Nash schuwt blijkbaar 'het grote geld' ook niet!!!

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2004 16:29

Peter,



"Qua gehandicapten
als deze mensen om info cq karperlocaties vragen met huisjes of etc dan zijn het in 1 keer geen vissers meer bij het gros van de mensen en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd of gewoon afgezeken daar dit so called not done is, nee ze moeten zeker smeken en vermelden dat ze gehandicapt zijn "

Een waar woord. Er is helaas, eigenlijk gelukkig, niet aan iemands postings te zien, hoe hij er aan toe is.

Ik kan echter ook de reacties van mensen begrijpen, die geen zin, meer, hebben iedereen op weg te helpen. Zoals Naeff al schreef, je hoort nooit meer wat. Zelf heb ik slechts 3 keer een reactie terug mogen ontvangen en reken maar, dat ik er al op weg heb getracht te helpen.

Verder denk ik niet dat jopu mening en die van Stefan zover uit elkaar liggen te leggen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-01-2004 16:35

Heren,

Volgens mij is het sleutelwoord in deze discussie de MOTIVATIE waarom je een betaalwater zou gaan opzoeken.

Wil je snel en makkelijk zoveel mogelijk grote vis vangen en interesseert het bestand en herkomst van de vis op zo'n water je geen reet, dan zul je van weinig karpervissers sympathie ontvangen.

Ben je, door wat voor omstandigheden dan ook, min of meer verplicht om voor wat extra comfort, veiligheid of toegankelijkheid te kiezen dan zal geen weldenkend mens daar negatief over oordelen.

Volgens mij zitten de meesten globaal wel op één lijn alleen is het lastig om in een paar woorden treffend te uiten.

Groeten,

Mark
Koen de Been

30-01-2004 16:52

Mark Noorman schreef:Heren,

Volgens mij is het sleutelwoord in deze discussie de MOTIVATIE waarom je een betaalwater zou gaan opzoeken.

Wil je snel en makkelijk zoveel mogelijk grote vis vangen en interesseert het bestand en herkomst van de vis op zo'n water je geen reet, dan zul je van weinig karpervissers sympathie ontvangen.

Ben je, door wat voor omstandigheden dan ook, min of meer verplicht om voor wat extra comfort, veiligheid of toegankelijkheid te kiezen dan zal geen weldenkend mens daar negatief over oordelen.

Volgens mij zitten de meesten globaal wel op één lijn alleen is het lastig om in een paar woorden treffend te uiten.

Groeten,

Mark


Daar sluit ik me eigen helemaal bij aan!!
Jammer dat het onderwerp " Betaalwateren" taboe en schande is bij sommigen van de groep karpervissers....

Je hebt goede en slechte betaalwateren...
En wat de goede en slechte zijn kan je zelf wel raden!!!
En betreft Mr.Nash: Hij levert perfect materiaal voor onze doelgroep maar ik zal nooit op zijn water m'n lijnen nat gaan maken omdat ik een donkerbruin vermoeden heb dat het daar niet eerlijk aan toegaat met het bestand...... :wink:

MVG Koen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-01-2004 16:54

Kees, maak hier uit op dat je het met me eens bent en de feiten er op dit moment zo bij liggen.
Met het oog op de toekomst verwacht ik zelf dat het zeker gaat veranderen, niet zoals het vissen in Azië met 100vissers op een rijtje op een plas van 100 bij 100 meter.
Spreek karpervissers die er in het verleden veel op BTW gingen vissen en er nu niet meer komen.
Ook zij kwamen er achter dat de uitdaging er niet is, je foto’s laten zien en er dan achter komen dat je niet serieus wordt genomen draagt hier toe bij.
Maar zolang we leven in een prestatie maatschappij, (wat een rot woord) moeten we er verlopig nog aan geloven.
Hoeveel % van ons vissers Kees maakt gebruik van dit soort waters, jij, ik, vele van ons kunnen zonder die waters, en blijven veel plezier houden in hun hobby.

Mij stelling is er moeten er eerst nog veel meer komen.
De prijzen storten dan in elkaar veel aanbod minder vraag mede door stelling namen.
Vele met name de kleine waters zullen als eerste op de fles gaan, er is dus zeker hoop voor de toekomst.

Klaas, wat Stefan betreft zitten we zeker op een lijn. Is wel eens jammer dat je als bestuurder voorzichtig moet zijn in je uitspraken, ze rollen zo over je heen. Niet letterlijk natuurlijk maar toch.


