Nash schuwt blijkbaar 'het grote geld' ook niet!!!

Plaats reactie
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

27-01-2004 09:36

niet????? :roll:

Is volgens mij ook dikke bull shit.

Kunnen ze mooi zeggen, als een betaalvisser er vist, zal hij toch nooit het hele bestand vangen. Dus bewijs dat er niet zoveel zwemt, heeft hij niet.
Of hij moet wel heel erg rijk zijn, zodat hij er een paar maand kan vissen.

Keep on dreaming....


Koen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2004 09:56

Rob,

Niet.

1 en 1 =?

http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/INT ... RECORD.pdf

Zie links voor de witte vito


MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2004 10:37

........To date the fish traffic is an offence of ethics and a slap with the idea that we are made of a world of carp that we would like in conformity with our dreams and more in adequacy with the form of escape which we seek in this fishing. The individuals who adulterate are not that the dregs of the microcosm which form the carp fishermen. This gangrene disgusts us but let us perceive we it quickly because the world of carp is small De this fact in the large majority of the cases it does not act more rumours but of established facts from which it is necessary however to eliminate certain inaccuracies generated by a passion climate which deforms the authenticity of the details of the traffic. It is of public notoriety certain foreign carpists but more especially more or less known French deliver themselves to the traffic. It is all the more serious as these notorious traffickers make fun royally of the carpists while expressing themselves through articles which are not written that the glory of their authors has who think that the fact of posing with a large fish makes make a jump with the technical evolution of our fishing... Il has of them there others

which adulterate regularly for example in departments 12 and 31. Their vehicles Vito Mercèdès of white coloroften take for destination of the water levels belonging to English who are very known in the business of the soft foods and which understood that the weak ones can be bought with a few tens of kilos of bouillettes and of the dirty money not to say
:oops: :roll:
disgusting. Beautiful publicity for the mark which is likely to be known of all before long, without speaking about the reputation of a part of the testers of this TEAM which make believe in all top of their smallness which they are sponsored with the quite entendu.Que ton... of bouillettes one is not mistaken there, an English notoriety as that that you denounced in your columns is the tree which should not hide the forest. We badly do not know things about the traffic, the day when we will publish what we know is not so distant and certain carpeux and those which employ them will feel the effects of an earth tremor. PHILIPPE LAGABBE.....

Uit het interview met P.L.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-01-2004 13:47

Klaas,

Ik vermoedt dat het interview met Philippe Lagabbe te vinden is op de de link die je in je posting van 09.56 uur hebt aagegeven, welke dus niet toegangkelijk is voor 'niet ingewijden'.
Kun je vertellen waar dit gehele interview te lezen is?
Groet,

John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2004 13:51

John,

staat onder de link op de KSN site (in pdf = hier te downloaden http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html .

Is geheel in het frans. Ik heb een klein deel via dictionary.com getranslated.

Helaas wil het gehele stuk niet in 1 keer.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2004 13:58

Ik weet niet precies, wat KN van doen heeft hiermee. Deze heeft trouwens PL (b)(g)edreigt met een rechtzaak.

Maar ala kwam hier per ongeluk terecht.

