aan alle karperaars!! een vraag.

HansPeter van Ee

25-11-2002 23:17

men. Janssen

U bent secretaris van de Hengelaarsbond van Leiden. Met recht mag U met Uw borst vooruit lopen, want ik heb echt bewondering dat U al Uw nuttige tijd in de nutteloze zaken steekt van betreffende bond.

Of wilt U beweren dat Uw bond zoveel vooruitgang boekt dat de wantoestanden aan alle wateren die onder Uw beheer vallen tot het verleden behoren ?

met hoopvolle groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-11-2002 00:17

Tja HPE, het is natuurlijk wel heel gemakkelijk om mensen die heel wat vrije tijd binnen een HSV besteden, in welke functie dan ook, even neer te sabelen....
Zoals Henk het stelt gaat het namelijk vaak, ik vind jouw verwijten dan ook niet terecht.
Verbeter de (karper)wereld en begin bij....!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-11-2002 00:37

beste hanspeter,
Wat ik wil zeggen is,
dat altijd er een kleine groep personen is die de kar moeten trekken.
En zij moeten dan de zaken er uit halen die op dat moment belangrijker zijn, dat daardoor de belangen voor een specifieke groep bijvoorbeeld de karpervissers door gebrek aan vrijwillegers blijft liggen het zij zo.
En als je de heren karpervissers op hulp vraagd, dan hebben zij geen tijd of een andere reden om maar niet te komen.

Uw tweede opmerking dat wij alle problemen onder de knie hebben slaat nergens op.
maar ik kan namens het bestuur zeggen dat wij een aantal problemen als het oprichten van een vbc,gespreksgroepen opzetten zoals samenwerkingsverbanden met rijnlands boezem ,beroepsvissers en diverse andere organisatie en het instellen van een 3de hengel op sommige wateren overwonnen hebben, mag je veronderstellen dat wij trots zijn op wat wij met een kleine groep VRIJWILLERGERS hebben bereikt.


groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Tom Boer

26-11-2002 09:25

heren aart en henk janssen, ik wil jullie hele grote complimenten geven voor jullie vrijwilligers werk, want als wij als karpervissers wat willen moeten we allemaal het beste beentje voorzetten. en zoals henk janssen al aangeeft kan je als je je inzet voor de hsv echt veel gedaan krijgen op karpergebied. je moet er echter wel wat voor doen!

groeten, tom
HansPeter van Ee

26-11-2002 09:30

Aart

Als men met een groep karpervissers naar de HSV gaat dan valt mij op dat men altijd botst.
De karpervissers willen onbeperkt nachtvissen, 3 hengels (waarvoor eigenlijk??)
en karpers-uitzetten.

Goede waterkwaliteit, gezonde vis en een leefbare sfeer aan de waterkant hoor ik mensen zelden over.
Ik zal wel bij de verkeerde HSV'en geweest zijn.
En daarbij vind ik gewoon dat men niet van elke visser kan eisen dat hij zich gaat inzetten voor een HSV.

met liever-vissende groet

HPE
Ralph Dudink
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00
Locatie: Sittard
Contacteer:

26-11-2002 18:09

Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen Betaalwateren in het algeemeen, ik heb er zelfs heel leuke ervaringen liggen die ik heus niet wil vergeten.

Nee, ik heb er dus niets tegen, MITS de wateren aan het volgende voldoen:

- Ze behoren het welzijn van onze lieve karper NOOIT, maar dan ook NOOIT onder hun commerciële gedachten te plaatsen!!!
- De karper puur bestaat uit eigen bestand (wat natuurlijk ook kan is de vis op +/- 2 kgs importeren uit bijvoorbeeld Hongarije). Maar dus nooit de vis die al bijvoorbeeld 15 kgs of nog zwaarder!! is gaan overzetten, dit betekend vaak de dood voor het arme beest. Denk maar eens even aan Fishabil, waar ook zeer groote meerval was overgezet en is doodgegaan. Fishabil hebben ze namelijk gegraven, vol laten lopen en meteen de vis erop gezet, er was dus nog niet eens een fatsoendelijk ecologisch systeem!!
- Het meer niet te veel vissers toelaat waardoor je met bijvoorbeeld 20 man op een putje van 400x400 meter zit!! Denk aan La Botte.

Blijf eerlijk...het vissen op wateren als Du Der is natuurlijk veel mooier, MAAR!!..je moet er ook de tijd en mogelijkheid voor hebben, die ik dus nog niet heb, kijk maar eens naar mijn leeftijd (17), ik ben dus sowiezo nog afhankelijk van mijn vader.

