lac de bouzey

Plaats reactie
Nagels Jimmy
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

23-06-2004 14:26

zoek een bestemming voor visvakantie met gezin en dacht misschien aan dit meer
deels gezinsvakantie maar is toch ook belangrijk dat er een visje valt te vangen.
weet iemand meer over dit water?
alle info is welkom
we zouden naar daar gaan 2de week van augustus(niet de echt ideale visperiode maarja)
alvast bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-06-2004 14:52

Jimmy,

Ik heb er 3 jaar geleden 2 weken gevist.

Niet bepaald erg veel gevangen voor 2 weken als ik me goed herinner hadden we met ze 2e (6 Hengels)

15 Runs waarvan 10 geland maar wel allemaal mooie vissen van een pond of 25 tot een pond of 35.

Ik raad je aan daar niet met boilies aan de gang te gaan maar met particles !

Tijgernoten-Black Eyed Beans- Enzovoorts.

En probeer niet al te ver uit de kant te zitten aangezien er zich wel redelijk veel opstakels ver uit de kantr onder het water bevinden.

Succes :)
Luuk Dekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-08-2002 02:00
Locatie: Leiden

16-07-2004 22:06

Beste Jimmy

ik heb twee keer op dit meer gevist, in het voorjaar en een keer in de zomer (augustus). Aangezien je in augustus gaat zal ik het alleen daar bij houden.

In augustus is het erg druk. Veel franse vakantiegangers. Afgelopen zomer stond het water erg laag, 2/3 was leeg. Echter de zomer was toen ook erg warm. We hebben toen erg veel vissen gelokaliseerd bij de stuwdam. Ik zou als ik jouw was bij de dam proberen te vissen, daar verzameld zich echt veel vis (vooral als het water laag staat). Mocht het druk zijn met toeristen dan zou ik daar gewoon tussen gaan vissen, hehehe. Als voer zou ik vooral bolies bebruiken. Er zit veel vis dus een vissie vangen moet geen probleem zijn. Voornamelijk spiegels. Aan het meer ligt een goede camping met goede facaliteiten. Vergunningen zijn te verkrijgen aan het meer, vraag bij de camping waar je moet zijn. oja achterin het meer ligt ook een mooie uitloper waar je goed kunt vissen als het water hoog genoeg staat, het is daar ondieper dan op de andere gedeeltes van het meer.

Mocht het op het groote meer niet lukken dan kun je altijd nog uitwijken naar het kleine meer. Zeer mooi maar wel een kleiner bestand, ook het gewicht ligt hier lager.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Luuk Dekker
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-07-2004 23:11

Hallo

Heb er nooit gevist, ben er wel geweest ter observatie....

Wat ik weet is dat op het grootste gedeelte van het meer niet nacht´-gevist mag worden, er is één redelijk grote strook langs een van de uitlopers waar dit wel mag. Om bij de stuwadam te vissen is er maar één echte mogenlijkhijd (er naast).
Ik denk dat het er aardig druk kan zijn met fransen (gezen allen bootjes op de nachtvis strook).
Toch zal ik het gewoon proberen (mooi meer) , mocht het te druk zijn is er genóeg in de buurt te vinden als alternatief 9biojvorbeeld een camping aan de moezel....)

Als je op een stek bij de stuwdam kan bemachtigen: aan de andere zijde van deze dam (wel erg ver uitvaren) vind je een soort stroominlaat van een riviertje, erg interessant!

Succes en een prettige vakantie!!!!

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Oliver Waart
Berichten: 9
Lid geworden op: 19-04-2004 21:24
Locatie: Amsterdam

27-07-2004 00:49

hey hallo

Is een leuk water met veel kleine vissen.
Ben er een aantal keer geweest en je kan er goed vange.
De vis groeit ook aardig met de jaartjes .
alleen vorig jaar stond het water erg laag.
En toen was er op dat moment een concours de carp.
Toen weinig gevangen ivm veel drukte en ook niet nachtvissen.
Als je meer wil weten stuur je maar een pbtje

gegroet ollie
Plaats reactie