Retenue des Fades (barrage Sauret-Besserve)

Plaats reactie
Leon Zuidgeest
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-11-2005 11:29
Locatie: Schiedam zh

24-01-2013 14:33

Heren Frankrijkgangers,

Na nu al een aantal jaren de mooie uitdagende openbare Franse water te bevissen is ons oog gevallen op een nieuwe uitdaging.
Namenlijk Retenue des Fades (400ha).
Met het boekje nachtvissen in Frankrijk en de laptop op schoot komen we natuurlijk een heel eind.
Nou ben ik niet bang om op mn bek tegaan in het Franse land, het blijft natuurlijk een uitdaging en aan uitgekouwde info heb je niks.
Nou kwam ik op inet foto's tegen dat er eind 2012 een vindage is geweest waarbij het gehele water leeg heeft gestaan.
Nu is mijn vraag wie weet hier wat meer over, staat er bijv van het voorjaar weer water in en word het bestand wat erop zat terug geplaatst?
Wie is er met dit water bekend en heeft hier in het verleden wel eens gevist? Wie zou mij van wat informatie kunnen voorzien?
Alvast bedankt voor de moeite!

gr Leon
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

24-01-2013 15:40

Ik heb via via gehoord dat groot deel van het bestand is verkocht en een deel in de omliggende wateren zijn uitgezet, maar of dit allemaal juist is weet ik niet zeker.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2013 18:11

Wat ik wel weet van kameraden is dat het een aaneensluiting was van karpervissers met zelfgestookte Peut om op te zuipen. Hoop kleine vis, en Fransen die lekker naast je komen zitten.

Daarom heb ik ook ervoor gepast er ooit naartoe te gaan, met zo'n vidange erbij is de keuze zo gemaakt. Genoeg andere opties in een redelijke afstand ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie