Nash schuwt blijkbaar 'het grote geld' ook niet!!!

Plaats reactie
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-01-2004 19:17

Jan,

of het om ponden gaat ? Natuurlijk gaat een gedeelte van je visserij om het vangen van grote vissen. Enige verschil, 1% wil er echt moeite voor doen om die dikke vissen te vangen, gaat de wijde (franse) wereld tegemoet, gaat bijv. de grote rivieren op, vangt daar bijv. na 10 nachten blanken eindelijk een mooie vis. Daar zit het verschil.

Dan heb je nog de 99% (want zo triest is het in mijn ogen) die er totaal geen moeite voor willen doen, en het liefst tijdens het drillen met een pilsje in de hand staan met de barbeque op het pas gemaaide grasveldje op de stek.

Ik heb ooit eens gedacht, dat echte karpervissers jongens waren die pionierden, eropuit trokken, het onbekende tegemoet. Betaalwatervissers (lees: foute betaalwateren)? In mijn ogen salonvissers, DAT zijn de mensen die het ECHT alleen om het vangen van grote karper gaat, en niet om het avontuur, en niet om het pionieren,dat zijn de mannen die bijv. een karperwereld kopen om plaatjes te kijken, te kwijlen bij het aanzien van moddervette rivierbiggen etc. Die 1%? Die leest het artikel om de vis heen, kijkt wat verder dan zijn hengeltop lang is, en zal op termijn ook veel meer en langer genieten van zijn hobby.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-01-2004 22:49

Stefan,
lekker kort door de bocht en over 1 kam scherend niet waar ?
In mijn visie ga jij in deze te ver! in ken mensen die om bepaalde redenen de keuze hebben gemaakt om naar een betaalwater te gaan in frankijk. Voor hun is er helaas geen andere keuze en als ze dan eens om bepaalde info vragen qua een stek met diverse bijzaken dan worden ze afgeschoten daar dit not done is in de so called karperwereld, sodemieter toch een eind zeg dat gezwets!

Ik kan je vertellen dat als je deze redenen hoort dan kijk je hier op een hele andere wijze tegen aan als dat het gros van de hier meelopende horde doet, die alleen afgaan op meningen die anderen hebben of die op dit moment als heilig worden beschouwd.

dat er foute btw`s zijn zeker dat er klojo`s heen gaan mee eens en dat dit ook aangepakt moeten worden en gereguleerd akkoord, maar iedere betaalwatervisser generaliseren gaat mij te ver en ik zal hier dus van mij kant op blijven reageren.

met fronsende groet,
peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 29-01-2004 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-01-2004 23:34

Ben het zeker met Peter eens! Ik ben absoluut ok geen voorstander van betaalwateren, maar dat meeloop gel*l ben ik ook echt al een hele poos spuugzat, board vervuiling, mee ris het niet
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-01-2004 23:45

Lexus,
ben blij dat je mn mening in deze deelt, mooi avatar trouwens :)

Nog even in het kort als aanvullig en voor de duidelijkheid:

Ik ben niet voor of tegen betaalwateren alleen tegen slecht gerunde zo dan is dat in ieder geval duidelijk ! let me be an ashole in your opinion i won`t care daar ik voor mijn mening sta.

Ik zie hier wel een hoop mooie lulverhalen over btw, onthaakmatten, regelgeving etc etc van mensen maar wie van jullie doet er daadwerkelijk iets aan?

En dan heb ik het niet over alleen even lid zijn van de ksn en het hierbij laten, nee in je hsv instappen indien mogelijk, op beurzen gaan staan leden werven voor de ksn ook als zou dit een 50+ beurs zijn.

In een regionaal CBB stappen en hier vistijd voor opofferen.
Hou jezelf eerst eens een spiegel voor voor dat men de volgende keer regaeert en heb in ieder geval kennis van zaken hou je anders stil voor de kenner maak je alleen jezelf belachelijk.

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-01-2004 01:14

Peter,

de spijker op zijn kop.

