Wat is er mis met betaalwateren??

Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-09-2005 23:01

nog een paar putjes in Engeland?
jan van kranenburg

14-09-2005 00:50

Ben eens een kijkje gaan nemen op het Weddermeer.
Middagje daar gebracht; genoeg gezien. Gegeten en gedronken!!

Water bij de huisjes levert vrijwel altijd vis op. Kan ook bijna niet anders, want in afgebakende stukken, zorgt de exploitant voor voldoende karper.

Een soort groot aquarium, zeg maar.
De vissen die ik daar zag vangen waren alle beschadigd.
Zou daar nooit gaan vissen.

Ander verhaal is het vissen op de grote plas. Daar moet je alles uit de kast halen, en de vis is zwaarder en fraaier. Heb een mooie schub zien vangen van ruim 28 pond.

Overigens is er geen open verbinding tussen plas en water bij de bungalows. Voor de meeste karpers heel jammer!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-09-2005 07:12

Hoe je het wendt of keert John, Het al dan niet legale transport van karpers vergroot de kans op virusverspreiding.

Hier is / wordt al een paar jaar op gewezen en helaas wordt het bange vermoeden bewaarheid.

Mochten er op slinkse wijze vissen vanuit LDDC in btw putjes verdwenen zijn de laatste zeg 2 jaar, is de kans groot dat de eigenaren met samengeknepen billen zitten.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

14-09-2005 13:30

Over het Weddermeer trouwens bij de huisjes is het trouwens niet zo super hoor!!!!
Ligt een veels te grote hengeldruk. met dressuur tot gevolg.
Op de grote plas kunje nog wel goed vangen 60 vissen in een weekje is geen uitzondering een 20 ponder daarin tegen wel.
Het gemiddelde gewicht is ongeveer 12 a13 pond of lichter.

groeten Joris
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-09-2005 21:02

Even een kort citaat uit de Républicain Lorrain van 19 juli 2005 (regionale krant in die streek) met als kop: 'Recrudescance du traffic de carpes en Lorraine' (toename van verdwijning/verplaatsing van karpers uit de Lorraine).
Eerst even een kleine verduidelijking, de Lorraine is de streek waarin de departementen Moselle, Meurthe et Moselle, Meuse en Vosges liggen.
Aan het woord is Jean-Claude Biver, garde pêche fédéral:
Engelsen en Nederlanders komen hier (met name in het weekend) op grote karper vissen om die levend te verplaatsen naar étangs privés (betaalwateren) waar nog geen grote karpers zitten. En die investering loont want voor een karper van 20 pond wordt al enkele honderden Euro's betaald en voor grotere karpers lopen de bedragen al gauw op naar 3 tot 4000 Euro, om nog maar te zwijgen over de bedragen die voor de 'topvissen' worden betaald. En die vissen worden gekocht door de eigenaren van betaalwateren. Ook dat is zeer lonend, want hoe groter de vissen in hun water, hoe meer geld ze aan de vissers kunnen vragen en die vissers staan gewoon te trappelen...
De gardes-pêche zullen de controles gaan verdubbelen. Hij zegt tevens dat zij dit reeds jaren aan de kaak stellen maar dat de Franse vis- en karperbladen in het algemeen hier geen aandacht aan besteden of zelfs ontkennen dat dit plaatsvindt...
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-09-2005 23:27

Aart,

waarom ontkennen ze dit? Zou het zijn dat ze ook reclames van betaalputten in hun bladen hebben, en zo dus de hand zouden bijten die hen voedt?

Groeten,
Stefan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-09-2005 23:29

Tja Stefan, hinken op twee gedachten noemt men dat ook wel of 'wiens brood men eet etc.'...
michael de graaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-10-2005 13:40
Locatie: vlaardingen

01-10-2005 13:47

hey allemaal ik wou nog even reageren dat vissen op betaalwater niet ok is is niet altijd zo er zijn ook zat waters waar een camping ofzo stekken aanlegt en dat je dan gewoon in dat meer mag vissen maare er zijn zat klagende karpervissers die zelf nog veel erger zijn en hier net doen of ze heilig zijn ik bedoel brasems en andere vissen die hun voertje op hebben gegeten moeten maar dood als ze die gevangen hebben nou sorry hoor dat beestje heeft ook een leven en ook honger wat zou jij doen als er een big mac voor je neus werd gegooit en je hebt honger denk hier maar eens over na en zeik niet de mensen of die op betaalwateren vissen dat is hun keus en vaak weten die vissers niet dat er duistere praktijken plaatsvinden groeten michael
karpervissen is geen hobby maar een levenstijl
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

