Lac du salagou

Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-07-2002 19:55

Mannen,

Inderdaad is het de bedoeling, dat er een hotel en een golfbaan komt. Uiteraard zullen er enkele duizenden toeristen volgen. Als ze allemaal aan het water vrij gaan kamperen, kun je precies uitrekenen wanneer er ECHT niet meer aan het water overnacht mag worden.

De mensen van de site vragen de steun van alle vissers en natuurliefhebbers.

Aart, wie anders? Zal binnenkort een brief opstellen, waar we allemaal aan mee kunnen tekenen.

MVG

Klaas




KSN 1000 leden op Carp 2003? Moet kunnen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-07-2002 22:50

Wie d.m.v. bewegende beelden Lac du Salagou eens goed wil bekijken moet even naar de volgende site gaan:
http://www.south-france.com/decouverte/salagou.htm
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

27-07-2002 16:32

is er iemand van julie al eens gecontoleerd aan salagou????
k ben er nu 2 jaar geweest en k heb geen controleur of politie gezien.
dit is ook een slechte zaak vind ik want daardoor kunnen al die campers en caravans ook lekker langs het water gaan staan.
(zoals die kl*tuh fransman naast ons!!!)
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-07-2002 00:19

Hoi Thijs,
kan me je frustatie qua kampers etc. wel enigzinds begrijpen maar wil je niet vergeten dat jij de gast bent in frankrijk.

dit houdt dat jij degene bent die zich moet aanpassen, fransozen uitschelden hier op t board vind ik dan zeker geen pas geven.

met vissende groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-07-2002 21:59

Beste Thijs, officieel is wild kamperen verboden op Lac du Salagou, d.w.z. dat jij, als ze wel zouden gaan controleren, ook je bivvy etc. kunt inpakken 's nachts volgens de geldende regels. Dat schelden op die Fransen slaat dan ook nergens op, het zijn trouwens net zo goed Nederlanders, Belgen, Duitsers, Engelsen etc. die daar met campers en caravans staan.
Robby Vanhoudt
Berichten: 36
Lid geworden op: 18-06-2002 02:00
Locatie: Lommel

31-07-2002 22:08

Hoi Thijs mij hebben ze al verschillende keren gecontroleerd ze hebben me zelfs al 2x mijn bivy laten afbreken zelfs 1 keer in de regen dit was wel in de zomermaanden.
Ik ben vorige week nog een dagje bij salagou we waren in de buurt tijdens zomervakantie er zaten bijna geen vissers en er werd niets gevangen.

Groetjes Robby
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

08-08-2002 21:48

volgend jaar 1 juni ga ik weer naar SALAGOU!!!nu kan er gewoon bijna niks meer fout gaan we weten nu zoveel over de te bevissen stek.Alleen nog hopen dat er niemand zit.
Volgende week ga ik een paar dagen naar casien bij een maat van me kijken en dan knallen we ook nog wel ff door naar salagou als ik dan nog wat bijzonders te horen krijg laat ik het hier wel weer weten.
mzzls
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-10-2002 12:44

Heren,

Helaas helaas, ook op Salagou is de misdaad neergestreken. Was het een water waar je met een gerust hart je auto kon parkeren zonder je al te sappel te hoeven maken om een inbraak of diefstal van je auto. Deze tijden zijn voorbij. Ik ben helaas afgelopen oktober het slachtoffer geworden van een inbraak in mijn auto. Hierbij heeft men zoveel geweld gebruikt(deur met een koevoet geforceerd en zo ook het dashboard om de radio/cd speler eruit te krijgen), dat mijn auto zeer waarschijnlijk total loss is. Uit de reactie van de, overigens zeer meewerkende, gendarme bleek dat het de laatste tijd regelmatig voorkomt dat vissers de pineut zijn.

Zorg dat al je spullen uit je auto zijn en dat er niets in ligt wat ook maar enigzins interessant lijkt voor die klojo's. Verwijder dus ook je radio en zet je dashboardkastje open. Ze laten dan waarschijnlijk je auto wel ongemoeid.
Zork ook voor een goed alarm. Ze zullen eerder een auto zonder dan met alarm te grazen nemen.

Bij mij hebben ze ook ogenschijnlijk voor een ander waardeloos spul meegenomen. De schade is groot en het is nog maar de vraag of de reisverzekering over de brug komt. Lees dus ook je polisvoorwaarde goed door en vraag je dan af of het wel de moeite waard is om die verzekering ook af te sluiten als je toch niet aan de polisvoorwaarde kan voldoen.

Later hier meer over als ik weet wat de reactie van de verzekeringsmaatschappij is.

Arno.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

21-10-2002 11:28

maar hoe was de sessie qua vissen dan arno?????en was het nog druk?
groeten,
thijs
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-10-2002 11:39

Thijs,

Nee het was niet druk. Sterker nog het was zeer stil. Ik denk dat er over het hele meer een man of 15 zat te vissen. Druk, dat is het nooit in oktober.

Na twee dagen vissen hadden we de inbraak en na een stemming werd er besloten om naar elders te gaan. De omstandigheden waren tot dan toe bijzonder goed en vis was er zeker op de kant gekomen. Helaas het mocht niet zo zijn.

Een geluk bij een ongeluk was dat we het 2 dagen durende noodweer(meer dan 100 mm/6 uur regen en zeer extreem harde oostenwind) mis zijn gelopen. Ik had dit graag voor lief genomen ipv de inbraak in mijn auto.

Arno.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

28-10-2002 22:54

ja das wel kut jah..maarjah volgende keer beter.k verheug me nu alweer op volgend jaar!!!als het even mee zit gaan we 3 keer.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

15-11-2002 09:50

mijn kameraad had in twee weken 16 runs gehad
Maar hij was met ijn oudersmee en omdat de stek ver weg lag heeft hij er geen nacht gevis. Maar hij zat blijkbaar bovenop de vis want hij kreeg soms overdag om de anderhalf uur beet. Overigen heeft hij er door lijnbreuk maar een paar gevangen maar wel 1 van 34 pond (schub)
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

20-11-2002 18:17

dat is het geluk wat je nodig hebt op salagou.Als je bovenop de vis zit kun je er heel erg veel aanbeten krijgen maar zijn ze moeilijk te vinden of trekken ze veel dan is salagou een zeer lastig water waar alleen de echte doorzetters vangen.maar dat vindt ik nou juist het mooie aan salagou de vissen zijn net zo wispelturig als het weer...het kan allemaal maarzo omslaan.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Mario vd Zwet
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: Lisse

02-07-2003 21:09

hoi allemaal.. ik ga zaterdag naar salagou toe.. hebben jullie nog een paar tips?? met welk aas ik bijvoorbeeld moet gaan zitten enzo...
alvast bedankt

Mario
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-07-2003 15:23

neem genoeg reserve materiaal mee het is daar op sommige plekken een oerwoud onder water denk dan met name aan lood haken wartels en neem ook veel mee!

boot is daar ook mega handig wel een stevige anders waai je weg :grin:
In het land der blinden is éénoog koning!
Mario vd Zwet
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: Lisse

04-07-2003 14:21

oke dankje hans.. ik heb ook al een paar mensen geemaild.. ik heb nu genoeg tips.. morgen ga ik weg dus het moet wel lukken.. weet er misschien iemand of er in octon een hengelsportwinkel is??
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

04-07-2003 15:06

koop je spullen in nederland in, zou ik zeggen want ik frankrijk moet je nog maar zien dat er ergens een hengelsportzaak te vinden is, en als die er al is, is het vaak stervensduur. Weet ik namelijk uit ervaring, van vorige jaren in frankrijk, waar ik alleen nog op andere vissoorten viste, dan karper.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

04-07-2003 16:54

Mario,

In Octon heb je geen hengelsportzaak en kun je dus ook geen vergunning kopen.
In Lodeve vindt je aan de doorgaande weg een sport en wapenzaak(Arme 34 geloof ik maar kan niet missen) en in Clermont 'l Herault zit een grote viszaak. Deze bevind zich tegen over de MC-drive. In beide zaken kun je je vergunning kopen.

Vergeet je pasfoto niet.
Mario vd Zwet
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: Lisse

01-08-2003 21:15

jeuj ik ben weer terug.. het was wel leuk.. ik zat alleen op een te drukke camping om te vissen en ik kon geen ander plekkie vinden.. ik had wel 1 plekkie maar daar zaten al mensen de hele vakantie. ik heb wel nog ergens anders in frankrijk een lederkarper gevangen van 15 pond(aan de allier) maar ik had meer de vakantie besteet aan vliegvissen.. ik deed het dit jaar voor het eerst en ik wou het wel een keer proberen. ik had trouwens ook die goede karperplek pas de laatste 3 dagen ontdekt. ik heb wel een heleboel runs gehad maar allemaal misgeslagen..:sad:

maar het was echt een top vakantie!!

groetjes Mario