Lac de vielles forges

Plaats reactie
dave deswijzen
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-12-2004 18:26
Locatie: limburg
Contacteer:

30-12-2004 13:25

Ik heb de zoek functie reeds geprobeerd en heb daar ook een hoop info gevonden over Vielles forges.

er zijn voor mij nog een aantal vragen onbeantwoord gebleven,wellicht kan iemand mij daar antwoord op geven.

- is het waar dat daar echt dikke vissen op ziiten,maar ik heb gehoord dat deze er af zijn gevist en dat er nu alleen nog maar kleine vis zit.
- Kun je daar ook zonder boot goed uit de voeten?
- heeft iemand een diepte kaart voor me van dit meer?

alvast bedankt

gr dave
Gebruikersavatar
bjorn diks
Berichten: 84
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Almelo

30-12-2004 15:27

Beste Dave,

Ik heb tot nu toe twee keer op dit water gevist en niet zwaarder gevangen dan 23 pond. Alleen spiegels gevangen. Ik heb wel verhalen gehoord via via aan de waterkant dat er dikke vissen worden gevangen. (nooit van de vanger zelf :( )

Als je aan de wegkant gaat zitten van het water dan heb je een boot niet echt nodig (blijft handig). Aan de boskant heb je last van boomstronken dus hier is een boot wel noodzaak.

Dieptekaart heb ik niet voor je maar ik kan je wel vertellen dat het water èèn grote bak is van gemiddeld 3 meter.

Succes
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

07-01-2005 16:47

Hoi Dave ..

Die dikke vissen zitten er nog wel hoor .. (Hoewel er wel een aantal gestolen zijn) ..
De dikste vissen vind je bij de dam aan de boskant .. de stek pakken bij de boeien die in het water lopen en dan in het geniep naar de dam vissen ..
Verder zit er ook veel kleine vis die stijf staan van de dressuur (als je er 1 gehaakt hebt dan zie je echt het constante wentelen en draaien van de vis .. ze zijn er erg behendig in om los te komen ..
Ze hebben een erg zachte bek en vinden elke stronk onder water ..
De mooiste stek die veel vis (lees fluiters) oplevert is die tegen het reservaat aan in het bos .. daar worden regelmatig lage dertigers en af en toe een serieuze vis gevangen .. daar is het water ook maar een meter of twee diep .. ik zelf heb daar gevist op 60cm water (onder de kant dus, in het geniep het reservaat in gegooid .. )
Nog even over de diepte .. aan de boskant (gezien van af de campingkant(de overkant dus)) loopt op ongeveer 100 meter uit de kant de oude rivier met z'n bedding .. daar loopt het schuin af naar zo'n meter of drie en daar houdt de vis zich overdag op en in het reservaat , om er s'nachts uit te komen .. er ligt een soort steiger in het water en 50 meter voor de steiger maakt de oude rivier een kronkel naar de overkant daar draait hij weer terug een meter of tachtig voor de kant naar de overkant om vervolgens rechtdoor te lopen naar de dam .. In of tegen het reservaat kan je als je mazzel hebt plus minus 40 fluiters krijgen in een week .. is toch lekker eten nietwaar .. terwijl je op andere stekken vrijwel blankt .. ja echt .. het enige nadeel is .. het sterft daar van de stronken , je hebt geen tijd om de bateau in te springen .. je moet gewoon mazzel hebben en soms heb je dat .. ik had het de laatste keer bijv. niet 22 fluiters .. 1 op de kant .. veel lossers .. helemaal gestoord geworden (Mijn maten vingen wel hoor .. ) het was niet aan mij besteed deze reis .. :cry:
Dus even resumeren .. de stek in het bos tegen het reservaat aan (aan beide kanten ) is het best .. de dam levert meestal de grootste vissen op .. die stekken aan de campingkant ( die uitstekende eilandjes is poep ) daar regeert de brasem .. die liggen daar met hun muil open te wachten op de boilies die daar gestort worden ( ze groeien er wel van , dat wel ) .. links naast het strandje (150 meter) ligt een keiharde plaat van zo'n vijftig meter op zo'n tachtig meter uit de kant .. geen stronk daar .. wel vis ..
Dit was het wel zo'n beetje .. wil je meer weten dan hoor ik het wel .. ik heb er een jaar of tien gevist en ken het water wel een beetje .. en o ja .. als het weer daar omslaat naar echt kloteweer met veel wind blijf dan maar gewoon wakker ..
Ga in geen geval op die eilandjes zitten .. als je snotty's wil vangen dan wel natuurlijk .. tot zover mijn bijdrage over Vieilles Forges ..

