wat voor spullen heb je nodig voor frankrijk?

Plaats reactie
jeffrey spierenburgh
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Den Haag

21-04-2002 12:10

mijm vraag is zou je er kunnen vissen met 2,5 lb hengels ?????

ik weet dat de rest van me spullen goed moeten zijn ben alleen niet zeker over me hengels!!!

greetz jeffrey
lode lagrange
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: nieuwpoort
Contacteer:

21-04-2002 12:37

ik denkt dat dit (net zoals hier) er van afhangt op welk water je vist . vis je op een klein plasje dan gaat voldoet een 2.5 zeker, ook op kleine traag stromende riviertjes en/of kanalen zal dit zeker voldoen . waneer je echter op de grotere rivieren (seine)of de grote meren ( orient bijvoorbeeld ) wilt gaan vissen zou ik toch naar een 3.5 gaan uitkijken . op middelgrote meren , rivieren en kanalen is een 3 idiaal .

ook de stroming , hindernissen , AFSTAND waarop je wilt gaan vissen ,... spelen mee in deze keuze .

greetings lode :smile:
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

21-04-2002 12:55

Hoi Jeffrey,

zoals lode al zegt... het verschilt per water.
Het is net als dat je in Nederland/Belgie vis hoor... grote wateren vereissen soms wat stevigere stokken en op de kleine wateren kan je zelfs met een 2lbs. hengel al overweg zoals ik vorig jaar in France deed... ik zat zelf met 2 2,25 lbs'ers en een 2lbs stok.
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

21-04-2002 16:29

moie,
gewoon het spul gebruiken wat je hier ook gebruikt, zwaar genoeg.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

22-04-2002 09:53

Heb zelf ook 3x 2,5 lbs stokken, ga 2x per jaar naar Frankrijk en heb er nog nooit problemen mee gehad... Naar mijn mening kan dat uitstekend......

met vr gr
R.Koopal
gertjan terluin
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Franeker

22-04-2002 19:37

Hallo, het materiaal wordt in frankrjk vaak flink overdreven gekozen. 3,5 ponds hengels, zeer grote molens e.d. Bij lange afstanden, vissen met zeer zwaar lood (bijvoorbeeld op rivieren) is dit zware materiaal niet overdreven. Veelal, bijvoorbeeld op een put, is dit bij lange na niet nodig. Met een 2,5 ponds hengel durf ik meer druk te zetten dan ik lieden met een 3,5 ponds stok heb zien doen.

Weeg dus af waar je naaartoe gaat. Zwaar lood en lange afstanden (>300m) vergen iets zwaarder materiaal. Een degelijke en hoog te zetten rodpod is een item wat wel enorm handig kan zijn. Niet omdat je hengels altijd de lucht in moeten... maar omdat je daarmee meer situaties de baas kan.

Gert-Jan
Gebruikersavatar
jan jansen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: dedemsvaart

22-04-2002 20:41

2,5lbs is goed genoeg ik heb er al een paar keer mee op du der gevist en dat ging prima ook op 250 meter uit de kant maar op de grote rivier weet ik het niet dan nam ik liever 3lbs veel geluk en groetjes jan jansen
Gast

23-04-2002 12:46

Ik denk niet dat je je heel erg druk moet maken hierom.

Zoals je er in Nederland goed mee overweg kunt zul je er in frankrijk ook wel mee overweg kunnen. Kijk als er harde stroming staat is een 3 of 3,5 lbs stok natuurlijk fijner maar ook met 2,5 stokken kun je uit de voeten.

Ik zou dus niet speciaal zwaardere stokken gaan aanschaffen omdat je nu naar frankrijk gaat. En zo zijn er meer van die frankrijk items: Een boot is gemakkelijk, maar geen must!, Een fishfinder is makkelijk, maar geen must ( en voor mij is een fishfinder zelfs uit den boze) De zogenaamde hoge rodpot is fijn om bij je te hebben, en soms ook wel bijna noodzakelijk, maar vaak kun je je eigen rodpot makkelijk ophogen door wat aanpassingen te verrichten.

Wat ik je gewoon wil meegeven: Een hoop artikelen zijn makkelijk en fijn om bij je te hebben maar geen noodzaak, vaak kun je ze zelfs betitelen als luxe artikelen.

Je moet je denk ik gewoon afvragen of je je zelf kan redden met het materiaal dat je hebt als je hier in nederland een weekje gaat nachtvissen op n wat groter water. Gaat dat? Dan red je je in frankrijk denk ik ook wel.

Echter 1 artikel wat ik wel zou aanschaffen, zeker gezien het feit je de eerste keer gaat:

Het boekje van Aart Lokhorst. Geen must, maar voor dat geld ook zeer zeker geen overbodige luxe!

Groetjes Tim
Plaats reactie