info over ervaringen visvakantie,s in frankrijk.

Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

27-06-2007 16:18

zoals ik al eerder gezegt heb die eerste opmerking het was een dommen/jolige opmerking.

Verder dat ik dan geleik door een miljoen mensen wat word verweten dat zegt meer over het niveau op dit forum dan over mij of betaalwateren.

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-06-2007 17:07

Beste Thomas,

Om je uit de droom te helpen, specifieke rassen van karper bestaan er allang niet meer. Niet alleen hier maar overal in Europa wordt al jaren ingekruist met verschillende type karper.Waar ik die wijsheid vandaan heb? Niet van de eerste de beste die zich met de kweek van o.a. spiegelkarpers bezighouden.

Uit je redenatie maak ik uit dat het erg simpel is om grootschalig 20 kg karper te kweken in zeer korte tijd. Als kweker is het dan ook erg interessant om 20 kg karper door te kweken naar 30 of 35 kg vissen. Die handelsprijs is een veelfout van 20 kg vissen. Ongetwijfeld weet je als kenner ook wat het rendement is van 1 kg pellets op het lichaamsgewicht op de door jou genoemde (rassen). Kan je me vertellen hoeveel kg pellets er nodig zijn om aan een dergelijk gewicht te komen?
Of komen die vissen van het oppervlakte water af waar ze het moeten hebben van natuurlijk voedsel?

Mijn ervaring en die van andere is dat bepaalde soorten onder goede omstandigheden in hun tweede en daar op volgende levensjaren 8 á 9 pond kunnen toenemen in gewicht. Daarna loopt nog steeds onder goede omstandigheden de toenamen van gewicht wat terug.

Je kennis over voedsel opname van karper kan je aanvullen bij de kennisbank van de KSN.
Voor de goede orde is alleen voor KSN leden om hier je kennis wat te verrijken.
Waarom ik dit zo stel, je hebt voor mij tot nog toe de bel horen luiden maar naar die klepel ben je nog aan het zoeken. Hopelijk kan je mij en andere hier duidelijkheid over verschaffen waar die KG hangen.
Komt me nu nog al erg simpel over.


Groeten,Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2007 17:27

Thomas het is onmogelijk.

Ik heb aan de reactie van Peter niets toe te voegen.
Ook ik zie met genoegen jou onderbouwing dat het wel mogelijk is tegemoet.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2007 21:16

Douwe,

Het kan dicht in de buurt komen.

Zie dat gedoe met die hongaarse rassen hierboven.

Echter: er moet zoveel vreten in, dat je water aan gort gaat. Dit is ook het probleem bij volgepropte btw's. Algen en wiergroei. Aardig op te lossen door steur en graskarper.

Actief biologisch beheer ahum.

Deze is ook mooi

Afbeelding


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-06-2007 21:54

K. van den Herik schreef:Douwe,

Echter: er moet zoveel vreten in, dat je water aan gort gaat. Dit is ook het probleem bij volgepropte btw's. Algen en wiergroei. Aardig op te lossen door steur en graskarper.

Actief biologisch beheer ahum.

MVG

Klaas


Klaas, op dat moment zijn de omstandigheden niet meer optimaal. Dit zal de groei in ernstige maten beïnvloeden zo ben je weer terug bij af.
Ook is in Frankrijk de KRW straks van toepassing op het lozen van dit vervuilde water. Zie kwekers van karper onder deze omstandigheden nog niet zo snel een waterzuiveringinstallatie aanleggen. Om nog maar niet te spreken over een beheerplan wat geschreven en bijgehouden moet worden. Elke kilo pellets die gekocht en gevoerd wordt geeft immers een bepaalde emissie aan schadelijke afvalstoffen. Dan nog (als het al gebeurd) wat ik net als Kees ernstig betwijfeld volgens onze inlichtingen is het grootschalig opkweken van karper tot deze kapitale gewichten geen haalbare zaak.


