Nash schuwt blijkbaar 'het grote geld' ook niet!!!

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-01-2004 16:16

Even off topic: Jan, bij het Drontermeer (dichtbij Kampen) wordt dit jaar een nieuwe invaliden vissteiger gebouwd, waar men, zoal het hoort, de auto vrijwel naast kan parkeren. In de maanden juni-juli en augustus mag daar ook 's nachts gevist worden.
Voor karpervissers met een lichamelijke handicap is dit een goede mogelijkheid. Als je belangstelling hebt (of anderen) zal ik je op de hoogte houden.
Rob Cuyten

31-01-2004 16:21

Heya Koen.

Lekker geslapen. Weer een beetje bijgekomen.
Marcel Smit
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer

31-01-2004 19:36

Karpervissers,
Deze discussie heeft sinds het ontstaan verschillende wendingen ondergaan. BTW hebben alleen een bestaansrecht als karpervissers betalen voor hun "jachttrofee". Lees de B in BTW!! Als wij als rechtgeaarde karpervissers niet naar betaalwateren gaan maar onze mooie schub"s, spiegels, lederen en rijen jongens gewoon uit NEDERLANDS water blijven trekken en bij iedere foto vermelden dat desbetreffende karper in NEDERLAND gevangen werd gaan we mijns inziens een stuk de goede richting op. Een 30er of 40er gevangen in Nederland lijkt mij toch iets anders dan een zelfde gewichtige vis gevangen op Raduta of Cavagnac of iets dergelijks. Houd onze eigen vis in ere!! Met als achterliggende gedachte het vele werk wat vericht werk/wordt ten aanzien van Spiegelkarperprojecten. :wink:

P.S. Heeft er iemand betrouwbare informatie over het bestand in het IJsselmeer en aanliggende meren. Zo ja, doe mij ebven een PBtje!!!! :P
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-01-2004 19:50

Marcel,

jouw inziens was deze topic toch al gestopt op 24-01-2004 19.41 ???
:roll:
Ennuh wat het IJsselmeer betreft ik citeer " gooi je stokken in het IJsselmeer en wacht gewoon af wat er gaat gebeuren " :lol:
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 31-01-2004 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Smit
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer

31-01-2004 20:09

Hoi Michel,
Nog steeds zo kritisch? Kijk toch eens naar die smilies!! Humor is ook nog steeds een stuk van mijn vissen hoor !!!! :lol:
Marcel Smit
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer

31-01-2004 20:14

Nogmaals Michel,
Jan van Kranenburg schreef:

Even dit, discussieren leidt tot nadenken, en/of omgekeerd
Hou dat even vast, svp.


Laat ik me daar nou aan vasthouden zeg !!

Als je 66 bent geweest lijkt mij althans dat je tijd genoeg hebt gehad om genuanceerd over de zaken na te denken.

Vandaar zijn splijtende opmerkingen!! :lol:

MS
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-01-2004 20:17

wel eens van PB-tjes gehoord voor dit soort kolder??

Je hebt er een
Marcel Smit
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer

31-01-2004 20:32

Mich,
PB tje terug, voortaan gewoon op "r board, kan de rest ook nog lachen. :lol:
Marcel Smit
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-12-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer

31-01-2004 20:35

Hoi karperminnaars,
tijdens het karperboarden (?) rigs geknoopt. F*ck, drennan boiliehook door mijn duim, kan iemand me helpen :oops:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

31-01-2004 23:38

[quote="Ulco Bosma"]Aan o.a. meneer Jan van Kranenburg,
Heb me tot nu toe niet in de discussie gemengd, maar na het lezen van deze en vele andere discussies onstaan er bij mij een aantal vragen.

Vraag 1
Zou iemand welke in zijn bericht duidelijk aangeeft slecht ter been of invalide o.i.d. te zijn en vragen heeft over welke mogelijkheden er zijn om bijvoorbeeld in frankrijk te vissen, op een water met goede voorzieningen hier geen goed antwoord op krijgen?

