Karpervissen in Zuid Frankrijk

Plaats reactie
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

24-05-2002 11:23

Hey allemaal!

Deze zomer ga ik in de maand augustus een weekje naar Frankrijk. Het liefst zou ik naar de provence gaan om daar mijn geluk te beproeven met de karper. Ik heb echter geen flauw idee van waar ik het best zou kunnen gaan vissen. We zouden liefst naar de Provence gaan, vissen liefst op een openbaar (niet betalend tenzij vergunning)water. Een meer of vijver indien mogelijk, maar een rustig stromend water is evengoed. Als iemand mij een goede suggestie kan doen, dan kan ik mijn reis beginnen te plannen. Het moet niet het topwater zijn waar ik +30 ponders ga vangen (mag wel natuurlijk :wink:Vissen van een pond of 16-20 zouden wel leuk zijn. Belangrijkst is eigenlijk de natuur en het van tijd eens iets kunnen vangen. Ik hoop dat er iemand een goed voorstel doet want ik heb al heel het net afgezocht en dat is niet echt overzichtelijk vind ik. Ik ben ook niet echt op zoek naar een water waar iedereen op af komt.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Steven
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-05-2002 12:18

Steven, kun je wat specifieker zijn naar welk departement(en) je voorkeur uitgaat?
Normaliter is het natuurlijk overal druk in augustus, gezien dit de Franse vakantiemaand bij uitstek is.
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

24-05-2002 12:39

Hoi Aart,

Bedankt voor het snelle antwoord, dat is het probleem nou net, daar heb ik op het moment nog niet echt een idee van. Ik ben verleden jaar naar de Languedoc geweest en daar was het echt wel mooi. Dit jaar zou ik echter veel liever meer naar de echte provence gaan. De gezellige dorpjes, wijn, marktjes, lekker eten, mooie watertjes, lavendel, de hele hutsekluts. Ik weet echter nog niet waar ik dat juist ga vinden.( Als ik dan toch iets moet kiezen : Vaison La Romaine wil ik zeker nog eens zien en dat ligt tussen de Rhone en de Mount Ventoux) Als je ervaring hebt van waar ik dit alles kan vinden zou ik het natuurlijk heel graag horen. Ben geen Frankrijk-kenner maar wel liefhebber. Dus als iemand een goede suggestie doet, bepaalt die waarschijnlijk de bestemming van mijn verlof.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-05-2002 12:52

Steven,

Vlak bij de plaats Castelane liggen twee zeer fraaie meren waar zeker mooie vis op zit. Ik betwijfel of je er mag nachtvissen maar dat hoeft geen probleem te zijn. De meren zijn genaamd Lac Castilion en Lac de Chaudanne. Castilion is overal toegankelijk al zal je voor de ene plek meer moeite moeten doen dan voor de ander. Chaudanne is niet overal toegankelijk omdat een deel van de oever militair terrein is en een zogenaamde "restricted area". Beide meren lig vlak naast elkaar al ligt Chaudanne iets hoger. In beide zit een goed bestand aan karper. Ze liggen in het departement Haute-Provence. In dit departement is het goed vacantie vieren met het gezin. Ik weet niet of je dit gebied bedoelt maar toch. Je kunt beide meren terug vinden in de Michelin atlas op pagina 155 D4 of pagina 171 D1.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-05-2002 13:30

In het Lac de Castillon mag je op 3 zones alleen vanaf vrijdagavond tot maandagmorgen 's nachts vissen (vanaf 7-6 tot 18-11), in het andere meer mag je niet nachtvissen. Ik zal vanavond thuis even verder voor je zoeken, Steven, heb hier geen gegevens bij de hand.
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

24-05-2002 19:02

Hoi nog eens :smile:

bedankt al voor de suggesties, ik heb de locaties die jullie opgaven eens nagekeken op het internet en hoewel ze er leuk uitzien is het niet echt wat ik zoek ( de ligging dan toch niet) Ik zoek eigenlijk meer iets in het departement van de Vaucluse (heb ik opgezocht :wink:

nogmaals bedankt,

Steven
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-05-2002 21:53

Steven, je -treft- het niet in dep 84 Vaucluse mag je ook alleen maar nachtvissen vanaf vrijdagavond tot maandagmorgen. Er zijn in dit departement 11 nachtviswateren/ nachtviszones. Als je meer wilt weten moet je me maar even een mailtje sturen.
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

27-05-2002 13:21

Aart,

Kan je me dan even je mailadres geven of een mailtje in mijn richting sturen. Dat van dat nachtvissen vind ik zo erg nog niet. :smile:

Groetjes

Steven
Plaats reactie