Lac Amance top of flop

Plaats reactie
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

24-01-2004 22:00

Mijn mening over lac amance is duidelijk ik vind het niks.Sporadisch een vis vangen en dat alleen als je geluk hebt.Ik ben er een keer geweest en heb er een zeer slechte ervaring aan over gehouden,zeker als ik het vergelijk met andere wateren in frankerijk waar ik ben(ookbetaalwateren die in mijn ogen wel goed en op een legale manier worden beheerd) geweest.Toch ben ik benieuw of er wel iemand is die aan Amance goeie herinneringen heeft overgehouden.Mijn volgende doel is Cassien.

mvg Eric.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-01-2004 09:34

Ik denk niet dat op Cassiën de vissen wel je net binnen vliegen. :lol: Je bent er 1 keer geweest zeg je, dan kun je toch nog niet de sterren van de hemel vangen. Je hebt voor ieder water waarop je vist een tijdje nodig om erin "te komen". Pas daarna kán het zijn dat je goed/beter gaat vangen.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
marinus gaasbeek
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: enschede

26-01-2004 16:01

Hoi,

Een paar jaar geleden een week op Lac Amance gevist. Met 4 man slechts 3 vissen. Ik vind het één grote wierput.
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Richard Hoogstraten
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-01-2004 16:30
Locatie: Wapserveen
Contacteer:

26-01-2004 16:34

Met deze info en die van de vorige keer kunnen we dus stellen:
Lac Amance is Flop!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-01-2004 17:27

Richard,
je hebt volkomen gelijk joh, daarom houden ze er ook een world carp classics omdat het een flop is :-? je trekt wle heel snel conclusies grappig ben je der wel eens geweest, heb je der wel eens gevist.

lac amance is samen met du temple en lac d`orient een onderdeel van het natuurgebied lacs de la foret d`orient, hier zijn al voldoende artikelen over geschreven dus uitwijden lijkt me verder niet noodzakelijk.

bijvoorbeeld: voor mijn 1ste trip op orient ben ik er eerst een week gaan kijken om een goed inzicht in het water te kijken, in deze week is er niet gevist door mij.

Ik heb alle 3 de meren gezien en er tot nu toe 2 van bevist, het zijn niet de makkelijkste meren om aan te pakken zeker i.v.m de grote van de meren de kleinste is toch even ca 500ha.

mvg,
pETER
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-01-2004 18:57

John,

Blijkbaar werkt het zo, vind het wel grappig om te lezen.
En uuh gelijk heb je werkt het maar zo dan was het heerlijk rustig :lol:

groet,
Peter
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

26-01-2004 20:44

Jongens ik vraag alleen jullie mening en niet om afgezeken te worden.Ten eerste heb ik zelf ook op du temple gezeten (en op amance trouwens voor degene die zeiden dat ik het eerst eens moest gaan proberen)ik vond dat een schitterend water en weet dat het een onderdeel is van een natuurgebied.Ten tweede als je hebt gelezen in de karperwereld is de world carp classic uitgelopen op een flop bijna geen vis op de kant gehad.En waarom ik het vraag is ,de laatste keer dat ik er was zaten ook weer alle vissers te blanken.Kortom als ik mijn eigen resultaten en die van die andere vissers en die van van de world carp classic bij mekaar optel dan kom ik tot de conclussie dat Amance nou niet echt een water is waar je veel plezier aan beleef mits je heel veel geluk hebt.En dat ze op cassien niet automatisch in mijn netje zullen springen dat snap ik zelf ook wel ik kom ten slotte niet uit een EI.Wat ik een beetje teleurstellend vind is het feit dat andere karpervissers het nodig vinden een collega visser totaal af te zagen als hij gewoon een vraag stelt.

mvg eric
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-01-2004 21:14

Eric,

Waarom de worldcup zo vroeg in het jaar gehouden moet worden is mij onbekend. De karpers hadden er ook nog niet echt op gerekend en waren niet los. Moesten nog paaien bovendien. Maar het team uit Purmerend ving een 30 ponder. Helaas werden ze net “afgesneden” door meneer Gardner en eega die heel behoorlijk vingen. Die zaten kennelijk net op de goede plek. Dat is zoveel als ik weet van de worldcup. Van het moment dat jij er was weet jij natuurlijk meer.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-01-2004 23:06

Beste Eric,
Ik heb geen idee waar jij het idee vandaan haalt dat er iemand is die je afzaagt.