Zoals jullie wellicht is opgevallen komen Lexus en ik uit dezelfde woonplaats. Sterker nog, wij trachten regelmatig samen een of meerdere karpers te vangen. Tijdens deze sessies komen niet allen onze technieken en taktieken ter sprake maar ook onze irritatie over het feit dat er ons inziens ( ik neem die vrijheid even om voor ons te praten)
meer en meer " karpervissers " op het board zijn die werkelijk alles aangrijpen om elkaar af te zeiken , neer te sabelen en weet ik al niet meer wat voor middelen er in de strijd worden geworpen om het "gelijk" maar te krijgen.

Voor al diegenen die zich nu aangesproken voelen , nee voor allen die regelmatig op het carpboard inloggen, neem eens heel goed notie van de website http://www.nietindehaak.nl ( door een jeugdig boardbezoeker onder mijn aandacht gebracht ) en bekijk de lijst met ondersteunende groeperingen eens.
Weest overtuigd dat dit een tegenstander van formaat is, met meer financiele en politieke steun dan wij zelfs maar kunnen bevroeden. Diversen van ons zullen zelfs via hun kiezersstem indirect en onbewust steun hebben gegeven aan een van deze groeperingen.

Laten we " Samen Sterk " ( Zwolle 2004 ) de pijlen niet op elkaar maar op onze werkelijke tegenstanders richten en onderwijl elkaar sturen in de richting die we met elkaar wenselijk achten.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-01-2004 01:27

Nog even ter aanvulling voor de zeer extremen onder jullie ,

Jazeker

Lexus is actief binnen onze lokale HSV en ik ga binnenkort c.q. ben reeds actief binnen een belangen-behartiger.

Laten we het zo stellen een goed voorbeeld doet goed volgen.

5% van de vistijd was het toch Klaas???
jan van kranenburg

30-01-2004 02:20

Michel,

Die link had je misschien beter niet kunnen plaatsen.
Roept veel op, en ontneemt, wellicht, menigeen de lust tot vissen.

Anderzijds, nog zorgvuldiger omgaan met de vis...

Helpt dat, Ik vraag het me af...

Ben er niet uit. Moet je zeggen dat ik aardig geschuffeld ben. geraakt....

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-01-2004 06:09

Jan,

deze link is deze week al een keer eerder geplaatst, hiermee geconfronteerd, opnieuw en nog wakkerder geschud, dat het "samen sterk" voor ons karpervissers nog moet gaan blijken.

Deze laatste postings horen inmiddels eigenlijk thuis in " bedreigingen voor de karpervisserij "
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-01-2004 07:58

Jongens, je hebt betaalwateren en betaalwateren.

Ik zou er geen problemen mee hebben als iemand met zijn gezin een weekje ergens tegen betaling wilde gaan vissen, om op die manier vakantie en visserij op een goede manier te combineren.

Zolang deze wateren maar geen onverantwoord visstandbeheer voeren, en zolang er geen gestolen vissen opzitten, dan vind ik het best.

Feit is gewoon dat er teveel wateren zijn waar het niet pluis is, waar er teveel gestolen karpers zitten, waar er teveel karpers per hectare water zitten enz. Mensen die op dit soort wateren vissen, daar heb ik geen respect meer voor, omdat ze het waarschijnlijk zelf ook weten.

Peter, ik zou zeggen, op 1 van de beurzen praten we er eens rustig over verder. Ieder heeft zijn eigen mening over een water, en dat respecteer ik ook wel, respecteer mijn mening dan ook ...

mvg
stefan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

30-01-2004 07:59

Er zijn helaas ook nog mensen op deze wereld die zich voort moeten bewegen in een rolstoel, maar toch graag nog een hengeltje uit willen gooien...als de BTW allemaal verdwenen zouden zijn...zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om die persoon mee te nemen tijdens zo'n wereld sessie op je befaamde rivieren...Stefan
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 30-01-2004 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-01-2004 07:59

Peter, nog even snel dan.

