Hoe snel?

Plaats reactie
Bernard Holtkamp

30-04-2004 12:16

Vrienden!

Morgen ga ik lekker twee weken naar zuid frankrijk om een stel karpers op een mij bekend water het leven tijdelijk zuur te maken 8)
Ik ga deze keer voor het eerst met een aanhanger(bagage wagen) die kant op en mijn vraag is:Hoe snel/hard mag je op de franse wegen rijden met een aanhanger.

Ga niet voor het eerst frankrijk in maar ik heb er eerlijk gezegd nooit opgelet wat de maximum snelheid is met een aanhanger.

Dus wie het weet mag het zeggen.

B.v. dank.

Bagtjuh
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-04-2004 13:11

Dat is toch 90 km per uur? Weet het niet zeker hoor maar, ik dacht van wel.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-04-2004 13:30

In Nederland mag je 80 km/per uur rijden met aanhangwagen op de snelweg.....

Naar mijn weten mag je in Frankrijk met aanhangwagen op de snelweg 120 km/per uur rijden...

In ieders geval een goede reis!! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-04-2004 13:45

Zowel in België als in Frankrijk mag je met een aanhanger achter je auto gewoon de maximaal toegestane snelheid rijden.
In België dus 120 km en in Frankrijk 130 km (op snelwegen).
Of het zo verstandig is om zo hard met een aanhanger achter je auto te rijden is een andere zaak.
Bernard Holtkamp

30-04-2004 13:54

Natuurlijk ga ik geen 130 of meer rijden.
Kost een hele schuit met benzine en euries.
En we hebben vakantie dus geen haast.

Maar iedereen bedankt voor de info.

Bagtjuh
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

30-04-2004 18:40

Wij wel wij rijden constant 160 170 maar dan zonder aanhanger.
Met een aanhanger zou ik ten zeerste af raden want dit schiet voor geen meter op probeer gewoon je auto tot het dak toe afteladen en karen met die hap.

Werkt perfect.
PS wij rijden altijd s nachts.

Vriendelijke groeten, Frank van Loon.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

01-05-2004 13:12

Frank,

Dat is nu het verschil met de oudere en jongere generatie, de jongere heeft haast (jij dus) en komt er met gevaar voor eigen leven en het leven van anderen. Misschien weet je het nog niet, maar door dit soort gedrag en gevolgen diet kan hebben stijgen de verzekeringpremies steeds maar verder. De jongere verstookt met dit rijgedrag veel meer brandstof dus belast het milieu ook nog eens extra. De oudere denkt na over wat hij doet en komt er ook, veilig, en misschien een uurtje later. Bovendien staat het wel heel erg mans om hier eventjes te vertellen dat je zo lekker scheuren kan.
Voor jou is er een speciale site, http://www.tuftufclub.com/

Met trage groet, Jos.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

01-05-2004 14:55

Ja of je gaat gewoon fietsen :lol:

:wink: daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

01-05-2004 17:32

Jos je hebt helemaal gelijk wij zijn roekeloos.

Nee dat is klets wij rijden altijd s nachts en dan kun je vind ik best door rijden en dat klopt wat je zegt van die brandstof maar dan vijf tientjes meer kwijt dat heb ik er wel voor over maar om een hele dag te rijden naar Frankrijk vind ik te veel.
En ps mijn verzekerings premie daalt elk jaar nog ik ben nog nooit bij een ongeluk betroken geweest.

En ja ik weet niet iedereen is het zelfde maar laten we elkaar respecteren.
Over hoe iemand daar over denkt.

Vriendelijke groeten, Frank van Loon.
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

01-05-2004 22:43

scooter mentaliteit
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

02-05-2004 00:47

off-topic:

Breezersletjes vind ik ook zo'n mooi woord...
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

02-05-2004 09:27

Raymon Schra schreef:off-topic:

Breezersletjes vind ik ook zo'n mooi woord...


[Nog meer off-topic] Breezah-sletjes is nog mooier ! (helaas blijft het in 99 van de 100 gevallen alleen bij het woord wat mooi is 8) ) [/genoeg off-topic]

Ik ga maar weer vissen ;)
(FF m'n scooter tunen en gaan.)

Mark
Hugo Bovenmars

05-05-2004 11:17

Nou nou, wat zijn we allemaal weer heerlijk braaf hier. 160/170 s'nachts op een autosnelweg....als dat al niet meer kan....