Tot ziens in Zwolle, Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-01-2004 17:26

Peter
Wat betreft het verhaal van stefan en op 1 lijn zitten deze reply van klaas heeft betrekking op mijn reactie als je goed leest en is niet aan jou in persoon gericht er zijn nog meer mensen met die naam namelijk.

mvg,
peter
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

30-01-2004 17:29

... sterker: er is een groter percentage campings aan openbare water, die ingericht zijn voor rolstoelgebruik, dan er btw-en ingericht zijn.

Minder-validen, die op een btw vissen kan ik best, zelfs goed begrijpen, maar er zijn m.i. meer mogelijkheden.


Klaas...jij zit toch ook niet graag tussen scheeuwende kinderen, speedboten en surfers in te vissen...in jou betoog gaat het meer lijken op het wegstoppen van gehandicapten t.b.v. het niet vissen op BTW.
We praten hier niet alleen over gehandicapten, maar ook oudere mensen die al met pensioen zijn...oudere fanatieke karpervissers die samen zijn gaan wonen of getrouwd zijn en kinderen hebben...deze doelgroep moet dan maar op een camping gaan zitten aan een openbaar water...
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Rob Cuyten

30-01-2004 18:05

Wat ik ook zat ben na jaren van pionieren op rivieren en meren is het achterom kijken of er geen politie aankomt. Die tegen je aan beginnen te zeiken wat je allemaal verkeerd doet en al doe je helemaal niets verkeerd en alles is tot in de puntjes voorbereid dan vinden ze wel weer iets. En als je geluk hebt sturen ze je alleen maar weg. In het ergste geval ben je je dure spullen gewoon kwijt. Dan breekt er een tijd aan om eens wat rustiger aan een BTW te gaan zitten samen met je vrouw. Gelukkig heb ik 2 zoons die beiden fanatiek karpervissen en die niet zo kortzichtig zijn. (de beroemde 1% met oogkleppen die dat wel zijn)

Ik heb ooit eens gedacht, dat echte karpervissers jongens waren die pionierden, eropuit trokken, het onbekende tegemoet. Betaalwatervissers (lees: foute betaalwateren)? In mijn ogen salonvissers, DAT zijn de mensen die het ECHT alleen om het vangen van grote karper gaat, en niet om het avontuur, en niet om het pionieren,dat zijn de mannen die bijv. een karperwereld kopen om plaatjes te kijken, te kwijlen bij het aanzien van moddervette rivierbiggen etc. Die 1%? Die leest het artikel om de vis heen, kijkt wat verder dan zijn hengeltop lang is, en zal op termijn ook veel meer en langer genieten van zijn hobby.



Total Bulshit
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2004 18:25

Rob,

Helemaal mee eens.

Je mag nergens 's nachts vissen. Toch?

Even buiten btw om geldt eigenlijk steeds meer, Maar karpervissen wordt steeds meer karperkamperen.

MVG

Klaas
Rob Cuyten

30-01-2004 19:13

Dat is de laatste jaren gelukkig verandert, maar ik heb het over de tijd van pionieren en aangezien ik wat ouder ben dan 18 is dat wel even terug. In die tijd was het wel anders.....toch???
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-01-2004 00:33

Rob,

Van 1994 af nog nooit problemen gehad.

1 Keer om een andere vergunning gestuurd. De grens liep midden door de rivier.

Zelfs vorig jaar weer weggekomen met een waarschuwing. Meestal ligt het er aan hoe je je zelf opstelt. De taal (een beetje) spreken helpt ook.

Neemt niet weg, dat veel plaatsen verboden zijn geworden maar mede door de inspanning van CAMOU er meer en meer bijkomen.

CAMOU is (niet geheel) toevallig bezig met het in kaart brengen van alle BTW.

zoals in de eerste paar alinea's van de KSN BTWE te lezen is, is hulp aangeboden. Ook CAMOU wil die insteek maken. Daar is geld en menskracht voor nodig.

MVG

Klaas
Rob Cuyten

31-01-2004 01:02

Maar 10 / 15 jaar geleden moest je werkelijk alles verstoppen. Op de Seine zaten we helemaal weggedoken tussen de struiken of op een eiland veer achterin een zijarm. Mijn auto bij een boer of op/bij een camping geparkeerd om zodoende de Garde de Peche geen aanwijzing te geven dat er iemand zat te vissen. En gelukkig heb ik het er al die tijd zonder kleerscheuren afgebracht, maar dan kan je wel begrijpen dat je deze manier van vissen wel eens een beetje zat gaat worden...vandaar dat we dan wel eens een weekje lekker gaan relaxen op een BTW.