Generaliseren doe ik niet, daarom heb ik achter betaalwatervissers ook tussen haakjes (lees: foute betaalwateren) gezet.

mvg
stefan
Rob Cuyten

30-01-2004 08:08

Gelukkig loopt er maar 1% met oogkleppen op.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-01-2004 10:14

Rob,

Licht eens toe?

Groeten,

Mark
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

30-01-2004 10:45

nou kan een kleine hint geven 8)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-01-2004 11:03

Dag Stefan, alles goed in Mestreech.

Je stelt als er maar een goed visstandbeheer plan is.
Om je even en al die andere uit de droom te helpen. Je brood verdienen aan een BTW en een goed visstand beheer is onmogelijk. Vind er nog teveel op dit board die in dromen geloven.
Iemand veroordelen die een BTW bezoekt is een ander verhaal.

Peter, een ieder mag zijn mening verkondigen, ook al liggen feiten vaak anders.
Je kan het niet maken personen te dicteren wat zij wel of niet in hun vrijentijd doen.
Meer doen dan er over te discussiëren en het goede voorbeeld geven kan je niet.
Wat is een kenner?? Ike een kenner nee hoor, leer nog elke dag bij.


Tot in Zwolle, Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-01-2004 11:22

Lexus, voor dat er BTW waren werd er ook al gevist door karpervissers die slecht ter been waren.
Kan hier genoeg waters waar de plaatselijke HSV invalide steigers gebouwd hebben.

Wat Peter Postema aanhaalde slaat toch niet op jou??

Mvg,

Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-01-2004 11:22

Lexus,

Brand maar los!

Groeten,

Mark
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

30-01-2004 11:23

hallo,

Iedereen dit al gelezen?

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html

mvg


Koen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2004 11:45

Nog steeds niet 1 goede reden gelezen om op een btw te vissen.


OK heeeeel voorzichtig : rolstoelgebruikers.

Hoe vissen die mensen hier? Hoeveel honderden stekken zijn er in frankrijk met de auto te bereiken? Hoeveel vanaf een camping?

Via http://www.club-halieutique.com/ is er op te vragen of er gehandicapte visplaatsen zijn.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2004 11:46

bij de weg...

In : Samen Sterk, zie ik ook een hele groot rol voor de handel.

Maar da's een ander topic zeker?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-01-2004 12:39

Peter,

Ik denk dat je wat al te stellig bent met je vaststelling dat deugdelijk karperbeheer op een betaalwater niet kan. Als de karpervissers zelf niet tegelijk veel en groot zouden willen kan het wel. Dat dit een kwestie van een mentaliteitsverandering is maakt nog niet uit dat dit niet mogelijk is. Kost wel tijd. Maar dat de mentaliteit moet veranderen om in de toekomst plezierig te blijven vissen lijkt mij geen verkeerde waarneming. Dat het kaperbeheer zal veranderen is een gevolg daarvan. Met jouw stelling lijkt het wat al te hopeloos en zou het einde van de karpervisserij nabij zijn. Ik hou liever wat hoop op toekomst.

Groet, Kees
jan van kranenburg

30-01-2004 14:07

Klaas van den Herik schreef:Nog steeds niet 1 goede reden gelezen om op een btw te vissen.


OK heeeeel voorzichtig : rolstoelgebruikers.

Hoe vissen die mensen hier? Hoeveel honderden stekken zijn er in frankrijk met de auto te bereiken? Hoeveel vanaf een camping?

Via http://www.club-halieutique.com/ is er op te vragen of er gehandicapte visplaatsen zijn.

MVG

Klaas



Beste Man,

Je etaleert hier een persoonlijk grote kortzichtigheid, en een onstellend gebrek aan inlevingsvermogen voor je gehandicapte medevissers. Zelden vertoond en totaal niet passend bij de functie die je bekleedt in de KSN.

Alleen "rolstoelgebruikers"? En dan nog voorzichtig...

