Kevin Maddocks nu ook actief in de Franse betaalwaterbusines

Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-07-2004 13:57

Mensen,


Ik kijk hier niet meer van op........

Ieder leidt z'n eigen leven en geef toe: Het is toch makkelijk geld verdienen?? :roll:
Vooral als je als beheerder er goed voor staat in de financieën en dikke vis! :wink: Het gevaar weten we onderhand al wel als je een bepaald afgezet water volgooit met dikke vissen, ziektes en misvormingen blijven niet uit!! :cry:
Dat is hetgene waar ik me aan stoor, zowel iemand die ik niet ken als iemand zoals Maddocks en Nash die hun eigen water beginnen.
Het enige voordeel in deze wateren is dat ze hun BTW met gezond verstand opzettenNash en maddocks weten waar ze mee bezig zijn!)....Ziektes en andere nachtmerrie's voor karpers en karpervissers worden zo een stuk minder!
Triest??? Tja.....eerder €-geil denk ik zow :-?

Maar zoals Robert C. al aangaf: "relaxt leventje die beheerders" , daar ben ik het wel met hem eens! :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2004 14:09

Hm,

Ik zou ook wel een PB-tje willen als we toch bezig zijn. Bijvoorbeeld over de volgende uitspraak:

Geef je mening daarover svp; mag per PB, anders loop je risico dat je
postings verwijderd worden.

In huisregel 1e staat toch echt duidelijk waar het om gaat. En dat gaat niet over het hebben en helder formuleren van een mening over betaalwateren.

Straks wordt me nog verteld dat een discussie over de feiten in het KSN rapport niet gevoerd wordt omdat de topics op KWO verwijderd worden.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-07-2004 14:16

Koen,

Als er één water in Frankrijk is waarvan duidelijk is dat er grote vissen naartoe zijn gesleept, dan is dat het "resort" van meneer Cash wel. Franse karpervissers hebben ze op heterdaad betrapt. Niets gezond verstand, alleen het door jou al genoemde € - geil.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2004 14:23

Als meneer Nash zijn gezond verstand had gebruikt had hij niet in een paar jaar tijd van een redelijk onbeduidend water een luxe resort gemaakt waar vanuit het niets ineens zoveel 40 ponders op zwemmen. Overigens weten we sinds “het roer om”, dat Nash niet de enige is waar plotseling in een paar jaar zoveel zware karpers op een putje rondzwemmen. Helderder verbeeld kan het haast niet. De dagelijkse praktijk dus.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-07-2004 14:47

Koen

Jij begrijpt mijn beweegredenen helemaal verkeerd, zo relaxt is dat allemaal niet.
Het is kei hard werken!

Met mijn eigen handen iets prachtigs opbouwen waar ik zo gepasioneerd over ben, daar gaat het om.

Vr.gr.

RC
Laatst gewijzigd door Robert Campbell op 28-07-2004 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 15:03

Het hele kweekkarpervissen is faunavervalsing :o
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-07-2004 15:15

Laten we dan maar helemaal stoppen met vissen want het voeren van zoveel eiwitten en vetten kun je ook onder die noemer scharen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

28-07-2004 16:59

Hallo Mitsz

Even over het kaf van de koren scheiden; de goede BTW's van de slechte.
Eén van de allergrootste problemen welke ik heb met betaalwateren, is het feit dat nagenoeg alle betaalwateren voorheen openbaar is geweest.
Dat wil zeggen dat er minder visgrond beschikbaar is, als je tenminste geen behoefte hebt om je een kromme nek te betalen voor een paar karpers, en als je zekerheid wilt wat betreft discutabele karperpopulaties.
Eerst putjes, daarna stukken van grote meren als Der, en next? Stukken Franse rivier waar we/ik zo graag vissen?
Wat denk je daarvan?

m.v.g. ChrisN
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-07-2004 17:11

Beste Mitsz,

Of het wel of niet slechteriken zijn is niet belangrijk, een betaalwater beheren met het doel er een goed belegde boterham van te hebben gaat ten kosten van de karper. Dat moet hier de discussie zijn. Andere zaken zijn in mijn ogen niet relevant.
Vis al heel mijn leven, ook in Frankrijk er zijn daar genoeg waters waar je verantwoordt kan vissen. Als je al bang bent aan de waterkant kan je met goed fatsoen ook helemaal niet meer op straat komen de kans dat je daar wat overkomt is net zo groot.