Nog sterker 8) in al die jaren dat ik op de Franse meren en rivieren zit te vissen hebben ze zelfs nog nooit om mijn vergunning gevraagd. Wel Garde de Peche aan mijn tent gehad, maar ze vroegen niet eens naar m'n vergunning. Op Orient begonnen ze te mouwen dat mijn tent omhoog stond ze verzochten me vriendelijk of ik hem wilde laten zakken tijdens de dag daar als de Franse toeristen mijn tent zagen staan er in een mum van tijd 100 tenten stonden vandaar. Ook op Lac de Chambon niet vragen naar mijn vergunning, maar zeiken dat ik wel in de nachtvis zone zat maar mijn lijnen er niet in lagen en of ik zo vriendelijk wilde zijn mijn hengels in te draaien, maar na een tijdje heen en weer gezwets bleek dat een van die gasten een broer had wonen precies in het dorp waar ik woon (small world) ze dronken een bakje koffie we gaven elkaar de hand en weg waren ze.

Maar waar het hier volgens mij om gaat is dat we er allemaal het zelfde over denken onze neuzen staan de zelfde kant op, maar dat we beginnen met deze dicussie vanuit diverse invalshoeken en dat er een onderzoek gestart is naar BTW is alleen maar een goede zaak en wat betreft het pikken van vis dat gebeurd overal....ook in Nederland
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

31-01-2004 01:22

Aan o.a. meneer Jan van Kranenburg,
Heb me tot nu toe niet in de discussie gemengd, maar na het lezen van deze en vele andere discussies onstaan er bij mij een aantal vragen.

Vraag 1
Zou iemand welke in zijn bericht duidelijk aangeeft slecht ter been of invalide o.i.d. te zijn en vragen heeft over welke mogelijkheden er zijn om bijvoorbeeld in frankrijk te vissen, op een water met goede voorzieningen hier geen goed antwoord op krijgen?

Slecht ter been, invalide, leeftijd etc is bij mij nog steeds geen excuus om (slechte) betaalwateren wel goed te keuren!
Ook deze mensen kunnen best eerst rond gaan kijken welke andere mogelijkheden er zijn m.b.t. tot leuk viswater met voldoende voorzieningen lijkt mij! Mochten deze mogelijkheden er niet zijn (lijkt me heel sterk trouwens) dan zijn er altijd wel iets minder slechte betaalwateren welke uitkomst kunnen bieden lijkt mij!
De hoofdreden voor het vissen op betaalwateren is volgens mij nog altijd het gemakkelijk willen/kunnen vangen van dikke vissen!

Vraag 2
Situatie Engeland weinig (goede) wateren extreem oplopende prijzen voor het mogen vissen op de goede wateren is dat wat we willen?

Dit is wel wat er kan onstaan als iedereen dezelfde gedachte had als alle betaalwatervissers. Want het merendeel van de vissers op betaalwateren interreseert het het zich nog steeds niks waar die dikke vissen allemaal weg komen!

Mensen welke te makkelijk hun visjes willen kunnen vangen moeten volgens mij gewoon een andere tak van vissen gaan zoeken. Ga dan witvissen o.i.d.


Zoals klaas terrecht al meerdere malen noemt, noem mij dan nu eens 1 goede reden waarom je op een btw zou moeten vissen? zonder dat deze reden ergens anders op een niet btw ook redelijk makkelijk gerealiseerd kan worden!


Misschien soms een beetje kort door de bocht maar dit is mijn mening over deze hele discussie!


M. niet (slechte) betaalwatervissende Groet Ulco,
jan van kranenburg

31-01-2004 02:05

Beste Ulco,

Je plaatst je bericht aan mij in "Vissen in Frankrijk"..........?
Man, daar kan ik niet eens komen!


Zodra je een beetje aantoont te begrijpen waar het omgaat, wil ik graag
met je van gedachten wisselen.

Je posting geeft daartoe geen enkele aanleiding.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

31-01-2004 02:15

Er zijn hier een hoop tegenstanders van betaalwateren.

Jullie geven argumenten aan waarom er niet gevist zou moeten worden. Maar wat ik nou niet kan begrijpen is dat bijna al die dingen net zo vaak of waarschijnlijk nog wel vaker gebeuren op openbare wateren en daar hebben jullie dan niks tegen??? Een voorbeeld. Een betaalwaterhouder koopt z'n vissen (in dit geval niet bij een fishfarm), hier worden ze gewoon gejat en overgezet o.i.d.! Beide uit eigen belang en beide zaken in mijn ogen niet goed te keuren!

