rivier de lot

Plaats reactie
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

22-04-2002 19:27

Wie kan mij enige info verstreken over deze rivier ben van plan er in de zomer heen te gaan omdat we een huisje erbij vlak bij hebben gehuurt.



alvast bedankt andre
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

04-05-2002 22:43

staat een artikel in een of andere karperwereld over en volgens mij staat er ook al een topic over de lot in dit forum. Als je precies wil weten welke karperwereld en naam van het artikel, dan kan ik het voor je opzoeken.

Niels
Jorin De Hoon
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: dordrecht

05-05-2002 22:20

volgens mij was het nummer 22
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

08-03-2003 17:24

Ja, het is nummer 22, titel: Sur le cotes d'olt (lot)
Gast

08-03-2003 18:58

als je de kans krygt moet je eens by castelnau lassouts proberen een hengeltje uittewerpen.
is 1 van de mooiste stukken van de lot
wel erg moeilyke kant om op te zitten dus eigenlyk MOET je er met een bootje vissen
en dan een geschikt stukje opzoeken
succes
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

10-03-2003 13:54

bij castelnou moet je geluk hebben een nachtvis stek te vinden en is vaak druk bevist. Probeer es een dagplek..... moeite waard..
Hans Wols
Berichten: 60
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00

11-03-2003 23:46

De Lot is een aardig lang; waarom nou net willen gaan zitten waar er zoveel zitten of willen zitten? Verder stroomafwaarts zijn er nachtviszones en ook daar zit vis. Grote vis.

Met vriendelijke groet,

Hans
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-03-2003 00:19

Tja Hans, een groot aantal karpervissers gedragen zich nu eenmaal als 'kuddedieren'.
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

12-03-2003 08:35

Hoi Andre ,z11 gaat ik ook dit jaar naar de Lot (castlemoron-sur-lot). Heb een beetje op het net zitten vissen en kwam deze site tegen
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.peche47.com/" target="_blank" class=bericht>http://www.peche47.com/</a><!-- BBCode auto-link end --> hier kan je info vinden over n8 stekken + vergunningen (je moet wel een petit peut frans kunnen lezen)
Ik z11 heb ook een mailtje in mijn steenkolen frans naar die gasten gestuurd, kreeg er zelfs antwoord op en zij zullen mij meer info naar mijn huis (kosteloos) opsturen
Zéér relaxed van die fransen....In ieder geval bon pêche !!
gr. Lucas
Gast

12-03-2003 08:55

houw er wel rekening mee dat de eerste 2 weken van september het meer afgeboekt is voor de fransen
het nationale franse kampioenschap wordt er dan gehouden
ps. we konden ook meedoen maar het koste ca 275 euro per man iets te veel voor ons (zo'n 200 euro lol) maarja wel mooie pryzen
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

14-03-2003 11:41

Vanaf dit jaar is de nachtviszone op lac de castelnau-lassouts vergroot, dus er zal meer ruimte zijn om te nachtvissen.

