Vergunningen?!

Plaats reactie
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

23-03-2004 21:07

Ik dacht altijd dat je aan een carte de peche avec taxe complete genoeg had om ergens te mogen vissen , blijkt dat je per departement ook nog iets er bij moet kopen .
Wie kan me hier mee helpen??!!!
Begin mei ga ik naar het dep. ardennen vandaar deze vraag ...

met afwachtende groet
carpbusters groningen
Gebruikersavatar
charles verhoeven
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-04-2002 02:00

23-03-2004 23:22

Hoi, Richard, zoals je al zegt heb je per departement een carte de peche
voor de 2e categorie nodig.d.w.z. taxe complete.
Voor sommige dep. heb je nog een apparte vergunning nodig voor de boot.
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is het bijkopen van een timbre, dit is een zegel die je koopt voor een klein bedrag, om in andere dep. te mogen vissen. Deze regeling gaat voorals nog op voor de aangesloten dep. van de club halieutiqeu en deze dep. bevinden zich voor het merendeel in het midden en zuiden van frankrijk.

gr charles verhoeven
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-03-2004 23:54

Charles,
dit is niet correct er zijn ook diverse departementen die samenwerken binnen bepaalde regio`s, dus je hebt niet voor elk department een andere carte de peche nodig.

Departement ardennes om deze als voorbeeld te nemen valt onder noord-oost frankijk, je mag dan dus in alle 17 aangesloten departementen met de carte de peche avec taxe complet vissen op openbare wateren (vaak kanalen en rivieren) met 4 hengels zonder bijbetaling.

Nu is het vaak het geval dat bijvoorbeeld de meren worden beheerd door de locale a.a.p.p.m.a (hengelsportverenigingen) waaraan een eventuele extra betaling zit gekoppeld.

Op dit moment zou je dus bijvoorbeeld op de timbres uit kunnen komen, deze zijn trouwens ook zeker niet altijd bedoeld om in een ander departement te mogen vissen.

Op orient heb je er bijvoorbeeld 2 nodig:
1) timbre carpiste (anders geen karpervissen)
2) timbre du bateau (bootzegel)
MVG,
Peter
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

24-03-2004 18:29

ten eerste bedankt voor jullie reactie.
Zoals ik het nu lees heb ik dus genoeg aan een carte de peche avec taxe complete om in het noordelijke gedeelte van Frankrijk te mogen vissen op de vereniging wateren na?!

corect me if i am wrong. Ik wil namelijk niet voor grote verassingen komen te staan als ik daar aan het vissen ben.

mvg Richard
carpbusters groningen
Plaats reactie