Voor jou hoop ik dat andere redenen niet op je pad komen; dan blijft je een hoop ellende bespaard.

Nadere uitleg aan en verdere discussie met jou, acht ik volslagen zinloos.
Zal ik dus ook niet doen.

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2004 15:16

Jan,

Leg niet te zeuren man.

Al weer. Eerst lezen voordat je ergens over oordeelt.

Ja heel voorzichtig komt er een reden om wel een btw te vissen. Voor gehandicapten

Er zijn echter tig mogelijkheden voor gehandicapte vissers om buiten een btw te vissen.

Wordt nog pissig ook. Niet inleven in gehandicapten? Hoe kan jij daar nou overoordelen?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2004 15:34

Was al weg.


... sterker: er is een groter percentage campings aan openbare water, die ingericht zijn voor rolstoelgebruik, dan er btw-en ingericht zijn.

Minder-validen, die op een btw vissen kan ik best, zelfs goed begrijpen, maar er zijn m.i. meer mogelijkheden.

Vandaar: hoe in Nederland dan? Zoals overal eigenlijk zijn er te weinig speciaal ingerichte visplekken. Ook op btw-en.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-01-2004 16:15

Heren,
Ik heb mijn mening gegeven betreffende deze topic en blijkbaar heeft dit wat effect gehad, of ik na het lezen van een aantal replys uberhaupt met een aantal van de heren enige vorm van discussie aan wil gaan staat nog te bezien. Indien een mening compleet loodrecht tegenover elkaar staat zie ik niet in om hier nog langer woorden aan vuil te maken.

Stefan, ik gaf aan dat ik je kort door de bocht en over 1 kam scherend vind betreffende je reply, ik heb nergens vermeldt dat jij geen eigen mening mag geven of dat ik je deze wil ontzeggen ik respecteer deze ook ten volle maar dit houdt niet in dat ik er geen reactie op mag plaatsen. Ik ben op carp zaterdag dus zou zeggen spreek me maar aan loop wel ergens rond :wink:

Peter Otte,
Ik dicteer niemand wat hij-zij met zijn vrije tijd wil doen net zo min dat iemand mij dicteert wat ik dien te doen behalve eventueel mijn vrouw :D
kom alleen bij niet aan met gezever over hoe slecht en verkeerd alles wel niet is zonder er dan ook daadwerkelijk iets aan of voor te willen doen. En hierbij refereer ik vooral aan mensen op dit board die overal een mening over hebben maar als je ze dan eens vraagt of ze ook iets willen doen dan is men niet thuis aan zulke mensen heb ik in ieder geval geen boodschap.

ten 2e ik heb je visie betreffende betaalwateren gelezen en de daarbij behorende reacties en zie om deze redenen ook niet in om hier nog verder met je over te discussieren daar hierin mijn inziens geen opening zit, onze visie betreffende deze zaak staat mijlenver uit elkaar.
Ik sluit me meer bij kees aan en zie dit toch nog op een iets breder vlak.

Jan - Klaas: misschien beter dit via een pb-mailing uit te vechten, ik weet uit een mailing dat Jan door omstandigheden zelf veel problemen met zijn gezondheid heeft of heeft gehad dus kan mij zijn reactie wel een beetje voorstellen.

Qua gehandicapten
als deze mensen om info cq karperlocaties vragen met huisjes of etc dan zijn het in 1 keer geen vissers meer bij het gros van de mensen en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd of gewoon afgezeken daar dit so called not done is, nee ze moeten zeker smeken en vermelden dat ze gehandicapt zijn nou ik kan je van 1 persoon die ik ken nu alvast vertellen dat die dat verdomd. Heeft namelijk ook zijn trots.

Voor de rest zal dit normaal gesproken het laatste woord zijn wat ik aan deze discussie vui maak daar hij toch nergens toe doet daar het weer uitmond in het standaard ja-nee verhaaltje.

MVG,
Peter
Plaats reactie