En dan dat brandstofgebruik, ongelofelijk wat hypocriet. Als je milieubewust bezig wil zijn, bedenk dan eerst waarvoor je je auto wilt gebruiken en wordt niet opeens milieubewust wanneer je al richting where-ever vertrokken bent....

Jos....geloof me, jij zult met je auto+aanhanger@120 km/u niet veel minder verbruiken dan Frank in zn volgeladen auto@170. Bovendien hangt dat grotendeels af van je motor (dus toerental dat je draait).

Met graag doorrijdende groeten :wink: ,
Hugo
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-05-2004 14:24

Ik denk dat je het beste even op de bordjes kan letten als je frankrijk inrijdt, staat vast wel aangegeven. Daarna kun je zelf inschatten of je gaat scheuren ofniet...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-05-2004 14:30

Nee lekker scheuren met een overbeladen auto das pas verstandig,ook al is het s'nachts.
Weet niet of je ooit met een tot de nok toe vol geladen auto met 160 eens op de rem hebt (moeten) trappen???????????

Van mij mag je hoor en och die ongelukken die gebeuren toch altijd andere,mij toch niet want ik kan rijden.

Ga eens voor de aardigheid een circuit op,je leert er enorm veel van,vooral hoe snel iets mis kan gaan,voordeel van een circuit is dan dat het relatief veiliger is.

En dat uurtje wat ik aan tijdswinst heb door te scheuren,het gaat echt geen halve dag voordeel worden.
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

05-05-2004 16:52

Klopt wil je moet al flink door rijden om een uur in te halen maar daar is het helemaal niet om te doen.

Maar gewoon dat je een beetje door kan rijden.

En ik begrijp best dat niet iedereen dit doet hoeft ook niet maar als je zelf vind dat het gaat.

Dan bezorg ik daar toch niemand problemen mee.

En Hugo bedankt voor je steun.

Met eveneens doorrijdende groeten, Frank van Loon.
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

05-05-2004 17:43

[quote="frank van loon"]Klopt wil je moet al flink door rijden om een uur in te halen maar daar is het helemaal niet om te doen.

Maar gewoon dat je een beetje door kan rijden.

En ik begrijp best dat niet iedereen dit doet hoeft ook niet maar als je zelf vind dat het gaat.

Dan bezorg ik daar toch niemand problemen mee.

En Hugo bedankt voor je steun.

Met eveneens doorrijdende groeten, Frank van Loon.[/quote]



ff dit zinnetje:

Dan bezorg ik daar toch niemand problemen mee.

dat is nu het probleem....je neemt vaak iemand mee in een ongeluk...die daar helemaal niet om gevraagd heeft...door dat roekeloze gedrag van jou.

wat ik al zei...scooter mentaliteit
Bernard Holtkamp

15-05-2004 16:38

Voor de heren die 100 of zo te langzaam vinden het volgende:

Het is zondag 2 mei om ongeveer half 6 in de ochtend.
We rijden met een snelheid van 100 op de A20 vlak voor limoges.
En ineens staat daar in the middle of fucking nowhere een kast van een hond(rottweiller) op het midden van de weg.
Het was nog donker en er was geen verlichting ter plaatse dus weinig zicht naar vooren, ik schrok me echt de pleuris.
De klap kwam dan ook tergelijkertijd met het zien van de hond.
Ik raakte gelukkig hem met met rechterkant van de bumper/voorscherm zodat de schade minnimaal is.

Maar wat als ik 150 of nog harder had gereden?
Ik durf daar nog steeds niet aan te denken en ben nog steeds blij dat ik er zo goed ben af gekomen.

Hoe het met de hond is verder gegaan weet ik niet want we konden hem niet meer terug vinden.
In het gunstigste geval heeft hij de laatste 2 weken een geweldige hooftpijn gehad maar ik vrees dat hij het niet heeft overleeft.
En als honden liefhebber is dit geen goed gevoel.

En wat bereft het vissen kan ik kort zijn.
Heel veel regen,hagel,en ook sneeuw.
Totaal geen enkel teken van karper gezien.

Bagtjuh.
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-05-2004 17:44

Nee, kan me voorstellen dat je je kut voelt als je een hond aanrijdt... sterkte...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Plaats reactie