Kevin Maddocks nu ook actief in de Franse betaalwaterbusines

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2004 21:08

Zie: http://lesbeauxlacs.net/
Tja. na Kevin Nash en daarvoor al Simon Crow, Simon Horten en vele andere wat minder bekende Engelse vissers kon KM natuurlijk niet achterblijven. Laat KM nou net de man zijn die gepakt is voor het stelen van grote vissen vanaf Du Der...
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

24-07-2004 21:28

Stuur allen hier een email naartoe om beklag te doen
Les Beaux Lacs<carpfever@lesbeauxlacs.net>
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

25-07-2004 16:39

Goede zaak!!! Nu hopen dat ie ook strafrechtelijk vervolgd kan worden... :evil:
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

25-07-2004 18:58

ik vind het allemaal maar een beetje triest van die gasten.
hoop dat er ook een keer vissen uit hun water word gestolen ern weer op hun thuiswtaers mogen zwemmen
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

25-07-2004 20:00

dat is cker de oplossing niet hoor robert
het zou wel erg mooi zijn maar is niet goed
De vis kan ziek zijn geworden als ze dan weer terug worden gezet, zijn de gevolgen niet te overzien
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

26-07-2004 09:39

Er is helemaal geen oplossing voor dit probleem. De manier waarop wij tegen dit fenomeen aankijken is totaal verschillend ten opzicht van de Engelse kijk.

Als je eens met een Engelsman over dit soort wateren praat dan vindt men het de normaalste zaak van de wereld. Het biedt ze de mogelijkheid om een grotere vis te vangen dan ze ooit in Engeland zullen en/of kunnen doen. Het kostenplaatje wat er aan vast zit boeit ze niet want de vergunning is in Engeland vaak net zo duur. Alle Engelse bladen staan vol met advertenties van wateren in Frankrijk.

Het feit dat er vissen elders gejat worden daar zitten ze echt niet mee of ze geloven je gewoon niet. Het is overigens niet voor niets dat de meeste betaalwateren zich in Normandië en Bretange en in de regio Parijs bevinden. Dat zijn aanrijdbare afstanden voor de Engelsen.

Dat een persoon als Kevin Maddocks op dezelfde wagen gesprongen is als de rest van de Engelse "grootheden" verbaasd me niets. Er is geld mee te verdienen. Het is overigens voor hun niets anders dan het exploiteren van hun wateren in Engeland.

Ik besef heel goed dat ik nu in algmeenheden praat en dat het zeker niet op gaat voor iedere Engelsman. Het valt mij echter wel op dat ik in Frankrijk steeds minder Engelsen tegen kom.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

26-07-2004 09:54

Arno,

Ik denk dat er wel degelijk een oplossing is voor dit probleem. Franse karpervissers zijn hier natuurlijk het meest de dupe van, middels o.a. Camou zijn ze flink bezig om dit soort praktijken een halt toe te roepen. Een meeneemverbod voor karper groter dan 50 cm en flinke media-aandacht zijn de eerste stappen die ze al gezet hebben.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

26-07-2004 10:08

Mark,

Camou is zeker een goede stap in de juiste richting net zoals ECHO aan de andere kant van de plas. Ik denk alleen dat de drang van het "makkelijk" verdienen van veel geld machtiger is. Ik bedoel een verbod op het meenemen van vis is prima maar, en dat is met zoveel regeltjes, het handhaven ervan zal een zeer lastige, zo niet nagenoeg onmogelijke, klus blijken.
Rob Dougan

26-07-2004 18:42

zolang er vraag is is er aanbod

conclusie,
betaalwaters zullen altijd blijven bestaan en er zullen er nog véééééél meer uit de grond gestampt worden.
Er zijn namelijk vééééél vissers die voor het gemakkelijke en comfortabele frankrijkwater kiezen.
En veelal is het omdat ze gewoon niet weten wat er op openbare waters zwemt.
Ze krijgen het in hun kopke om naar frankrijk te gaan, voila even kijken op internet onder visvakanties, hup lijstje betaalwatersites, ze kiezen er 1 en boeken.
Basta
Verdere moeite doen ze niet,
dat zint me niet

kijk maar eens langs de somme, l'oise, seine en yonne, het stampt er van de betaalwaters, echt tientallen in een strook van enkele kilometers

De fuckers
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

26-07-2004 20:44

ben er langs gelopen toen ik naar de yonne ging is een but water een water van niks als je hard niest gooi je het al over er zaten in april al zeker 10 kopels engelse op dus 20 vissers met 4 hengels per persoon op 25 are water abnormaal er werd trouwens geen schub gevangen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-07-2004 21:48

Rob, er zijn inmiddels al zo'n 440 betaalwateren in Frankrijk...! Waarvan een heeeeleboel gerund of in bezit van Engelsen. Ik heb een complete lijst van al die wateren/watertjes.
Op een gegeven moment zal de wal het schip keren d.w.z. dat het aanbod de vraag zal overtreffen, maar wannneer en bij welk aantal dat zal zijn weet ik niet.
Iedereen zal zich voor kunnen stellen dat het overgrote deel van de Franse karpervissers (nu toch al zo'n 200.000) de pest heeft aan deze wateren, temeer daar die wateren in een aantal gevallen de oorzaak zijn van de 'trafic' (het overzetten of stelen van karpers) van openbare wateren naar b-wateren.
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

27-07-2004 16:56

van mij mogen ze allemaal naar btw trekken,dan is er plaats genoeg voor mij op openbare wateren
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-07-2004 18:03

Maar er zwemmen dan helaas geen grote karpers meer... :(

Groeten,

Mark
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

27-07-2004 21:51

Ik zeg 1 ding:

MORAALRIDDERS
fishing rocks
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

27-07-2004 22:40

Tja Toon, gelukkig dat er op de wereld nog moraalridders zijn...