Het verband tussen Spiegelkarper projecten en BT waters ontgaat mij volledig.

MVG,

Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-07-2004 17:31

Robert,

Vrienden van me hadden ook de mogelijkheid een BT water te beginnen.
Het was voor hen ook een droom, wakker werden ze toen er door ons goed over gediscussieerd werd.
Grote vis was op die plas aanwezig, dat was het probleem niet. Constant 16 man er op ook niet, maar hoe als je een paar jaar verder bent. De druk op dat water wordt zo groot dat je karper zal moeten blijven uitzetten. 350 euro en niets vangen kan je niet maken, een overbezetting is het gevolg.
Door watervervuiling (te veel vis per HA) gaat de groei er in belangrijke maten ook uit. Vissterfte is een van de gevolgen. De ogen van die jongens gingen gelukkig open, een droom weg.


MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2004 17:33

Tja Peter,

Je kan het ook omdraaien. Vraag en aanbod. Als de vraag niet langer is, "zo groot mogelijk binnen een week", dan pas kan het aanbod zich daar naar voegen. Op dit moment niet aan die vraag voldoen zal geen goed belegde boterham op de plank geven.

De relatie met faunavervalsing is mij ook een raadsel. Heel ander vraagstuk en bovendien één waarbij het mij duister is welke fauna dan onvervalst is en hoe we na duizenden jaren van faunavervalsing het tij opeens gaan keren.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 18:54

[quote="Kees Ouwehand"]

De relatie met faunavervalsing is mij ook een raadsel. Heel ander vraagstuk en bovendien één waarbij het mij duister is welke fauna dan onvervalst is en hoe we na duizenden jaren van faunavervalsing het tij opeens gaan keren.

Kees

Dat zou nog eens een stunt zijn! :D Wij mensen op nummer 1 Qua fauna vervalsing. Wat een rust zou dat geven!

Ik droomde: Wilko Bloem was aan het schaterlachen.

En toen werd ik raadselachtig wakker :P

Bob
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 19:14

Heren,

in mijn vorige twee berichten al aangegeven, dat ik zelf helemaal niet vis op betaalwateren, maar vind dus dat dit wel moet kunnen, mits goed beheerd. Ik zal mijn mening toch nog even toelichten.

Ten eerste dan maar het winstbejach. Het valt me wel vaker op, dat het verdienen van geld in de hengelsport, door velen niet op prijs wordt gesteld. Er wordt hier slechts voldaan aan vraag en klaarblijkelijk wordt dit door een grote groep geaccepteerd. Het betaalwatersysteem is geboren in Engeland, alwaar het heel normaal is om grif geld te betalen om een dagje/weekend/week te vissen. Goed beheer van een water kost veel inzet en energie. De gespendeerde uren moeten zich natuurlijk omzetten in geld.
Het is niet ff makkelijk binnenlopen, alls je iets goed wil doen. Dit geldt voor elke bedrijfstak die je maar kan bedenken.

Het argument, dat straks heel Franrijk een betaalwater is, lijkt me sterk. Aart gaf al aan, dat het aanbod vanzelf de vraag overstijgt en dan gaan ook in deze sector de eerste koppen rollen.

