Ongeluk op Amance ???

Plaats reactie
Fred Stultjens
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-08-2004 22:39
Locatie: Swalmen

10-10-2004 08:18

Beste mensen.

Afgelopen week is er iemand met zijn bootje omgekiept op Amance (dinsdag) en sindsdien is er niets meer van hem vernomen ( dit heeft ook in de Franse krant gestaan ).

Nu was het zo dat 2 dagen later de vrouw/vriendin plotseling bij ons verscheen ( wij zaten in die regio te vissen ) en zij zocht een paar nederlanders afkomstig uit Gouda.

Pas aan het einde van haar verhaal zei ze huilend dat haar vriend vermist was en dat ze al 2 dagen aan het zoeken was ?

Wij helemaal verbaast hebben niet direct in de gaten gehad wat er nu aan de hand was hebben haar laten gaan.

Nadat het tot ons doordrong zijn we haar gaan zoeken met 3 man maar hebben haar niet kunnen vinden hetgeen ik mij zeer kwalijk nam omdat we direct haar hadden moeten helpen door haar in contact te brengen met de Gendarme ofzo.

Heeft iemand hier iets over gehoord of weet er iets van? Ik zou graag willen weten hoe het afgelopen is want dit voorval heeft ons hard getroffen.

Ruud Smulders en Fred Stultjens.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

10-10-2004 15:09

Kom zojuist terug uit die regio en mij is het verhaal ook ter ore gekomen.

Het ging hier om een 3 Nederlanders, waarvan er inderdaad een verdronken is. Volgens le President door gebruik van wiet en drank dat een hartaanval veroorzaakt heeft. Volgens ons waarschijnlijk door een volgelopen waadpak. Gistermiddag was het stoffelijk overschot nog niet teruggevonden.

Fred, kom jij uit Breda?
Fred Stultjens
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-08-2004 22:39
Locatie: Swalmen

10-10-2004 16:36

Hoi Raymon.

Dat ze alcohol etc hadden gevonden stond inderdaad in de krant maar dit wilt nog niets zeggen.

Mij gaat het vooral om of het meisje/vrouwtje terecht is ze maakte nogal een verwarde indruk (is best goed voor te stellen) en wij maakte ons dan ook grote zorgen om haar.

Onze zoektocht naar haar had niets opgeleverd en wij hopen dan ook dat ze alsnog heelhuids thuis is gekomen ?

Op amance zagen we inderdaad mensen (geen vissers) met bootjes die volgens ons met dreg werkzaamheden bezig waren.

Maar goed, bedankt voor de info die je me al kon geven hierover ik stel het zeer op prijs.

Ik ben afkomstig uit Swalmen (Limboland).

m.v.g.

Fred.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-10-2004 02:38

Het is wat met die Fransen. Als Nederlander word je al beschuldigd van alcohol en wiet gebruik voordat ze uberhaubt een lichaam gevonden hebben?

Diep triest.

In ieder geval sterkte aan de familie van de persoon in kwestie.
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

11-10-2004 23:37

van af deze plaats gaat mijn mede leven ook uit naar de vrouw en de naaste familie van de vermiste persoon

ik denk dat allen karpervissers er diep van onder de in druk zijn

en wat betreft de alcohol en de wiet en andere verdovende middelen
worden de nederlanders er van verdacht dat we het alemaal doen maar er zijn genoeg mensen die nietsgebruiken

zo zie je maar dat een zwemvest geen overbodige luxe is
op een aantal wateren in frankrijk is het al verplicht

met veel medeleven marc
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

12-10-2004 10:38

Beste mensen,
Om aan te geven hoe snel een verhaal gaat, reageer ik op deze topic.
Het is inderdaad zo dat er een karpervisser uit Gouda "vermist"wordt, dit is zoals het staat aangegeven in de ochtendkrant. Persoonlijk kan ik deze visser, en daarom hoop ik dat hij alsnog gevonden wordt, mocht dit niet zo zijn, en er een andere melding de ronde gaan doen dan zal ik dit op deze Topic mededelen. Nu even het verhaal; de melding zoals hier omschreven was ook mij ter oren gekomen, en wel via iemand die hem wel heel goed kan. Het bericht wat mij gisteren bereikte was van heel andere aard, het voorval zoals gemeld zou namelijk op Cassien gebeurd zijn en te maken hebben met een afrekening??. Ik bedoel maar, de ras ouwehoeren. Ik hoop dat hij snel gevonden wordt, en intussen gaat mijn medeleven uit naar zijn familie, die een erg zware tijd doormaakt.