Slecht ter been, invalide, leeftijd etc is bij mij nog steeds geen excuus om (slechte) betaalwateren wel goed te keuren!
Ook deze mensen kunnen best eerst rond gaan kijken welke andere mogelijkheden er zijn m.b.t. tot leuk viswater met voldoende voorzieningen lijkt mij! Mochten deze mogelijkheden er niet zijn (lijkt me heel sterk trouwens) dan zijn er altijd wel iets minder slechte betaalwateren welke uitkomst kunnen bieden lijkt mij!
De hoofdreden voor het vissen op betaalwateren is volgens mij nog altijd het gemakkelijk willen/kunnen vangen van dikke vissen!


Dus vrij simpel men wordt pas geholpen met info als hij aangeeft dat hij minder valide of invalide is bij jou mijnheer ulco bosma!!!

Ik kan jou vertellen dat menig invalide die dit leest de haren te brege rijzen van jou idiote posting !!! dit raakt wal nog kant en slaat werkelijk al helemaal nergens meer op.
kort door de bocht noem je dit, noem het gewoon een belediging nog nooit gehoord van trots zeker, ach ja en als die trots nou een keer hebben dan moeten ze maar gaan witvissen, wie ben jij om dat te bepalen?

met echt walgende groet,
peter
jan van kranenburg

31-01-2004 23:46

Peter Postema,

Je krijgt een PB.

Jan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

31-01-2004 23:55

Jan,
prima zie hem wel verschijnen.
groet,
Peter
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

01-02-2004 02:17

peter postema schreef:
kort door de bocht noem je dit, noem het gewoon een belediging nog nooit gehoord van trots zeker


Te trots om te vragen waar hij terecht kan? Maar niet te trots om achter een paar circusbeesten te hengelen?
Ik dank God dat ik niet in een mindervalide zijn schoenen sta, moest het ooit het geval zijn, dan weet ik op welke manier ik mijn trots draag.

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2004 02:39

Beste Rob ,
beter lezen niet te trots om te vragen wel te trots om hier zijn invaliditeit mee aan te geven.

siert diegene in alle aspecten die hem mens maakt als jij zijn menszijn af wil laten wegen of hij op een betaalwater vist om deze redenen heb jij op het gebied van dit soort zaken nog een hoop te leren.

en als jij in zijn schoenen zou staan qua invalaliditeit, hou toch op man je weet niet eens waar je over praat te triest voor woorden. dat je dit uberhaupt al in je mond durft te nemen. Jij wist het wel tuurlijk mijnheer buttneers

maar goed verteld al in een eerdere topic call me an ashole, i wont care.
ik sta voor wat ik zeg maakt het hier van dichtbij mee, heb zelfs voor hem info gevraagd en wordt net als hem van het kastje naar de muur gestuurd, helaas kan hem er niet in voorzien daar ik op wateren vis waar je als invalide niet uit de voeten kan.

nee moet op zijn knieen gaan liggen voor een beetje info nou dan zeker nog liever een BTW, kan me dit verdomd goed voorstellen.

en geloof me hij is niet de enigste hier.

gegroet,
P
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2004 11:46

Heren,

Even over informatie verstrekken. Ik wet zeker, dat er maar weinig boardbezoekers zijn, die niet iemand op weg willen helpen.

Alleen zo heel soms verschijnen er berichten / vragen in de trant van: ik wil vissen waar kan ik terecht.

Meestal wordt dit genegeerd en begrijpelijk.

Zelden ben ik berichten met gerichte vragen tegen gekoemen, waar NIET op gereageerd is, meestal middels een pb.

Ik weet nog zekerderderderst, dat er bijna niemand is, die een collega niet wil helpen, die iets mankeert (is niet rot bedoeld).

Niemand kan door dit scherm heen kijken en zien hoe een vragensteller er aan toe is. Zelf heb ik Jan ook aan een hartverzakking extra geholpen. Wist ik veel dat zijn hart niet meer 100% was.

