Dagwaters Frankrijk

Plaats reactie
Arnaud Castel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-06-2008 10:46

20-06-2010 13:37

Hallo,

Ik ben op zoek naar interessante openbare dagwaters in Frankrijk.

Ik leg even uit. Iedereen gaat altijd op zoek naar nachtwaters. De dagwaters laten ze links liggen. Ik ben er zeker van dat er dagwaters zijn met een interessant bestand aan karper, zelfs waters van een 6ha fzo. Maar om die te vinden, er is zeer weinig info van. Oja het water mag alle groter zijn hoor :lol: Best dan waters ook waar een vis overdag te vangen is :lol:


Kent iemand toevallig geen interessant dagwater in een straal van 400 a 500km vanaf de Franse grens?

Hopelijk kan iemand mij helpen. PB mag ook :wink:

GRTS
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

20-06-2010 16:03

Arnaud!

Het is heel simpel eigenlijk! Pak een gedetaileerde kaart van Frankrijk en het boekje Nachtvissen in Frankrijk 2010 van Josse de Bruin erbij en ga vergelijken. Meren die niet in het boekje staan zullen privé zijn of niet open gesteld voor nachtvisserij.

Wat ik je eerder aanraad is dagvissen op wateren waar je wel mag nachtvissen, maar gebonden bent aan zones. Door je visserij op de lichte uurtjes toe te leggen kun je praktisch het gehele wateropvlak bevissen en dat in tegenstelling tot de nachtzones die meestal een klein gedeelte van het wateroppervlak in beslag nemen.

Succces!

Jasper
Krom!!
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

20-06-2010 17:30

jasper de man schreef:Arnaud!

Het is heel simpel eigenlijk! Meren die niet in het boekje staan zullen privé zijn of niet open gesteld voor nachtvisserij.



Is niet helemaal waar de topic starten om vroeg. En nog weet je niet of je er niet mag vissen of dat het alleen geen nacht water is, terwijl die wateren er wel degelijk zijn.

Ik vrees dat je dit op locatie moet ontdekken.
Arnaud Castel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-06-2008 10:46

20-06-2010 19:35

Jip het is eigenlijk volledig dagviswater dat ik zoek.

Heb er eentje gevonden maar je mag er niet kamperen, er zit wel mooie vis op! Nuja dat kamperen lossen we op. Ergens bij een boer vragen om in de weide te kamperen.

Nog waters welkom hoor!
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

21-06-2010 19:18

Peter Baan schreef:
Is niet helemaal waar de topic starten om vroeg. En nog weet je niet of je er niet mag vissen of dat het alleen geen nacht water is, terwijl die wateren er wel degelijk zijn.


Als je een water gevonden hebt zoals ik hierboven beschreef, kun je voor betreffend departement het regelement erbij zoeken op internet. Alle departementen hebben een eigen website waar vrij duidelijk de ondere de vergunning vallende wateren op worden beschreven. Zelf nadenken en op onderzoek gaan is toch altijd leuker, voor sommige tenmiste.... :wink:

http://www.unpf.fr/infos_dept.php

Succes
Krom!!
K. van den Herik

22-06-2010 07:22

elk water is een dagwater
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

22-06-2010 09:35

K. van den Herik schreef:elk water is een dagwater



Een hoop van de kleinere wateren zijn AAPPMA wateren. Je moet hiervoor lid van zijn van de betreffende vereniging die eropzit. Klopt dat?
K. van den Herik

22-06-2010 09:47

voor elk water moet je de juiste vergunning hebben soms is dat een federatieve vergunning, soms van een club en soms van een particulier.

2e categorie is meestal wel van de federatie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-06-2010 19:07

In een aantal departementen wel Klaas, maar in een aantal ook weer niet. In een aantal gevallen hetzelfde gedoe als hier, daar ook lang niet alle Franse HSV-en hun water(en) ingebracht hebben bij de departementale visfederaties.
jarno pruymboom
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-08-2006 18:32

17-08-2010 22:30

als het ook betaal water mag zijn waar je over dag zeker goed een visje kunt vangen weet ik zeker nog wel een zeer goed betaal water waar je zeker een vis kan vangen en het is van engelse eigenaar en ik ben al op vershilende betaal waters geweest maar nog nooit zo goed gehad als daar zo gast vrij en is ook nog niet echt een bekend water dus als je meer info wil over dit water stuur maar een pb ik ben er pas zelf geweest 3 dagen en had 7 vissen waarvan 4 boven de 15 kilo en had heelaas ook nog 4 vissen verspild en dat allemaal overdag

groeten jarno pruymboom
Plaats reactie