MVG Josse de Bruin
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

08-07-2003 13:30

Ben twee weken geleden teruggekomen van de Lot,was er helemaal klaar voor.De nodige boilies gedraaid,tijgernoten mee, laatste inspectie beurt aan het materiaal etc etc.
Daar aangekomen was het op het eerste gezicht een plaatje, leuke bungalow met veranda waar ik op uit keek met jawel de Lot.Vol goede moed liep ik naar de waterkant,toen zag ik het eerste opstakel: zo'n 17 meter uit de kant lag een boei, dacht eerst das lekker een markertje maar 30 meter links/rechts lag ook een boei en deze waren met mekaar verbonden....het touw wat mekaar verbonden zat lag op zo'n anderhalvemeter diepte, das niet prettig drillen was de gedachte.(roeiboot was niet voorhanden zoals de folder beloofde anders had ik nog wel over de gespannen lijnen kunnen vissen). Vervolgens ging ik ff peilen wat bleek zo'n 4 meter uit kant was diepte 20(!!) meter !! Oplopend naar zo'n 25meter!!Mijn droom lag na een dag al duigen, welke karper zal op 20meter diepte gaan azen als een km verder op dieptes van 2 tot 7 meter voorkwamen. Verkassen konden we niet aangezien we met ons jonge gezinnetje (eentje van 7 maanden en een van bijna 2) waren en juist dit stuk had gekozen zodat we vanuit onze tuintje kon vissen. We hebben het een paar dagen geprobeerd met de rodpot en aardig voeren maar eigenlijk was het tegen beter weten in, niks dus. We hebben toen onze penhengels opgetuigd en hebben toen bakken vol (grote&sterke) brasems gevangen.Tevens een paar kroeskarpertjes(denken we) en 2 schupjes van een pondje of 6 Als klap op de vuurpijl had ik een meervalletje met maïs gevangen, dat was wel grappig. Al met al 2 slechte karper weken en ondanks ook de hitte 9 dagen 40+ toch gezellig gehad. Volgende keer weer zeker frankrijk maar dan aan een Lac of ik moet de zekerheid hebben dat het een beetje normale dieptes zijn, want wat een topstekken (op het oog) heb je op de Lot zeg.
Een illusie armer en een ervaring rijker, groet ik jullie!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-07-2003 09:49

en daar gaan de meeste de fout in, je moet niet schrikken van deze diepten, het maakt het vissen immers alleen maar makkelijker..... de vis kan alleen maar langs de kanten azen! Het is even zoeken, maar als je een steen, uitstulping, riggel oid gevonden hebt is het meestal gelijk bingo
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-07-2003 10:10

Daar op de Lot stikt het van de puntjes, richeltjes, en met bomen bezaaide inhammetjes. Schitterend water daaro !

Ikzelf viste daar tegen een puntje, en daar was het net alsof er een trap het water inliep van grote stenen.

Ook wij steevast de runs onder de kanten daar! (op 1 na)

mvg
stefan
Harald Bremmer

22-07-2003 03:48

Hallo mensen en geinteresseerden in de rivier de lot,
Ik heb vorig jaar october een keer op de lot gevist. Een ochtendje en een avond.
De Avondsessie liep kwa aanbeten als een trein. Ik had samen met mijn broertje een stuk of 8 aanbeten. Heel leuk maar we hebben er geen een boven water kunnen krijgen.
Ze zaten constant vast in bomen of rotsen. Heel frustrerend. En atuurlijk geen boot tot je beschikking. Dus alles pleiter.
Oja, wij kregen de aanbeten allemaal een meter of 20 uit de kant op een meter of vier.
We hebben wel een heel zooitje barbelen en jaJA relatief sterke brasems gevangen. Op de feeder heb ik wel een klein schubje van ongeveer 30 cm gevangen. Kan ik toch zeggen dat ik een lotkarper gevangen heb.


Komende donderdag gaan we er weer heen maar dan met een boot(je!!) en een lang touw zodat we onszelf weer naar de kant kunnen trekken.(geen moterboot he) En we gaan proberen om een zo veel als mogelijkk obstakel vrije plek te vinden zodat we niet de hele tijd hoeven te roeien. Dat plastic bootje zullen we wel 10 keer moeten lappen met al die stenen en puinzooi daarzo maar dat kan de pret niet drukken.
We gaan er dit jaar voor om zowiezo een karper op de kant te krijgen.
We zitten in het departement Lot et Garonne.
Er schijnen op sommige stukken ook dikke meervallen te zwemmen dus dat gaan we ook proberen.
Tot ziens.
David Sterckx
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-02-2004 13:31
Locatie: Belgïe

12-03-2004 16:08

Xavier Hacking schreef:Ja, het is nummer 22, titel: Sur le cotes d'olt (lot)


kan iemand me dit artikel doormailen

david.sterckx@pandora.be

alvst bedankt
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

12-03-2004 17:15

Aart Lokhorst schreef:Tja Hans, een groot aantal karpervissers gedragen zich nu eenmaal als 'kuddedieren'.


idd ! zelfs sommige mensen die zeggen dat andere karpervissers zich als kudde dieren gedragen, doen dit zelf ook !!!!!!!!
Plaats reactie