La marne (rivier)

Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

10-08-2010 11:38

Let er wel op dat de marne niet altijd en overal een rustig riviertje is zoals ik vorig jaar wel dacht. een 180 gram korda gripper lood was een een goede 10 minuten zeker 50 meter aan de wandel gegaan. Als er dan ook nog plukken wier van het formaat magnetron en grote takken langs komen drijven blijkt het nogal lastig om de lijnen in het water te houden. Dit was erg jammer zeker omdat er nog vis zat op het gedeelte waar we zaten te vissen, al enkele rollende vissen gezien en een paar dolfijnenacties. Hengels hoog in de lucht of juist laaag met toplood het deed allemaal niets uithalen. Gelukkig nog op een mooi water wat vis kunnen vangen aangezien ik toen ook 0.0 ervaring had met rivieren en het wel nodig was om een back-up te hebben mocht er iets niet lukken aan de rivier.

hierbij nog een fotootje van de rivier, hij ziet er op de foto bedrieglijk kalm uit.
Afbeelding
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

17-08-2010 23:05

chris vollenberg schreef:Hoe zit het eigenlijk met overdag vissen op de Marne.
Mag dit op beide oevers langs de gehele Marne, kan ik dat ergens op een Franse pagina terugvinden ofzo?
Ga naar Lac du Der maar wil in de buurt de Marne ook gaan bevissen.


Niemand?
martijn boer

20-08-2010 10:53

Asjeblieft, moet je deze info hier vergaren, tuurlijk mag je er overdag vissen.

Er zit echter geen karper :lol:
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

22-08-2010 21:41

martijn boer schreef:Asjeblieft, moet je deze info hier vergaren, tuurlijk mag je er overdag vissen.

Er zit echter geen karper :lol:


Snap wel dat je er overdag mag vissen, maar wist niet dat je beide overs gewoon mag bevissen.
Omdat de nachtstekken vaan maar een bepaalde oever zijn ofzo.