De gezonheid van de vis. De laatst jaren is wel gebleken, dat de gezondheid van de vis bijzonder veel te llijden heeft gehad als gevolg van de hengelsport. Uiteraard is overbezetting als gevolg van winstbejach de meest trieste reden en moet wat mij betreft worden bestraft. Gezond waterbeheer zou een eis moeten zijn voor elk viswater. Zoals ik in een eerdere posting al aangaf, gebeurd het ook op openbare wateren, dat er teveel vis rond zwemt. Hier kan iets aan worden gedaan. Geen reden om betaalwateren te verbieden. Ok wil ik dan nog wel even kwijt, dat als je echt geeft om de gezondheid van vis, je helemaal moet stoppen met vissen natuurlijk

Dan nog de relatie, die ik leg met de spiegelkarperprojecten. Om te beginnen zie ik graag een dikke vette spiegel in m'n netje liggen. MAAR...
als mensen beginnen over faunavervalsing mbt betaalwater, draag ik bij deze de spiegelkarper aan als tegenargument. De spiegelkarper is namelijk een genetisch gemanipuleerd product van de mens. De spiegelkarper is een consumptievis. Gemaakt door de mens om zo snel mogelijk te groeien. Als er vanaf nu geen spiegelkarper meer wordt uitgezet, zwemt er over 40 jaar nergens in de wereld meer 1 exemplaar.
Het uitzetten van spiegelkarpers is dus ook faunavervalsing. Indien we dus streven naar een zo natuurlijk mogelijk biotoop, hoort deze soort er niet in thuis.

Mark,

tubifex is een zeer natuurlijke voedselbron en zit naast eiwitten barstensvol met vet.

veel visplezier en vriendelijke groet

Mitsz
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

28-07-2004 19:14

Ik had vanmorgen al een mooi deel van mijn onderbouwing, waar netjes om gevraagd werd.

Heb nu net de diverse replies gelezen van mensen, en heb besloten geen verdere tekst en uitleg te geven.

Eens een plaat voor je kop, altijd een plaat voor je kop. Waarvan meerdere malen akte.

Mitsz, RC: chapeau voor het niet in hokjes denken!
fishing rocks
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-07-2004 21:12

Heren,

Als ik zo de reacties lees met name hoe Engelse over karpervissen denken, wil ik ze nog wel helpen om met een 20 of 25 kg karper op de foto te staan om fam, vrienden de ogen uit te steken hoe goed ze zijn in hun sport. Elke karper krijgt een magneet in zijn lijf die via digitale weg wordt geactiveerd. In plaats van een boilie wordt er door de desbetreffende karpervisser die de vis uit de boeken al heeft besteld een magneet in plaats van lood aan de lijn geactiveerd. Er moet nog wel wat gevoerd worden om de vis binnen een straal van 50 meter te krijgen. 90% kans heeft men de desbetreffende karper te vangen
Dit geeft voordelen, de vis wordt niet meer gehaakt papegaaienbekken komen niet meer voor. Men hoeft geen extra vis uit te zetten. Als men alleen daar spiegels voor gebruikt is het verlies aan schubben minimaal.

Waar draait het in feiten allemaal om, de zakken worden goed gevuld. Van je hobby je beroep maken, idealisme, laat me niet lachen is niet meer dan hebzucht. En dat is een van de grootste ziekten in onze dolle dwaze westerse samenleving.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-07-2004 22:33

Zo'n moeilijk raadsel is het toch niet??

Het "MAAR" van Mitzs duid al in die richting.
((MAAR...
als mensen beginnen over faunavervalsing mbt betaalwater, draag ik bij deze de spiegelkarper aan als tegenargument. De spiegelkarper is namelijk een genetisch gemanipuleerd product van de mens. De spiegelkarper is een consumptievis. Gemaakt door de mens om zo snel mogelijk te groeien. Als er vanaf nu geen spiegelkarper meer wordt uitgezet, zwemt er over 40 jaar nergens in de wereld meer 1 exemplaar.
Het uitzetten van spiegelkarpers is dus ook faunavervalsing. Indien we dus streven naar een zo natuurlijk mogelijk biotoop, hoort deze soort er niet in thuis.))

Kwestie van vraag en aanbod, inderdaad!

Om aan 'onze'wensen te voldoen worden immers spiegeltjes uitgezet middels "Spiegelkarperprojecten".
Betaalvissen, Betaalwateren..
Het tij keren zal niet meer gaan, de commerciele en andere belangen zijn meestal te groot.

