lac de panneciere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

01-02-2010 16:46

Waarschijnlijk wordt het deze zomer ook voor mij en een maat een weekje panneciere.

Heb alles al uitgedokterd en diverse (franse) sites bekeken en alle nodige informatie bij elkaar gesprokkeld.

Nu zie ik overal wel dat een boot met benzinemoter is toegestaan tot 6 CV. Met CV bedoeld men gewoon PK neem ik aan?

Wordt er trouwens uberhaubt regelmatig gecontroleerd daar? Op enkele sites toch informatie en foto's van fransen tegengekomen buiten de nachtviszones etc.

Daarnaast nog een vraagje over de criminaliteit. Kun je je auto onbeheerd bij een boothelling/te water plaats achterlaten zonder dat je de volgende dag met ongewilde ARKO zit? (Alle ramen kunnen open, dus eruit gesloopt... :wink: )

Streek is erg mooi. Vooral St. Agnan lijkt me ook een heel mooi ''2e keus'' water.

Groeten,
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Richard Gans
Berichten: 30
Lid geworden op: 15-07-2005 21:35
Locatie: Neck

01-02-2010 16:46

Hans Sluijter schreef:@ Steintje: bedoelde met de temperatuur niet dat het te koud kan zijn voor je zelf. Daar kan jej je uiteraard op kleden. Doelde meer op de watertemp. Die zal dan nog niet bijster hoog zijn. Niet dat dit een nadeel hoeft te zijn maar toch...

gelukkig zijn er panneciere plaatsen waar het water sneller opwarmd
bv vlak bij de vakantiehuisjes en trailerhelling (in de buurt van de begraafplaats )daar is het water en stuk ondieper
is altijd de moeite van het proberen waard

groet Richard
wijsheid is de beloning voor een leven lang luisteren.
Gebruikersavatar
Davey Remmig
Berichten: 123
Lid geworden op: 17-10-2009 00:28
Contacteer:

01-02-2010 18:27

Mathieu de Witte schreef:Nu zie ik overal wel dat een boot met benzinemoter is toegestaan tot 6 CV. Met CV bedoeld men gewoon PK neem ik aan?


Al het vaarmiddel is toegestaan (benzine moter tot 6 pk meen ik).... maar er mogen geen lijnen worden uitgevaren.

geen last van criminaliteit gehad, auto stond achter de tent :P .

mvg
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

01-02-2010 18:33

Uitvaren is ook niet echt nodig als de meeste stekken binnen werpbereik liggen.

Toch is het wel handig als je weet waar je ongeveer ligt, en de plateautjes/richeltjes op te zoeken op je dieptemeter.

En auto achter je reet is handig, maar liever zit ik op de stukken waar je dat dus niet kan en het waarschijnlijk ook een stuk rustiger is. Of er moet langs alle 3 de nachtviszones over de gehele lengte een pad liggen.... :roll:

Maar dannog, water genoeg. Lekker vissen op de nachtviszones en voeren op de dagviszones en daar de laatste dagen afromen :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

02-02-2010 12:31

m.b.t. criminaliteit .. die is er niet/zeer weinig , wij hadden de auto trouwens ook achter de tent ..

enne controle is er wel degelijk , maar niet de spannende verhalen dat ze je spullen meenemen o.i.d.

zaten toen wij waren ook 2 andere nederlanders buiten de nachtzone. moetsten snachts verkassen .. dat wel ..en die vingen er op die stek wel 14 in een nacht !!
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

02-02-2010 19:03

jeffrey van osch schreef:m.b.t. criminaliteit .. die is er niet/zeer weinig , wij hadden de auto trouwens ook achter de tent ..

enne controle is er wel degelijk , maar niet de spannende verhalen dat ze je spullen meenemen o.i.d.

zaten toen wij waren ook 2 andere nederlanders buiten de nachtzone. moetsten snachts verkassen .. dat wel ..en die vingen er op die stek wel 14 in een nacht !!


Aha!

Zelf nog een beetje aantallen kunnen vangen in de nachtviszone?

En die controle, tja, alles is op eigen risico. Nu valt er daar overdag gelukkig ook genoeg te vangen.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Bernard Holtkamp

03-02-2010 09:31

Bij toeval heb ik een paar foto's gemaakt in oktober 2007 van de bodem voor de gemeente camping op panneciere.
De dag zone dus!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb nog meer dus kan eventueel meer plaatsen.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

03-02-2010 20:57

Zo dan! Mooie fotos zeg!

Leuk om te zien hoe sterk het waterpeil schommelt. Ziet er interssant uit.

Zelf ook nog een hengelje uitgegooid?

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Bernard Holtkamp

03-02-2010 21:04

2 weken daar op de dagzone gezeten.

We hadden een paar visjes ja :wink:
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

26-02-2010 16:11

Weet iemand of de vidange nou dit jaar is of volgend jaar?
Gr Ian.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

26-02-2010 17:17

De volgende vidange op Pannecière is in 2011.
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

26-02-2010 19:07

Gelukkig! Heel erg bedankt dat ik het nu weet! Niet dat ik daar op een visloze meer zit te vissen! :lol:
Gr Ian.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

27-02-2010 10:48

joachim stelma schreef:De volgende vidange op Pannecière is in 2011.


Hé Kopvoorn koning 8)

Hoe weet je dat ouwe?

Gaan we daar ook vissen dan dit jaar?