Ik ben geen voorstander maar ook geen tegenstander van betaalwateren, laat dat duidelijk zijn.

Voordelen van een Betaalwater zijn in mij ogen,

een verzorgde week vakantie, met noodzakelijke middelen bij de hand.
geen last van criminaliteit.
goede kans op karper
geen gezeur met vergunningen en garde de peche

Nadelen,

het MOETEN gebruiken van bepaalde systemen e.d.
het niet kunnen verkassen wanneer je wilt
de prijzen die gevraagd worden.

Er zijn hier op het discussie board een hoop vissers die zwaar tegenstander zijn van betaalwateren maar er zelf nog nooit gevist hebben? Hoe komen die nou aan de argumenten? Van horen zeggen zeker? mensen, je kunt niet oordelen over iets waar je zelf je nog nooit geweest bent.

Groeten,
Bart
Laatst gewijzigd door Bart Janssen op 31-01-2004 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob Cuyten

31-01-2004 02:16

Dit is wel wat er kan onstaan als iedereen dezelfde gedachte had als alle betaalwatervissers


Daar heb je weer zo'n klein zinnetje. Als we daar nou eens mee ophouden om iedereen over de zelfde kam te scheren dan zijn we al een stuk verder.
Voor veel visliefhebbers (lees karperliefhebbers) jong en oud valide of minder valide blijft er toch een noodzaak om op BTW te vissen en daar zijn 1001 redenen voor.
Waar deze discussie over gaat is SLECHTE BETAALWATEREN als we d.m.v. onderzoek deze mensen in de toekomst nu aan kunnen geven wat een goed of slecht betaalwater is dan komen ze al een heel eind. Als ze dan nog verkiezen om naar een betaalwater te gaan die b.v. op een zwarte lijst staat dan is het tijd om dit soort karpervissers er op te wijzen dat ze niet helemaal goed bezig zijn.
Laatst gewijzigd door Rob Cuyten op 31-01-2004 02:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-01-2004 02:17

Invalide of minder valide?

Nogal een verschil......

Verder kots ik van deze discussie..........


Koen
Rob Cuyten

31-01-2004 02:27

Beetje meer respect voor je mede mens Wokkel :o

But who gives a shit.

neem er nog een...dan kan je beter over de rand van de plee hangen :wink:
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

31-01-2004 07:20

Bart Janssen schreef:
Voordelen van een Betaalwater zijn in mij ogen,

een verzorgde week vakantie, met noodzakelijke middelen bij de hand.
geen last van criminaliteit.
goede kans op karper
geen gezeur met vergunningen en garde de peche

Nadelen,

het MOETEN gebruiken van bepaalde systemen e.d.
het niet kunnen verkassen wanneer je wilt
de prijzen die gevraagd worden.



Groeten,
Bart


Nadelen

Je kan nooit met zekerheid zeggen, of er een "verantwoord eerlijk karperbeheer is"

Zo en nu ga ik pitten
:wink:
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

31-01-2004 10:51

Koen Workel en Johan Scheepers zijn jullie uberhaupt weleens op een betaalwater geweest? Zoja wat waren de ondervindingen?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

31-01-2004 11:02

Ik beken, ik heb al eens op een betaalwater gevist, toen ik net 15 jaar was. Water heette Polderwind, lag in België ergens. Heb me enorm geamuseerd die week, veel liggen ouwehoeren met de vismaat etc.

Visstandbeheer ? Wat mij betreft was het destijds in orde, er werd met vlagen tamelijk gevangen, en niet eens uitzonderlijk grote vissen, er werd ook vaak genoeg geblankt. Ik had destijds echt het idee om er later nog eens terug te keren, totdat ik op de site van fishermanholidays las dat er een paar honderd kilogram extra karper was uitgezet omdat vissers klaagden vanwege de slechte vangsten. Die jongens waren gewoon niks gewend denk ik...

Smoesjes dat ik jong en onwetend was ga ik niet verzinnen, maar het was wel mijn 1e en laatste keer.

mvg
stefan
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

31-01-2004 11:10

Tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat ik vroeger wel eens op een Bwater heb gevist. Mijn eerste nacht heb ik op een Bwater gevist, een vismaat vroeg me, en hij visten er toen wel vaker. Mijn ouders vonden het niet okey dat nachtvissen van 1 komt meer natuurlijk... heb er misschien 3 nachten gevist, en "volgens de personen daar normaal gevangen"


Dit was toen ik 15 was, dus in het jaar 2000. Ik wist toen gewoon weg niet beter. En wat Stefan zegt, ook meteen de laatste keer geweest .
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

31-01-2004 11:47

Mensen,

In de nieuwe "Beet Magazine" staat een interview, met mister Cash him-
self!

