rivier de Vézère in de Dordogne

Plaats reactie
Wim Linzen
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Landgraaf

16-01-2004 15:53

Wie kan mij informatie verschaffen over deze rivier en wel specifiek bij de plaats Saint Léon sur Vézère.
Hoe is het karperbestand?, en hoe is de stroming in deze rivier?
Ik ben van plan er omstreeks 24 mei 2004 heen te gaan.

Groetjes Wim
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-01-2004 22:14

Hoi Wim,

Vezere is een erg moeilijke rivier. De stroming is erg groot, je kan er goed wildwaterkanoën.

Hoe het zit bij de plaats die jij opgeeft weet ik niet. Maar zeker een groot deel van de vezere is snel stromend. Karpers zijn daarin tegen wel aanwezig.

Mvg

Alex Poot
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-01-2004 11:47

Toevallig ging ik er vroeger altijd op vakantie!
Stond op de camping le paradis aan de oever van die rivier! Met uitzicht op de grotten van la roque saint christof! (waar de cro magnon mens woonde)
Ik heb er verschillende karpers gespot en gehoord terwijl ik daar snacht an de oever van de rivier lag te vunzen...
In de zomer is de stroming niet super sterk (afhankelijk van welk gedeelte)
Verder ben ik ook erg benieuwd naar meer info want stiekum wil ik daar nog eens een sessie doen..................
Wim Linzen
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Landgraaf

21-01-2004 19:07

Martijn en Arno alvast hartelijk dank voor jullie antwoord.
Ik ben van plan om op 24 mei naar Camping le Paradis te vertrekken tenminste als er een positief antwoord kwam op mijn vraag.
Ik ben van plan er drie en een halve week te blijven t.e.m. 16 juni.
En op vakantie wil je ook wel eens een hengeltje uitgooien met combinatie van de omgeving verkennen.
Meer informatie is zeker welkom.

Groetjes Wim
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

16-03-2004 20:15

Misschien een wat late reactie ... toch beter laat dan nooit.

Ook ik heb vele jaren op le Paradis de (zomer)vakanties doorgebracht. Beauty van een camping (echt top, vooral het sanitair!!!) aan de oever van de vesere.

Maar goed ... vissen. Het is zeker niet onmogelijk karper te vangen op de rivier, maar de stroming zal het je niet makkelijk maken. Ik weet dat er gevangen werd, ook tijdens de zomermaanden, slechts 1 maal in mei geweest, 2 jaar terug. Door het zware regenval vrijwel onbevisbaar, zelf als de omstandigheden redelijk tot goed genoemd mogen worden mag je rekening houden met een flinke stroming. Vis op de camping in de 1e vaargeul, eigenlijk vlak voor je voeten.
Zelf viste ik daar dagelijks op barbeel, en met succes, zelfs vol in de zon met tempraturen boven de 35 graden. Het vele smel/berg water maakt dat het water nooit te warm word om in te vissen, zelfs niet gedurende de middag op een zonovergoten dag in juli/augustus.

Wil je meer info moet je me even pb-en.

Groet,

Thijs
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

17-03-2004 11:28

Wim, gaan we dit jaar niet meer samen vissen op de Argens?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-03-2004 11:55

Thijs van Rees schreef:Misschien een wat late reactie ... toch beter laat dan nooit.

Ook ik heb vele jaren op le Paradis de (zomer)vakanties doorgebracht. Beauty van een camping (echt top, vooral het sanitair!!!) aan de oever van de vesere.

Maar goed ... vissen. Het is zeker niet onmogelijk karper te vangen op de rivier, maar de stroming zal het je niet makkelijk maken. Ik weet dat er gevangen werd, ook tijdens de zomermaanden, slechts 1 maal in mei geweest, 2 jaar terug. Door het zware regenval vrijwel onbevisbaar, zelf als de omstandigheden redelijk tot goed genoemd mogen worden mag je rekening houden met een flinke stroming. Vis op de camping in de 1e vaargeul, eigenlijk vlak voor je voeten.
Zelf viste ik daar dagelijks op barbeel, en met succes, zelfs vol in de zon met tempraturen boven de 35 graden. Het vele smel/berg water maakt dat het water nooit te warm word om in te vissen, zelfs niet gedurende de middag op een zonovergoten dag in juli/augustus.

Wil je meer info moet je me even pb-en.

Groet,

Thijs


Jah het sanitair daar....poepen met sky radio wat wil je nog meer?? :lol:
Plaats reactie