http://www.dictionary.com.
plakken en knippen


INTERVIEW
Carpe Record : En tant que leader de l'UNCM et pêcheur d'expérience, comment
envisagez-vous l'avenir de notre sport, compte tenu des différents pillages de
carpes qui semblent s'étendre à de nombreux départements et qui créent un
climat d'animosité entre les pêcheurs français et étrangers ?
PhilippeLAGABBE
Je sais que beaucoup d’entre nous se sont fait leur propre conception de ce qu’ils
veulent vivre et ressentir en pratiquant la pêche de la carpe. Au fil des années, la
réalité les a conforté dans leur désir de conserver loin des autres et loin des
modes une espèce d’idéal dénué de toutes les dérives que nous connaissons.
C’est une position que je respecte .
Le monde de la carpe évolue sans cesse, il est dynamique quelquefois
imprévisible. Avec le recul je dis que ce monde de la carpe est comme nous
l’avons fait. Il est souvent positif et malheureusement trop fréquemment négatif.
Il est à l’image de notre société et c’est ce qui nous fait mal car nous pensions
naïvement que de pêcher la carpe et d’être en contact avec la Nature rend
l’homme meilleur. Dans ce constat, il ne faut pas se voiler la face, les revues et
leurs auteurs portent une part de responsabilité. Cela prouve aussi que nous
avons les moyens d’inverser les choses et de réfléchir, de communiquer et
d’échanger avec le plus grand nombre. Nous avons aussi les moyens
intellectuels qui nous permettent de ne pas tomber dans des pièges aussi
grossiers qui consistent à généraliser l’infime minorité qui a choisi le côté
obscur. S’il devait exister un climat d’animosité entre des carpistes Français et
des carpistes Etrangers nous ferions là une grande erreur qui porterait atteinte de
manière irrémédiable à notre éthique mais aussi à notre crédibilité et au respect
que nous portent les pêcheurs des nations voisines.
Il faudra aussi, si arrive une telle peste se poser la question de savoir qui est
chez nous à l’origine d’un tel conflit et confondre les mémoires sélectives qui
nient maladroitement que des Français mènent aussi le bal qui agite nos
consciences.
Carpe Record : Quels sont les moyens que vous préconisez pour enrayer le
trafic de carpes ?
Philippe LAGABBE
Quelquefois la colère m’envahit .On le sait, elle est mauvaise conseillère.
Le hasard fait que je ne suis pas dépourvu d’imagination mais les solutions
que me dicte le dégoût ne sont pas légales et sont proches d’une forme de
terrorisme intellectuel qui ne me convient guère.
J’ai donc choisi avec les Carpistes en Mouvement des voies parfaitement légales
qui consistent à faire modifier la loi sur le transport des poissons. La solution est
simple, elle passe par l’interdiction de transporter d’une manière ou d’une autre
un poisson vivant dépassant une taille de cinquante centimètres. Cette
disposition pourrait être assujettie d’une panoplie de sanctions pouvant aller
d’une très forte amende à la saisie du véhicule ou du matériel en passant par la
mise sous séquestre du plan d’eau recevant l’objet du trafic.
C’est une mesure concrète et si j’ose dire confortable car intellectuellement qui
peut cautionner l’emploi de la délation , la dénonciation au fisc ou encore la
mise au pilori médiatique comme le fait la justice de certains états américains.
Nous avons bien sûr d’autres solutions mais ce que les Carpistes en Mouvement
ne préconisent pas, c’est toute action dénuée d’intelligence, cette dernière est
bien plus efficace qu’un remake du film « Règlement de comptes à OK Corral »
ou qu’une identification lointaine avec Léon le nettoyeur…je parle du film de
Luc Besson bien entendu !
Carpe Record : Selon vous, une réelle modification de la loi pêche actuelle estelle
réellement envisageable ?
Philippe LAGABBE
Il ne faut pas s’attendre à une modification profonde de la loi pêche dans son
ensemble tant que certaines structures vont continuer de s’enliser dans un
système dont elles ne maîtrisent plus la lourdeur qu’elles ont elles mêmes
engendré.
La loi pêche changera dans des proportions intéressantes quand des
gestionnaires cesseront de faire une politique qui consiste à consolider leurs
habitudes et leur confort au détriment de leur mission d’origine. Peu à peu des
hommes de progrès, des hommes de terrain lucides et compétents contestent une
certaine inertie. Ils savent qu’il y a urgence d’adapter la Pêche à notre temps et
de faire évoluer les lois au bénéfice du citoyen pêcheur et de la Nature.
D’autre part, les pêcheurs s’expriment, ils revendiquent, ils manifestent aussi ( !)
et proposent des solutions. Le Mouvement carpiste existe et il serait maladroit
d’ignorer une de ses mutations qu’est l’UNCM, sinon comment exprimer que
dans le mot CAMOU semble s’inscrire en filigrane le mot syndicat ?
L’Union Nationale des Carpistes en Mouvement se bat pour faire changer deux
lois, les solutions sont d’une telle simplicité qu’un échec et la destruction de nos
rêves ne pourront être imputés qu’aux ardents défenseurs de l’immobilisme.
Carpe Record : Les rumeurs qui impliquent de nombreux carpistes de renoms
dans des trafics de carpes vont bon train... info ou intox ?
Philippe LAGABBE :
Il y a des lustres que le CAMOU ne s’accorde aucun répit pour dire à qui veut
l’entendre qu’il y a urgence en matière de trafic .Les instances concernées ne
pourront pas dire qu’elles étaient dans l’ignorance car hormis le changement de
loi que nous réclamons, n’avons nous pas exprimé une certaine impuissance face
à des actes qui d’un point de vue strictement juridique ne sont pas à ce jour
condamnables sauf en cas de flagrant délit.
A ce jour le trafic de poissons est un délit d’éthique et une gifle à l’idée que
nous nous faisons d’un monde de la carpe que nous voudrions plus conforme à
nos rêves et plus en adéquation avec la forme d’évasion que nous recherchons
dans cette pêche. Les individus qui trafiquent ne sont que la lie du microcosme
que forment les pêcheurs de carpe. Cette gangrène nous dégoûte mais nous la
percevons rapidement car le monde de la carpe est petit .De ce fait dans la
grande majorité des cas il ne s’agit plus de rumeurs mais de faits avérés dont il
faut toutefois éliminer certaines imprécisions engendrées par un climat
passionnel qui déforme l’authenticité des détails du trafic. C’est de notoriété
publique certains carpistes étrangers mais aussi et surtout Français plus ou
moins connus se livrent au trafic. C’est d’autant plus grave que ces trafiquants
notoires se moquent royalement des carpistes en s’exprimant au travers
d’articles qui ne sont écrits qu’a la gloire de leurs auteurs qui pensent que le fait
de poser avec un gros poisson fait faire un bond à l’évolution technique de notre
pêche….Il y en a d’autres qui trafiquent régulièrement par exemple dans les
départements 12 et 31. Leurs véhicules Vito Mercèdès de couleur blanche
prennent souvent pour destination des plans d’eaux appartenant à des Anglais
qui sont très connus dans le business des appâts et qui ont compris que des
faibles peuvent s’acheter avec quelques dizaines de kilos de bouillettes et de
l’argent sale pour ne pas dire dégueulasse. Belle publicité pour la marque qui
risque d’être connue de tous d’ici peu ,sans parler de la réputation d’une partie
des testeurs de ce team qui font croire à tous du haut de leur petitesse qu’ils sont
sponsorisés à la tonne…de bouillettes bien entendu.Que l’on ne s’y trompe pas ,
une notoriété Anglaise comme celle que vous avez dénoncée dans vos colonnes
est l’arbre qui ne doit pas cacher la forêt . Nous savons pas mal de choses sur le
trafic, le jour où nous allons publier ce que nous savons n’est pas si éloigné et
certains carpeux et ceux qui les emploient ressentiront les effets d’une secousse
sismique.
PHILIPPE LAGABBE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-01-2004 14:23

