info Stuwmeer Bort les Orgues in frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

11-05-2004 23:40

Hallo,

Heeft er iemand info over cq ervaringen met het dordogne stuwmeer Bort les Orgues.
Ik ga daar over een maand naar toe en heb tot dusver nog niet al te veel info. Wat ik wel weet, nachtvissen verboden, grillig diepteverloop wat vrij kort uit de kant steil afloopt, 4 hengels toegestaan, stekken bij Labesette, Port-Dieu and Pont d’Arpia. Ook heeft er in de Carpe Magazine no. 18H, (special). ’94, p. 28 een reportage gestaan mede als in de Top Carpe no. 6, jan 2000. Als iemand die heeft liggen zou ik die graag eens willen inzien. Uiteraard plaats ik mijn ervaringen na de vakantie op het board.

Ik hoop dat iemand wat wil info wil delen, mag uiteraard ook per PB indien nodig. Of is dit een water in frankrijk wat nog maagdelijk is :o

Alvast bedankt.
Rob Dougan

12-05-2004 11:10

als het in de media en top carpe gestaan heeft zal het wel niet meer maagdelijk zijn medunkt
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

12-05-2004 16:37

Inderdaad, maagdelijk zal het niet meer wezen als er in '94 en 2000 aandacht aan het water is geschonken in twee karperbladen, Robert, zeer goed opgemerkt :roll: .

Wat ik uiteraard bedoel met maagdelijk, zijn de ervaringen opgedaan door Nederlandse karperaars.

Ik hoop dat er iemand wat behulpzamer en constructiever post.
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

12-05-2004 21:32

ik ben er jarenlang geleden een aantalk jaar achter elkaar op vakantie geweest maar ik heb er toen niet gevist...
het enige dat ik weet is dat je niet in het midden van het moet aan vissen omdat er op de bodem van dit stuwmeer een oud dorp ligt...bij laag wateris zelfs de kerktoren nog te zien...
het water heeft toen wel mijn aandacht getrokken dus ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen en verhalen nadat je er bent geweest!
hou me op de hoogte!

Aart-Jan
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

17-05-2004 22:29

Bedankt Aart-Jan, zal ik zeker doen. Het is jammer dat het verder angstwekkend stil blijft met reakties, aan de andere kant is de uitdaging dan ook zonder meer aanwezig. Ik laat je het weten.
Peter Berkhout
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-07-2004 12:28
Locatie: Zwartsluis
Contacteer:

23-07-2004 12:47

[quote="Jan van der Starre"]
Jan,

Als kind ben ik er eens geweest (14 dagen op een camping, bij de balie kon je overigens een visvergunning kopen) en het lijkt mij een veel belovend water. In een plaatselijke hengelsportzaak (vraag me niet welk dorp) heb ik foto's van grote roofvis zien hangen. Daar ging toen mijn aandacht ook naar uit. Wel heb ik s'avonds grote vis in het opervlakte water gezien. Uiteraard zal ik nu met hele andere ogen naar dit water kijken.

Ik heb er veel gesnorkeld en dan krijg je een goed beeld van de bodem en haar obstakels. Dit kan ik je dus aanbevelen. Ik verwacht er wel karper en dat kunnen best grote exemplaren zijn.

Overigens kon in een paar dagen tijd het waterpijl behoorlijk gezakt zijn. Dus houd er rekening mee dat je op meerdere dieptes en afstanden een stek kiest want een paar dagen later kan een stek op 10 meter uit de kant al tot het strand behoren.

Ik weet niet of je al bent geweest, maar succes.

Peter

[/quote]
Plaats reactie