Dirk
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

12-10-2004 11:11

Sportvisser vermist in meer bij Troyes



TROYES (Frankrijk), dinsdag
De Nederlandse sportvisser Nico Renes is vorige week dinsdag tijdens het kamperen in Frankrijk over boord geslagen van zijn motorboot en spoorloos verdwenen.
Vrienden die de boot plotseling doelloos rondjes zagen varen, sloegen meteen alarm. Ze zochten het hele meer af, maar vonden tot de dag van vandaag geen teken van leven van de 43-jarige Gouwenaar.
De vader van drie kinderen was, zoals hij al twaalf jaar deed, samen met vier vismaten onder wie zijn zwager René Espkamp uit Gouda, naar Lac Amance bij Troyes afgereisd om hier een weekje de hengels uit te gooien.
Toen hij vorige week dinsdag rond twaalf uur ’s middags in zijn motorbootje stapte om het meer op te varen, moet er iets gebeurd zijn waardoor hij overboord is geslagen”, vertelt zijn zwager die op dat moment juist even weg was om boodschappen te doen. „We vermoeden dat hij onwel is geworden door bijvoorbeeld een hartstilstand. Twee van ons zijn er meteen heen gevaren maar niets. Spoorloos. We denken niet dat hij te water is geraakt door een slag van de motor want dan had Nico het zeker overleefd. Hij kon zwemmen als een rat, was zo sterk als een beer en zeker niet kleinzerig.”
Fred Stultjens
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-08-2004 22:39
Locatie: Swalmen

12-10-2004 11:25

[quote="Dirk van der Veen"]Beste mensen,
Ik hoop dat hij snel gevonden wordt, en intussen gaat mijn medeleven uit naar zijn familie, die een erg zware tijd doormaakt.

Dirk[/quote]

Ik sluit me hierbij volledig aan samen met mijn Zwager Ruud, het voorval heeft ons diep getroffen ( mede door de manier waarop wij er dan zijn achter gekomen ).

Wij wensen iedereen in hun naaste omgeving, vrienden en familie veel sterkte toe.

m.v.g.

Ruud en Fred.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

13-10-2004 22:48

Het was vandaag op het nieuws van sbs6, ze hebben het stoffelijk overschot gevonden. Sectie moet aantonen of het werkelijk om de vermiste persoon gaat.

Ook ik wens de nabestaanden veel sterkte toe!
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

13-10-2004 22:57

[quote="elco kuipers"]Het was vandaag op het nieuws van sbs6, ze hebben het stoffelijk overschot gevonden. Sectie moet aantonen of het werkelijk om de vermiste persoon gaat.

Ook ik wens de nabestaanden veel sterkte toe![/quote]

Ik zag de laatste paar seconden van het stukje bij 'Hart van Nederland'. Ik zag opeens mensen met een dikke karper in de hand, en dach: hé! en programma over karpervissen.. Toen kwam opeens het sléchte nieuws..
Dit staat er op de site van SBS6:
[i]
Vanavond in Hart van Nederland:

Een visvakantie met dramatische afloop. De 43-jarige Nico Renes ging een week geleden met zijn vrienden naar Frankrijk. Wat een ontspannende week moest worden, eindigde in een nachtmerrie: Nico verdronk in het meer toen hij overboord sloeg. Zijn ontdane vrienden moesten met lede ogen toezien hoe de lokale autoriteiten een trage zoektocht naar Nico’s lichaam ondernamen. Tot op de dag van vandaag zonder resultaat.[/i]

Hier word je toch écht niet vrolijk van :(... En zeker niet gerust! Sterkte aan de nabestaanden.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-10-2004 22:58

Wat een afgrijselijk bericht! Zag het net ook op SBS.
Verdomme, een man in de kracht van zijn leven, bezig met zijn hobby/ontspanning en dan zo dood moeten gaan, zeer triest...