Groetjes,
Peter


P.S. Nog gevist met die gouden pik van een JP uit Veghel? :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-06-2007 22:07

Kwestie van zo groot mogelijk wateroppervlak per karper. Karper uitselecteren met de juiste genetische eigenschappen. Groeisnelheid neemt af met verder doorgekweekte karpers. Maar zal nog wel meevallen met spiegels. En dan vele jaren kweken en voeren. Is in het geheel niet rendabel voor de kweker. Op de vijver kan je elk jaar ontzettend veel meer kleine karpers kweken, of anders karpervissers laten vissen.

Met koi gebeurt het in Japan. Een selectie van een tiental streng uitgeselecteerde koi wordt voor jaren op een heel grote kleiput gezet. Die gaan dan van de hand als jumbo voor een veelvoud van 10,000 euro. Met het jaarlijks toch wel erg grote budget van 35,000 euro (meen ik) van Fishabil voor uitzettingen zijn dat hooguit een paar karpers.

Sprookjes. Beroepsvissers zijn vele malen goedkoper. En een karpervisser paai je makkelijk voor een paar duizend euro.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

27-06-2007 22:20

die is op vakantie. volgende week krijg ik een lesje kanaal peter. ff de stofkei rapen. hihi

mvg

klaas

on topic
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-06-2007 22:47

Thomas, jouw PB bevatte voor mij niets nieuws, ik loop al wat langer mee in dit wereldje. Jouw opvattingen / inzichten zijn (veel) te optimistisch en daardoor in strijd met de werkelijkheid. Trouwens, om een karper 20 kg zwaar te laten worden, daarvoor is ongeveer 100-120 kg (hoogwaardig) voer voor nodig. Daarnaast leven alle karpers die zo snel mogelijk zwaar opgefokt worden aanzienlijk minder lang dan hun soortgenoten die het grotendeels van natuurlijk voedsel moeten hebben.
Jan Peter Teerling

28-06-2007 14:18

YANNICK deksuh schreef:www.karpervisvakanties.nl
sorry kon het niet laten er staan betaalwateren op .


Je kon het niet laten Yannick? Hoe zou dat nou komen...

Bericht geplaatst door: Yannick Hesseling 25-11-2005
Betaalwater: Matougues

Onderwerp: Wie kan ons zin volle tips geven over het vissen op Matougues
Wij (ik en mijn Zoon) willen in mei 2006 naar dit water een superweekend vissen,maar wij hebben totaal geen ervaring op betaalwater in frankrijk.Wij hopen op een paar leuke reactie's van Collegae Karpervissers.

Groet

Armin & Yannick Hesseling


Ps.

2j. Voor alle gebruikers geldt dat men aan de forums kan deelnemen door gebruik te maken van zijn eigen voor- en achternaam. Gebruikers die dit niet doen worden verwijderd.
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

28-06-2007 20:44

En wie was, Alessandro Delvechio, ook al weer....... Italiaans voetballer? misschien? Ennuh Carp meeting point... is dat niet een onderdeel van de ECG (euro.. car.. grou.)? Dacht ut wel.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

02-07-2007 17:56

Aart als je het al wist van die rassen waarom vraagt u het dan?? En mischien ben ik enigsinds optimistisch maar ik schets zeker geen onwerkijk beeld! Er word zat groote vis opgekweekt door kwekerije voor sommige kwekrije is het heelgoed mogelijk om enkelen honderede 40ers en 50 ers te leveren aan betaalwateren. Het is mischien duurder dan een gestolen vis, maar wel een stuk aantrekkelijken voor een btw beheerden aangezien er zoveel mensen met een kritische mening overzijn en de bekeuringen in france ook niet echt bepaalt laag zijn!

Het is ook bekend dat u al een tijdje mee loopt, maar dan ben u ook op de hoogte van hoeveel er gelult word binnen de karpervisserij en dat anderen karpervissers hier vaak een onwerkelijk beeld van krijgen waardoor ze onwerkelijke oordelen geven over dingen!

