrijk, waar vissen toch vaak net dat beetje meer hebben dan in Nederland qua gewicht word ik wel heel nieuwsgierig naar de feiten !

Mzzl en succes allemaal,

Mike
philipse
rich storm
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: krimpen aan de ijssel

23-07-2002 18:00

beste karpervissers

lees is dat stuk van sjef van den hoven
in karperwereld 25 dan geloof ik best dat er een nieuw record vis gevangen kan worden als er jaren terug al een vis is geland van over de 70 pond
de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
marr ik wacht met smart op de foto
de groeten en vangse
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

06-01-2011 21:43

Parc Miribel ligt vlakbij de Rhone en een aantal andere wateren, het vangen van vissen van ruim boven de 20kg karpers is hier goed mogelijk, zelfs rond en boven de 30kg.

Ze zwemmen er op de Rhone, kanalen, parken en meertjes (ja ook de kleinere wateren hebben grote vissen tegenwoordig, hetzij door "overzetters" of door dagelijkse voerbombardementen...)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2011 22:33

Zei hij 9 jaar later :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm