info over ervaringen visvakantie,s in frankrijk.

Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-07-2007 02:41

Thomas de nieuwe, ik bemoei mij niet snel in dit soort discusie's.

Maar denk dat je toch moet luisteren naar deze heren, dit is de 2e keer dat ik zie dat over de zeik raakt van een paar opmerkingen.
Normaal betekend dit niet veel goeds, kom op en laat je negatiefe energie gaan :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

05-07-2007 07:52

Thomas,

Niet moeilijk

Publiceer gewoon het hoe en wat.

In elk geval zoek ik 4 zelfgekweekte 40 ers en 2 zelfgekweekte vijftigers.

Na geboorte foto linkerflank, na 2 maanden weer en na een jaar weer.

MVG

Klaas
lievens jurgen
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-05-2005 20:49
Locatie: Markegem (belgie)
Contacteer:

05-07-2007 10:11

Lang leve de 40ers, 50ers,60ers en 70ers.
Voor mij van elk 3 stuks en kan je ze ook verpakken en een strikje.

Heef mij maar wind, regen, golven, modder en vissen van openbaar water. Klotebetaalwateren.

Je mag er fier op zijn dat je in de betaalwaterindustrie gaat werken.
Tzal wel vakantiejob zijn zeker aan die leeftijd. 8)
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

05-07-2007 10:50

Ha mannen en Thomas,


Zelf beleef ik mijn visserij anders dan jou Thomas en andere btw gangers.
Vind de romantiek ver te zoeken door op een klein water aan de gang te gaan die vol is gepropt met opgekweekte biggen ( en vaak overgezette! ).
Dat jullie het karpervissen zo beleven, jullie hobby en jullie ding. Die van mij is het in ieder geval niet.
Binnenkort zal er in de publiciteit wel het één en ander verschijnen van Piet Vogel die als tegenhanger van die vol gepropte putjes, visstrips gaat organiseren naar een rivier in Frankrijk.
Geloof dat het River Carp Adventure gaat heten met als slogan; Geen vangst garantie, wel avontuur.
Ook doet o.a. Bob van de Meiracker hetzelfde natuurlijk in Canada op de St lawrence rivier.
Goeie dingen voor vissers die wel avontuur willen beleven in hun visserij!
Misschien maar eens in de richting van Canada afreizen…



Groetjes,
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 10:54

Hmmm, heren misschien is het leuk om jullie eraan te herinneren dat je zelf ook ooit eens 16 was..... young and angry :D

Thomas dit zijn verschillende standpunten en het is een beetje flauw (ook van de volwassenen onder ons) om het zo op de man te spelen.

Over betaalwater wordt genoeg discussie gevoerd en heb ik niets toe te voegen. Vakantiewerk omdat ie 16 is..... misschien heeft ie wel een rijke pa :D

Kijk Ruud dat bedoel ik don't hate integrate! Bij Piet wil ik wel boeken.
Laatst gewijzigd door Hans ter Haar op 05-07-2007 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
K. van den Herik

05-07-2007 10:56

Lieve Lievens,

Lekker genuanceerd he? :lol:

Zeker omdat de grootste markt voor fabrieksballen bij btw vissers ligt.

Enne veul gesloten wateren in den belz zijn toch ook niet echt geheel openbaar?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 11:06

Thomas start een nieuw topic met jou ervaring en wat jij geleerd hebt.
Jij hebt zoveel kennis over inrichting, kweek en exploiteren van een water dat ik razend benieuwd ben.

Wat een bioloog betreft heb ik je al eens eerder gezegd dat een bioloog niets anders hoeft te bewijzen dan hetgeen van hem verwacht wordt.
Hij is in dienst van een bedrijf of wordt ingehuurd, conclusies zijn derhalve discutabel.
De biologen onderling zijn het al niet met elkaar eens.
Jij weet het wel, ik ben benieuwd om jou te lezen.

Ik ben eigenwijs en vasthoudend dat klopt, jij bent vasthoudend en eigenwijs en leunt m.i. op een tunnelvisie ingegeven door mensen die er grote belangen in hebben.