Tja, een in eerste instantie voor de consumptie gekweekte vis lijkt nu een droomvis te zijn geworden omdat ze zo lekker dik en zwaar worden.

Vraag en aanbod dus, in die zin te vergelijken met B wateren enneuh zullen we nu Wilko zijn rust gunnen?

Moraalridders, het zou wat...ik weet ineens niet meer waarover het gaat, het zal mij wel weer volledig ontgaan :o :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
jan van kranenburg

28-07-2004 23:45

Kees,

Dit is niet de eerste keer dat er een topic loopt over BTW's.

De laatste keer noemde ik met name een BTW, waarvan de in loondienst zijnde beheerder, zelf een verwoed sportvisser, zijn stinkende best deed om een verantwoord "beheer" uit te voeren.

Merkwaardig genoeg was deze man min of meer blij met het het KSN-enquete formulier dat hij invulde met daaraan gekoppeld het verzoek om adviezen t.a.v. beheer.
Vervolgens heeft hij nooit meer iets van de KSN vernomen; althans dat was ca 6 maanden geleden zo. Nadien heb ik geen contact meer gehad met die beheerder.

Heb getracht op dit board een lans te breken voor dit water en zijn beheerder, maar werd vriendelijk maar heel duidelijk via PB erop gewezen dat reklame voor een BTW volgens huisregels 1E niet toegestaan was.

Nu de discussie weer oplaait, kan ik alleen maar instemmen met de al geplaatste opmerkingen t.a.v. fauna-vervalsing.

In de afgelopen jaren is er in Nederland massaal vis uitgezet; diverse projecten lopen nog en/of zijn in ontwikkeling; HSV's doen dapper mee. Hoe noem je dat dan?

Wat er dan mis is met een BTW waar verantwoord beheer wordt gevoerd?

En kom dan niet aan met de al door o.a. Peter genoemde uitwassen, want daar heb ik 't niet over.

Misschien komt het zover dat een soort keurmerk aan BTW's kan worden verstrekt. Kaf van koren scheiden.

Je kunt onmogelijk voorbij gaan aan ontwikkelingen waarvan het BTW er ook een is. Vinger aan de pols houden, lijkt mij dan het beste.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

29-07-2004 00:06

Hallo Toon

Is iedereen die ergens op een andere manier over denkt dan jij een moraalridder? Iemand die in hokjes denkt? Plaat voor zijn kop? Als dit JOUW manier van mensen in hokjes plaatsen is, dan zijn alle bovenstaande aantijgingen voor jou nog een stuk harder geldig. Het spijt me dat ik iets heb tegen betaalwateren, en dat ik dit een negatieve wending vindt in de karpervisserij, maar noem me niet iemand met een plaat voor mijn kop/moraalridder/of iemand die in hokjes denkt. (Ja, ik voel me aangesproken). Blijkbaar denken we er allebei anders over, echter doe ik het nog beargumenteert, dus ik begrijp niet wat je ligt te zeuren. IK zie "live" in Frankrijk wat er aan de hand is, en wat er inmiddels allemaal verziekt is. Kan je zo tientallen voorbeelden geven van verloren viswateren, verdwenen delen karperpopulaties, enz. Daar is MIJN mening op gebaseerd, en het blijft een MENING. Ga me dus niet in een hokje stoppen. Dat jij er anders over denkt, vindt ik prima, maar ik laat jou ook in je waarde, dus verwacht ik dat van jou tegenover alle mensen die er anders over denken ook. Te discussieren erover valt altijd.

Ik kan best begrijpen dat je moe wordt van meelullers, want daar is waarschijnlijk heel je posting op gebaseerd. Maar haal deze eruit, en generaliseer niet!