Denk er maar eens goed over na.

Gr.,
Raymond
jan van kranenburg

28-07-2004 02:26

Mag niet, vrees ik.
Maar bezoek maar eens het BTW (afschuwelijk heh)Plashuis.

Kijk eerst, en besluit dan of je er wilt vissen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-07-2004 07:38

Toon,

Verklaar je nader, nu is het alleen maar een loze kreet, daarmee houd je een discussie niet levend.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-07-2004 08:20

Nou heren, even heel eerlijk.
Hier zit nog zo'n Engelsman die graag in de toekomst een betaalwater wil bezitten.
Dat lijkt mij nou heerlijk leven, voor mij, mijn kind en mijn vriendin.
Voor mijzelf word een hele lange droom eindelijk werkelijkheid.
Voor mijn kind, ja jongens, dat is toch heerlijk opgroeien in zo'n omgeving.
Voor mijn vriendin, krijgt ze eindelijk de rust die ze verdiend.

Het lijkt mij zo mooi, met een hoop werk en liefde een prachtig bestand aan dikke vissen op te bouwen.
Voor mij is er niks mooiers mannen, ik blijf nog even doordromen.......

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 11:17

Robert,

CHAPEAU! Stoer, dat je hier gewoon voor uitkomt!

Ik ben van mening, dat we dus echt verschil moeten gaan maken tussen goed en slecht beheerde (betaal)wateren. Het kan gewwon niet goed zijn om het hele boeltje over een kam te scheren.

Zelf ben ik nog nooit op een betaalwater aan de slag geweest en voel ook niet echt de behoefte. Ik houd van het vissen op rivieren en meren met een klein bestand aan karper.

Soms denk ik er wel eens aan, of het niet beter voor mij is. Mijn zoon gaat altijd mee vissen. Dit is al vanaf zijn derde levensjaar. Ik moet er niet aan denken, dat er eens een keer iets ergs gebeurd, in de vorm van een overval, diefstal etc. De kans hierop is aan een betaalwater wel geminimaliseerd.

Mijn volgende argument indeze, is het feit dat de regelgeving vaak dusdanig is, dat het welzijn van de vis toch bovenaan staat. Ik weet dat dit mede uit financiele overwegingen is, maar toch.

Fout beheer is ook veelvuldig te bemerken op niet betaalwateren. Het eerste voorbeeld hiervan, dat me te binnen schiet ,is de Bosbaan te Amsterdam. Het beheer mbt tot de visstand is hier ronduit gruwelijk te noemen. Vissen met kapotgetrokken bekken etc :( Dit is gewoon een water van de A'damse.

Betaalwater is niet het probleem. Fout beheerd water is een probleem. Diefstal is een probleem. Helaas is de hengelsportwereld een correcte afspiegeling van de maatschappij, met al z'n nadelen incluis........

We zullen geduld moeten hebben en elkaar moeten blijven overtuigen, van wat goed is en wat niet. Boycot de slecht beheerde wateren. Beloon echter de goed beheerde betaalwateren met positieve publiciteit. Hierdoor zal er op den duur toch een redelijke schifting ontstaan en komen de betere vanzelf bovendrijven......

Uiteindelijk vissen we op een door de mens geproduceert product


Mitsz
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-07-2004 11:57

Mitsz,

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Groeten,

Mark
jan van kranenburg

28-07-2004 12:25

Mitsz,

De KSN heeft een onderzoek ingesteld naar BTW's.
Resultaat is een lijvig rapport dat je kunt downloaden van de KSN site.

Vind de tijd eens om dat rapport te lezen, en dan hoor ik graag je mening.

Mijn mening heb ik al genoeg geventileerd.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 13:00

Jan,

ik weet dat het erg slecht is gesteld met de meeste van deze wateren. Over visstandbeheer etc, is natuurlijk pas sinds kort genoeg bekend.

Ik weiger alleen te geloven, dat er onder betaalwatereigenaren alleen maar slechterikken zijn.

De formule, om in een veilige omgeving te vissen, met de nodige fasciliteiten, voor het houden van een leuke visvakantie, vind ik niet per se verwerpelijk. Ik zelf voel de behoefte (nog) niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, die dat wel willen. Misschien iets voor ouderen die soms twijfelen aan hun gezondheid. Mijn buurman gaat bv niet meer vissen, omdat ie bang is dat 'm aan de waterkant iets gebeurd.

Als we dan willen, dat de mens helemaal niet van invloed is op de biotoop van vissen, moeten we dus ook stoppen met spiegelkarperprojecten.

En wat moeten we dan met het hele gebeuren Jan?!

groeten

Mitsz
jan van kranenburg

28-07-2004 13:38

Mitsz,,
Heb je dat rapport nou gelezen?

Geef je mening daarover svp; mag per PB, anders loop je risico dat je
postings verwijderd worden.

Ben zelf ook voorstander van een goed beheerd BTW, al zullen tegenstanders zeggen dat zulks niet mogelijk is.

Ben voor om ongeveer dezelfde redenen als jij aanvoert.

Heb wat ervaring op een BTW in Nederland; geen beschadigde karper gezien; prachtige natuur, rustig en veilig.

Goed, het kost wat! Heb ik er soms graag voor over.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 13:50

Jan,

heb het zojuist gelezen

rest PB

groeten Mitsz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-07-2004 13:51

Jan,
Rapport of niet,
het Betaalwatergebeuren is en blijft Faunavervalsing..
En enkel en alleen om de eigen kas te spekken.

En die Spiegelkarperprojecten??
Denk ik nog effe over, maar heb m.b.t. de Fauna al m'n twijfels.
Groet'n Henk..

still growing Old.