02-10-2005 17:40

punt
komma
AMEN!!!
groetjes Da Fox
marco spierings
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-09-2005 13:15
Locatie: den bosch

03-10-2005 17:58

ik zie zo vaak bekende karpervissers op dit soort wateren vissen die er zwaar op tegen zijn. altijd maar weer die grote b.k.!!!!!!!!!! :x laat ieder toch op zijn eigen manier vissen. :wink:
Laatst gewijzigd door marco spierings op 03-10-2005 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
egel de jong
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-07-2005 19:37
Locatie: hgv

03-10-2005 18:06

zijn zat klagende karpervissers die zelf nog veel erger zijn en hier net doen of ze heilig zijn ik bedoel brasems en andere vissen die hun voertje op hebben gegeten moeten maar dood als ze die gevangen hebben

ik snap niet wat je hier mee bedoeld michael
ik ken geen 1 karpervisser die dit doet

het zijn wel iritante beesten maar de karpervissers die ik ken zetten ze gewoon weer terug



groet,
robert
komt nog wel
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-10-2005 15:09

Betaalwaterer zullen er altijd blijven..
zolang er vraag blijft hou je er last van. en als de vraag groter word zullen er meerdere btw's komen..

ik snap de hele discussie niet.. waarom mensen verbieden om naar een betaalwater te gaan? krijg je alleen maar nare reacties van.

betere manier is de franse overheid hierop aanspreken en de beroepsvissers in frankrijk eens terug fluiten. want die vissers vangen bv een dikke 40+ vis en gaan 4 a 5 btw's langs en nr 3 zal wel zeggen. goh ik wil hem wel hebben..

als je die beroepsvissers eens flink aan kunt pakken dat karpers overplaatsen verboden word. en dan met flinke boetes of straffen komen. dat stopt wel de overplaatsing van grote vissen voor 90%.

die andere 10% hou je altijd. hier heb je in nederland ook last van. want iedere onbenul wil wel een lekkere dikke vis in hun thuiswater...

mensen die naar btw's gaan mogen van mij best gaan.. want wie ben ik om ze tegen te houden?



maar nu eens iets anders.. als alle btw's eerlijk waren en hun vissen waren niet gestolen. zouden jullie er dan wel vissen?
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-10-2005 16:02

Hoi Marco,
Alles kits, heb er geen moeite mee als je namen noemt. Hoor ook zoveel namen die in dat straatje meelopen maar harde bewijzen kom ik helaas zelden tegen.

Remco,
Ik snap de discussie wel door mensen er op attent te maken dat een betaalwater ook nadele kunnen hebben die ons karpervissers raakt hoop je op een stuk bewustwording. Kom er nu ook gelukkig weer tegen waar de ogen van zijn open gegaan. De Franse overheid heeft net als bij ons andere prioriteiten. De Franse en zeker Engelse beroepskarpervissers hoeven echt niet te leuren met hun grote vissen. De organisatie die er achter zit moet een hele bestellijst hebben als je kijkt dat na een grote karpersterfte op BTW water er binnen de kortste keren er weer 20 kg + op zwemmen.
Een ieder is vrij om te doen en laten wat hij wil als hij zich maar aan de plaatselijke wetgeving houd.
Remco Een goed visstandbeheer is en blijft het uitgangspunt dat geld voor elk water om je laatste vraag te beantwoorden.

Tot slot wat ik zo mooi vind de knapen die van een BTW thuis komen en voltrots de foto’s laten zien wat ze gevangen hebben bij die plaatselijke karpervisboer. Mijn mond blijft dicht en wacht rustig af kom dezelfde foto’s ook weer op een of andere site tegen kom met de prachtigste verhalen. Hoelang houd je dit als karpervisser vol vraag ik me in stilte af.

Peter
michael de graaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-10-2005 13:40
Locatie: vlaardingen

11-10-2005 17:30

nog effe over die brasems iedereen weet wel dat er zat vissers zijn die ze in het riet gooien of in de bosjes ik bedoel ik zie het vaak zat en als je er dan wat van zegt ben je geen karpervisser want het zijn kk beesten zeggen ze dan tegen je ik vind het zelf ook ranzige beesten maare als je gaat vissen moet je ook niet bang wezen om vieze handjes te krijgen en dat ze je voer opvreten is jammer maare waar brasem is is ook vaak karper groeten michael
karpervissen is geen hobby maar een levenstijl
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

11-10-2005 18:22

Denk dat er alleen maar rare en gare karpervissers bij jou wonen want heb zoiets nog nooit gezien of gehoord laatstaan gedaan!!!