lac leon vraagje

Plaats reactie
jacco noordermeer

27-02-2005 21:32

zal wel weer commentaar krijgen maar goed

wie heeft het boekje van aart lokhorst
en wil voormij kijken hoe het zit met nachtvissen

ik ga hier heen deze zomer met het gezin en wil niet voor verrassingen komen te staan

nee bij zoek funktie staat niets!!!over nachtvissen

wie wil dit ff chekke voor mij bvd
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-02-2005 22:04

Hoi Jacco,
het boekje is in 2005 niet uitgebracht dus voor de exacte regelgeving verwijs ik je naar http://www.unpf.fr/UN/VF/JdCSommaire.html

Hier klik je op het departement van je keuze en hierna kun je op zoek naar de door jou benodigde regelgeving.

succes,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
jacco noordermeer

27-02-2005 22:14

merci peter maar mijn frans is slechter dan een fransman nederlands spreekt :wink:

dus zou ik het graag in het nederlands lezen
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-02-2005 22:31

Jacco,
Voor zover mij bekend en wat ik kan vinden is nachtvissen op Leon verboden. Op parentis en biscarosse mag het wel.
groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 27-02-2005 22:42, 3 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-02-2005 22:33

`Welke camping ga je Jacco?...volgens mij stonk dat water vreselijk twee jaar terug met die warmte en was het not done om hier te zwemmen in het meer...je rook het zelfs op de camping. (Of het moest lac de Panthier zijn geweest??)

Voor een ieder....als u plannen heeft voor het boeken van een camping, lees dan ook eens de recensies /reacties die anderen hebben achter gelaten op de site over campings in geheel Frankrijk.
Altijd nuttig..al valt 1 ding wel erg op na het lezen van reacties van div. campings ....Hollanders zijn ook op campings in het hoogseizoen vaak viespeuken 8)

http://www.camping-frankrijk.nl/index.htm
jacco noordermeer

28-02-2005 14:15

peter bedankt voor de info

hans camping le col vert!
aan lac de leon
nacht vissen niet toegestaan maar va 4 julie is het toch haast niet donker :wink:
en het water is dan ook niet op zn warmst hoop ik
dus zal vissen best te doenzijn denk ik
ik hoorde dat stefan slechten ook hier heen gaat
word nog leuk op de camping 8)
Gebruikersavatar
bjorn diks
Berichten: 84
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Almelo

28-02-2005 14:23

Beste Jacco,

Hierbij een link van een vertaalsite werkt super :D

http://babelfish.altavista.digital.com/
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2005 22:30

jacco noordermeer schreef:nacht vissen niet toegestaan maar va 4 julie is het toch haast niet donker :wink:


Jacco,
graag gedaan maar pas wel op graag zeker met bovenstaand, dit is tijd gerelateerd en heeft niets met licht te maken. Ook dit staat vermeldt op de vermelde site. Misschien kun je eens zelf kijken met die vertaalsite erbij :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-02-2005 23:08

Jacco, nergens op de site van de departementale visfederatie van Les Landes staat te lezen dat dit de gegevens 2005 zijn. Ik denk dat de gegevens die erop staan dan ook nog van 2004 zijn, mede daar deze federatie altijd erg laat is met nieuwe gegevens.
Ook staat er niets over het nachtvissen op hun site, daarvoor zou je hun Guide de Pêche 2005 aan moeten vragen, maar die is meestal ook pas eind maart klaar.
Al jarenlang is nachtvissen niet toegestaan op Lac Léon, zal dit jaar vermoedelijk ook niet anders wezen.
Zoals Peter ook al aangaf moet je oppassen met dat 'donker'.
Er wordt vaak gezegd (en de Gendarmes weten vaak ook niet beter) dat je mag vissen vanaf een half uur voor zonsopkomst tot een half uur na zonsondergang (regionale of plaatselijke tijd welteverstaan). Volgens de Franse wet is dat niet juist. Tijdens de wintertijd moet je daar n.l. een uur aan toevoegen en tijdens de zomertijd 2 uur. Klinkt misschien ingewikkeld maar dat is niet zo.
Zomaar een voorbeeld, volgens de Franse wet: zomertijd

Zonsopkomst, stel 5.00 uur, je mag dan beginnen te vissen vanaf 5.00 uur min een 1/2 uur min 2.00 uur oftewel vanaf 2.30 uur
Zonsondergang, stel 23.00 uur, je mag dan vissen tot 23.00 uur + 1/2 uur min 2.00 uur oftewel tot 21.30 uur

Wel of niet donker heeft er dus in feite niks mee te maken!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-02-2005 23:14

Voor jouw 'gemoedsrust' wil ik er nog wel aan toevoegen dat er in het algemeen niet moeilijk wordt gedaan met dat 1/2 uur na zonsondergang en een 1/2 uur voor zonsopkomst. Maar met name de Gardes Pêche kennen meestal de letterlijke wetteksten wel en weten dus wel precies hoe de vork in de steel zit :roll:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2005 23:18

Aart,
Klopt als een bus maar ga er qua Leon vanuit dat dit niet zal afwijken en dat dit net zo geldt voor de andere twee. Garde de peches doen niet moeilijk, dit is wel afhankelijk van een aantal externe factoren Aart, het gaat niet altijd zo makkelijk.

de wijze waarop je de tijd moet meten staat toch vrij duidelijk weergegeven op de site vond ik, dat heb ik wel eens anders gezien.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
jacco noordermeer

01-03-2005 12:31

heren hartelijk dank voor alle info
nu weet ik wat wel en niet kan kwa tijden

moet ik in mn vacantie weer vroeg mn nest uit :evil:

ik zal waarschijnlijk alleen vanaf de camping vissen
ik hoop dat de controle daar wel mee valt
maar een gewaarschuwd mens telt voor ......
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

20-03-2005 21:32

Als je in etang de Leon gaat vissen neem dan een mega familie verpakking Autan mee en een klambou, er valt daar 's nacht haast niet te vissen van de muggen.

Zoek op de bodem ( met je voeten, tis niet diep ) naar harde plekken er zijn veel baggerstukken in dat water.

Het meeste succes heb ik gehad vlak langs de lelievelden circa 20 meter uit de kant op plekken waar het hooguit een meter diep was.
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
Plaats reactie