Het klopt ook dat deze visser aanzienlijk minder lang leven (dit had ik trouwens ook al eerder vermelt) maar vaak is het ook zo dat er op een btw een top van enkelen grooten vissen is! dit word dan ook expers gedaan.

PJ otte: Het klopt dat er nog maar weinig specifieken rassen bestaan en dat dat de oorzaak is van kluisingen, echter die gekruiste rassen hebben alsnog een grooteren groei potentie dan de rassen die wij in Nederland hebben. Het word meer gedaan dan jij denkt legale groote karpers gekocht omdat er door de al eerder genoemde redenen een grooteren vraag naar is!

Mij is dit verteld door een visserij bioloog die al jaren grooten karper leverd aan btw's hier maak ik het ook uit op, waar maakt u uw beredenering uit op?? Magazines ?? een zeidige verhaaltjes op het internet of medekarper vissers die omdat ze toevallige een groote vis hebben gevangen veel van vissen afweten???

Ik geef ook toe het word waarscheinlijk ook zeker best wel wat gedaan hoor gestolen vis overzetten maar er zijn ook zat wateren waar het niet word gedaan en waar alle grooten vis eerlijk verkregen is!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Jan Peter Teerling

03-07-2007 15:17

Werkt de Clearasil naar behoren? :lol:
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

03-07-2007 16:16

eey mans grap! :roll:
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:19

Kweet niet, ik heb gehoord van een bioloog dat het de weke delen aantast, of dat waar is????????? kweet niet, kzeg maar wat ik gehoord heb van een "deskundige", die waarschijnlijk moet bewijzen dat de opdrachtgever gelijk heeft.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

03-07-2007 16:22

Ik ben idd. bang dat,wat er al aan weke delen zat,idd. een beste opdonder heeft gehad.. :lol:
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

03-07-2007 16:44

ja haha :-?

Ik neem liever iets aan van een bioloog dan van een eigewijze visser die niet eens uit ervaring spreekt is dan zo onlogisch??

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:49

Dan heeft die bioloog van mij dus ook gelijk, dan gaat er een nu een groot licht branden.
Stoppen met dat spul voor het te laat is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

03-07-2007 16:53

Douwe,
Dat spreekt voor zich,en is Bio-Logisch!
K. van den Herik

04-07-2007 15:30

De bio loog zeker?

100-en 40 ers?

Dan slaat de inflatie alweer toe. Heb ik eindelijk zo'n ding, is tie nix meer waard. :cry:
Jan Peter Teerling

04-07-2007 20:44

Thomas de nieuwe schreef: Er word zat groote vis opgekweekt door kwekerije voor sommige kwekrije is het heelgoed mogelijk om enkelen honderede 40ers en 50 ers te leveren aan betaalwateren.


Noem mij dan ook maar Thomas,Thomas...

http://www.volkscultuur.nl/kb.php?doc=44731
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 22:42

Hmm klokluiden dat klinkt goed, nu nog om de klepel zoeken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

04-07-2007 23:50

JA haha ik vind het alleen wel grappig , je zegt dat je 25 jaar karper vist maar je bent zo eigewijs dat je niet eens wat van een 16 jarige gozer aan wild nemen die ingeligt is over mensen in de betaalwater industrie en zelf ook in die industrie gaat werken! Met die instelling geeft mij wel een idee wat jij in die 25 jaar geleerd heb! (niet veel)

Dat onzelovelijke thomas verhaal is trouwens meer voor jou van toepassing dan voor mij!


En douwe werkt die boiloog die jij kent in de btw industrie??? nee dus kan hij ze oordeeel er ook niet uit opmaken!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Jan Peter Teerling

04-07-2007 23:55

Denken moet jij aan een paard overlaten Thomas,heeft een vééél groter hoofd! :wink:
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

05-07-2007 00:01

jij weet gewoon niet waar je over praat die opmerkingen die jij maakt slaan alleen maar op hoe dom jij bent!

gr,Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me