Voorgaande beschouwend, kan ik de reactie best voorstellen als iemand schrijft: "Zeg dat je minder valide bent."

Dat dat weer lullig overkomt ok. Maar wat dan? Elk water op dit board?

Dat hoeft niet. Bijvoorbeeld via de visplanner kan je zoeken naar voor minder valide toegankelijke visplaatsen. Meestal is er een link naar de betreffende HSV en/of federatie. Ook zij kunnen je verder helpen.

Zijn er dan gerichte vragen, lukt dit best wel om deze hier beantwoord te krijgen.

Enne... Ik snap heus wel, dat Jan op een btw wil vissen.

Zo van lieverlede worden de BTW discussies feller en feller. Mea Culpa. Ook ik soms. :cry:

Zoals ECHO zegt en ook de

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html

Bedoelt is:

Education not Condemnation
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2004 11:47

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2004 12:12

KLaas,
Dat Jan problemen heeft is mij bekend maar dat ik hier in mijn reply`s niet expliciet naar zijn persoon verwijs laat dat wel even heel duidelijk zijn. Ook al zal ik hem in dit stukje compleet ondersteunen.

Ik heb hier dichtbij in mijn omgeving iemand die op deze wijze is behandeld door een hoeveelheid van mensen met berichten en zaken wat jij niet eens wilt weten.

en elk water op dit board, van mij mag je zeker als er expliciet gevraagd word om loacties met enig comfort wat ik geregeld zie staan.
nee als we er dan wat neerzetten dan verwijzen we deze mensen naar heerlijk luidruchtige campings met alles erop en eraan (zie reply lexus).
voor locaties binnen nederland , hier hoef je echt niet mee aan te komen daar komen ze zelf wel uit.

er zijn voldoende locaties (rustige campings) of e.d in la france om mensen een rustige visvakantie te laten vieren op de wijze die zij voor ogen hebben, ik wil ze wel graag helpen maar ja moet ik ze op orient neerzetten lijkt me niet wel. wel een huisje vlakbij het water maar ja voor je op de plek bent is het ff sjouwen nietwaar.

een BTW discussie feller, dit gaat voor mij niet meer om een betaalwater klaas maar dat zie jij blijkbaar niet.
Of men nou wel of niet op een betaalwater wil vissen is mij om het even namelijk zolang men in ieder geval kan aantonen dat men een redelijk goed beheer voert.
hoe leuk de door jullie gemaakt enquete ook is je haalt er niet uit wat je denkt want alle gegevens zijn ingevuld door de desbetreffende eigenaars en niet door onafhankelijke instantie waardoor je een juiste indicatie krijgt.

maar goed het zij zo.

gegroet,
peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

01-02-2004 12:40

Zo Klaas, en ook het hele CBB een veeg om de oren van een kenner, heel de enquête stelt schijnbaar niets voor in de ogen van bepaalde mensen.
Ik ben er in elk geval blij mee en waardeer het vele werk en uren die jullie er in gestopt hebben.
De conclusies zijn duidelijk voor mij.

Mvg,

Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2004 12:54

Peter P.,

"een BTW discussie feller, dit gaat voor mij niet meer om een betaalwater klaas maar dat zie jij blijkbaar niet. "


Je hebt gelijk, ik zal volgende 2 punten neer zetten.. Meestal na een punt en een regel overslaan, volgt een neiuwe alinea, waarin in soms een volgend onderwerp aan bod komt.

Ik heb Jan aangehaald, daar dit eerder naar voor is gekomen. Van de jou bedoelde situatie weet ik niets. Toevallig gaat het bij hem over Nederland.

Algemeen..