Bedankt Klaas,

Heb ik eerst die hele vetbende 15 min. lang voor niks lopen downloaden en nu...................................................heb ik nog alleen dit maar via Dictionarry

IINTERVIEW Carpus Record: As a leader of the UNCM and a fisherman of experiment, how do you consider the future of our sport, taking into account various carp plunderings which seem to extend to many departments and which create a climate of animosity between the French and foreign fishermen? PhilippeLAGABBE I know that much among us was made their own design of what they want to live and feel as a practitioner the fishing of carp. With the passing of years, reality consolidated in their desire to preserve far from the others and from the modes a species from ideal stripped of all the drifts which we know. It is a position which I respect. The world of carp evolves/moves unceasingly, it is dynamic sometimes unforeseeable. With the passing I say that this world of carp is as we did. It is often positive and unfortunately too frequently negative. It is with the image of our company and it is what hurts us because we thought naively to fish carp and to be in contact with Nature the man makes better. In this report, one should not veil the face, the reviews and their authors carry a share of responsibility. That also proves that we have the means of reversing the things and of reflecting, to communicate and exchange with the greatest number. We have also the average intellectuals who allow us not to fall into such coarse traps which consist in generalizing the negligible minority which chose the obscure side. If it were to exist

De rest krijg ik er niet uit geperst, wellicht kun jij me de 'missing shit' doorpebeeen.
Mijn dank is grenzeloos.
Groet,

John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2004 14:43

John,


Zit niet anders op om in 4 of 5 keer te vertalen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

27-01-2004 19:10

Ik snap eigenlijk niet waar jullie je zo druk over kunnen maken hoor. Voor Cassien of Raduta zou je maar graag geld geven om er te kunnen gaan vissen. Nu dat Nash een put uitbaadt kan het ineens niet meer. Je weet zelf toch ook niet of er "gepikte" karper opzit? Lijkt me iets te voorbarig om die conclusie te trekken. En als zij het nodig vinden om er EVENTUEEL de kleinere karper af te halen is dit hun grootste recht. Bij ons gebeurt dat ook en daar stikt het toch ook van de Nederlanders!

Maar ja ieder zijn eigen mening he. Zou het toch graag eens proberen om daar te vissen. Als was het water van de Bush, mij een zorg. Het ziet er gewoon goed uit.

grtz
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-01-2004 20:13

Beste Kristof,

Draaf je niet wat te ver door met het stellen dat vele replyers hier niet hun werkelijke mening geven.
Oftewel, volgens jou de boel gewoon besodemieteren.
Dat jouw waarden en normen nou lager liggen dan de gemiddelde boarder op dit topic geeft je nog niet het recht deze voor leugenaars uit te maken.
Verder ga ik er gemakshalve maar vanuit dat je met deze botte opmerking geen serieuze reacties verwacht.
Het is echter wel een aardige maar erg achterhaalde manier om de boel proberen op te naaien.
Weinig kans denk ik.
Time wil tell!!!
Groet,

John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2004 21:18

Kristof

Raduta? Never ooit niet nooit niet..
Cassien? Is een openbaar water, waar je met een normale vergunning mag vissen.

"Volgens de site heeft het meer een bestand van minimum 100 40ers, met daar bovenop nog een aantal 50ers en 60ers. "

Welke kleine vissen?

Tja kristof,

Ook op een forellenvijver kan je plezier hebben. Met een beetje geluk wordt er net vis uitgezet en kan je net als de meisjes van een andere topic, direkt met je buit op de foto.

Maar anders,

Op het water waar jij graag vist he en iemand neemt de topvissen mee en zet ze ergens anders uit. Daar heb je geen probleem mee?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-01-2004 10:03

Kristof,

Lees nog even de link door die Klaas gepost had. Over Philippe Lagabbe en die witte Vito...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

28-01-2004 13:14

Sorry, maar het was helemaal niet de bedoeling om de boel op te naaien hoor. Gaf gewoon mijn mening. Misschien ligt die van een belg anders als die van een nederlander.

Natuurlijk zou ik het erg vinden als de topvissen op mijn water ook verdwijnen! Das normaal. Maar met zekerheid weet je ook niet of mr Nash dat gedaan heeft. Zolang je het niet gezien hebt, weet je van niets. Artikels enzo kunnen ook liegen. Als hij het gedaan heeft, dan is hij een zeer grote klootzak, maar dat zal niet wegnemen dat ik daar dan niet ga vissen. Op alle grote bekende wateren zit gestolen vis.

mvgr
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-01-2004 15:45

Kristof, wel een klein beetje dubbel, eerst stel je dat je niet zeker weet of er op het water van Nash grote (gestolen ) vis op geplaatst is, gestolen of gekocht maakt voor mij en gelukkig veel karpervissers vandaag de dag niets meer uit. Dan stel je op ieder groot en bekend water gestolen karper zit. Rara politiemuts.

Had een vraagje noem eens bekende grote waters waar gestolen karper op zit.

Mvg,

Peter
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-01-2004 16:13

Ja Kristof,

En een beetje snel graag anders zet ik de letterlijke Nederlandse vertaling van het interview met Lagabbe, die ik middels 'Dictionarry' heb verkregen hier op het board. :lol: TORTURE!!!!!!!!
En als je dat moet vertalen ben je blij geen Nederlander te zijn en waan je je in Zuid Afrika.
Doe maar gewoon de Engelse of Franse versie!
Jammer dat het je allemaal niet zo interesseert anders had ik je de Engelse versie wel door willen peebeeen of mailen.
Groet,

John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-01-2004 16:13

Kristoff,

Er staat nergens dat meneer Nash dat gedaan heeft. Sterker: 100% zeker dat meneer Nash dat neit gedaan heeft.

In artikel staat alleen, dat leden van een Frans Team van een bekend hengelsportartikelenboergroothandel, gezien zijn.

Het is alleen maar toevalling dat meneer Nash een betaalwater heeft geopend, met daarin hele grote vissen.

Puur geluk zeg maar.

Ken je: "Doe een ander niet aan, wat jezelf ook niet aangedaan wilt worden?"

Als iederen zo redeneert, is er een grote partij ellende op de wereld uit de lucht.

Ik wil niet dat mijn grote vissen gejat worden, dan doe ik hetzelf ook niet.


MVG


Klaas
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-01-2004 16:20

[quote="Kristof Van Aert"]Sorry, maar het was helemaal niet de bedoeling om de boel op te naaien hoor. Gaf gewoon mijn mening. Misschien ligt die van een belg anders als die van een nederlander.

Natuurlijk zou ik het erg vinden als de topvissen op mijn water ook verdwijnen! Das normaal. Maar met zekerheid weet je ook niet of mr Nash dat gedaan heeft. Zolang je het niet gezien hebt, weet je van niets. Artikels enzo kunnen ook liegen. Als hij het gedaan heeft, dan is hij een zeer grote klootzak, maar dat zal niet wegnemen dat ik daar dan niet ga vissen. Op alle grote bekende wateren zit gestolen vis.

mvgr[/quote]

Kristof,

Als je een beetje logisch nadenkt, dan kun je wel na gaan dat het geen
natuurlijke populatie is! Alleen al als je kijkt naar de hoeveelheid grote
karper die er zich bevind, dan kan dat in mijn ogen nooit en never een
natuurlijke populatie zijn! En dit ook (als ik het goed heb) omdat het net
een nieuw water betreft, en er gelijk al van deze gewichten rond zwem-
men en dan ook nog in die hoeveelheden!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

28-01-2004 20:45

Jongens toch, ik geef toch gewoon mijn mening. Iedereen heeft toch recht op vrije meningsuiting. Jullie doen precies of ik een boosdoener ben!!!

Ik keur dit natuurlijk niet goed, maar dat houd me niet tegen om er te gaan vissen eventueel.

Allee, das mijn mening.

mvgr
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

28-01-2004 20:48

Het grootste recht om de kleinere karper er af te halen..... :evil:
Dat maakt mij nu juist zo kwaad, of er verder wel of geen gestolen vis zit heeft daar dan weer niets mee te maken.
Het is gewoon klote voor het water, de vissen en de mensen daar. EN dat allemaal van een paar op spek beluste buitenlanders! ALs dat alleen al waar is (de kleine karper eruit pleuren) dan is dat alleen al een nog groter voorbeeld van wat voor klootzak meneer Nash wel niet is. ( wat wij natuurlijk allemaal al lang weten :-? )

Woeps ga ik toch weer richting wel of geen betaalwater :oops: excuse me mates.

MVG Thijs
( wie gingen er nu allemaal die folder affikken op de beurs? :wink: )
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

28-01-2004 21:38

misschien dat ik erover heen ga zeiken :-D
groetjes Da Fox
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

28-01-2004 23:28

Kristof Van Aert schreef:
Ik keur dit natuurlijk niet goed, maar dat houd me niet tegen om er te gaan vissen eventueel.



:o
Wat is dat nu voor een redenering?!
Het is dat soort van mensen dat zo'n dingen aan de gang houdt.
Hoewel je het dan 'niet goedkeurt', zou je toch 750 euro neertellen om op een forelput te vissen? Men komt je nog net niet vragen hoeveel karpers je graag uitgezet had.
Iets niet goedkeuren houdt, naar mijn gevoel dan, in dat je je er niet mee inlaat. Dit is hetzelfde als zeggen: "ik ben tegen drugs, maar dat houdt me niet tegen om een shot te zetten.", of: "ik ben tegen prostitutie, maar ga straks wel lekker...", of... wil je nog voorbeelden?

En wat je nog ergens zei over de houding van Belgen respectievelijk Nederlanders tov betaalwateren, IK BEN EEN BELG! Dit heeft niets met Belg of Nederlander te maken, enkel met het feit of je enig fatsoen in je lijf hebt. Volgende keer dat je denkt te kunnen spreken in naam van een heel land, denk nog eens...

M(niet zo)vg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-01-2004 23:43

Kristof,

Ik ben benieuwd naar 1 goede reden om op zo'n water te vissen.

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-01-2004 00:14

nieuwsgierigheid
Als je er maar vertrouwen in hebt.
jan van kranenburg

29-01-2004 02:16

Klaas, toch....

Je staat met 4 benen in dit wereldje.

DE reden is "ook eens een grote vis te vangen".
Gevolg van de karper-hype die kennelijk al vele jaren aan de gang is.

Lidmaatschap van HSV's met goed karperwater; toenemend aantal tochten naar Frankrijk waar de biggen zitten.

Denk je nou heus dat vissers lid worden van de KSN alleen maar uit
ideele motieven?

Klaas, 't is toch bij de wilde spinnen af. Pondjes tellen tegenwoordig!!

Ego wordt gestreeld.

Dat laatste, hoe helaas ook, is de basis van de BTW's.

We praten verder..., hoop ik.

mvg

Jan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

29-01-2004 17:00

Prima Rob, je bent een vent van mijn hart.

Mij is wel eens verweten dat ik tegen Belgen in het algemeen ben, klopt trouwens helemaal niet heb veel Belgen als vrienden.

Je bent Karpervisser en dat draag men zo goed mogelijk uit, ook hier gelden voor een ieder bepaalde normen en waarden. Zo gauw er geld of grote karper aan te pas komt, vergeten vele van ons ( Thijs dus ook ) waar we mee bezig zijn.
Niet alleen hier maar overal en met alles op onze aardbodem.

Groeten, Peter