Hallo daar Mitsz

Heel Frankrijk zal nimmer betaalwater worden. Dat geloof ik zeer zeker niet. Feit is wel wat mij betreft, dat het voorlopig blijft groeien, en dat er visgronden verdwijnen. Karpers ook. Moet ik heel eerlijk zijn? Mij hoor je niet zeuren over ziektes, onverantwoord omgaan met karpers en dergelijk, want dat zal in veel gevallen echt wel meevallen. Bij sommige wateren sta ik me alleen af te vragen waar nu al die mooie karpers van weleer zijn gebleven. En dat baart me zorgen. Stukken rivier worden steeds minder mystiek, omdat de verassingen al in grote getale in putjes rondzwemmen. Egoistisch? Ja...maar het is ook slechts een mening voortgevloeid uit mijn eigen visserij. Anderzijds heb ik ook meegemaakt dat openbaar water waar ik zeer zeker nog eens had willen vissen, bij een volgend bezoek plotseling betaalwater is geworden! Dan sta je echt wel even te balen hoor.

Ik heb helemaal niets tegen het commercieel "uitbaten" van -in dit geval- karpervissen. Zolang het maar niet ten koste moet gaan van bepaalde andere dingen.

m.v.g. ChrisN
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-07-2004 06:52

Chris,

het is inderdaad klote om je viswater te zien veranderen in een betaalwater. Het is en blijft wel een vraag/aanbod verhaal. Hetzelfde is gebeurd met een water waar ik graag vis. Eerst kwamen er prive stekken, vervolgens werd de visserij aan het hele water een stuk duurder en nu..... :( Maar ik maak me d'r toch niet zo druk om.

Pak de kaart van Europa er maar eens bij. In al het blauwe op die kaart zwemt zowat wel karper. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er wel vissen. Probeer je vooral niet verjaagt te voelen. Dit soort wrok lijdt tot snelle veroudering. De wereld veranderd nu eenmaal. Als je je ogen echter open houdt, zijn er nog voldoende plaatsen in Europa waar je heerlijk op karper kunt vissen. Wees maar blij dat je niet op zalm vist! Die hebben het pas slecht

Probeer de natuur in je visserij te behouden en zoek het onbekende eens op. Zo heb ik eens een water gevonden, waar nog nooit iemand van gehoord heeft........ 8)

Peter,

ik vind het wel een beetje zuur dat je zo reageert. Ik geef je 100% gelijk als het gaat om het vangen van mega grote vissen op een water fomaat pispot. Dat is gewoon niet goed. Het is alleen niet leuk, dat je bv Robert bij voorbaat al geen kans geeft, om het WEL goed te doen. Hoe kun je er nou vanuit gaan dat het allemaal boeven zijn?! En hoe benader je dan de rest van je visserij? Naar ik aan mag nemen, maak jij je eigen hengels, bouw je je eigen molens en brouw je je eigen aas, bak je je eigen brood van zelf verbouwde tarwe...... Je begrijpt waarschijnlijk wel waar ik naartoe wil.

Wanneer is er sprake van hebzucht? Ik ben nu sinds een jaar bezig met het opzetten van een eigen bedrijf. Soms nachten doorgewerkt tot jankens aan toe om m'n spulletjes op tijd af te krijgen. Honderden kilo's grondstoffen weg kunnen gooien, omdat het eenvoudig niet lukte. Niet op vakantie geweest, om de zaak te laten lopen. En als het dan over 5 jaar eindelijk lukt om er een boterham mee te verdienen en ik dus de vrijheid heb verworven, die me zo dierbaar is, komt er zo'n tuinkabouter aan die zegt dat ik een ordinaire zakkenvuller ben.

Eerst denken Peter! Dit soort vormen van generaliseren hebben in de geschiedenis al meerdermaal bewezen de verkeerde gevolgen te hebben.
Probeer je niet bitter op te stellen naar mensen die succes verwerven uit eigen initiatief en inzet

dank

Mitsz
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-07-2004 07:44

Mitsz,

Het punt waar ik nog even op in wil gaan is het verstandig visstandbeheer, mijns inziens wordt daar wel erg makkelijk mee omgesprongen. De Spiegelkarperprojecten hebben de betrokkenen wel geleerd hoe lastig het is om te bepalen welke plaats de karper in het watermilieu inneemt en dit niet te verstoren maar ondertussen tóch een (voor ons) aantrekkelijke karperstand op te bouwen. Hier is ontzettend veel kennis en ervaring voor nodig en tig jaren ervaring als karpervisser alleen zijn daarvoor volstrekt onvoldoende.