Gr,

René
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

27-02-2010 13:56

hahaha liever een kopvoorn dan zo'n naaktslak van 2 meter :lol:
Als we nog een water erbij nemen moeten we wel zo'n beetje weggaan nu hoor :D
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

21-04-2010 20:08

Nu vind ik ook verschillende site over dit water het volgende:

Varen op het meer

Wanneer u op het meer wilt varen heeft u toestemming nodig van de Conseil General (het bestuur van de Nièvre)
Conseil Général de la Nièvre
Service des Infrastructures et des Transports
Rue de la Préfecture
58039 NEVERS Cedex
Tel. : 03 86 60 67 00
Fax : 03 86 60 58 30

Maximum toegestane motorvermogen van uw boot is daarbij 6 CV


Een zone van 500 m stroomopwaarts van de stuwdam is verboden voor alle verkeer en personen, evenals de waterkanten in deze zone. Vissen vanaf de stuwdam en zijn omgeving is eveneens verboden.


Ik wil mijn Zodia + 4pk'tje mee nemen. Wat moet ik hier mee? Graag jullie advies.

Zijn op zaterdag middag ergens vergunningen te koop? Kruideniers shopje in Chaumard? (ivm openingstijden)
swenn middeljans
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-03-2005 10:25

22-04-2010 17:19

Peter Baan schreef:Ik wil mijn Zodia + 4pk'tje mee nemen. Wat moet ik hier mee? Graag jullie advies.

Zijn op zaterdag middag ergens vergunningen te koop? Kruideniers shopje in Chaumard? (ivm openingstijden)


Die kan je gewoon meenemen, en in dat winkeltje zijn inderdaad de vergunningen te koop. wij waren er ook op zaterdag. Lekker stokbrood hebben ze er trouwens. En probeer eens in de armen te vissen, let dan op omgevallen bomen. Bij alle bomen die in het water gevallen waarbij ik heb gevist was zeer veel vis te vangen(overdag!!)

succes!!
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

23-04-2010 21:07

Bedankt voor je reply.

Dus zaterdag na de middag is het nog mogelijk een vergunning te krijgen. Anders liggen de hengels dus 2 nachten in de auto.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

27-04-2010 16:40

Iemand een idee hoeveel een bootvergunning kost? (Voor een week)

Deze zit (helaas) dus niet in de visvergunning zelf?

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-04-2010 19:42

Mathieu, een bootvergunning kun je alleen maar voor een jaar aanschaffen en niet voor een week en is nog gratis ook...Alleen is dat een heel gedoe en voor wie geen Frans schrijft onbegonnen werk. Vandaar dat bij buitenlanders vrijwel nooit op een bootvergunning wordt gecontroleerd en op Pannecière al helemaal niet.
Maar vrijwel alle Franse snoek- en snoekbaarsvissers hebben we degelijk een bootvergunning.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

27-04-2010 21:09

Aart, loop je risico ,als je met een 4pk !rustig! over het water verplaats, op een boete of problemen? Dit was dus ook mijn vraag eigenlijk.
K. van den Herik

28-04-2010 07:17

Wat denk je zelf? Als een ander moet betalen voor een boot met electro en jij komt zonder vergunning met een benzinemotor?

Terugweg heb je plek genoeg.

Let op: de meeste "bootvergunningen" zijn om te vissen uit een boot. Om te (ver)voeren is meestal geen probleem.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

28-04-2010 17:22

Nu staat Panneciere gelukkig inderaad niet bekend voor de strenge controles, maar de kans is er altijd natuurlijk.

Aangezien er ook aardig wat (buitenlandse) bootrecreatie op het water is zou ik het best aandurven met een 4pk motertje als je gewoon lekker rustig doortuft.

En mocht het op Panneciere ook alleen een bootVISvergunning zijn, dan moet je wel een heel erg fanatiek frans kereltje hebben die je toevallig ziet drillen vanuit de boot en je daarop wil bekeuren. (wat natuurlijk wel aardig veel kan voorkomen daar gezien het massale bestand :wink: )

Bedankt bij deze nog voor jullie antwoorden. De boot gaat uiteraard gewoon mee, toch wel een handig atribuut om lekker mobiel te blijven zonder auto achter je reet :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

28-04-2010 19:24

K. van den Herik schreef:Let op: de meeste "bootvergunningen" zijn om te vissen uit een boot. Om te (ver)voeren is meestal geen probleem.


Nou... Laat het mij daar nou net om gaan.
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

29-04-2010 00:05

Lac de Panneciere is een vrij gemakkelijk water. Gewoon de rivierbedding opzoeken en bingo, ookal ligt deze op 16 meter diep. Veel plezier.
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

03-05-2010 10:51

Net terug van Panneciere en veel gepraat met een lokale man die een stuk grond aan het water heeft en er al 40 jaar fanatiek op karper en roofvis vist. Boot wordt niet moeilijk over gedaan. Reglement aan het water geeft ook in verschillende talen aan dat er geen lijnen mogen worden gedropt met de boot. Rest is alles toegestaan. Hij vertelde me dat als er geroeid wordt het helemaal vrij is en er niks tegen kan worden gedaan. We hadden namelijk last van Roma's die moeilijk aan het doen waren bij onze markers. Fransen hadden ook een hekel aan het gedrag van die gasten maar konden er weining tegen doen. Vidange is in 2012 en de vis gaat naar een nabij gelegen meer en wordt weer na de vidange terug gezet. Geen vissen in 2012 op panneciere. Settons is ook de vis terug gezet na de vidange van vorig jaar. De vis zat al vol met kuit en de mannetjes zaten al flink wat hom te sprietsen.