Heb je deze tijd en die mogelijkheid niet...dan is het vissen op een EERLIJK betaalwater (denk aan: Domaine de Goncourt, de Boux, Margot, La Carriere, enz.) een zeer goede oplossing!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ralph Dudink op 2002-11-26 18:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-11-2002 23:14

beste HPE
Natuurlijk kan het botsen met een bestuur van een hsv, omdat de meeste bestaan uit witvissers en zij de karpervissers beschouwen als een vreemde eend in de bijt.
Maar als je met een goed plan komt en niet gelijk het onderste uit de kan wil hebben ,kun je veel bereiken.
zo ook in Leiden daar zijn eerst gespreken geweest, daarna een gezelligheidswedstrijd ,
daarna is pas een karpercomm. ontstaan
maar ook hier zie je dat zodra ze iets bereikt hebben ze de pijp aan maarten geven.
Dus als op de eerst volgende ledenvergadering de 3de hengel aan de kaak word gesteld en men stemt voor het opheffen van de 3de hengels dat het er dan weer uit ligt.
Moet men niet het bestuur de schuld gaan geven voor het niet verdedigen van de belangen van de heren karpervissers.
met groeten henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-11-2002 23:47

P.s. hpe zoals je afsluitende groet al zegt: liever vissende groet,
zegt in principe toch al genoeg
een bestuurlijke groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
HansPeter van Ee

27-11-2002 08:48

Henk

Klopt met liever-vissende groet geef ik weer dat ik echt liever ga vissen dan dat ik met zo'n koppige HSV de strijd aan moet.
Karpervissers hebben gewoon geen beste naam binnen een HSV vorig voorjaar nog gemerkt.
Wel stonden ze open voor onze argumenten en een aantal mensen is later in het jaar nog eens met een aantal mensen van het bestuur om de tafel gaan zitten.
Ook hebben wij één van de jongens in het bestuur gekozen en hij is nu controleur (??)
Ook kreeg ik onlangs een berichtje dat er 18 (!!) spiegelkarpers zijn uitgezet op 'ons' favoriete water bij deze HSV.
Zaken die in mijn ogen rieken naar eigen belang en niet het algemeen belang, en zolang daar sprake van is zullen karpervissers zich telkens weer opnieuw moeten gaan inzetten voor een aantal zaken.
Kijk Henk, een ieder moet doen waar hij zalig van wordt, en dat is bij mij momenteel liever vissen dan het zoveelste onzin verhaal te horen van een witvisser die alleen maar klaagt dat de karpervisser hem in de weg zit, terwijl juist de witvissende lieden er een handje van hebben om afval achter te laten.

met liever-werkende groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2002-11-27 08:49 ]</font>
Stuba Rijneker
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Amsterdam

01-12-2002 22:44

Ik heb enkele maanden geleden kritiek geuit tegen verschillende tegenstanders van betaalwateren, en niet zo zuinig ook. September jl. ben ik voor het eerst geweest naar zo'n water in frankrijk. Ik kan niets anders zeggen dan dat het een fiasco is geworden. Ik ga niet vertellen bij wie en welk water het was, maar het is uitgedraaid op een teleurstelling. Hieronder som ik een paar zaken op,
- overboekingen
- stekken waren onbegaanbaar,te klein voor 2 tentjes.
- geen sanitair, zoals in de folder.
- vies en ondiep water.
- waterplanten, veel wier.
- beverratten, die alles vreten, ook je onderlijnen, hairs, haken, lijn enz, enz.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik heb het gehad met dit soort broodwinning. Ik ga wel lekker op m'n eigen thuiswateren zitten.
Ik moet wel toegeven er zitten HEEL veel grote en zware vissen en het weer is er meestal toppie. Ik blijf lekker in de buurt bij me moppie, kan ik ook nog af en toe een wippie maken. Mazzel iedereen en HPE: sorry nog langs deze weg, je had gelijk.
HansPeter van Ee

02-12-2002 09:30

Stuba

Een excuus is niet nodig naar mij toe.
Wij(elke karpervisser), jij of ik zijn niet het belangrijkste in het karperwereldje.
Dat blijft de karper, en zonder deze vissen is er geen hobby.
Bedankt voor het vertellen van jouw ervaringen en succes op jouw thuiswateren.

met vis-vriendelijke groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2002 11:00

Beste Stuba, graag zou ik toch van jou ook de naam etc. van dat water willen weten. Zou je mij dat in een prive bericht willen sturen? Het is toch van belang dat andere vissers niet hetzelfde lot overkomt, niet?
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-12-2002 11:10

Beste Stuba,

Ik kan me niet voorstellen dat je na dit debacle (schrijf je dat wel zo?) nog enige positieve relatie/gevoelens onderhoud met de beheerder/eigenaar en het betreffende water. Waarom dan niet melden om wie/waar het gaat zodat anderen niet hetzelfde lot ondergaan.
Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-12-2002 11:15

Beste Aart,

Ik zie nu dat je me voor was, zolang dit alleen berichten op het board betreft kan ik hier absoluut geen moeite mee hebben :smile: :wink: Sorry
Groet,

John
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

04-12-2002 20:56

beste stuba ,

balen voor je.
Martin Smits
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Uithoorn

05-12-2002 13:36

Ik ben op zoek naar Chocolade flavours, kan iemand mij helpen aan merknamen en mogelijkerwijs hengelsportzaken die dit leveren.