En Jan, spiegelkarpers worden niet massaal uitgezet, dacht dat dat inmiddels toch wel duidelijk mocht zijn.

Wat de KSN Betaalwaterenquete in ieder geval heeft opgeleverd is dat veel eigenaars niet eens weten hoeveel karper er ongeveer per hectare op hun water zwemt. Hoe kun je dan van verantwoord visstandbeheer spreken? Laat staan dat er onderzocht is wat bij benadering de draagkracht van het water is...

Tot slot, wat voor Chris geldt met de wateren en grote vissen die door privatisering/overzetten buiten zijn bereik raken, geldt natuurlijk ook voor onze Franse collega's. Reken maar dat zij er inmiddels ook hun buik vol van hebben, voor mij is dat ook een reden om wantrouwig tegen steeds meer nieuwe wateren te staan. Ik moet er niet aan denken dat hetzelfde zich bij mij in de omgeving zou voordoen! Goed beheerde betaalwateren ben ik helemaal voor, alleen op dit moment wordt er nog een té grote negatieve stempel op andere (openbare) wateren gedrukt.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-07-2004 08:26

Peter O.
Ik weet niet hoe groot dat water was welke jou vrienden wilde bezitten maar als die niet al te groot is vind ik constant 16 man veel te veel.
Die 16 man willen allemaal een paar vissen vangen, dat word inderdaad een lastige opgave.
Als je nou minder vissers zou toelaten (8 per keer?) en een niet al te grote populatie aan vissen zou hebben, kun je een hoop goed maken door zelf een aantal voerplekken te onderhouden.
Hier hoeven de vissers niet eens wat vanaf te weten maar gaan wel tevreden met een paar vissen naar huis.
Een kennis van mij heeft ook een BTW in FR.
Hij verhuurt zijn plas per visser of per groep.
Hij doet het nu 3 jaar en geeft wel toe dat hij geneigd is veel geld te willen verdienen door dikke vissen en veel vissers.
Echter dit is een man die ook van zijn vissen en hobby houd.
Zelfs ik zei tegen hem dat hij wel meer vissers kon toelaten, ik zag hem zwaar twijfelen.
Maar hij doet het niet, nog steeds niet.
Van het geld dat hij nu verdiend komt hij aardig rond.
Het zijn nu geen hele zware vissen maar dat worden ze wel!
Dan wil hij de vruchten plukken van al zijn harde werk.
He wat mij betreft een prima instelling.

Ik ken hier in NL zo veel wateren waar de vissen er echt veel slechter aan toe zijn dan dat je een verantwoord BTW zou runnen.

Vissen van openbare wateren wegvangen keur ik helemaal af :evil:
Die moet je laten zitten waar ze zitten.

Als BTW eigenaren dollar tekens gaan zien, gaat het meestal fout.
Als ze die passie en liefde kunnen vasthouden en dat combineren met je bedrijf (dus inkomen) moet het lukken.
Ik heb daar een voorbeeld van!

Zo denk ik er een beetje over.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2004 09:02

Jan,

Wat ik slechts aan de anderen hierboven kan toevoegen is dat de KSN met de enquête nog niet klaar is. Het is echter veel werk, dus heb wat geduld. Betaalwateren zullen niet verdwijnen en de wenselijkheid van het voeren van een fatsoenlijk visstandbeheer zeker niet. Het zal ons in de toekomst dus nog behoorlijk bezig houden.

Reclame voor een betaalwater zal allicht strijdig zijn gevonden met de vermelding “De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren.” Maar het moet toch ook niet zo moeilijk zijn je mening te beargumenteren zonder reclame te maken.

