Goedendag mede karpervissers,
Nu heb ik een vraag aan de karpervissers die al eerder een sessie hebben gemaakt in de Loire. ik begrijp best dat je vaak bepaalde info voor je zelf wilt houden.(maar misschien voelt iemand zich geroepen, om toch wat info te delen met mij)Ik ga eind mei begin juni naar deze rivier toe ter hoogte van Blois. Aangezien ik nog niet eerder op een rivier gevist heb in Frankrijk(wel meren) heb ik verder helemaal tot geen info hierover.!!!Alle info is welkom. Vwb voer is mais een goede optie??. Stroming die periode???, veel kopvoorn????
Vissen in de rivier de Loire
- jasper de man
De Loire is een schitterende en gigantisch lange rivier!
Wat betreft technieken ga ik hier niet te veel uitwijken, daar is al genoeg over geschreven. Even wat zoekwerk en je vindt verschillende artikelen waar in staat beschreven waar je rekening mee moet houden als je op een rivier aan de slag wilt: denk aan niet te klein aas, zwaar lood, geen dyneema, niet haaks maar schuin op de stroming vissen. Etc.
De Loire is vrij hard stromende, niet al te diepe rivier met
veel zandbanken e.d. Hoe dan ook een schitterend gebied (bekend van de enorme en schitterende kastelen).
Er schijnt op de Loire een relatief goed karper bestand te zwemmen van veelal langgerekte schubs tussen
de 5 en 12 kg, verwacht geen hoog gemiddelde maar de kans op een uitschieter is vast wel aanwezig. De Loire is absoluut niet fanatiek bevist en nog grotendeels ontgonnen gebied qua visserij. Wat ik wel weet is dat de Loire een aantal interessante zij-riviertjes heeft zoals de Loir (dus zonder de e) met een ietwat anders gerangschikt bestand aan karper. Behoorlijk interessant! Heb in het verleden aan de Loir gestaan en kan je vertellen dat het een schitterend maar weliswaar smal riviertje is. Heb er toen niet gevist vanwege trip naar een ander water. Later wel volop informatie gezocht en kwam in mijn zoektocht onder andere dit filmpje tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=mM5ADcdpuHI
Bovenstaand filmpje verklapt dat kleine smalle riviertjes 'hold more then meets they eye'.
Succes met je zoektocht
Wat betreft technieken ga ik hier niet te veel uitwijken, daar is al genoeg over geschreven. Even wat zoekwerk en je vindt verschillende artikelen waar in staat beschreven waar je rekening mee moet houden als je op een rivier aan de slag wilt: denk aan niet te klein aas, zwaar lood, geen dyneema, niet haaks maar schuin op de stroming vissen. Etc.
De Loire is vrij hard stromende, niet al te diepe rivier met
veel zandbanken e.d. Hoe dan ook een schitterend gebied (bekend van de enorme en schitterende kastelen).
Er schijnt op de Loire een relatief goed karper bestand te zwemmen van veelal langgerekte schubs tussen
de 5 en 12 kg, verwacht geen hoog gemiddelde maar de kans op een uitschieter is vast wel aanwezig. De Loire is absoluut niet fanatiek bevist en nog grotendeels ontgonnen gebied qua visserij. Wat ik wel weet is dat de Loire een aantal interessante zij-riviertjes heeft zoals de Loir (dus zonder de e) met een ietwat anders gerangschikt bestand aan karper. Behoorlijk interessant! Heb in het verleden aan de Loir gestaan en kan je vertellen dat het een schitterend maar weliswaar smal riviertje is. Heb er toen niet gevist vanwege trip naar een ander water. Later wel volop informatie gezocht en kwam in mijn zoektocht onder andere dit filmpje tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=mM5ADcdpuHI
Bovenstaand filmpje verklapt dat kleine smalle riviertjes 'hold more then meets they eye'.
Succes met je zoektocht
Krom!!
-
René, nu heeft het de laatste tijd niet veel geregend, maar normaal gesproken stroomt de Loire daar zo hard dat je een inham (of inhammetje) moet zoeken om je lood en aas op de plek te kunnen houden (ook al knoop je er 500 gram lood aan...). Zit wel aardig karper en daarnaast nogal wat barbeel, maar dat is ook een aardige bijvangst. Vrijwel alle soorten aas voldoen daar.
-
Goedemiddag Heren,
Mag ik jullie alvast bedanken voor de info.
We zullen onze ogen open houden, en misschien is dit wel gunstig (de lage waterstand) vwb de stroming. We zullen ook nog wel even gaan googlen
Ik laat het jullie weten.
Mag ik jullie alvast bedanken voor de info.
We zullen onze ogen open houden, en misschien is dit wel gunstig (de lage waterstand) vwb de stroming. We zullen ook nog wel even gaan googlen
Ik laat het jullie weten.