Mvg,
Martin
Martin Smits
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Uithoorn

05-12-2002 13:44

Excuses, mijn vraag is in de verkeerde topic beland,
HansPeter van Ee

05-12-2002 20:46

Martin

De chocolade-letter die jij vandaag heb gehad doe die gewoon door je boilie-mix :smile:

met zoete groet

HPE
theo holtzer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26-11-2002 01:00
Locatie: uden
Contacteer:

06-12-2002 02:45

weer dat gezeik over betaal waters lekker op gaan vissen en niet naar die zeikers luisteren want dat zijn van die mannen die de vis al gevangen hebben en het meteen voor een ander verziekt hebben en nu lopen ze groot te doen maar het zijn hun die het voor veel vissers verpest hebben en zeker die zo gename grootte vissers die doen alles wat verboden is om een vis te vangen en als ze niks kunnen vangen gaan ze naar een put die vol is gegooit met dikke vis [hofstade]en dan vangen ze wel en dan staan ze weer in de karperwereld ja ja dat is eerlijke vis ik bedoel maar en dan overal waar ze komen afgeven op prive putten kotsziek wordt ik van die mannen dat is mij mening
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-12-2002 09:35

En ik blijf erbij dat het niet kan, die one-liners. Doekje nodig, Theo? punt
theo holtzer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26-11-2002 01:00
Locatie: uden
Contacteer:

06-12-2002 11:53

als je niks te vertellen heb houd je stil pannekoek domme opmerkingen staan der al zat
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-12-2002 12:18

theo...ishet nu echt zo moeilijk om een normale conversatie aan te gaan???

met diepe zucht martijn nederpel
HansPeter van Ee

06-12-2002 12:43

Theo

Een ieder mag zijn mening hebben maar ik ga echt niet naar en betaalwater.
Laat staan naar Frankrijk.
Hier in Nederland gaat er nog elke keer een wereld voor mij open wat betreft het karperen.
Ik heb ook niet de hang naar koste wat het kost veel en zwaar moeten vangen.
Dat echte serie-werk wat sommige vissers presteren trekt mij ook niet echt.
Gewoon allemaal met beide benen op de grond blijven staan.
En het is voor elke karpervisser een must om eens goed en langdurig te gaan blanken.
Daar kun ja van leren of je wel uit het juiste hout bent gesneden.
En betaalwatervissers hebben schijnbaar moeite met blanken en kleine vis vangen.
Theo, succes op la Horre !!

met op-knollen-jagende groet

HPE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-12-2002 15:18

Theo,

Wat jij doet in deze discussie doet, die zeer gevoelig ligt en serieus behoort te worden genomen, is totaal niets constructiefs bijdragen. Even je shit lozen op een manier waarmee je wel duidelijk aangeeft overal schijt aan te hebben zolang jij je visje maar kan vangen. Jouw posting komt bij mij over als je beste vrienden, wat er in jouw geval nooit veel kunnen zijn in het cafe onder kotsen als het je even te veel wordt om vervolgens je eigen mond af te vegen met je laatste tissue. En ik vrees dat ik niet de enige ben die dit zo ervaar. Maar daar zul jij niet echt mee zitten lijkt me.
Sterkte verder.
Groet,

John
theo holtzer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26-11-2002 01:00
Locatie: uden
Contacteer:

06-12-2002 17:59

nee niet echt en als jullie zo veel van de vissen houd zo als jullie doen geloven waarom vissen jullie dan dat is toch ook niet leuk voor het beestje ofwel maar het gegeven betaal water is er nu eenmaal en als er dan mensen op willen vissen laat ze toch wie zijn jullie om daar iets van te zeggen maak je maar eens druk over die engelse vissers die hier een hoop vissen weg halen en in frankrijk wat dat zijn de grootste dieven die er zijn maar daar hoor ik jullie niet over ik vis ook liever op open water maar op een putje vissen is ook wel eens leuk als het maar niet in handen is van engels bij die fransen valt dat wel mee dat over zetten van vissen ik ken de eigenaar van diversen betaalwaters en ik weet dat hij ze uit zijn eigen kweekerij ben der zelf wezen kijken alleen aan het eind van het jaar mist hij een hoop mooie vis waar is die dan gebleven hem is ook vis aangeboden maar dat doet ie niet dus maak niet iedereen zwart er zitten overal rotte appels tussen en met de vinger wijzen is zo makkelijk leer eerst de feiten voor je alles over een boeg gooit