Somme

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Naud Hekkert
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

28-10-2003 16:21

Is er iemand op dit forum die wel eens op de Somme heeft gevist?
Ik ben op zoek naar info over dit water en ben van plan om er komend voorjaar te gaan vissen.
Hoe zit het met nachtvissen, vergunningen, zijn er goed te bereiken stekken, staat er veel stroming, is er veel scheepsvaart etc,etc.

Alvast bedankt voor de evt. informatie,

Naud
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

30-10-2003 18:44

Naud, wij zijn 2 weken geleden nog naar de Somme geweest.
Is een redelijk smalle rivier en het stroomt, op de meeste plaatsten, als de hel.
Er blijken wel eens mooie vissen vanaf te komen, maar wij zijn toch maar naar 1 van de langsliggende etangs gegaan. Die zijn er veel en mooi.
Zitten leuke vissen op. Wij zijn geweest in het plaatje Long, tussen Amiens en Abbeville.
Hebben er slecht gevangen, maar dat kan aan ons of het weer hebben gelegen.
Op veel plaatsen kun je nachtvissen.

Wiek
Pieter de Jongh

30-10-2003 20:40

Hoi naud,

rij een stuk verder naar de seine of de marne.
Is een veel betere keuze.
Meer vis.
De seine, er word veel over gepraat maar lang niet zo druk bevist als iedereen denkt!
pieter
Gebruikersavatar
Naud Hekkert
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

31-10-2003 09:48

Wiek bedankt voor de tip maar het is de bedoeling dat we op een rivier gaan vissen. We voelen hier toch meer uitdaging in dan in een etang. Gewoonweg omdat je nooit weet hoe zwaar de vissen kunnen zijn op de franse rivieren.
Vaak op de etangs zijn de records bekend en vang je bekende vissen.

Pieter,De Seinne of de Marne lijkt ons ook wel wat maar ik heb gehoord dat daar het nacht vissen minimaal is. Weet jij hier iets van?
En hoe is het daar met de stroming, scheepsvaart, stekken e.d.

Naud
Pieter de Jongh

31-10-2003 19:50

Hoi naud,

zover ik weet heb je toch zeker op de seine enkele leuke nachtvisstekken,zie boekje AART, verder kun je nogal uit de voeten om niet opgemerkt te vissen, heb ik 6jaar gedaan met slechts 2 waarschuwingen, maar eigen keuze natuurlijk.
Stroming heb je nodig, hoe meer hoe beter.
Idem voor scheepvaart.
Stekken zijn er genoeg.
Anders is de yonne ook nog een leuke optie. succes, enne ga anders eens een weekende kijken, rijden kost je slechts een uur of 5 en je weet waarover je praat.

pieter
Plaats reactie