Lac de Vezins en/of Lac de st. Fraimbault

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

13-02-2004 16:56

Kan iemand mij iets over deze twee meren qua nachtvissen , vergunning, viservaringen of bestanden, ik kan er middels de zoekfunctie google helemaal niets over vinden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, mag ook via een pb als je het niet openlijk op het board wilt zetten.
Alvast bedankt.
MVG,
MArtijn
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

15-02-2004 15:40

He Martijn, lang geleden. Hoe istie? Heb je al eens in het boekje van aart Lokhorst gekeken? Of stuur Aart anders zelf een mailtje, hij is tenslotte ook lid van dit forum. Ik heb op een Belgisch forum een beetje voor je rondgezocht maar daar heb ik ook niks voor je kunnen vinden. Ben zelf ook lid van dat forum dus als je wil kan ik het daar voor je vragen.
Succes en de mazzel, Bert.
Kromme hengels!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-02-2004 17:53

Beste Martijn, via http://www.unpf.fr en daar departement 50 (Manche) aanklikken kom jr hrt Lac de Vezins (140 ha) tegen. Helaas wordt op de site van de departementale visfederatie Manche niet vermeld of nachtvissen in 2004 op Lac de Vezins is toegestaan (vorig jaar mocht dat niet en ik verwacht het nu ook niet, maar je kunt hierover altijd even bellen als je dit zeker wilt weten).

Via dezelfde URL, maar dan departement 53 (Mayenne) aanklikken kun je daar onder de button La Mayenne bij les Parcours carpe de nuit vinden dat je op de ene zijde van het plan d'eau de St. Fraimbault de Prières mag nachtvissen (vanaf La Bonnerie tot aan Le Domaine). Deze zone is met bordjes aangegeven.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

16-02-2004 11:23

Hee, Bert,

Zeker lang geleden, als je wil mag je het best vragen op het Belgisch forum, des te meer info des te beter, ik weet al hoe het zit met nachtvissen ( Aart bedankt hiervoor ) en de vergunningen, nu zou ik nog graag iemand spreken die er reeds gevist heeft, bij Vezins heb ik foto's gezien van een Enduro, met aantallen en gewichten erbij waar ik niet op zit te wachten, misschien toeval of een zeer recente uitzetting, heeft er dan echt nog niemand gevist op deze twee meren die me iets over het bestand kan vertellen!!!!!! Misschien ben ik straks dus de eerste Nederlander daar, kan het me niet voorstellen maar kan zo zijn voordelen hebben.
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

29-02-2004 17:09

Nou Martijn, het lijkt wel of de Belgen er ook nog nooit hebben gevist want ik heb de vraag op het Belgisch forum gesteld en hij is wel al 55 keer bekeken maar er heeft nog niemand antwoord gegeven. :(
Kromme hengels!!
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

12-03-2004 18:20

Nog steeds nix Hennie!! Bijna 200 keer bekeken maar geen antwoorden :evil:
Kromme hengels!!
Erik Oudshorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

14-03-2004 19:42

Martijn,

In 2002 heb ik 4 dagen op Fraimbault gevist. Mijn maat en ik hebben er redelijk veel runs gehad. We zaten in een arm te vissen waar 2 riviertjes samenkomen (namen ben ik ff kwijt) De karpers die we vingen waren niet zwaarder als 19 pond. Volgens een local zitten er wel zwaardere visssen tot een pond of 30, verwacht geen echte biggen op Fraimbault maar wel veel lichtere vissen voornamelijk spiegels en lederkarpers van een ongekende schoonheid. Hou in de Franse vakantie perioden rekening met de "locals" die voor drukte zorgen.

Erik.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

15-03-2004 12:09

Beste Erik,

Hier kan ik zeker wat mee, hartstikke bedankt voor je antwoord.
Plaats reactie