alleen naar frankrijk

elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

09-09-2004 19:28

ik wil dit jaar nog een keer naar frankrijk, en zit er aan te denken om alleen te gaan.
is dit af te raden?
heeft er iemand tips?
ik heb al wel ervaring met het vissen in frankrijk.
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

11-09-2004 19:04

kan niemand mij dan helpen?
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

11-09-2004 19:36

Elmer,

Ben nooit alleen geweest, denk ook niet dat heel veel mensen dat zullen doen. Maar om je misschien een goed antwoord te kunnen geven heb ik bijvoorbeeld nog meer informatie nodig over hoelang je van plan bent weg te gaan. Daar hangt natuurlijk best veel vanaf!!

Mvgr. Rene
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

11-09-2004 19:53

ik ben van plan om een week te gaan in de herfst vakantie.
naar een meer van ongeveer 100 ha.
ik wil alleen weten of er nog dingen zijn waar je extra goed aan moet denken .en dus niet moet vergeten mee te nemen bv.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

11-09-2004 20:05

Denk eraan dat je vooral kleine dingen dubbel meeneemt. Boillienaalden, schaartjes, steuntjes etc. Ben zelf nog nooit alleen in France geweest, hier in Nederland vis ik wel altijd alleen, en je leert dan vrij snel dat je echt alles bij moet hebben, er valt niks te lenen bij de vismaat.

mvg
Stefan
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

11-09-2004 20:31

Ik ben regelmatig alleen naar Frankrijk geweest maar het maakt niet uit of je het hier nu hebt over Frankrijk of een langere vissessie ergens in eigen land.
Het enigste nadeel vond ik altijd het doen van boodschappen. In je eentje betekend dit bijna altijd dat je al je spullen moet inpakken om naar de supermarkt te gaan. En natuurlijk uitkijken waar je zoal met je auto naartoe gaat. Vastzitten is zonder hulp geen pretje zeker niet als je ver van de bewoonde wereld zit.
Voor de rest heb je te maken met dezelfde ongemakken als anders wanneer je in je eentje zit te vissen... zoals het maken van foto's, meerder aanbeten tegelijkertijd, enz.

Suc6, Bart
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

12-09-2004 14:01

Je bent alleen sneller thuis wanneer je in een motivatie dip geraakt door tegenslag e.d. Met z'n tweeen praat je elkander al gauw de moed in. Dat slap gelul met mijn maten mis ik ook al snel.

Het is wel kicken om alleen terug te reizen met een zwik aan mooie vissen, echter dit ter plekke delen met een goede maat is ook wat waard.

Zoals al eerder in een posting werd beschreven zijn autopech, diefstal, vast zitten in de blubber of allerlei andere 'randzaken' erg lastig om alleen te klaren. Gewoon deze risico's proberen uit te sluiten en dan valt het best mee. Echter, pech zit in een klein hoekje, hou op zeg!

Groet,

HK
Richard Jeronimus
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-06-2004 12:33
Locatie: Amstelveen

12-09-2004 14:18

Je kan ook een oproep plaatsen "wie wil er mee naar Frankrijk"
Zo ben ik ook met iemand in contact gekomen waar ik in october een week mee ga vissen op Du Der.
Of je moet perse in je eentje willen.
Er zal zeker wel iemand zijn die met het zelfde probleem zit.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-09-2004 16:58

Ik zou ervoor zorgen dat je een goede boot hebt met reddingsvest en flinke motor en je moet natuurlijk al je eten meenemen voor heel de week, omdat je moeilijk in je eentje boodschappen kan gaan doen. Voor de rest gewoon alles hetzelfde houden, ik zie het verschil verder ook niet, alleen dat je zelf je fotos moet maken de rest is toch hetzelfde?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

12-09-2004 23:45

het zijn inderdaad de zaken om het vissen heen waar ik wat over wilde weten en ga toch maar een heel goed plannetje maken. ik zorg dat ik iig lid van de anwb wordt en dat ik een goede boot heb.
ik plaats geen topic om een vis maat te zoeken want daar ben ik geen persoon voor.
Maarten Taal
Berichten: 24
Lid geworden op: 12-01-2004 21:56

13-09-2004 10:55

Elmer,

Ik denk dat je in de antwoorden op je onderwerp de nodige goede/belangrijke aandachtspunten aangedragen hebt gekregen.

Op het gebied van materiaal zou ik je nog mee willen geven ook aan de EHBO de nodige aandacht te besteden.

Bij een buitenland trip mag naar mijn mening tevens het reizen niet ongenoemd blijven. Onderschat de vermoeidheid (zeker op de terugweg) niet. De beste tip die ik je kan geven is om niets tegen je natuur in te doen; m.a.w. reis overdag.

Groet,

Martin Taal
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-09-2004 17:06

Ik ben ook nog opzoek naar een 4e karpervisser voor een trip op
1 oktober tot 10 oktober.
we gaan dan met 4 karpervissers naar een groot meer in Frankrijk.
althans zo staat het gepland, door het afhaken van iemand heb ik eventueel een plek over in mijn auto.

