Bolies voor lac du der

Plaats reactie
Ronald Ravenstein
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-08-2004 11:31

17-08-2004 10:48

Wie kan mij helpen, wil een weekje gaan vissen op lac du der.
Hoeveel KG bolies moet ik meenemen, dat is natuurlijk voor iedereen anders maar wat zijn jullie ervaringen.

Mvgr Ronald
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

17-08-2004 14:42

beter te veel dan te weinig.
25 kg kan genoeg zijn, maar je kan ook aan 100 kg te weinig hebben.
dat ligt gewoon aan jouw manier van vissen en voeren. (en vangen)

maar de ervaring die ik heb opgedaan in de loop van de jaren is dat je met 50 kg zeker voldoende hebt. dan praat ik over 2 personen. dus 25 kg per man en dan over 4 hengels en 7 dagen. dus iets minder dan 1 kg per hengel per dag kan je dan voeren.

succes op de der. en laat me weten hoe het was.
ik zit er zelf 18 tot 25 september. laat je nog een beetje vis voor mij zitten svp?

groeten
chris
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

18-08-2004 17:33

ik het met chris eens

ik neem zelf ook 25 kilo mee + een beetje wat ik nog heb liggen.
ik ga zelf van 3 tot 10 sept laat maar weten als het wat is geweest

greetz
Gebruikersavatar
benno vd hoeven
Berichten: 81
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: DEN HAAG

18-08-2004 18:12

Ik sluit mij aan bij chris en vincent.Ga uit van een kilo per hengel per dag dan heb je voldoende bij je.Ik zou je ook nog willen aanraden om bijv tijgers en eventueel andere particles mee te nemen om een gevarieerd voerbed te krijgen.Dit werkt bij mij ieder jaar goed op du der.
Mvg benno
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

18-08-2004 21:09

ik sluit me re helemaal bij aan dat je aan 25 kg genoeg moet hebben
alleen de laatste keer net niet
maar ja we hadden dan ook met z`n tweeen 675kg aan vis

mvg marc
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

18-08-2004 22:33

hallo benno, toch kan je merken dat er dressuur staat op particels. ik ving meestal meer met alleen boilies. op tijgernoten viel het soms gewoon helemaal stil en met boilies had je dit niet.

wat ik vorig jaar ook eens heb gedaan is gewoon met gekookte mais voeren. 500 gram bovenop je rig en dan wat boilies erop. dit werkte ook goed. de bewaarzakken zaten helemaal onder de mais.
ach, af en toe een zeelt.... zolang dat nog voor het donker is vind ik het niet erg. maar de karper volgt vanzelf die nacht.

Marco, ik hoop dat we in september allebei zo'n topsessie mogen beleven. maar ik vraag me dan af of de andere vissers nog wat vangen.... +/- 1400 kg vis is nog wel wat.
maar ik zie je vast wel in september.

Vincent, succes. en vergeet je niet 10 kg droge boilie mix mee te nemen? je weet maar nooit , stel dat je opeens midden in de week te kort komt wat dan???? gewoon ff verse ballen draaien. .de karpers komen gewoon de kant op kruipen, zulke verse boilies willen ze zeker komen eten!

groeten,
chris
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

19-08-2004 17:55

bedankt chris

ik zal het in overweging nemen.
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

19-08-2004 18:26

succes vincent.
iemand nog andere ervaringen met heel veel voer misschien?
las een artikel van leon hoogendijk, 250 kg boilies in 1 week op du der.
tja, zou je daarmee meer vangen vraag ik me af? ik denk dat je wel de vis langer op je stek kan houden, maar het duurt ook langer voordat je jouw haakboilie pakken.

maar goed, niet iedereen krijgt z'n boilies gratis.
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

19-08-2004 18:37

Op groot water als er vis op de stek zit dan kan het voeren van grote hoeveelheden veel vis opleveren.
Als er vis op de stek blijft dan trekt dat ook weer andere vis aan.

Net zoiets als eerst witvis en daarna karper, door het aantal boilies wat op de stek ligt komt er nog meer karper.
Het heeft ook een groot nadeel, je moet wel voorzichtig voeren want als er maar een paar karpers op je stek zitten en er komen er geen meer bij dan heb je een grote kans dat je niks vangt.

Zelf heb ik wel ervaring met het voeren van grote hoeveelheden maar niet in frankrijk. Met grote hoeveelheden bedoel ik ongeveer 7 a 8 kilo boilies per hengel per dag.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

19-08-2004 19:07

800 kilo
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

19-08-2004 22:17

Lexus,

800kilo, hij wilt er maar een weekje heen.

Ronald,
ga je nachtvissen of dagjesvissen dat maakt namelijk ook veel uit.

2 maten van mij die ook gingen namen 8 kilo per persoon mee voor 4 dagen voor 3 hengels. Das dus ongeveer 650 gram per hengel per dag.
Maar als je gaat nachtvissen kan het wel is heel anders lopen en je de ene na de andere run kunnen krijgen en dan heb je daar veel ste weinig aan natuurlijk.

Veel succes.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

21-08-2004 12:56

Ronald laat je niet gek maken door al die kilo's...
Bekijk ter plaatse hoeveel je nodig hebt, je kan idd genoeg
boillies meenemen. Maar of je ze gaat gebruiken....
Welke stek ga je bevissen? het zuid of het grote meer?

En over Leon, zoveel boillies werkte in 92 maar nu niet meer, als ze zoveel boillies bijelkaar zien, dan lachen de karpers je in je gezicht uit.
Tuurlijk zal je een paar vissen vangen... maar goed.
Ik heb de beste resultaten gehaald met 1 hand voer op je stek. elk hand voer was 1 karper. Uiteraard moet je weten waar de karper zit, en waar ze azen. Ga je op het grote meer en ergens op het wijd zitten... dan zal je wat meer voer moeten gebruiken. Centreer niet alles op 1 plek maar voer een handtje om de zoveel meter kleine hoopjes verspreid over een stuk van 25 tot 50 meter. Hiervoor zal je meer boillies moeten gebruiken.
Ga je echter onder de eigenkant, overkant of bij obstakels vissen, gebruik dan een klein handtje voer. En voer niet bij!

Het kwam voor dat er op du der mega vangsten werden geboekt, en toen gingen er honderde kilo's boillies doorheen althans zo willen ze je dat wijs maken... Ik heb anders gezien...

Succes met het vissen.
(p.s ik ken iemand die is er jongstlede nog geweest voor een paar weken niet nachtvisstekken. Deze persoon heeft enorm veel mooie karper gevangen en je raad het al...)

Alex Poot
Ronald Ravenstein
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-08-2004 11:31

21-08-2004 21:21

[b]Iedereen bedankt voor zijn reactie, ben nu een stuk wijzer geworden.[/b]

Schijn wel een aardige discussie tehebben losgemaakt, maar daar is een forum ook voor zoveel zielen zoveel meningen.
Nu maar hopen op een goede trip.

Gr Ronald
Plaats reactie