Doei .. :D
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

08-01-2005 08:47

Leuke info allemaal, maar was het niet beter geweest dit in een pb-tje te zetten... Nu zit dalijk half Nederland op de stek tegen het reservaat....

:wink:
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

08-01-2005 09:27

Hallo Bart ..

Ik denk dat dat wel losloopt .. om te beginnen heb je een flinke auto nodig om daar te komen enige durf is ook niet onbelangrijk ..
Als het een beetje geregent heeft dan kom je met een normale auto niet meer weg hoor .. maar even buiten dat .. ik neem aan dat als je aankomt bij het water , dat je net als ik even de verrekijker pakt om even te kijken of de stekken bezet zijn (Wat meestal het geval is) ..
Negen van de tien keer zijn die stekken gewoon bezet door de Locals .. er zijn veel jongens uit Revin en Renwez die daar vissen ..
Maar dan moet je gaan zoeken (op dat water) net als ik altijd gedaan heb .. en je moet van zwijnen houden .. in het bos krijg je geheid een keer een bezoekje van een ploegje van die beesten .. kan geen kwaad hoor , maar je moet er wel van houden .. en over dat PB'tje .. tja .. misschien heb je gelijk .. heb daar niet zo'n erg in gehad .. dacht dat we hier alles konden delen op het forum .. Ik bedoel als je het water toch al kent .. waarom dan niet even vertellen waar je het best kan gaan zitten (als de stek vrij is )..
Kijk .. de meeste mensen gaan een weekje .. en dat meer is het hele jaar constant bezet .. zwaar bevist .. kortom half Nederland zit er al .. en Belgie .. Duitsland en de plaatselijke vissers .. die zitten gewoon lekker elk weekend .. moet je raden op welke stekken :wink:
Nee geen zorgen daar over .. gewoon lekker vissen daar en zorgen dat je met de native's bevriend word dan kom je aan een schat van Informatie ..

Doei .. :D
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

22-01-2005 07:09

het was toch al geen geheim meer hoor dit water. heb er zelf nu 4 jaar gevist en de bevindingen komen ongeveer overeen met wat er beschreven is. het blijft er natuurlijk erg mooi.
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

22-01-2005 14:21

Was ook alleen maar als tip bedoeld, als iemand graag iets wil weten; tuurlijk moet je dan je info delen... Graag zelfs!!! Maar hou het een beetje discreet en als je in detail wil treden is het misschien een oplossing om dat onder vier "ogen" te doen...
Dat wou ik er mee zeggen. :wink:

Heb voor mijn eerste trip naar Fr zeer veel gehad aan dit forum, zou het niet graag zonder doen!!!

:wink: Grts
Edwin Volder
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-02-2005 20:49
Locatie: Den Helder

03-02-2005 21:25

Sinds bijna een jaar geen antwoord meer, jammer!
Ik ben er ook geweest en de grote fout gemaakt de bekende stekken op te zoeken. Last gehad van boeien, roei-wedstrijden en dergelijke. (o ja wel schitterend vuurwerk gezien aan DE overkant) dus besloten om te verkassen, naar de bos-stekken......
Zie het verslag hierboven!

M.v. visgroeten,
Edwin
Plaats reactie