Voor de rest vind ik faunavervalsing nog steeds slechts een kreet die er met de haren bijgesleept wordt. Toen de “vroege” mensen de afhankelijkheid van de jacht verminderden door vee te gaan houden onstond de noodzaak de fauna te beheren. Tegenwoordig wordt alles wel op de één of ander manier beheerd en is er niets dat niet zou veranderen als dat beheer wordt stop gezet. Het gaat erom dat je een verantwoord beheer voert. Ingrijpen in de natuur doe je per definitie door je menszijn.

Overigens is de KSN geen visstandbeheerder maar slechts adviserend. In vergelijk met vroeger kun je constateren dat de grote ongecontroleerde uitzettingen van karpers door visstandbeheerders heeft plaats gemaakt voor gecontroleerde spiegelkarperprojecten waarbij terdege rekenschap gegeven wordt aan de draagkracht van het water. Pure winst dus! Bovendien is niet alles wat spiegelkarperproject genoemd wordt dit ook volgens de definitie van de KSN. Helaas geeft succes ook dat mensen de noemer gaan gebruiken voor andere zaken.

Wat betreft het voortbestaan van karpers in Nederland kun je afschatten aan de verspreiding van de meer oorspronkelijke boerenkarper hoe het zou kunnen worden als je volledig stopt met uitzettingen. Als de theorie(!) klopt dat deze karper ooit via de rivieren afzakte naar de lage landen, dan zijn er uiteindelijk maar drie relatief kleine gebieden bekend waar deze karper zich door de eeuwen heen heeft weten te handhaven (Zeeland, Wieringermeer en Zaanstreek). In grote delen van Nederland is de karper er gewoon gekomen door uitzettingen. Een toekomst zonder karper kan je van karpervissers niet verlangen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-07-2004 09:57

Kees,

zie topic "t Zeumerse Gat" :o

groet Mitsz
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-07-2004 15:34

Leuk he dat karperwereldje, en we vangen ze zo graag :o

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

29-07-2004 17:54

Beste Robert,

Dat water is een 25 ha groot.

Wat je kennis aan gaat zou ik hem aanraden contact te zoeken met de KSN. Dan kan aan de hand van de enquête formulier in de toekomst bekeken worden dat er mogelijk toch BT waters zijn waar een goed visstandbeheer wordt toegepast. De uitslag van de enquête bracht op dit vlak helaas weinig positieve zaken naar voren.
De stelling dat er op andere waters ook in Nederland een slecht visstandbeheer wordt gevoerd kan ik volledig onderschrijven.
Als KSN, en VBC vertegenwoordiger heb ik al meerdere keren mijn nek uitgestoken om misstanden aan de orde te stellen en zal dit ook zeker blijven doen.

Beste Mitsz,

De uitslag van de enquête leert ons dat het met het visstandbeheer op BT waters droevig gesteld is. Kon ik maar iets anders van maken. Dat is de discussie die we hier voeren. En dan met name mensen zoals Kevin Maddocks.
Of dit slechteriken zijn, veel respect kan ik niet voor dit slag mensen op brengen. Noem dit maar zakkenvullers.

Mensen die een eigen zaak opzetten waarbij het niet ten kosten gaat van (in dit geval de karper) verdienen mijn respect.
Generaliseren doe ik in dit geval zeker niet wens je veel succes met je bedrijf. Dat ik zaken hard neer zet is een gegeven dit is zeker niet ingegeven door frustratie meer de liefde voor de natuur. Dat is en blijft mijn uitgangspunt waar ik me door laat leiden. Dat men gebruik maakt van de natuur is in mijn ogen geen probleem. Misbruik dat is andere zaak en dat is waar we hier regelmatig over discussiëren.

Als het in Nederland de zelfde kant op zou gaan zoals in Frankrijk moet je niet gek staan te kijken dat de DB hier op reageert met alle gevolgen van dien. Graag zou ik dit ook in deze discussie willen betrekken.



MVG,

Peter