Iemand intresse?
ben je beschikbaar op deze datum het kan zelfs nog een week verschoven worden! Mail mij even:
royalcarpteam@hotmail.com
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

13-09-2004 21:51

dit slaat ook weer nergens op jesse :evil: :evil:
Pieter de Jongh

14-09-2004 11:12

hoi,

ik ben bijna net zovaak alleen, als samen geweest.
En dan spreek ik over een kleine 100 keer, misschien eroverheen al.
Het is niet zozeer het vissen wat problemen geeft.

In het begin ging ik liever alleen, kon niet snel iemand vinden die het vissen zo serieus nam als ik. Ik ergerde me vaak aan een ander.
Delen van een productieve stek en verkassen omdat een ander het niets vind, zijn nadelen.

De laatste jaren, ben ik wat milder geworden en vind goed gezelschap een aanwinst.

Dus ben je bloedfanatiek, ga alleen.

Niets geeft zoveel voldoening als alleen de elementen overwinnen.
Zelfs vastzitten en weinig eten geeft geen problemen.
Stokbrood is na 3 dagen nog goed op te warmen en best lekker.
Neem een goede krik ok sneeuwkettingen mee.
En wat extra balken om je auto te redden!

Een woordje Frans doet ook wonderen.

Succes
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-09-2004 11:40

Elmer,

Als jij daar behoefte aan hebt, gewoon doen!

Zorg iig. wel dat je hoe dan ook goed bent voorbereid!
Onderschat ook de gevaren van het alleen verblijven in het buitenland niet.
Diefstal en vernieling is in Frankrijk (waar niet eigelijk) nog steeds schering en inslag, al is dit in veel gevallen wel plaats- en seizoensgebonden!
Neem daarom geen onnodige risico`s!

Zoals Herwin eerder vermelde, bestaat een grote kans dat de motivatie aanzienlijk verminderd bij tegenvallende resultaten, maar als je eenmaal de vangst van je dromen in je net hebt liggen is de voldoening vele malen groter en is alle tegenslag terstond vergeten...

Veel geluk,

Stefan
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

16-09-2004 17:54

Als je alleen zit heb je veel snellere, en nog belangrijker misschien... beter contact met de Gendarmerie en de groene flora en fauna boswachters. Ze willen dan weleens iets door de vingers zien.. En mocht het tegen zitten en word je overvallen door pech en een tergende depressie... kun je altijd nog met wat gasten uit Groenlo sixpackjes weg drinken en... ( grin....Herwin )

Succes Elmer.

Gr. Roy
Rob Dougan

23-09-2004 14:55

Pff allen vissen doe je best op water waar je al eerder geweest bent en zeker niet in risico streek als je weet wat ik bedoel.
Ikzelf ken waters waar ik alleen naartoe ga maar ken er dan ook waar we met 2 al meermaals bestolen geweest zijn (kleien dingen dan wel zoals zakken boilies en schepnetten) en banden plat gestoken wordt enal, russen die feestjes bouwen..... Noooooooooit goed!!!
Dus waterkeuze goed bekijken voor je vertrekt!
Gebruikersavatar
Jaap Wagenaar
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-10-2004 11:19
Locatie: Fryslân

05-10-2004 11:30

Alleen = is ook maar alleen... :P
...Geen spreuk is ook leuk...
Peter Berkhout
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-07-2004 12:28
Locatie: Zwartsluis
Contacteer:

06-10-2004 16:49

Ik zou zelf ook prima alleen kunnen gaan.

Dit heeft voornamelijk met je drive te maken, en of je er tegen kan om alleen te vissen.

Nadelen zijn (zonder je spullen in te hoeven pakken):
- je kan geen andere wateren ontdekken
- je kan geen boodschappen doen (alternatieven zijn brinta, aardappelpurree, verpakte hamburgers, potjes groente, etc. meenemen)
- dokter of ziekenhuis bezoeken indien nodig
- je gasstel omruilen als je gas op is
- verder; uitroeien op stromend water of met veel wind is wel lastig

Verder weinig verschil.

Ik vis zelf vaak alleen (samen met mijn honden) en dat gaat prima.

Eén voordeel als ik het water op ben, bewaken mijn honden de toko en het is ook wel gezellig.

Wellicht maak je kennis met andere karpervissers, waardoor je bewegingsvrijheid wat wordt vergroot omdat je op elkaars spullen kunt passen.

Ik wens je veel plezier en een goede vangst.

Groet Peter
Niets is goed of slecht, maar ons denken maakt dat ervan.
Pieter de Jongh

06-10-2004 17:18

hoi peter,
als ik alleen ga, heb ik ook mijn honden bij, geen probleem om effe te shoppen, hoor.

pieter
Gebruikersavatar
Jaap Wagenaar
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-10-2004 11:19
Locatie: Fryslân

06-10-2004 17:43

En wanneer je terug komt van het shoppen hebben de honden, een biggetje op de mat...
...Geen spreuk is ook leuk...
Peter Berkhout
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-07-2004 12:28
Locatie: Zwartsluis
Contacteer:

06-10-2004 17:45

Hoi Pieter,

Volgens mij heb jij ook mechelaars, of niet?
Niets is goed of slecht, maar ons denken maakt dat ervan.
Pieter de Jongh

06-10-2004 23:13

idd, zijn echte wakers, en schrikken goed af.
Meestal wel waardevolle spullen mee in de auto.
Ze bewaken een leeg kamp.

pieter
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

29-12-2004 17:57

He japie als wij gaan neem ik pascha mee ok
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

29-12-2004 17:57

En jij Lara