lac de villeneuve de-la-raho

martijn dijkstra01
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-05-2011 11:50
Locatie: Zuid Frankrijk

13-01-2012 20:39

Naar mijn weten mag er dan gewoon gevist worden. De vorige keer dat we hier waren werden we verplicht om op de camping te koken. En daar gebruik te maken van het sanitair. Ik vraag me af hoe dat geregeld is als de camping gesloten is...

Martijn
mathijs buter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-06-2012 08:29

01-06-2012 08:34

Hallo,

Ik ga volgende week opvakantie in perpignan en wil dan een paar ochtenden gaan vissen daar in de buurt..
Heeft iemand toevallig recente info over villeneuve de la raho..
Visbestand en hoe de regelgeving daar nu is??

Groeten Mathijs
Erik Oudshorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

03-06-2012 14:54

Mss kan je icm met google vertaler hier wat mee..?

http://www.peche66.org/les-parcours-de-peche-de-la-carpe-de-nuit

Gr,

Erik.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-12-2012 13:35

Ik heb er een paar keer gevist met goede resultaten. Telkens de wind opgezocht (is er bijna altijd), en met de kop in de wind gevist.
Wiw mij kent, ik vis nooit langer dan 3-4 uurtjews (in Nederland) maar op vakantie wil ik er wel eens een dagje vissen (10-17 uur)
al dan niet met vrouw die dan gaat zonnen.

Ik vis(te) altijd tegenover de camping mits de wind daarop staat. Voordeel:
* vis volgt de wind en trekt rond
* je kunt desnoods lekker dichtbij de auto blijven (een trolley of steekwagen is gen luxe)
* Karper springt er veel, zitten ze vlakbij je stek, ga dan maar achter de hengels zitten

Omdat ik tegenover de camping zat, zat ik tegen de dam aan / op de dam te vissen, evenwijdig met de dam
De vis hield zich op langs de dam en zat vlakbij wiervelden.
Vis er vlakbij of er midden in. Zorg voor sterke lijnen die niet zomaar door wier en mosseltjes beschadigd worden.
Ik viste met 3,25 LB parabolische hengels en gevlochten lijnen. Geen problemen met uitscheuren (geen enkele) je moet wel weten wat je doet (parabolische hengels).
Ik liep met stevige schoenen direct omhoog de dam op om de vis hoog boven het wier te houden, dat stuurt beter!
Let op dat je geen sandalen aan hebt, anders breek je je nek over die rots blokken.
Vis met visvriendlijk materiaal.

Gemiddelde van mijn vissen: 15/16 kilo, mijn Franse collega had geluk: een 47 ponder in mijn bijzijn. Ik ving er gemiddeld 8-9 per dag,
hij 2 of 3 maar daar zat wel die uitschieter tussen. Er zijn groter vissen te vangen de laatste tijd, ik heb van die Franse collega meerdere vissen gezien op foto boven de 20 kilo.

Tips:
* Neem een parasol/plu mee die je kunt vastzetten , je brandt volledig weg in die zon: 30-40 graden, ook in september. Zonnebrand.
* Ik heb goede resultaten gehad met zoete boilies
* Koop de vergunning via internet
* een tweede net meenemen is geen overbodige luxe
* wees vriendelijk tegen de controleurs, zij doen ook maar hun werk. Ze zijn altijd geïnteresseerd in wat je doet en of je wat vangt. Ik ving er eens twee in hun bijzijn (eerste was net op de kant, andere hengel ging), ze zijn dan behulpzaam en een mondje Frans spreken is dan gunstig.

Ik heb verder geen last gehad van criminaliteit. Ik kan behoorlijk Frans en heb mijn Franse viscollega's hierover
gevraagd, zij hadden hier geen ervaring mee. Je wordt trouwens open ontvangen als je Frans (probeert te ) spreken. De controleurs hoorden wel eens wat en hadden wel eens dieven gepakt. Maar nooit overdag.

De Fransen zijn wel nieuwsgierig als jij vangt en zij niet. Ik leg ze dan uit hoe ik vis, help ze daarmee als dat noodzakelijk is. Ik vis trouwens met lichte
bepakking want ik vis niet heel mijn vakantie, meestal maar drie dagen van de drie weken, en dan alleen op de dagen dat de wind gunstig staat.
Vissen is dan bijzaak. Vakantie is het hoofddoel (zeker met mijn drukke baan). Meestal neem ik niet meer dan 5-10 kilo boilies mee (en 10 kg is dan veel).

Voeren deed ik alleen een dag tevoren, verspreid. De Fransen vissen naar het midden dmv spodding, ik ving de vis
op langs de dam. 't Is maar wat je wilt. Ik moest de ruimte in de auto goed indelen, dus beperkt meenemen. En dat werkte goed elke keer.

Alternatief: Lac de Vinca, groot en mooi, maar wel moeilijk te bereiken op sommige plekken. Pak kaarten erbij die je ter plekke kunt bekijken.