Ruud en Fred, jullie moeten ook wel zeer ontdaan zijn hierdoor en ik wens jullie vanuit mijn hart heel veel sterkte.
Schroom niet om professionele hulp te vragen, het was en is niet niets wat jullie hebben meegemaakt.

Condoleances voor de nabestaanden.

Henk
Kassa koi

14-10-2004 19:14

Familie en nabestaande gecondoleerd.

Jij ook streke Arie, ik begreep dat jij er bij was toen het gebeurde.


Eric
erwin snaaijer

15-10-2004 01:06

ten 1e heel rot voor de fam en gecondoleerd .
maar ten 2e iederee weet dat je zoiezo een redingsvest moet dragen in zoon bootje en geen laarzen of waadbroek moet aan hebben.doe je dit toch en je slaat om met je bootje zie je wat er kan gebeuren.
hoopelijk is dit voor veel mensen een slecht voorbeeld ,jammer dat er eerst een ongeluk moet gebeuren dat dan pas de mensen wakker worden.
ik heb zelf een keer op duder een fransman gered maar zijn broer kon ik niet vinden zijn fam was boos dat ik die niet gered had had blijkbaar me eigen leven moete geven voor zijn broer vonden zij.
jammer dat er nog steeds mensen zijn die er blijkbaar te makkelijk overdenken en zo in zoon bootje stappen en dan ook nog verdrinken ,is wel een heel harde les .hoopelijk leren andere hiervan.
en doen teminste een redingsvest om.

voor de fam sterkte nog
Evin Jaspers
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

15-10-2004 11:07

Als collega karpervisser betreur ik dit ten zeerste en mijn condoleances gaan dan ook uit naar familie en vrienden.

groet evin jaspers
wsc Zevenbergen
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

15-10-2004 17:05

ik heb net een e-mail van de vrouw van de overlede karper visser gehad en deze wil ons allemaal bedanken via mij voor het medeleven dat er heerst onder de karper vissers

ik heb net een mail terug gestuurt met de boodschap als ze nog iets aan ons kwijt wil dat ik het dan voor haar ga plaatsen

mvg marc :( :( :( :( :( :( :( :(
Dirk van der Veen
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Waddinxveen

16-10-2004 10:35

Beste mede vissers,
Het moge duidelijk zijn, een collega visser van ons is, tijdens het uit oefenen van zijn hobby om het leven gekomen. Aan de reacties op deze topic te zien is het medeleven groot, en dat is een fijne gewaarwording. Hoe, wat en waar zullen wij waarschijnlijk nooit precies achterkomen, en misschien is dat maar goed ook. Als ik de brief van zijn vriendin/vrouwtje lees gaan bij mij de haren recht over eind staan, en vraag ik me af of er niet even gewacht had kunnen worden tot na het rouwproces, kennelijk niet en ook daar zal een reden voor zijn die ons niet aan gaat. Ik weet niet hoe het verder met jullie zit maar voor mij is hiermee de cirkel rond, en ik sluit hiermee voor mij dit hoofdstuk.

Marco als jij nog bericht krijg, neem ik aan dat je dit zult publiceren, en dan zie ik het vanzelf

Met Vriendelijke Groet
Dirk van der Veen
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

16-10-2004 13:03

als ik meer weet dan horen jullie hetb gelijk

mvg marc
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

21-04-2005 15:00

ik wens de familie en iedereen die hem gekend heeft
veel strekte in die moeilijke tijd
en die tijd die nog gaat komen
patrick lodewijks :cry: :cry:
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-04-2005 16:23

Had je daarvoor niet een half jaartje terug moeten posten?
Maar oke better let dan net zeggen ze in het hoge noorden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie