Departement Somme

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Friso Spring
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-10-2009 12:50
Locatie: Haarlem

24-01-2010 11:44

Hoi!
Ik zie dat er in departement Somme veel etangs zijn waar je mag nachtvissen. Weet iemand of het de moeite waard is hier? Of zijn het knollentuinen?
Info is welkom (eventueel via PB).
Groeten,
Friso
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

24-01-2010 19:52

In het najaar geweest voor de somme, maar dat viel wel tegen. De man die ons de vergunning verkocht raadde ons lac de heilly aan als ik het goed spel zo.

Zijn we wezen kijken en zag er wel leuk uit, maar heb er verder niet gevist. Dus of het kwa vangsten goed is durf ik zo niet te zeggen. Wel zijn er veel van dat soort watertjes in die omgeveing.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-01-2010 20:44

We hebben op twee ervan gevist, Long - Etang des communes et des groupes en Longpré-les-Corps-Saints - Etang des dix.
Op deze putjes wordt ook op eenden gejaagd, dus in het najaar is het seizoen gesloten, en waar de schuilhutjes staan (overal) stikt het van de lijnen onderwater waar ze de lokeenden aan vastmaken. Op Long mag je een boot gebruiken maar de vergunning voor de boot kost €80 extra.
Deze 2 putjes, en ik neem aan de rest ook, zijn verenigingswater, je moet dus de vergunning halen in het dorp waar het water ligt.
Wil je verkassen, moet je dus of lid worden van het andere water, of dag/week kaarten kopen, een dagkaart koste €5 (controleur komt vanzelf langs).
Op Long hebben we 5 dagen gevist in augustus, het was heel warm maar nadat we een pompenveld vol hadden gedumpt toch een paar vissen weten te landen, grootste 37 pond. Het jaar erop een lang paas weekend op Etang des dix gevist, het was heel koud, 1 vis maar die was wel 44 pond.
Plaats reactie