net in frankrijk

Plaats reactie
tim van nispen
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-05-2002 02:00
Locatie: achtmaal

02-06-2002 21:59

Weet er iemand een goed water dat net in frankrijk is . En waar je ook leuke vis kunt vangen. groeten tim van nispen
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

05-06-2002 20:26

Beste Tim, Sla de Michelin-atlas eens open en kijk je ogen uit! M.a.w niemand gaat je zomaar op een goed watertje zetten waar ie zelf uren/dagen/weken/maanden naar heeft lopen zoeken (in plaats van te vissen). Geen vangstgarantie dit keer....helaas. Met vriend. groet, Niels
Only dead fish go with the flow...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

11-06-2002 23:52

Niks aan toe te voegen, wie zoekt zal vinden. Ik las ooit het boek ZWAARGEWICHTEN van Cees van Kempen en Jaques schouten. Zij schreven dat ze dachten dat een goede visser het vak zou moeten leren met een vaste stok op witjes, en daarna steeds verder ontwikkelen, zoals het de meeste van ons vergaan is. Zo denk ik eigenlijk ook een beetje hier over. je kunt wel een goeie stek te weten komen via iemand anders op een goed water en dan gaan zitten vangen, maar ik heb zo het idee dat iemand eerst een beetje ervaring op moet doen. je moet opklimmen op de ladder. dat moet ik zelf ook nog, maar ik behaal liever op die manier succes dan dat ik m'm (grote) karpers bijna mijn schoot ingeworpen kreeg.

grtz

Sjoerd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-06-2002 08:29

Niels, in de 80-er jaren ging dat inderdaad ongeveer zoals jij het beschrijft. Toen mocht je ook nog nergens nachtvissen maar problemen leverde dat ook nergens op. De Fransen (zelfs de Gardes Peche) vonden het maar vreemd, dat gedoe, anderzijds ook weer amusant. Tot ca. 1985 viste er in Frankrijk ook vrijwel geen enkele Fransman op karper!!!
In 1993 is in de Franse visserijwet het nachtvissen geregeld, met alle gevolgen vandien...Ik vind niet dat je tegen een jongen van 16 jaar kunt zeggen: 'pak maar een Michelin atlas en ga maar zoeken', in een land dat meer dan 13x zo groot is als Nederland en vrij strenge regels kent m.b.t. tot het al of niet ergens 's nachts mogen vissen.
Tim, als je even een privé bericht op dit board zet zal ik je verder helpen.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

12-06-2002 21:52

Beste Aart,
Ik begrijp dat het beetje kort door de bocht is maar bekijk het eens van de andere kant. Ik kan wel zeggen in water x moet je wezen of als dat niet werkt water y maar als ik z'n berichtje lees krijg ik de indruk dat ie dikke vissen wil vangen en het liefst met een vangstgarantie. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Niet dat ik zo'n jongen met een kluitje het riet in wil sturen maar we beseffen allebei toch wel dat het vissen in Frankrijk toch wel iets anders is als het vissen in Nederland. Al was het maar om de taalbarriere en de redenen die jij al aangaf. En een betaalwater lijkt me ook geen oplossing juist omdat die in veel gevallen onbetaalbaar zijn en veel 'harder' dan de meeste open wateren. Ik wilde hem met mijn bericht niet afzeiken maar meer laten beseffen dat ie er zelf ook wel wat moeite voor zal moeten doen. Gezien zijn jonge leeftijd is het misschien beter om onderaan de ladder te beginnen en niet meteen in het diepe te springen...(maar dat is geloof ik niet aan mij om dat te beoordelen.)

En anders kan ie altijd nog zo'n prachtig boekje van jou kopen. Sorry Aart maar hij lag al een tijdje op m'n lippen...
Met vriend. groet Niels
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-06-2002 01:32

Hoi Niels, zo begrijpen we elkaar wat beter.
Iemand naar een B-water sturen zal ik nooit doen!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-06-2002 22:18

Aart,

toch schuilt er een gevaar om iemand naar een specifiek water te sturen. Zelf vis je er misschien niet meer, maar een ander heeft het misschien net ontdekt en denkt nog eens rustig te kunnen visse.

Jou boek is anders:
je selecteert voor jezelf

1 het departement
2 soort water, (meer rivier etc)
3 grote
4 Zit er vis, waarschijnlijk wel, anders kon je er niet nachtvissen.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-06-2002 08:58

Klaas, in dit geval heeft het niks met een specifiek water te maken. Zo'n jongen van 16 geef ik een paar alternatieven die redelijk dicht bij de grens liggen, waar hij een redelijke kans heeft om wat Franse karpers te vangen en waar niks 'geheims' aan is. Wat ik nooit zal doen is het bij de 'massa' openbaar maken van b.v. meertjes waar enkelingen uitzonderlijke resultaten hebben behaald.
Plaats reactie