Wie helpt ons aan een mooi water in Frankrijk??

Plaats reactie
Peter van Oord
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-05-2011 10:13

26-05-2011 16:02

Beste Vissers,

Ik en 3 vrienden willen met hemelvaart in Frankrijk gaan vissen. We gaan van woensdag tot zondag. Nu hebben we alle vier ervaring met betaalwater maar dat is niet meer wat we willen! We zijn daarom op zoek naar mooi openbaar water niet te ver van Nederland vandaan (ca. 3 uur vanuit Breda). We hebben het boekje Vissen in Frankrijk maar daar komen we niet echt wijs uit.

Weet er iemand een leuk meer, niet al te groot, niet al te moeilijk waar we ons geluk kunnen beproeven??

Groeten van Peter
Erik Marijnus
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-08-2006 00:04
Locatie: Roelofarendsveen

26-05-2011 16:10

ik zou zeggen....als het ontbreek aan eigen initiatief...sluit aan bij vieilles forges.

100 % vis garantie.

veel plezier.
Peter van Oord
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-05-2011 10:13

26-05-2011 16:42

Hallo Erik.

Het ontbreekt niet aan eigen initiatief. Dit is de eerste keer dat we naar een openbaar water in Frankrijk willen gaan. Gezien de vele spookverhalen weten we niet zo goed waar we moeten beginnen. Het enigste wat ik vraag is een beetje hulp bij de ervaren Frankrijkgangers onder ons.
Erik Marijnus
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-08-2006 00:04
Locatie: Roelofarendsveen

26-05-2011 17:23

Peter,

Wat heb je zelf ingedachte ? (een meer,een rivier, of een kanaal ?)
Hoe groot mag het water zijn? (kwa hectare )

Ben je bereid om alleen overdag te vissen of moet het een nachtvis zone zijn ?

Er zijn tal van opties, echter zal jij aan moeten geven hoe je wil vissen.

(er is trouwens niks mis met vieilles forges, alleen erg druk)

Dus als jij iets duidelijker kan zijn...wil ik je of andere je zeker helpen.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

26-05-2011 17:25

wat is niet te groot? ik vindt 120 ha al een pispot namelijk :lol:
en waarom niet te groot als ik vragen mag?
niet te moeilijk blijft lastig natuurlijk :wink: zelfs in een kotskom kan men blanken namelijk
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
dave staal

26-05-2011 19:40

kotskom? :-? waar ligt dat in frankrijk?,als ik het goed lees is dat een niet te moeilijk water?

verdere info mag per pb :lol:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-05-2011 23:05

Het is dat ik vandaag mn dag niet heb anders had ik al mijn goeie stekken even hier op carpboard gezet....

Wat was de vraag ook alweer?
Een niet al te groot overzichtelijk water wat niet te ver rijden is waar je met z'n vieren op een rijtje kan en mag zitten. Ook mag niemand er nog gevist hebben dus een nog verder niet ontdekt water waar je makkelijk een vissie vangt. ze moeten liever niet rond etenstijd azen want dan zijn we aan het bbqen. Graag met een bestand tot min. 50 pond. Wij hebben al overal gezocht maar kunnen niets vinden. Ook in het boekje nachtvissen in frankrijk staat het niet vermeld in de eerste tien pagina's dus ben ik verder gestopt met lezen. Wie o wie helpt ons verder???? Mag ook via PB. Als we terug zijn laat ik zeker weten hoe het is geweest en maak er uitgebreid verslag met alle foto's van.

Alvast bedankt.
Peter van Oord
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-05-2011 10:13

27-05-2011 09:49

We willen graag op een meer van maximaal 100ha - 200ha vissen. Rivieren en kanalen zijn niet echt ons ding. Natuurlijk willen we de gehele dag vissen, inclusief nachtvissen. En we hoeven echt niet met z'n viertjes op een rij te zitten hoor.

@Ron
Ik vraag je toch niet om een stek!? Ik vraag om advies. Als dat hier ook al niet meer mag kun je net zo goed het hele forum sluiten. Waar is dit forum dan voor! Maar als jij het allemaal zo goed weet kun je me misschien beter helpen in plaats van een nutteloze ''bijdrage'' schrijven.
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

27-05-2011 13:25

Als je maar 3 uur wilt rijden vanuit Breda, een meer zoekt van 100 - 200ha, wil nachtvissen kom je niet verder dan Vieilles Forges. Kan beter het dubbele rijden en dan heb je tig keer meer water waar uit te kiezen. 6 uur extra rijden op een lang weekend maakt niet uit. Is alleen iets eerder vertrekken en iets later thuiskomen. Heb je wel een boot ter beschikking en dan bedoel ik geen bart-smit dobberbootje? want die heb je vaak nodig op wateren. Kan niet in je spullen kijken dus dan is het moeilijk om te adviseren.

Snap Ron helemaal want er zijn mensen die al jaren naar Frankrijk gaan en hier in hebben geinvesteerd. Wil iemand in een bericht info hebben wat normaal jaren aan arbeid kost. Hetzelfde principe als ik op een forum geld ga vragen omdat ik liever ga vissen ipv werken. Zal niet gebeuren. Er zal echt niemand op 3 uur rijden van Breda een water gaan prijsgeven en al helemaal niet op een Forum. Lac net zoals Vieilles Forges is alles al over gezegd. Mooi water, leuke vis maar gruwelijk druk.

Tip: Bereid je zoekgebied uit door verder te rijden of ga naar Vieilles Forges.
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

27-05-2011 14:32

Je kan gewoon google earth erbij pakken met het nachtvisboekje. Een voor een de wateren uit het boekje op google bekijken en nog wat franse sites afstruinen. Vertalen met bingvertaler en je heb in een avond zat info. Zorg dat je minimaal 4 wateren hebt uitgezocht. Het kan nog wel eens tegen zitten. Rivieren en kanalen zijn vaak niet zo druk als de meren dus makkelijker voor jullie als je met 4 man gaat. Vind ook dat jullie erg weinig moeite hebben gedaan om wat te vinden.
blub blub
Plaats reactie