Vertel mij eens waarom zou ik niet kunnen leunen op ervaringen van vissers die er geweest zijn, op vissers die veel meer kennis van water en vissen hebben dan jij hebt.

Het interesseert mij niet wie er gaat vissen, voor wat mij betreft blijf je daar een jaar lang vissen.
Maar vertel niet dat jij daarmee de wijsheid in pacht hebt.

Het is voor mij hier nu over en uit, tot ziens bij jou topic.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

05-07-2007 13:45

Al met al bewijst Thomas wel,dat er een 'markt' is voor gebakken lucht..
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 15:35

sorry dat ik nu pas kan reageren ik had het zelf druk met werk etc.

Jan peter: die opmerking slaat ook weer nergens op! dat jij niks van mij aanwilt nemen omdat om wat voor reden dan ook dat moet je zelf weten, maar een goed argument in de discussie geven het ik je nog niet horen doen! Het enige wat je doet is mij er van verwijten dat ik een puber ben en een of ander stom verhaaltje door linke......................

ruud: De ene beleeft vissen nou eenmaal anders dan de ander! Echter je moet mij niet zien als een standaart btw visser. Ik stel zat ijzen aan een water voor dat ik er op te vinden ben, Het water moet minimaal 15ha zijn De karpers moeten afkomstig zijn uit bekende kwekerijen zodat de afkomst na te checken is en het water moet in het visstand beheert zijn van een fisherymanagment! Voldoen deze wateren aan mijn ijzen dan vind ik het een mooi altenatief voor te vissen in france als je niet zoveel tijd hebt voor veel voorbereiding/planning. Ook niet elk water is zo makkelijk hoor ruud ik durf te wedden dat er btw's zijn waar jij nog een uitdaging in kan zoeken :wink:

klaas: Ik zou eventueel foto's op kunnen vragen van vissen die zo snel gegroeit zijn, maar daar heb ik de tijdmomenteel niet voor en zoveel maakt deze discussie mij ook weer niet uit! je mag het van mij aannemen en als je dat niet doet dan moet je het zelf weten!

douwen:
Moet je zeggen het klopt ik ben vrij vasthoudend op de dingen die tegen mij gezegt zijn, maar vind je dat zo gek als dat mij vertelt is door een bioloog met meerdan 10jaar btw uitzet en afvis ervaring?? Mischien klamp ik me er een beetje teveel aan vast, maar die 'goede' betaalwateren bestaan wel degelijk ik vind gewoon dat je alle btw's niet over een kam kan scheren!
Ik ben zelf van plan om de visserij biologie in te gaan daarom probeer ik
mij al redelijk in dit soort zaken te verdiepen, en ik zal tegen de tijd dat ik op startsholt college(engelse visserij school) zit wel eens een artikel schrijven over de daad werkelijke voor's en tegen's van goede en slechte betaalwateren. Ik zou een topic kunnen starten ja maar dat krijg je ook weer allemaal beweringen etc. je bent zelf ook wel bekent met het niveau hier! Echter als je vragen hebt pb me gewoon!


Als jullie me nu willen excuseren ik ga me betaalwater sessie voorbereiden :wink:

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
K. van den Herik

08-07-2007 16:46

Echter je moet mij niet zien als een standaart btw visser. Ik stel zat ijzen aan een water voor dat ik er op te vinden ben, Het water moet minimaal 15ha zijn De karpers moeten afkomstig zijn uit bekende kwekerijen zodat de afkomst na te checken is en het water moet in het visstand beheert zijn van een fisherymanagment!


Hoe?

mvg

klaas
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 16:58

wat bedoel je prezies met hoe er zijn wateren die op zoon manier gerunt worden! en die grooten hebben.

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

08-07-2007 18:02

Hoe wil jij controleren of het door jouw te bevissen betaalwater aan deze eisen voldoet?
K. van den Herik

08-07-2007 18:10

Voila, en dat fisherymanagement, waarom die?

En ik hoop antwoord te krijgen waar ik iets mee kan en nee ik ben niet direkt anti btw en ja ik ontvang ook graag de pb die je Aart gezonden hebt en ja ik heb liever dat je dit hier publiceer.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 18:30

Waarom fishery management???

Nou omdat je mischien een gezond bestand vis wild als btw eigenaar, en niet elke betaalwater eigenaar wil een makkelijk visstand met teveel vis uitgezet en on uitgebalanseert bestand + al die bekende voor oordelen over betaalwaters, is het ook niet makkelijk om een water te beginnen hoor, maar met dit initiatief is het wel degelijk mogelijk om een gezond meer te krijgen!

En wat ik tegen aart zij was gewoon antwoord op zijn vraag welke rassen zo snel groeien! daar was hij zoals zelf door hem gezegt van op de hoogte!


Er staat trouwens in het begin vd topic een link van horton management daar staat ook wat info over dat bedrijf op als je er interessen in hebt!

gr.Thomas

ps, En laten we nou alsjeblieft met deze topic ophouden wand de meningsverschillen worden er toch niet minder op!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-07-2007 19:06

Ik raad je aan om als visserijbioloog het eerst eens te proberen bij een serieus bedrijf zoals het RIVO. Maar inderdaad het zal niet meevallen. Zoveel vraag is er niet. In elk geval, succes met je studie.

Iets stoppen lukt overigens het best als je zelf ophoudt met reageren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 19:18

Na ze doen meer dan 80 meren is werk genoeg hoor! het is overigens niet alleen een bioloog maar een bedrijf met best wat personeel en meer da n10jaar ervaring in het vak + met betaalwateren + Het is onderdeel van het instituut voor fishery managment, er is meer vraag naar dan voor u bekent is! En ik vind juist dan we blij moeten zijn met initiatieven zoals dit anders zou het helemaal een zooitje worden in betaalwater wereld!

En bedankt voor me succes te wensen :wink:

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-07-2007 19:33

Ik wens je ook heel veel succes met je studie (plannen).
Ik hoop echter dat je de kennis die noodzakelijk is niet in de BTW branche zoekt maar meer in de onderzoekskant, RIVO, Sportvisserij Nederland enz.
De belangen daar liggen meer op het vlak van de vis dan op de visser.
Ik weet vrijwel zeker als je die kant kiest je ook een andere visie ontwikkeld tav de commercie.
10 jaar ervaring als bioloog in de BTW branche geeft nou niet direct een vertrouwen in de objectiviteit, voor zover dat al mogelijk is bij een bioloog die betaald wordt om iets te bewijzen voor de werk- opdrachtgever.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-07-2007 19:38

Ik ken Horton management wel hoor, Thomas.

Of we blij moeten zijn met de uitbreidingen van het Engelse commerciële viswatermanagement naar het vaste land valt te bezien. Voor hun is het een aardige opsteker. Althans, als het Simon Horton betreft is hij er niet slechter van geworden. De georganiseerde hengelsport in Frankrijk denkt daar wat genuanceerder over. In Nederland zitten wij er echt niet op te wachten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 21:07

Kees: ben het gedeeltelijk met je eens hij sleept er wel een mooi bedragje uit voor zichzelf, je woond niet zomaar in een villa in zuid-france. dat hij in de viskweek zit oke maar om naast de
viskweek ook nog een heel media stuk van aas tot hengels bij propt vind ik echter ook wat overdreven, maar alles beter dan gestolen vis niet :wink:

douwe: Ik ga weet niet waar ik me in ga richten ik wil in iedergeval echt iets proberen te betekenen voor de visserij, het gaat mij in eerste instantie toch echt om probelemen op te lossen en niet om me centen als ik met iets waarin ik voor meer mensen kan betekenen minder geld krijg dan voor een andere baan zal ik toch voor die baan gaan :wink:

Maar ik stop met deze topic wand btw discussies zijn er al genoeg oke ik ga lekker voor volgende week rigjes knopen omdat ik dan in france zit

laterzz
:wink:
long as i got lungs and a rod you can't stop me