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-01-2004 13:11

Heren,

1)
Ik heb nix tegen jagen. Sterker ik zou best wel weer eens mee willen. Ik vind het al vervelender worden, als er bepaalde gebieden zijn, waar de fazanten eerst opgekweekt worden en daarna losgelaten op afgeschoten te worden. Dan vind ik kleiduiven leuker.

2)
nu schijnen er btw's te zijn, die zo goed zijn, dat de vissen zelfs worden bijgevoerd, ook in de winter, om maar op gewicht te blijven en het liefst nog te groeien.

Als nu het natuurlijke voedsel van het water plus het voer van de vissers ( zeg max 30 per week op ongeveer 40 ha) niet voldoende is om de beesten gezond te houden en op gewicht, misschien nog te laten groeien zelfs. Gaat dan 1 niet heeeeeeel sterk op 2 lijken?

Moet ik dan gaan staan te juichen?

Nee dus. Dit is weer een argument voor de vrienden van BD. Of wel een nagel aan de doodskist.

Maar de ellende moet niet alleen gezocht worden bij de eigenaren. Het is veel meer kip en ei.

De ene partij vraagt, de andere partij biedt aan. weer een andere partij wil ook klanten en doet een nog beter bod. De vrager zegt, ik wil wel maar daar kan je..., waarop deze partij reageert met (vul het verhaal zelf verder in en kleur de plaatjes.)

Nee, ik ben niet tegen btw ansich. alleen de mentaliteit van sommigen. Nu heb ik betaald, dus wil ik vangen ook, versus de niet door enige vorm van kennis/normbesef gehinderde eigenaar, die rucksichtloos hierin mee gaat.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

31-01-2004 13:12

ook ik ben al eens op een BTW geweest. heb er een week gevist, en er best schik gehad. zou echter niet teruggaan naar een dergelijk water, omdat ik er te weinig vrijheid had.
het water waar ik die ene keer ben geweest was la carriere. uit het onlangs gepubliceerde onderzoek van de KSN is gebleken dat zij 15 kg plus vis uitzetten. destijds werd mij verteld dat de eigenaar deze op een 5e water groot kweekte en dan op de overige 4 wateren overzette. destijds (ik denk nu een jaar of 5 geleden) slikte ik dat voor waar. nu weet ik door vele verhalen wel beter, en al zou het gratis zijn, teruggaan hoeft voor mij niet.
dit wil niet zeggen dat ik nooit meer op een BTW zal gaan vissen. heb hier dan wel bepaalde ideeen over. 1 daarvan is natuurlijk een goed beleid, een 2e is freedom of movement.
zolang ik niet 100% kan vertrouwen op 1 van deze voorwaarden, zal ik er niet naar toe gaan. ik denk dan ook dat het de komende jaren wat betreft BTW's nog koffiedikkijken wordt als het gaat om het al of niet betrouwbaar zijn van een water aangaande het beheer en de herkomst van de vissen, alsmede een verantwoorde bestandsopbouw.
wij weten allemaal dat op de wateren in NL de vissen van meer dan 30 pond gewoon maar een fractie vormen van het totaal aantal karpers, iets dat op een BTW vanwege de marktwerking lastig is. meer grote vis zal gewoon ook betekenen minder vis.
de voldoening die ik eruit haal om dergelijke vissen achter de schubben te zitten is voor mij dan ook vele malen groter is dan die op een BTW ooit kan worden. voor echt genieten dus liever openbaar, al kan ik me goed voorstellen dat een weekje relaxed vissen, bijv. in het bijzijn van je partner of je kinderen, men voor een BTW gaat
groetjes Da Fox
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-01-2004 14:33

Rob,

Moet ik accepteren dat je mij Wokkel noemt?
Lijkt me niet, excuses op z´n plaats lijkt me.

Lexus,

Heb verder niet aan deze welles nietus discussie deelgenomen.
Enkel opgemerkt dat ik moet kotsen van dat eeuwige gezeur over BTW, lijkt wel alsof er verder geen ander water is.
Nooit op een BTW gevist. Pennen op 1 aangewezen stek, hmm, dacht het niet.

Zoals gezegt, verder geen woord gerept over BTW.


Koen
Plaats reactie