Over Frankrijk: Ik meen me te herinneren, dat de boekejes nachtvissen in Frankrijk geboren zijn om een alternatief te geven voor de BTW-en. Ook staan bij de meeste wateren aangegeven of er een camping aan het water of in de buurt is. OK. Campings zijn schreeuwend druk ... in de zomervakantie... Daarbuiten zelden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2004 13:21

Peter Otte,
als je op mij doelt dan graag een directe reactie in mijn persoon i.p.v deze ondermaatse reactie, dit siert je niet als persoon.

Ten 2e er staat nergens dat ik het werk en de tijd niet op prijs stel of en geef al nergens de cbb een veeg uit de pan. voor je info ben ik ben zelf lid van een regionaal cbb, dit houdt alleen niet in dat je geen kanttekeningen meer mag zetten en kritisch over zaken na mag denken.
gegroet,
peter

klaas: ik spreek je er nog wel over voor dit uit de hand gaat lopen wat het mijn inziens niet waard is, neem aan dat je op carp bent?
Laatst gewijzigd door peter postema op 01-02-2004 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

01-02-2004 13:38

[quote="Kees Ouwehand"]Kans 100 % mannen:

The majority of carp are upper 20s and 30s, going up to 60lb-plus, with a conservative estimate of at least 100 fish over 40lb.

Kan dus niet in een paar jaar.

Van deze tijd? Helaas zijn sommige karpervissers niet meer van deze tijd en gaan voorbij aan de behoefte voor duurzame ecologische systemen. Dit zal zich op den duur gaan wreken. Onze hobby staat of valt bij de maatschappelijke acceptatie voor hetgeen wij doen.

Groeten, Kees[/quote]

Dacht dat met deze wijze woorden alles gezegd was...........
Nog een spiegelkarperproject gestart, hier of daar?. Of zijn de vissen waar wij op vissen van een natuurlijk bestand? Heel deze discussie werd in de jaren 60 al gevoerd. Hoe dat is afgelopen, zie bovenstaande bullshit.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2004 13:55

Bas,

Een spiegelkarperproject, welke gekweekte vissen van 2 of 3 zomers uitzet is toch heeeeeeeel iets anders, dan uitzetten van spiegelkaprers van misschien 20 zomers.

Welke discussie uit de 60-er jaren? Je bedoelt kweek- versus boerenkarper?

Zie hiervoor een andere topic.

MVG

Klaas


Peter,

OK.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-02-2004 17:02

Bas,

Bedankt voor het citeren, maar helaas enigszins uit zijn verband getrokken. Hier doelde ik op het volplempen van een watertje met magnifieke karpers die elders gegroeid zijn tot recordformaat, met als enig doel eigengewin. Zelfs ten koste van andere karpervissers die nu om dezelfde vissen te mogen vangen ineens voor 500 UK pond per week op het watertje van Nash moeten gaan zitten. Dat terwijl ze anders dezelfde prachtige vissen in hun oorspronkelijk water via een gewone visvergunning konden vangen. En niet alleen over de ruggen van de karpervissers, maar ook ten koste van de karper zelf, die alleen nog met bijvoeren op gewicht te houden zullen zijn. En ook nog eens ten koste van de unieke oorspronkelijke biotoop van dit water die nu tot een dierentuinputje verworden is, waar wat rijke Engelsen op safari kunnen.

Toegegeven, dit speelt niet alleen op betaalwateren, maar is niet gelijk te stellen met de onvervalste Nederlandse spiegelkarperprojecten die slechts het invullen van de ecologische ruimte beschikbaar op openbaar water tot doel hebben. Dit wil ik graag rechtzetten. Voor de rest is het een beetje rare discussie geworden waar ik verder niet op zou willen reageren.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2004 18:00

Klaas,
Prima spreek je r a.s zaterdag wel even over, heb hier nog wat wilde ideeen liggen.

gegroet,
peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-02-2004 13:28

Peter, naar die 'wilde ideeën' ben ik ook wel benieuwd. Tevens heb ik nog wel wat opmerkingen t.a.v. een van jouw bovenstaande postings, maar dat komt op Carp wel.