Als Ik terug lees zie ik je naam ik geen enkele reply terugkomen, het enige wat ik mijn reply cynisch heb geprobeerd aan te geven is dat jumping to conclusions een zeer grote en veel voorkomende fout is (zie posting richard)

Maar om ook even op je reply in te gaan Eric:
eind april is de WCC gehouden, op dit moment werd er op geheel foret slecht gevangen, op de zondag dat de WCC af was gelopen ben ik op orient terecht gekomen, ook hier werd de gehele week amper wat gevangen. De vis zat door de koude periode nog op diepte en waren eigenlijk bijna nog niet te bereiken ( +700 meter)

Ik ken mensen die op amance zeer goede resultaten geboekt hebben en dit ook meerdere keren per jaar, het is alleen net als de rest van de 3 niet het makkelijkste water om te vissen.

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Richard Hoogstraten
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-01-2004 16:30
Locatie: Wapserveen
Contacteer:

26-01-2004 23:35

SVP mijn bijdrage niet te serieus te nemen.
Was alleen een korte samenvatting van wat er hierover op het board is verschenen in relatie met het topic.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-01-2004 23:40

Veranderd wel de zaak richrad :)
het staat er vrij serieus op het 1ste oog vandaar ook m`n reactie :wink:
groet,
P
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-11-2006 14:15

het is een feit dat lac amance een moeilijk bevisbaar water is. Ik ben er 2 weken geleden nog geweest. Eenigste waar je daar veel rekening mee moet houden is de wind en stek keuze. Want als de wind goed staat vang je zo ook al ongeveer 50 meter uit de kant. Heb zelfs 40 + zien gevangen worden aan de kant. Je moet een goede groote stek creëren.
Als je dat onder de knie hebt komt de vis vanzelf op de kant.
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

03-11-2006 20:23

Jip.........
Dicht onder de kant kan gevangen worden......... Wind is hierbij belangrijk!! Geen Mega- grote Zeelten gevangen?! Daar had ik er namelijk genoeg van tijdens mijn laatste Amance sessie.........
carpangling rocks society sucks
peter andrae

12-11-2006 16:25

sommige mensen gaan gewoon met veels te hoge verwachtingen naar frankrijk denken te slachten.

1 tip niet teveel donald duckies lezen staan alleen maar de s6 story,s in.


Gewoon gaan en heel erg je best doen is mijn advies en lukt het een keer niet,laat het kopje dan niet meteen hangen en als je dan toch twijfelde waarom niet naar Orient ligt er notabene naast dan weet je zeker waarop je zit te vissen.



mvg peter.
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-11-2006 14:42

be het helemaal met je eens !!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-11-2006 16:57

Peter,

De spijker op z'n kop. Dat geldt overigens niet alleen voor Amance, maar voor alle wateren. Teveel reizen af met (te) hoge verwachtingen die meestal nergens op gebaseerd zijn. Als ze dan ingehaald worden door de realiteit dan ligt het nooit aan hun maar aan het water, en komt men er nooit meer terug. Tja, dan zal het meestal nooit wat worden.
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-11-2006 10:29

Zolang je er zelf vertouwen in hebt hoe je vist dan komt het allemaal goed . Maar vraag me weleens af wat van personen het er voor over hebben om naar het buitenland te gaan terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.


Vangze
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-01-2007 12:57

Ben zelf enkele keren op Amance geweest, zeker niet mijn water. Maar wel een leuk water en goed bereikbaar. Dat een boot niet toegestaan is vind ik erg lastig. Mede door de dikke plantengroei langs de kant. Misschien dat het de afgelopen jaren beter is geworden...

De meeste hebben vaak hoge verwachtingen van een water, dat komt mede door de visbladen en de succesverhalen... Maarja blank je een x ga er niet wakker van liggen, leer ervan doe het de volgende keer anders.
Maarja veel mensen verwachten nou eenmaal als ze naar Frankrijk gaan ze met een paar dikke vissen terug komen. Gelukkig weten de meeste serieuze Frankrijkgangers dat dit een fabeltje is....
levi van delft
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-06-2005 17:57

31-01-2007 14:35

hoi alex weet niet door wie jij je hebt laten wijs maken dat je op amance niet met een boot mag komen ?? want als het mooi weer is kan je je lijnen niet eens in laten liggen want dan worden ze gewoon afgevaren door al die boten die daar varen het is juist zo lekker van dat water dat je er juist met een benzine motor mag varen en als je in de rivier ligt te vissen en dat met een elektro motor moet doen iedere dag dan ben je wel even druk en met die benzine ben je zo klaar :D dus boot is daar gewoon toegestaan en als je daar de weg weet is er gewoon een leuk visje te vangen gr
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

31-01-2007 16:59

Hmmrg die klote Franse ook! :evil:
Plaats reactie