de tarn

Plaats reactie
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

26-10-2010 17:24

Hallo medevissers,

Volgend jaar zomer heb ik een camping geboekt aan de tarn( camping de l'ile du bidounet in het plaatsje Moissac).

Ik wil graag mijn hengels meenemen om af en toe een avondje/ochtendje daar te vissen. Heeft iemand daar wel eens gevist
en zo ja kunnen jullie daar iets over vertellen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Pablo
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

26-10-2010 22:16

Ik ben er wezen kijken toen ik er in de buurt op vakantie was. Vlakbij moissac komt de garonne uit in de tarn. Hier is het een brede watervlakte. Er zijn daar genoeg nachtvis zones. Toen ik er was in augustus zaten er wel veel karpervissers. Over het bestand weet ik niet veel. Er zijn wel 40ers gevangen wist een fransman mij te vertellen. Spullen meenemen dus want je kan er gewoon lekker vissen, wie weet krijg je ze gewoon overdag te pakken op stekken die niet veel bevist worden.
blub blub
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2010 14:46

Hey Pablo,

alles goed jongen? Kan je wel het ea over vertellen, heb er iets verderop gevist
aan de overkant nabij de spoorburg. Je kan er prima vissen, water kan er in het voorjaar redelijk stromen. Moet zeggen dat de omgeving nogal "crimineel" is... altans toen ik er zat staken ze een auto in de brand vlakbij onze stek... (waren ze mee aan het joyriden)... Ook liggen er zeer veel zigeunerkampen in de omgeving.
Wij wilden toen ook op La havre zitten maar er liepen redelijk wat kansloze figuren rond die maar niet weggingen en om alles zaten te bietsen (drinken, sigaretten enz) toen zijn we maar weggegaan.

Als je op de camping zit, denk ik dat het wel oke is. Er ligt redelijk veel puin in het water, langs de kant liggen vaak allemaal bassalt blokken. Bij die camping zal het wel meevallen denk ik. Vissen is niet zo moeilijk, voer niet te veel. Ik zou die nachtviszone´s vermijden. Vis gewoon vanaf die camping, en maak eventueel wat voerplekken in de buurt...

Groetjes
Alex
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

27-10-2010 14:59

Alex Poot schreef: Moet zeggen dat de omgeving nogal "crimineel" is... altans toen ik er zat staken ze een auto in de brand vlakbij onze stek... (waren ze mee aan het joyriden)... Ook liggen er zeer veel zigeunerkampen in de omgeving.


Wat betreft de zigeuners zal het in de toekomst wel wat rustiger worden schat ik zo in...
Krom!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-10-2010 15:12

Franse zigeuners zijn ook niet mis zegmaar. Erger dan de Roma's. Tis en blijft een zigeuner land dat Frankrijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

27-10-2010 22:36

Hey Alex,

Zeker alles goed!! hoe is je trip naar Der verlopen? nog succes geboekt?

Het zal idd denk ik alleen vanaf de camping vissen worden. misschien een middagje/avondje vlakbij in de buurt maar
cker geen nachtjes in de buurt. Dus hopelijk kun je daar overdag/avond wel lekker rustig zitten.

als ik zo op google maps kijk ziet het er best mooi uit. Hopelijk kan ik een mooi stekkie vinden waar ik wat kan voeren en een mooi visje kan vangen.

Gr Pablo
Plaats reactie